Vânzări, cum legați schimburile de bunuri și servicii cu optimizarea SEO. Indiferent de strategie, nu puteți evita măsurarea rentabilității.
În cele din urmă, contează avantajele și veniturile. Pe lângă urmărirea valorilor obișnuite de marketing trebuie legate cumva aceste valori de profitul obținut.
Pentru marketerii SEO înseamnă să găsești modalitatea de a lega vânzările și zona de optimizare SEO. În acest articol de blog vom vorbi despre clienții potențiali organici.
O valoare care poate ajuta un specialist SEO să măsoare eficiența campaniilor în termeni monetari. Vă vom arăta cum să verificați dacă eforturile dvs. de optimizare SEO generează de fapt venituri.
Vă vom împărtăși câteva sfaturi care vă vor ajuta să îmbunătățiți rata de conversie. În acest mod, putei și să vizați cele mai profitabile cuvinte cheie din nișa dvs. de activitate.
Vânzări: valorile analitice obișnuite (nu) vă pot ajuta să măsurați veniturile
Specialiștii în marketing digital utilizează multe puncte de date pentru a măsura succesul cuvintelor cheie. La fel, și pentru a identifica cele mai reușite pagini de destinație și a monitoriza implicarea în căutări organice.
Vom trece în revistă valori comune utilizate în mod normal pentru a măsura performanța website-ului. Deși toate pot fi utile, este important să ne amintim cum aceste valori sunt și nu sunt legate de vânzări.
1. Cuvintele cheie
Alegeți cuvintele cheie cu înțelepciune și fiți conștienți de cele pe care le utilizați pe fiecare pagină. Ce se întâmplă dacă legați în continuare termenii dvs. de căutare de clienții potențiali organici?
Puteți afla ce cuvinte cheie au folosit clienții pentru a vă găsi afacerea prin căutare.
Cum se măsoară? Puteți verifica ce cuvinte cheie clasează website-ul dvs. prin Google Search Console și Google Analytics.
2. Clasamentul căutărilor
Majoritatea eforturilor dvs. SEO vizează probabil îmbunătățirea clasamentului căutării. Însă, ar trebui să fie obiectivul dvs. central, nu obiectivul final.
Pentru a atrage mai mulți clienți potențiali organici, trebuie să utilizați cuvintele cheie potrivite. Faceți tot posibilul pentru ca aceste cuvinte cheie să fie bine clasate.
Va trebui să verificați dacă clasamentele de top vă aduc de fapt profit. Calculați ce termeni de căutare vă aduc cea mai mare parte a veniturilor.
Mod de măsurare? Vă puteți monitoriza clasamentele cu ajutorul Google Search Console. Puteți utiliza instrumente speciale de urmărire a clasamentului pentru a obține date mai exacte și mai actualizate.
3. Vânzări și vizibilitate organică
Vizibilitatea organică face parte din afișările pe care le obține un website pentru toate cuvintele cheie urmărite.
Website-ul ocupă locul 1 pentru cinci cuvinte cheie diferite? Veți avea un scor de vizibilitate organic extrem de ridicat.
Dacă website-ul ocupă locul 20 pentru fiecare cuvânt cheie, veți avea un scor de vizibilitate organic redus. Aceste informații vă pot oferi o idee despre performanța website-ului când sunt măsurate pe baza cuvintelor.
4. Rata de click (CTR)
Valoarea arată numărul de click-uri primite pe fragmente de căutare în raport cu numărul total de afișări. Rata de click-uri va crește pe măsură ce website-ul se deplasează în sus pe pagina cu rezultatele căutării.
Mai multe afișări vor duce la mai multe click-uri. E dificil să legați această valoare direct de vânzări fără a trece mai întâi prin datele organice ale clienților potențiali.
Cum se măsoară? Puteți găsi date pe pagina CTR și interogări de căutare CTR în Google Search Console.
5. Multe vânzări sunt legate de traficul organic
Această valoare urmărește numerele brute de trafic și vă arată câți oameni vin pe website din căutarea organică. Urmărirea traficului organic vă oferă o idee dacă website-ul câștigă în căutarea organică sau rămâne în urmă.
Traficul nu garantează venituri mari, deoarece nu întotdeauna se convertește bine.
6. Trafic de recomandare
Această valoare indică numărul de persoane care vă vizitează website-ul urmând un link direct. Pot proveni de pe alte website-uri, rețele de social media sau e-mail-uri.
Traficul de recomandare este astfel generat de eforturile dvs. de link building. De programele afiliate, de rețelele sociale și de e-mail marketing.
Mod de măsurare? Google Analytics vă va furniza toate datele necesare despre trafic ale website-ului și sursele acestuia.
Toate valorile populare de analiză vă oferă o idee despre câți clienți potențiali vă pot găsi prin căutare. Dar nu clarifică dacă vizitatorii website-ului vor aduce, în cele din urmă, companiei vreun profit.
Pentru a corela eforturile dvs. de servicii SEO cu o creștere în vânzări trebuie să urmăriți clienții potențiali organici. Vă oferă date despre cine vă găsește website-ul și de unde provin.
