Skip to content
Valori SEO, ce indicatori trebuie să urmăriți în optimizarea unui website

Valori SEO, ce indicatori trebuie să urmăriți în optimizarea unui website

Valori SEO, ce indicatori trebuie să urmăriți în optimizarea unui website.

Există două domenii în care nu puteți garanta sau prezice nimic 100%. Viața dvs. și SEO. Dar în ambele domenii este bine să faceți ceea ce trebuie.

Când măsurați toate aceste valori SEO avute la dispoziție înseamnă că nu știți ce măsurați. Chiar dacă vă doriți sau nu, clienții dvs. vor vedea asta.

Este mult mai bine să evaluați performanța prin monitorizarea unui set de valori SEO orientat către client.

În primul rând, veți putea afișa rezultatele muncii dvs. În al doilea rând, veți ști dacă mergeți într-o direcție bună.

Clienții vor ști pentru ce plătesc și cum se aliniază KPI-urile dvs. cu ale lor.

Prin urmare, ne-am apropiat de un punct critic. Cum să măsurăm aceste valori SEO, ce trebuie să urmărim și de ce?

KPI-uri și valori SEO: care este diferența?

Să pornim de la o greșeală foarte populară pe care o fac mulți oameni. Să presupunem că indicatorii KPI și valorile SEO sunt sinonime. De fapt, nu sunt.

Ce este o valoare SEO?

O valoare SEO este un parametru utilizat de către echipele de marketing digital.

Acestea urmăresc, monitorizează și compară procesele de optimizare SEO.

Ce este un KPI SEO?

Un KPI SEO (Key Performance Indicator) este un indicator de performanță.

O valoare măsurabilă ce indică eficiența SEO, precum și dacă obiectivul stabilit a fost atins.

Toți indicatorii de performanță sunt valori, dar nu toate valorile sunt indicatori de performanță.

KPI-urile ar trebui să aibă obiective de afaceri și să fie încadrate în timp.

De exemplu, să spunem că urmăriți o valoare SEO-% dintre cuvinte cheie din Top 10.

Urmăriți progresul SEO utilizând această singură valoare? Nu veți ști dacă a avea cuvinte din top e bine sau nu, decât dacă vă uitați la traficul adus.

Să ne uităm la un alt exemplu. Website-ul dvs. primește o mulțime de trafic nețintit, dar nu primiți niciun fel de oportunități.

Din acest motiv, este înțelept să nu urmăriți valori SEO unice. Este important să le urmăriți în raport între ele în contextul obiectivelor dvs. de afaceri.

Conectarea obiectivelor de afaceri cu aceste valori SEO

Pentru a alege o valoare SEO pe care să o urmăriți trebuie să porniți de la obiectivele de afaceri.

Nu există o listă KPI universală care să fie potrivită pentru toate dimensiunile. O listă care să fie relevantă pentru fiecare afacere.

Toate obiectivele SEO diferă unele de altele, în funcție de tipul website-ului. De obiectivele de afaceri, de resursele și oportunitățile sale.

Nu orice website trebuie să urmărească toate aceste valori SEO, simultan și de la bun început.

Am luat 4 tipuri de website-uri pe baza funcțiilor lor și a problemelor pe care le rezolvă pentru utilizatori.

Puteți vedea câteva exemple de obiective de afaceri și valori SEO care ajută la evaluarea performanței.

Comerț electronic(magazine online)-creșterea vânzărilor:

  • trafic țintit de căutare organică;
  • rata de conversie;
  • număr de oportunități;
  • tranzacţii;
  • poziții pentru cuvinte cheie ale produsului.

Website de afaceri (corporativ)-creșterea gradului de conștientizare a mărcii:

  • traficul spre pagina principală;
  • numărul de cuvinte cheie de marcă (volumul de căutare al acestora);
  • traficul direct;
  • backlink-uri naturale (mențiuni);
  • trafic de sesizare;
  • afișări în SERP.

Director de afaceri-obținerea de înregistrări:

  • număr de oportunități;
  • trafic organic spre paginile de destinație;
  • rata de respingere;
  • durata medie a sesiunii;
  • număr de pagini pe sesiune.

Blog (website personal)-obținerea mai multor abonați:

  • poziționarea cuvintelor cheie;
  • traficul organic;
  • backlink-uri de calitate;
  • trafic de sesizare;
  • CTR (rata de click);
  • rata de respingere.

Cele mai utile 20 de valori SEO

Poziții de cuvinte cheie

Monitorizarea pozițiilor vă ajută să vedeți cum este clasat website-ul dvs. pentru întrebări specifice.

Clasamentele arată poziția dvs. în raport cu concurenții.

