Viral, cum se poate realiza un conținut care să atragă trafic spre website. Creatorii de conținut vor face tot ce trebuie pentru a capta atenția oamenilor.
Aceștia au în vedere și aplicarea serviciilor de optimizare SEO, pentru un articol.
Vorbim despre articole de pe blog cu sute de like-uri, comentarii sau share-uri.
De fapt, vrem să spunem cu mii și mii de like-uri și comentarii. Așa arată conținutul viral.
Credeți că trebuie să fiți Will Smith sau Kylie Jenner pentru a crea conținut viral? Sau că trebuie să vă învățați pisica să facă prăjituri?
Există și alte moduri mai simple, pe care vrem să le împărtășim cu dvs. în acest articol.
Așadar, pregătiți-vă pentru a afla ce fel de oameni dau click pe acel buton de share. Ce conținut aleg să distribuie și de ce fac acest lucru.
Lungimea sau numărul de imagini ale articolului nu sunt la fel de importante ca emoțiile.
Cine distribuie conținut viral
Răspunsul este destul de evident: oamenii, cine altcineva?
Conform unui studiu din 2019 realizat de Emarsys, 42% din populația globală folosește rețele de socializare.
Un alt studiu a făcut un nou pas în cercetarea și analizarea profilurilor distribuitorului de conținut. Iată ce au aflat.
Dacă am putea împărți toți oamenii care distribuie conținut în grupuri, ar fi vorba de 6. Altruiști, atenți, hipsteri, “bumerang”, conectori și selectivi.
Fiecare persoană de profil are motive diferite de distribuire a conținutului.
De asemenea, există și canale diferite pentru a o face.
Evident, unele dintre aceste persoane reprezintă publicul dvs. țintă. V-ați gândit vreodată cine sunt? Ce le place să citească?
Preferă fotbalul sau tenisul? Folosesc mijloacele de transport în comun?
Când știți cât mai multe despre cititorii dvs., puteți adăuga o perspectivă în conținutul viral.
O perspectivă e adevărul ascuns despre un grup de oameni care e dezvăluit într-o bucată de conținut.
Perspectivele îi fac pe oameni să iubească acel conținut și să-l împărtășească pe canalele preferate.
Poate cunoașteți acele meme-uri populare ca “acel moment incomod”. De exemplu, “momentul acela penibil când te uiți în geamul de la ușa unei mașini.
Imediat, îți dai seama că cineva este înăuntru”.
Sau “acel moment neplăcut când cineva vă salută, iar apoi și dvs. salutați. Într-un final, vă dați seama că nu era pentru dvs. acel salut.”
Oamenii iubesc și distribuie aceste meme-uri pentru că se recunosc în ele. În plus, simt o legătură cu mesajul și vor să-l împărtășească.
Acel text spune exact ceea ce au experimentat chiar ei, în decursul timpului.
Găsiți acea perspectivă despre conținutul dvs. Veți vedea cum cititorii vor deveni o “armată de distribuitori” gata să dea share în întreaga lume.
Marketing-ul de conținut
Marketingul de conținut și-a consolidat deja statutul de “important” în domeniul marketingului digital.
În creșterea publicului țintă și a bazei de clienți a unei mărci, s-a dovedit cu siguranță cât de formidabilă este practica, în special atunci când este integrată cu alte discipline bazate pe date (cum ar fi SEO).
Ce este optimizarea conținutului?
Optimizarea conținutului este un proces în care o pagină web și conținutul acesteia sunt optimizate pentru a deveni mai atractive, utile și acționabile pentru utilizatori.
Procesele includ, de obicei, corecții și îmbunătățiri ale performanțelor tehnice.
De exemplu viteza paginii și copierea conținutului pentru ca acesta să funcționeze și să se plaseze mai bine pe motoarele de căutare.
Evoluția conținutului web. De zece ori mai mult!
Concurența pentru atenție și trafic a fost dusă către noi strategii.
Cantitate de editori din diferite domenii au implementat deja conceptul de a împinge mult mai mult “conținut relevant” într-un ritm în continuă creștere (aprox. 2 milioane de postări pe blog sunt publicate în fiecare zi).