Identificați clienții potențiali de vânzări care sunt determinați de căutarea organică.
Conduceri organice: metrica ce conectează numărul de vânzări și optimizarea SEO
Optimizarea SEO este o investiție de marketing care ar trebui să dea roade. Este necesară folosirea clienților organici spre a dovedi succesul SEO.
Indică clar celor care nu fac marketing de ce ar trebui să le pese. Toți, de la un CEO la un agent de vânzări, înțeleg că clienții potențiali sunt “combustibil” pentru vânzări.
Vom vorbi despre cum măsurăm eficacitatea generală a SEO ca pâlnie de marketing pentru compania dvs. Mai apoi, vom împărtăși sfaturi ce vă ajută să identificați cele mai performante pagini de destinație.
Puteți promova în continuare aceste pagini folosind cuvinte cheie potrivite. În cele din urmă, vom vorbi despre compararea valorii potențiale organice cu valoarea potențială plătită. În acest mod, vă puteți aloca mai bine bugetul de marketing online.
Măsurarea eforturilor SEO generale pentru vânzări
SEO rămâne cel mai mare canal de marketing. Reprezintă 24,6% din traficul website-ului pentru cele mai mari companii SaaS, potrivit cercetărilor.
Însă, numerele de trafic nu sunt suficiente pentru a dovedi că investițiile SEO ale companiei dau roade. Trebuie să obțineți numere care să arate clar că traficul se convertește bine și aduce profit companiei.
Prindeți fiecare conversie
Este posibil ca utilizatorii să vină pe website din căutarea organică și să plece după câteva minute. Însă, pot completa un formular sau pot discuta cu managerii de vânzări.
Pentru a surprinde fiecare potențial client, aveți nevoie de un software special. Acesta va ține cont de toate persoanele ce iau legătura cu dvs.
În mod ideal, un astfel de software ar trebui să urmărească toate interacțiunile posibile. De exemplu, apelurile, formularele, chat-urile, tranzacțiile de comerț electronic. Și, să le urmărească înapoi la sursa de marketing.
Dacă puteți surprinde fiecare tip de conversie atunci știți că nu lăsați niciun potențial să vă scapte printre degete. Veți putea acorda credit în mod corespunzător fiecărui potențial client din căutarea organică.
Acreditarea duce la sursa de marketing potrivită. Face ca datele dvs. să fie mai fiabile, astfel încât să puteți lua decizii mai informate. De exemplu, cu privire la locul de alocare a resurselor de marketing viitoare.
Calificați potențialii clienți organici
Uneori, oamenii caută pe Google un cuvânt cheie vizat, vă vor găsi website-ul și vor completa un formular. Acea persoană ar putea fi un potențial, dar multe dintre aceste conversii nu sunt calificate.
Adică, ar putea fi spam sau cineva cu un buget care nu se aliniază la afacerea dvs.
Calificarea (și descalificarea) clienților potențiali vor face datele organice mai precise.
Ce se întâmplă dacă nu eliminați conversiile nedorite din datele dvs.? Ați putea supraevalua anumite cuvinte cheie ce doar atrag solicitanți sau spam.
Conversiile nedorite înseamnă clienți potențiali care caută să cumpere de la compania dvs.
Pentru a elimina conversiile nedorite, trebuie să analizați transcrierile de chat și înregistrările apelurilor. Judecând după ce a spus/tastat persoana, puteți identifica dacă acea conversie a fost legitimă sau nu. Sau dacă ar trebui descalificată.
În exemplul de mai sus, căutarea organică generează o mulțime de clienți potențiali. Însă doar unele dintre ele sunt de fapt calificate.
Asta înseamnă că nu toate cuvintele cheie pe care le consideră un website generează conversii valoroase.
Valorificați potențialii clienți organici pentru vânzări
Presupunem că aduceți o mulțime de clienți potențiali către website din căutarea organică. O mare parte dintre aceștia sunt calificați.
Grozav! Totuși, știți cât de mult ar putea valoriza fiecare client potențial pentru afacerea dvs.?
Evaluând clienții potențiali, apoi urmărindu-i la sursa de trafic, puteți calcula valoarea eforturilor de marketing. Pentru a conecta punctele, veți avea nevoie de datele dvs. Google Analytics. Și de un software de urmărire a clienților potențiali.
Să presupunem că ați plătit unei agenții SEO 40.000 USD pentru a vă spori traficul organic. Nu ați vrea să știți dacă acele sesiuni organice au oferit sau nu o rentabilitate a investiției de 40.000 $?
Pentru a calcula ROMI trebuie să le oferiți vânzătorilor puterea de a atribui valoare clienților potențiali. Aveți un CRM sau un instrument de urmărire a clienților potențiali? Este ușor să urmăriți valoarea vânzărilor clienților potențiali!
Tot ce trebuie să faceți este să adăugați valoare vânzărilor clienților potențiali atunci când aceștia intră. Valoarea vânzărilor se poate baza pe produsul/serviciul cu care lucrează sau pe dimensiunea comenzii.
