Skip to content
SMO, cel mai bun ghid pentru optimizare în rețelele de socializare

SMO, cel mai bun ghid pentru optimizare în rețelele de socializare

SMO, cel mai bun ghid pentru optimizare în rețelele de socializare. Cum încorporezi activități de optimizare în strategia ta de marketing?

Optimizarea nu presupune respectarea unor standarde rigide care nu acceptă unicitatea și creativitatea.

În articolul de blog de astăzi vă voi arăta cum să vă sporiți în mod eficient performanța pe rețelele sociale și traficul pe website.

Astăzi, rețelele sociale joacă un rol semnificativ în marketing online. Totuși, trebuie să ținem cont că am ajuns la punctul în care prea multe informații și campanii haotice desfășurate fără strategie nu aduc beneficii.

Gândiți-vă la viitor și profitați de instrumente precum SMO, care reprezintă optimizarea în rețelele sociale.

Dacă doriți să utilizați SMO, aflați elementele de bază ale acesteia și înțelegeți cum să o implementați în afacerea dvs.

SMO: ce este?

Optimizarea pentru rețelele sociale este un departament de marketing digital care ar trebui să “rafineze” un website.

Ar trebui să se asigure o activitate socială eficientă, astfel încât să atragă trafic pe website. Scopul său este să se asigure că un website este vizibil în rezultatele căutării interne ale rețelelor de socializare.

SMO este similar cu SMM (social media marketing). Cu toate acestea, pune accent pe combinarea activităților individuale și asigurarea sinergiei lor eficiente, nu pe campanii separate sau strategii de branding.

Cum să vă optimizați pentru rețelele de socializare? În primul rând, începeți să vă informați echipa că, la fel ca în cazul SEO, aceste activități nu vizează doar aspecte tehnice ci și procese complexe pe termen lung, care cuprind numeroase domenii de marketing.

SMO trebuie să se bazeze pe expertiză care integrează social media cu activitățile on site.

Social media este încă o sursă de trafic insuficient utilizată (sau cel puțin neutilizată conștiincios).

Potențialul său poate aduce beneficii enorme companiei dvs. La fel ca în cazul unei campanii de advertoriale SEO bine realizate de către o echipă de specialiști!

De ce am nevoie de SMO?

Vizibilitatea corectă în rețelele sociale are un impact pozitiv asupra imaginii de marcă. Prin urmare, optimizarea nu înseamnă doar generarea de trafic.

Mai mult, SMO afectează în mare măsură utilizabilitatea website-ului, prin urmare, acceptă UX design.

Necesitatea optimizării website-urilor pentru dispozitivele mobile are un impact direct în optimizare SEO.

SMO și algoritmul Hummingbird apreciază conținutul relevant, unic și partajabil. Prin urmare, cu cât sunt mai multe texte de calitate pe rețelele de socializare, cu atât le evaluează mai bine.

La rândul său, acest lucru se poate traduce în poziții îmbunătățite în Google.

SMO: începuturile

Definiția SMO a fost inventată pentru prima dată în 2006 și a fost completată de cele mai importante 5 reguli la acel moment.

Toate mulțumirile merg către Rohbi Bhargava, care și-a descris ideea de optimizare pentru rețele sociale într-unul din articolele sale.

Deși nu recomandăm neapărat adoptarea sfaturilor de acum 15 ani, acestea oferă o perspectivă atrăgătoare asupra originilor SMO.

Sfaturi de la începutul SMO și principii actualizate

1. Îmbunătățiți legăturile

Când vine vorba de această componentă a strategiei SMO, este crucial să vă asigurați că pagina nu este statică și rar actualizată.

Pentru a o optimiza pentru social media, proprietarul unui website trebuie să ofere utilizatorilor conținut ce poate fi distribuit.

În zilele noastre, blog-urile și pictogramele distribuite pe social media sunt rețete ideale pentru a îndeplini acest obiectiv.

2. Îmbunătățiți economisirea ca bookmarks

În vremurile în care website-urile cu bookmark se bucurau de o popularitate imensă, acest punct conta cu adevărat.

Azi poate fi un buton care vă permite să salvați cu ușurință un articol Pinterest sau GetPocket.

Cu toate acestea, într-un sens mai larg, este vorba și despre schimbarea strategiei. Creați conținut (ghiduri, liste, clasamente) care să atragă utilizatorii.

Astfel, aceștia vor decide să-l salveze pentru mai târziu sau să-l distribuie cu alții.

3. Recompensați utilizatorii pentru conectarea la website

Această tehnică poate fi asociată cu perioadele în care website-urile auto-găzduite erau încă la început.

Proprietarii de pagini se recomandau reciproc pentru a îmbunătăți schimbul de link-uri.

Azi, această abordare poate fi înlocuită cu moderarea socială adecvată și poate încuraja în mod constant interacțiunea cu utilizatorul.

4. Lăsați conținutul să devină viral

SMO nu se concentrează doar pe implementarea modificărilor în cadrul website-ului.

Este și despre prezentarea conținutului în așa fel încât să faciliteze partajarea acestuia și să se traducă într-un număr crescut de backlink-uri din diverse surse.

Acest punct este încă relevant, cu toate acestea, strategia s-a schimbat. Fișierele PDF extinse propuse de autor ar trebui înlocuite cu infografii atrăgătoare (diagrame, procente ușor de citit etc.).