Conținutul actual este de 10 ori mai bun față de anii trecuți. Conținutul excelent nu este la fel de grozav atunci când nu este bine optimizat.
Iar optimizarea conținutului pentru a fi mult mai competitiv pentru rezultatele organice, a evoluat extraordinar de-a lungul anilor.
Optimizarea conținutului este practic, procesul de îmbunătățire a esteticii și a performanței activelor sau paginilor unui site care oferă valoare unică utilizatorilor săi.
De asemenea, prin intermediul conținutului optimizat SEO, optimizarea conversiilor, experiența utilizatorului, design, editare de conținut și multe altele, rezultatele sunt mult mai bune.
Cum să găsiți perspective despre conținutul dvs.
Urmăriți, ascultați, investigați și încercați să vă puneți în pantofii cititorilor. În acest fel, veți observa cu siguranță câteva nuanțe și tipare în comportamentul oamenilor.
Pot fi incomode, ciudate și uneori chiar nebunești. Cu toate acestea, vă vor ajuta să stabiliți o legătură emoțională cu publicul dvs.
Iată un mic indiciu despre cum puteți să vă cunoașteți mai bine publicul. Găsiți idei de conținut viral care vor fi relevante în nișa dvs. specifică.
Găsiți răspunsuri la aceste întrebări și suntem siguri că veți primi zeci de idei, cel puțin. Iată care sunt întrebările la care trebuie să răspundeți:
- cine sunt cititorii mei? Ce stiu despre ei?;
- despre ce vorbesc acești oameni în domeniul meu? Ce îi interesează?;
- pot aduce ceva proaspăt conversației? Și dacă da, ce?;
- pot adăuga valoare cititorilor mei? Cum pot face asta mai exact?;
- cum pot inspira și provoca cititorii?;
- ce probleme are publicul meu? Cum îi pot ajuta să își rezolve aceste probleme?
Deci, acum știți cum să găsiți perspective care vor fi relevante pentru publicul dvs. țintă. Dar nu orice articol, nici măcar cele cu perspective, nu primesc mii de distribuiri.
V-ați gândit vreodată de ce oamenii simt nevoia să distribuie conținut?
De ce distribuim conținut, mai ales conținut viral
Cu toții distribuim ceva pe rețelele de socializare. Fie că este vorba despre o infografie cuprinzătoare, meme-uri amuzante sau o veste de necrezut. Dar de ce avem o poftă să o facem zilnic? Ce ne determină să împărtășim conținut cu alte persoane?
Ca ființe umane, cu toții am evoluat, iar cu această evoluție a apărut nevoia de a comunica.
Împărtășim conținut deoarece este modul nostru de a ne exprima. Este comunicarea noastră cu lumea de astăzi.
Un studiu realizat de NYT a cercetat ce doreau oamenii să exprime prin schimbul de informații online.
Care sunt cele cinci principale motive:
- să încânte pe alții cu un conținut valoros și distractiv. De exemplu, un videoclip cu bebeluși amuzanți, care cu siguranță vă vor face să râdeți;
- să ne identificăm și să ne prezentăm celorlalți. Cu toții am putut împărtăși ceva similar. Postări despre anii ’90, introvertiți sau extrovertiți, iubitori Disney sau WoT. Aici avem, de asemenea, cele mai populare și uneori chiar ciudate cote de rezultate ale testului. Acesta este un mod de a arăta lumii cine suntem și ce ne place;
- pentru a favoriza relațiile. Oamenii își propun să se conecteze cu cei cu care își împărtășesc interesele. Sau cu cei care ar fi putut fi într-o situație similară. De exemplu, ar putea fi o postare despre primul job al cuiva într-o agenție SEO. Sau o strategie de marketing digital care a dat roade într-o companie de optimizare SEO. Este vorba de construirea unei comunități de oameni care au aceleași gânduri și păreri;
- pentru împlinirea de sine. Distribuirea conținutului viral ne face să simțim că facem parte dintr-o lume mai mare. Devenim implicați și valoroși și îi ajutăm pe ceilalți cu ceva de care au nevoie. Este întotdeauna vorba de a face bine. Semnarea unei petiții pentru protejarea animalelor. Sau învățarea altora să folosească mai puțin plastic pentru a salva planeta;
- pentru a răspândi cuvântul despre probleme, produse și mărci. Oamenii împărtășesc povești atunci când doresc ca alții să îi sprijine. Discută depre problemele de care le pasă.