Să presupunem că primiți 124 de clienți potențiali organici într-o lună. Agenții de vânzări atribuie o valoare potențială a vânzărilor fiecărui client potențial.
La sfârșitul lunii, vedeți că fiecare urmărire organică a fost evaluată la 5.485 USD (în medie). Astfel, în total aveți 680.118 USD în valoare de urmărire din investiția dvs. în optimizare SEO.
Știm că fiecare urmărire organică valorează, în medie, 5.485 USD. De asemenea, știm că cheltuiți 40.000 USD/lună pentru eforturi SEO.
Puteți evalua cu precizie ROMI. Acesta este modul în care agențiile de marketing demonstrează clienților că merită SEO.
Marketing-ul intern demonstrează CEO-urilor că optimizarea SEO merită investiția.
Identificați cele mai reușite pagini de destinație
Datele referitoare la clienții potențiali vă pot ajuta să vă perfecționați strategia SEO. Concentrați-vă pe conținutul care generează profit.
Puteți genera un raport de pagină de destinație. Va dezvălui câți clienți potențiali organici au găsit afacerea, ajungând mai întâi pe fiecare pagină specifică.
Pe baza acestor date veți putea selecta cele mai puternice pagini de destinație și articole de blog. De exemplu, aveți multe articole informative pe blog care se clasează bine și generează mult trafic.
Puteți vedea care pagini vă aduc trafic vizat și care nu se convertesc bine.
Următorul pas e îmbunătățirea vizibilității acestor pagini în căutare pentru a obține mai mulți clienți potențiali.
Aflați pentru ce cuvinte cheie clasează paginile de destinație generatoare de clienți potențiali
Vă dați seama care din paginile pe care le promovați oferă în mod organic majoritatea clienților potențiali. Trebuie să aflați ce cuvinte cheie conduc acești clienți potențiali.
Știți deja ce termeni de căutare vizați când creați o pagină și că trebuie să le urmăriți pozițiile. Dacă website-ul ocupă un loc înalt în ceea ce privește cuvintele cheie, acestea sunt cele care aduc clienții.
În același timp, este o idee bună să vedeți lista completă a cuvintelor cheie pe care o clasează o pagină. E posibil să găsiți câțiva termeni de căutare care nu fac încă parte din strategia SEO.
Nu toate cuvintele cheie pe care le folosiți transferă clienți potențiali pe pagină. Prin urmare, va trebui să utilizați valori cum ar fi volumul de căutare și poziția actuală a cuvintelor cheie. Identificați termenii de căutare demni pe care îi pierdeți.
Adăugați aceste cuvinte cheie la instrumentul de urmărire a clasamentului pentru a le monitoriza. De-a lungul timpului, când începeți să vă poziționați mai sus, verificați dacă și numărul de clienți a crescut.
Un alt lucru pe care îl puteți face este să verificați pentru ce cuvinte cheie se clasează adrese URL concurente. Dacă găsiți cuvinte cheie promițătoare pe care nu le utilizați vă recomandăm să le adăugați.
Valoare potențială organică versus valoarea potențială Google Ads
Ce trebuie să faceți după măsurarea valorii potențiale de vânzare a clienților organici? Asigurați-vă că faceți același lucru și cu clienții potențiali cost-per-click (CPC).
Comparați eforturile de optimizare SEO cu campaniile Google Ads bazate pe valoarea potențială. Vă ajută să vă alocați mai bine timpul și eforturile între căutarea organică și cea plătită.
Tot ce aveți nevoie este să atribuiți valoare fiecărui client potențial. Verificați câți dintre aceștia provin din anunțuri organice de căutare.
Puteți apoi să sortați clienții potențiali în funcție de sursă și să generați un raport.
Observați impactul fiecărui canal de marketing asupra veniturilor dvs.
Anumite instrumente pot urmări codul campaniei, cuvântul cheie și conținutul fiecărui client din Google Ads. În mod ideal, ar trebui să vedeți următorul nivel de detalii despre clienți când primiți o oportunitate în PPC.
Instrumentul poate urmări cuvintele cheie care conduc la website-ul dvs.? Vă permite să dezvăluiți ce cuvinte cheie produc cea mai bună rentabilitate a investiției.
Apoi, puteți merge cu un pas mai departe. Comparați date despre clienți potențiali pentru termenii dvs. de căutare organici și cuvintele cheie CPC. În acest mod, vă puteți orienta cuvintele cheie în consecință.
Începeți urmărirea pentru a raționaliza investițiile în optimizare SEO
Urmărirea valorilor comune de marketing nu este suficientă pentru a dovedi că investițiile SEO dau roade. Pentru a măsura rentabilitatea eforturilor SEO, trebuie să legați SEO de clienți potențiali.
Captați fiecare client potențial la primul punct de contact cu website-ul dvs. Validați date și adăugați valoare clienților pentru a vedea cât de mult generează campaniile SEO.
Între timp, legarea organică duce la pagini de destinație și cuvinte cheie ce ajustează strategia SEO. Puteți a vă concentra pe promovarea paginilor care se laudă cu un ROMI mai ridicat.
This Post Has 0 Comments