De fapt, nu este vorba doar de obținerea râvnitului loc de top în Google.

Ci de a avea o viziune foarte clară asupra poziției pe care doriți să o ocupați. Trebuie să știți unde sunt concurenții și care este dinamica clasamentului.

Ce aveți de urmărit:

  1. cuvinte cheie cu volum mare. Aceste cuvinte au un potențial ridicat. Pot aduce mai mult trafic pe website-ul dvs., dar de obicei sunt mai competitive. Astfel, sunt mai dificil de clasat. Le puteți aduna într-un singur grup. Va fi mai ușor să evitați să le treceți cu vederea în interogări cu volum mediu și mic;
  2. cuvintele cheie ale produsului. Monitorizarea clasamentului lor vă ajută să vedeți cât de bine sunt clasate aceste produse. Vedeți cât de mari sunt șansele dvs. de a obține traficul țintă de la căutare. Utilizatorii extrem de interesați de produsele dvs.;
  3. numărul de cuvinte cheie de marcă (volumul de căutare). Aceste valori ne ajută să vedem dacă cele de marcă (și astfel și marca) sunt populare. De obicei, companiile au poziții de top în ceea ce privește întrebările de brand. Merită să le monitorizați, concentrându-vă pe volumul de căutare și pe diversitatea cuvintelor cheie.

În funcție de tipul website-ului vă veți concentra pe unele valori SEO de performanță menționate anterior.

Rețineți că monitorizarea cuvintelor cheie este utilă.

Utilă atât timp cât urmăriți cuvintele cheie care sunt relevante pentru afacerea dvs.

Rata de respingere

Valoarea ne arată procentul de utilizatori ce au vizitat o singură pagină și apoi au părăsit website-ul.

Monitorizați acestei valori SEO pentru toate paginile de nivel superior.

Ar trebui să vă poată oferi un indiciu despre modul în care utilizatorii interacționează cu website-ul.

Vedeți dacă website-ul dvs. se ridică la nivelul așteptărilor lor.

Nu este păcat când depuneți efort pentru a conduce oameni către pagini iar ei le părăsesc imediat? Asta înseamnă că faceți ceva greșit.

Supravegherea ratei de respingere a paginii de pornire nu are importanță.

Această pagină nu oferă un răspuns direct la întrebarea utilizatorului.

Ar trebui să-l transfere în cele din urmă în secțiunea dorită și nu din nou în bara de căutare.

Pentru a măsura aceste valori SEO puteți apela la Google Analytics.

Traficul organic

Această valoare indică traficul de căutare organică. Mai precis, utilizatorii care provin din diferite motoare de căutare (Google, Bing, Yahoo! etc).

În cele mai multe cazuri, urmărirea exclusivă a traficului nu va duce la bun sfârșit munca.

Este mult mai important să monitorizați fluxul de trafic spre anumite pagini. Nu uitați nici de dinamica acestuia.

De asemenea, uneori avem nevoie de trafic din anumite țări sau de trafic format din utilizatori noi.

Când analizați un astfel de trafic, luați în considerare obiectivele de afaceri pe care doriți să le atingeți.

Analiza traficului în legătură cu clasamentele vă permite să înțelegeți pe ce pagini și cuvinte să vă concentrați.

De exemplu, uneori, paginile nu sunt clasificate în partea de sus pentru interogări cu volum mare.

Cu toate acestea, obțin mult trafic din cuvintele cheie cu volum redus. Acestea pot fi adesea lăsate neobservate și chiar neatinse.

Ceea ce este important este să vedeți cât de bine se transformă traficul obținut.

Traficul este un bun indicator al posibilelor probleme ale website-ului. Dacă rata de trafic scade, puteți găsi sursa problemei și să o rezolvați în timp util.

Traficul direct

Această valoare indică vizitatorii care au venit pe website-ul dvs. introducând direct adresa URL.

Sau printr-o altă sursă nedefinită. Fie făcând click pe un link dintr-un PDF, dintr-o aplicație mobilă sau un e-mail marketing.

Atunci când Google Analytics nu poate defini sursa de trafic, aceasta se încadrează în secțiunea trafic direct.

Făcând click pe butonul trafic direct, veți vedea paginile pe care vizitatorii le-au accesat.

Aceste date vă ajută să vedeți ce pagini sunt accesate direct mai des decât altele.

În plus, această valoare arată dezvoltarea capitalului dvs. de marcă. Dacă primiți mult trafic direct, felicitări! Utilizatorii vă cunosc marca.

Traficul de recomandare

Această valoare arată vizitatorii care vin pe website-ul dvs. făcând click pe adresa URL a unui alt website.

De exemplu, o platformă de știri a publicat un articol ce conține link-ul website-ului dvs.