Toate aceste motive pentru distribuiri au avut ecou în studiile asupra conținutului viral. Conținutul dvs. trebuie să fie surprinzător.
Complex din punct de vedere emoțional sau extrem de pozitiv pentru a deveni distribuit pe scară largă.
Oamenii distribuie conținut viral deoarece îi ajută în viața lor
Există 5 grupuri principale de conținut care:
- ne fac să râdem;
- ne ajută să ne exprimăm identitatea față de lume;
- descriu legătura noastră cu ceilalți;
- ne fac să simțim o gamă largă de emoții, de la bucurie la tristețe;
- ne ajută să facem ceva.
Ce tip de conținut ajunge (și rămâne) viral
Conținutul viral este un material care se răspândește rapid pe internet. Primește multă atenție prin intermediul rețelelor de socializare și a website-urilor.
V-ați gândit ce tipuri de conținut obțin cele mai multe share-uri?
Oamenii doresc să distribuie cel mai mult imagini care explică lucruri complicate (infografice).
Pentru mai multe informații, vă invităm să accesați articolul despre optimizarea imaginilor. Pe următorul loc se află conținutul cu o structură foarte clară și un anumit număr de puncte (listele).
Urmează articolele care explică diverse lucruri sau activități și care încep, de obicei, cu “De ce” în titlu.
Mai apoi, urmează știrile și informațiile generale. Pe ultimele locuri sunt articolele ce prezintă cum se realizează ceva și videoclipurile.
Avem un articol deosebit de interesant despre publicitatea video.
Așadar, a ajunge viral nu este o chestiune de noroc. Mai degrabă vorbim aici despre o combinație potrivită.
Mesaje captivante, declanșatoare emoționale și un tip adecvat de conținut viral.
Analizați conținutul viral din jurul dvs. Puteți observa că, în multe cazuri, se pierde zâmbetul la fel de repede cum se câștigă.
De ce un asemenea conținut are viață scurtă și ce puteți face în acest sens
Care este principalul motiv pentru care conținutul se estompează rapid? Utilizatorii moderni de pe internet sunt nestatornici și au perioade scurte de atenție.
Care este modul de a face conținutul să fie împărtășit constant, de-a lungul timpului?
Trebuie să-l faceți să fie mereu “verde”. Un astfel de conținut este întotdeauna de interes pentru cititori.
Indiferent de condițiile meteorologice, de președintele actual sau de Facebook.
Conținutul viral rămâne relevant pentru cititori, pe tot parcursul anului.
Componentele obligatorii ale conținutului viral
Ați auzit asta de un milion de ori: chiar și ideile cele mai strălucitoare eșuează din cauza transpunerii deficitare.
Același lucru este valabil și pentru conținutul dvs.
Un subiect nemaipomenit, o idee interesantă și o copie convingătoare nu sunt întotdeauna suficiente.
Pentru a provoca un efect viral, trebuie mai mult de atât. Utilizați această listă pentru a vă asigura că articolul este pregătit să primească like-uri și share-uri:
1. Titlu atrăgător și relevant
Titlul ar trebui să fie clar, să stârnească interesul cititorului și să reprezinte cu siguranță conținutul. Inutil să mai spunem.
Cititorii nu ar trebui să aibă nicio îndoială cu privire la locul în care se află titlul paginii.
Acesta trebuie să fie mare și scos în evidență.
Scrierea titlurilor este o abilitate specială, fiind ca o formă de artă. Gândiți-vă că marile companii au angajați doar pentru asta.
