Skip to content

Above the fold. Termenul preluat în era digitală de la bătrânele ziare. Porțiune de website vizibilă în fereastra browser-ului, când pagina se încarcă.

Introducere în noțiune

Deasupra de fold este un termen folosit în web design. Este porțiunea unui website vizibilă într-o fereastră a browser-ului, atunci când prima pagină se încarcă. Porțiunea de pagină care necesită derulare pentru a vedea conținutul se numește below the fold (sub fold).

Necesitatea folosirii above the fold-ului

Pe un website, punctul în care utilizatorii trebuie să deruleze în jos nu este constant. Motivul? Multe variabile pot afecta modul de afișare al unei pagini. Nu trebuie uitată nici partea de optimizare SEO, importantă în acest domeniu.

Mărimea afișajului unui dispozitiv, de exemplu, schimbă conținutul care apare deasupra fold-ului. Alte variabile includ alegerea browser-ului, barele de instrumente ale browser-ului ori setarea personalizată. Se mai poate include aici și sistemul de operare (SO) pe care dispozitivul îl folosește.

Utilizatorii interacționează mai mult cu conținutul above the  fold, în comparație cu cel de jos. Astfel, funcțiile cheie ale website-ului și conținutul legat de obiectivele afacerii trebuie să apară în partea de sus a paginii.

Pentru a înțelege cum se lucrează cu fold-ul, un designer web ar trebui să țină cont de câteva aspecte. De exemplu, de dimensiunile medii ale ecranului utilizat de publicul unui anumit website. Un alt exemplu este de a explora tehnici de design sensibil. Această abordare realizează website-uri care utilizează aspecte și imagini flexibile.

Istoricul noțiunii de above the fold

Acesta a fost folosit, la început, pentru a prezenta conținutul pe prima pagină a ziarului. Titlul ziarului și știrile principale sunt plasate pe porțiunea din prima pagină. Astfel, acestea rămâneau vizibile pentru cititori atunci când hârtia era pliată la un chioșc de ziare.

Back To Top