Toți utilizatorii care au venit prin acest link vor fi marcați drept trafic de trimitere în Google Analytics.

Monitorizarea acestei valori vă ajută să evaluați succesele și deficiențele unor strategii de conținut.

Mai mult, creșterea traficului de trimiteri va crește cu siguranță fluxul de acces către website.

Numărul de oportunități

Vreți să începeți să urmăriți numărul de oportunități pe care website-ul dvs. le primește? Definiți care este avantajul în cazul dvs.

Înregistrare, abonament, descărcare, vizualizare sau propria opțiune? Cu alte cuvinte, definiți acțiunea care duce la o vânzare.

După aceea, puteți urmări pur și simplu numărul după sursă. Vedeți care sunt sursele ce trimit cele mai calificate oportunități către website-ul dvs.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Tranzacţiile, valori SEO deosebit de importante

Această valoare este indispensabilă și trebuie urmărită pentru toate website-urile de comerț electronic.

Vreți să evaluați performanțele SEO și diversele abilități de marketing digital?

Este posibil să nu fie suficient să monitorizați valorile traficului website-ului și numărul de oportunități.

Cum abordăm scenariul unei oportunități finalizate cu o tranzacție care se ridică la 10 obișnuite?

Sau, de exemplu, un website poate obține o cantitate imensă de oportunități. Cu toate acestea, compania însăși va obține un profit mic.

Acesta este motivul pentru care e foarte important să urmăriți respectivul indice.

Țineți cont de faptul că afacerile nu se referă la oportunități, ci la bani.

Pentru a vă face clienții fericiți, arătați-le cum le afectează performanța SEO veniturile.

Secțiunea Conversii și subsecțiunea de comerț electronic din Google Analytics.

Sunt locurile perfecte pentru a seta și monitoriza sumele tranzacțiilor. Acesta ar trebui să fie unul dintre KPI-urile dvs. de afaceri.

Numărul și calitatea backlink-urilor

Această valoare afectează în mod direct posibilele clasamente pe care le puteți obține.

Cu cât aveți mai multe backlink-uri de calitate, cu atât sunt mai mari șansele de crește.

Pentru a obține o listă completă a backlink-urilor din orice domeniu aveți nevoie de un instrument.

Valori SEO ale calității website-ului: DA, PA, TF, CF și Alexa

Nu vă gândiți că trebuie să urmăriți aceste valori 24/7. Și, mai important, nu ar trebui să devină obiectivele dvs. de afaceri.

Cu toate acestea, este important să continuați urmărirea lor. Acestea sunt strâns legate de crearea profilului de link building și a autorității website-ului dvs.

Aceste valori, la rândul lor, vă afectează performanța de optimizare SEO.

Uitați de urmărirea scorurilor particulare. Trebuie să observați dinamica lor și, în mod ideal, să ne dorim o creștere mai mult sau mai puțin stabilă.

  • MOZ DA (autoritatea domeniului). Valoarea poate fi utilizată pentru a arăta clasificarea pe pagini cu rezultatele motorului de căutare. Acest punctaj de clasare a fost creat de Moz și variază de la 1 la 100. Cu cât este mai mare, cu atât sunt mai mari șansele website-ul dvs.;
  • MOZ PA (autoritatea paginii). Valoarea arată cât de bine se va clasifica o anumită pagină în rezultatele motorului de căutare. Scorul variază de la 1 la 100. Numerele mari reprezintă o posibilitate mai ridicată de a obține o poziție bună în clasament;
  • CF (fluxul de citare). Arată scorul Majestic (între 0-100). Prezice puterea unei adrese URL de pe un anumit website. Se bazează pe câte website-uri leagă. Citation Flow este utilizat împreună cu Trust Flow;
  • TF (fluxul de încredere). Reprezintă scorul de încredere al Majestic (între 0-100). Este determinat de calitatea link-urilor externe care leagă website-ul;
  • Alexa Rank. Valoare a traficului unui website determinată de numărul total de vizitatori unici și afișări. Cu cât rangul dvs. în Alexa este mai mic, cu atât website-ul este mai popular.

Timpul mediu petrecut pe website (durata sesiunii)

Aceste valori SEO indică intervalul de timp în care utilizatorul a interacționat cu website-ul.

Dacă nu există nicio activitate în termen de 30 de minute, sesiunea se încheie automat.

Durata medie a sesiunii este calculată după cum urmează. Timpul total pe website pentru mai mulți vizitatori împărțit la numărul total de vizitatori.

Este important să monitorizați această valoare. Vă permite să vedeți cât de interesant este conținutul dvs. și dacă este atrăgător pentru utilizatori.