2. Limbaj simplu, fără greșeli gramaticale sau de ortografie, care implică cititorii
Verificați conținutul dvs. viral înainte de a-l publica pe blog. Asigurați-vă că ați corectat cuvintele greșite, propozițiile incomode, erorile gramaticale sau punctuațiile eronate.
Puteți folosi diverse aplicații sau să cereți feedback-ul editorului sau prietenilor.
3. Aspectul vizual clar trebuie să-i ajute pe cititori să parcurgă cu ușurință conținutul
Cititorii parcurg automat calea de citire mai scurtă cu ajutorul subtitlurilor și a blocurilor structurale.
Utilizați paragrafe scurte, clasificări, liste și subtitluri atrăgătoare. Este important să păstrați conținutul cât mai ușor de citit și de parcurs pentru cititori.
Alegeți întotdeauna un font ușor de citit. Cu cât este parcurs mai ușor conținutul, cu atât sunt mai multe șanse de a fi distribuit.
4. Imagini, infografii și videoclipuri
Toate imaginile care ajută oamenii să înțeleagă mai bine conținutul dvs. sunt necesare.
De asemenea, puteți utiliza numere, date, statistici și citate de la alte persoane. În acest mod, vă puteți face conținutul și mai de încredere.
Utilizați șabloane pentru a crea imagini și un web design profesionist pentru diferite tipuri de conținut.
5. Pictograme de distribuire
Este necesară inserarea de pictograme de distribuire pentru toate rețelele de socializare.
Astfel, vă încurajați oamenii să distribuie conținutul pe toate rețelele importante.
Plasați pictograme pe care cititorii dvs. pot face click pentru a distribui conținutul.
Alegeți platformele de socializare preferate, precum Twitter, Facebook, Linkedin, Pinterest etc.
6. Comentariile permit cititorilor să spună ce părere au despre articol
Astfel, veți primi feedback, putând crea o zonă de discuții ce are toate șansele să se răspândească online.
De asemenea, poate articolul dvs. are norocul de a primi comentarii de la celebrități.
Popularitatea lor vă va ajuta să distribuiți conținutul dvs. Să spunem că articolul dvs. este plin de umor.
Cu toate acestea, comentariile de mai jos sunt chiar mai amuzante decât conținutul în sine. Ar trebui să le mulțumiți celor ce au generat conținut pentru articole viitoare.
Există multe plugin-uri WordPress pe care le puteți utiliza pentru asta. Cel mai bine este să permiteți comentarii cu autorizare pentru a evita spam-ul.
În plus, asigurați-vă că răspundeți la fiecare comentariu și alimentați discuțiile.
8. Abordarea de optimizare SEO în contextul unui conținut viral
Nu uitați niciodată! Conținutul dvs. ar trebui să fie foarte apreciat nu numai de cititori, dar și de motoarele de căutare.
Prin optimizare SEO, nu ne referim, cu siguranță, doar la umplerea de cuvinte cheie în cuprinsul articolelor.
Pe acest website cu tehnici de optimizare și servicii SEO găsiți toate informațiile de care aveți nevoie. Puteți găsi date legate de audit SEO, promovare web sau link building.
Amintiți-vă că diversele servicii SEO nu reprezintă un panaceu universal ce poate fi folosit în orice articol.
Conținutul dvs. ar trebui să fie autentic, antrenant și de înaltă calitate.
Trebuie să răspundă la o întrebare specifică sau să rezolve o problemă.
Concluzie
Gândiți-vă: dacă întâlniți în mod natural articolul dvs. de pe blog, o să îl distribuiți imediat?
Vei face click pe titlul articolului dacă îl vedeți într-un e-mail? Ce veți simți după ce l-ați citit?
Dacă doriți ca alții să vă distribuie articolul, fiți gata să îl distribuiți dvs. mai întâi.
Un articol viral nu se referă la crearea de texte de 1500 de cuvinte cu 10 imagini în fiecare secțiune. Nu se referă nici la celebra “Cum să” în rubrică.
Cu siguranță nu este o problemă de noroc. Conținutul viral constă în a găsi o perspectivă corectă. Creați o experiență emoțională puternică.
This Post Has 0 Comments