Observați dacă îi determină să exploreze mai multe pagini ale website-ului dvs.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Paginile de ieșire

Această valoare oferă o listă de pagini de unde utilizatorii părăsesc website-ul dvs.

Vreți să creșteți conversiile și să fixați punctele de drop-off ale utilizatorilor? Trebuie să aflați unde se îndreaptă potențialul de oportunitate către ușa virtuală.

Cu aceste cunoștințe veți putea să optimizați “călătoria” utilizatorului pe website-ul dvs.

În acest mod aveți șanse tot mai ridicate pentru conversii.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Vizitatori noi vs vizitatori care se reîntorc

Această valoare arată vizitatorii noi, cei care vă vizitează website-ul pentru prima dată.

De asemenea, prezintă și vizitatorii care se reîntorc. Sunt cei care au vizitat website-ul dvs. cel puțin o dată înainte, în ultimii 2 ani.

Analizând aceste date prin segmente (canale de trafic), veți vedea care canal este cel mai fidel.

Le puteți vedea și pe cele care au nevoie de un impuls de marketing.

Puteți să acordați prioritate fie vizitatorilor noi, fie celor care se reîntorc sau ambelor variante.

Direcționați-vă toate eforturile către canalul care vă oferă mai mult din ceea ce aveți nevoie.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Numărul de pagini pe sesiune

Această valoare indică numărul de pagini pe care le vizitează un utilizator într-o singură sesiune.

În unele cazuri, utilizatorii pot găsi ceea ce caută în prima pagină pe care o vizitează. Este în regulă!

Dar, în alte cazuri, vizitatorii website-ului dvs. pot ajunge să vadă mai multe pagini.

E utilă urmărirea acestei valori SEO pentru a afla dacă utilizatorii au profitat la maxim.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Valori SEO oferite de CTR (rata de click)

Această valoare indică rata de click și ne ajută să vedem procentul de afișări care se transformă în acțiuni.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Search Console.

Rata de conversie

Această valoare indică rata de finalizare a obiectivelor. Motiv pentru care este important să stabiliți obiectivele corecte.

Interacțiuni de care să beneficieze clienții. Acest procent este calculat prin împărțirea numărului total de vizitatori la numărul total de conversii.

Monitorizarea acestei valori SEO vă ajută să vedeți cât de bine se transformă traficul de intrare.

Mai mult, aceste date vă ajută să evaluați calitatea traficului și să ajustați strategia SEO.

Din acest motiv, e esențial nu doar să stabilim obiectivele SEO corecte, ci și obiectivele corecte de conversie.

Pentru descoperirea acestor valori SEO puteți să folosiți Google Analytics.

Cum să urmăriți aceste valori SEO

Așa cum am menționat mai sus, aveți nevoie de cel puțin 2 instrumente de măsurare.

Monitorizați-vă eficient performanța SEO care include toate valorile importante pe care le-am acoperit.

Puteți să apelați și la un audit SEO oferit de această agenție de optimizare SEO.

Descoperiți și alte eventuale deficiențe ale website-ului dvs. care vă pot aduce prejudicii.

Rapoartele rămân în continuare principalul instrument de comunicare între agenții și clienți.

Acesta este motivul pentru care e atât de important să prezentăm în mod corespunzător informațiile.

Ajută la afișarea rezultatelor activității și la ajustarea strategiei SEO pentru luna următoare.

Vestea bună este că în zilele noastre nu este necesară crearea manuală a acestor rapoarte.

Platforme specializate oferă module de raportare, împreună cu alte instrumente SEO.

Posibilitatea furnizării periodice a acestor rapoarte este o activitate obligatorie.

În acest mod vă puteți programa cu ușurință momentul trimiterii fișierelor pe e-mail-ul clientului.

Nu este necesar să faceți rapoarte zilnice. Asigurați-vă că raportați cel puțin o dată pe lună, astfel încât clientul să poată vedea dinamica.

Concluzie

  • găsiți echilibrul între măsurarea a tot ce puteți și urmărirea mai multor valori. Dacă alegeți un KPI SEO care nu este realizabil veți pierde timp valoros pentru nimic;
  • creați perioade de timp pentru KPI-uri. E important să existe un punct de plecare și un termen în atingerea obiectivelor stabilite;
  • găsiți conexiunea directă între obiectivul dvs. de afaceri și KPI-urile SEO. Rețineți că diferite nișe și întreprinderi necesită KIP-uri diferite. Nu există o listă universal aplicabilă. Nu există valori proaste și inutile, doar utilizare necorespunzătoare.

Pentru a evita urmărirea falsă de KPI-uri SEO nu vă obsedați de aceste valori SEO. Analizați-le în raport cu impactul asupra afacerii.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top