Pe de altă parte, PDF-urile, cărțile electronice și alte conținuturi gratuite sunt mai eficiente ca e-mail marketing.

5. Nu vă fie teamă de cooperare și lăsați oamenii să vă distribuie conținutul

Rohit Bhargava a oferit exemplul Youtube a cărui popularitate a crescut semnificativ datorită faptului că le-a permis utilizatorilor să plaseze playerul video pe alte website-uri.

Azi schimbul de soluții vă ajută să îmbunătățiți recunoașterea și să câștigați încrederea utilizatorilor.

Pe termen lung, face posibilă extinderea naturală a bazei de link-uri datorită persoanelor care vă recomandă sau vă citează online.

În acest moment, merită menționate crearea de conținut unic sau rapoarte utile partajate pe rețelele de socializare și publicate pe website.

Ulterior (de exemplu, conectate la alte articole de pe blog sau partajate pe profilurile industriei) generează link-uri.

Nu uitați de relațiile între companii care oferă posibilitatea de a schimba link-uri prin articole sponsorizate și afiliate.

În cele din urmă, lista s-a extins la 16 puncte, cu cele mai importante fiind:

  • recompensarea utilizatorilor activi, de ajutor și valoroși;
  • crearea de conținut de calitate;
  • dezvoltarea unei strategii SMO;
  • alegerea cu atenție a tacticilor SMO;
  • combinarea SMO cu procesul de optimizare SEO.

SMO pe scurt: activități vitale

1. Elaborați o strategie

SMO urmărește îmbunătățirea rezultatelor companiei dvs. pe social media.

Este crucial să aveți grijă de o strategie adecvată, la fel ca în cazul oricăror alte activități de marketing.
a) Dacă tocmai începeți activitatea de socializare

Gândiți-vă și planificați-vă activitățile în conformitate cu strategia generală de marketing a companiei. Analizați grupul țintă, fondurile pe care le puteți aloca activităților SM.

Ține cont de branding și stabilește obiective specifice, realizabile.
b) Dacă efectuați deja activități de socializare

Efectuați un audit al profilurilor dvs. Pregătiți un plan de optimizare a conținutului pentru rețelele sociale. Verificați cât de eficientă este strategia actuală, ce conținut este citit cel mai cu nerăbdare și ce trebuie modificat.

2. Optimizați profilurile

Înainte de a lua orice alte măsuri, trebuie să vă asigurați că există ceva ce puteți arăta utilizatorilor de social media. Este inutil să atrageți destinatari către profiluri care nu conțin nimic.

Concentrați-vă pe un branding eficient și lăsați oamenii să vă recunoască.

O imagine de marcă ce este consistentă pe toate platformele de socializare reprezintă o cheie a succesului.

Ar trebui să includă sigle, fonturi, etichete, sloganuri și imagini. Beneficiați de CTA-uri relevante pentru a invita utilizatorii pe website-ul dvs.

Creați un “teren” comun, adaptat grupului dvs. țintă și campaniilor de publicitate.

Nu uitați să actualizați lista de cuvinte cheie și etichetele. Aplicarea atentă a cuvintelor cheie în conținutul dvs. ajută utilizatorii să vă găsească profilul printr-un motor de căutare intern.

Când vine vorba despre Instagram, completați descrierile cu hashtag-uri relevante și cu alt text (text alternativ). Interesant este că acceptă și căutarea locală.

3. Profitați de backlink-uri

Link building pe rețelele de socializare nu este o idee proastă! Plasarea de linkuri în postările de pe social media îmbunătățește credibilitatea profilului de link și creează încredere în website-ul dvs.

O biografie pe platforme de socializare precum Facebook, Pinterest, Instagram sau LinkedIn (și chiar Google My Business) este un loc ideal pentru link-uri.

4. Beneficiați de instrumentele dedicate

Distribuiți pictograme, link-uri de socializare, widget-uri… Toate acestea fac website-ul mai interactiv și conținutul mai atrăgător.

De asemenea, este recomandabil să gestionați corect secțiunea de comentarii.

Luați în considerare implementarea Disqus sau a altor metode care vă vor permite să gestionați în mod eficient comentariile și să atrageți destinatarii.

Instalarea Facebook Pixel în codul website-ului dvs. poate fi utilă în colectarea datelor despre achizițiile și traficul pe rețelele sociale.

Acest lucru este deosebit de profitabil în comerț electronic.

Optimizarea pentru SOCIAL MEDIA: exemple de activități eficiente ÎN SMO

Să aruncăm o privire asupra modului în care funcționează Skillshare. Când introduceți un nume de marcă în motorul de căutare, primele 10 rezultate includ, în afară de pagina de pornire Skillshare, 4 link-uri către social media (Instagram, Youtube, Twitter, LinkedIn).

Pare o treabă bună, nu-i așa? Puteți să faceți click pe link-uri individuale și să vedeți că afacerea se ocupă de branding.

Promovează același produs pe diferite platforme și medii specifice. În același timp, menține o identitate consistentă.

Mai mult, Skillshare beneficiază de o tactică care încurajează partajarea conținutului. Vă permite să arătați lecția unui prieten pentru a-i atrage pe platformă și vă oferă șansa de a obține 2 luni de acces gratuit.

Modul perfect de a combina angajamentul și SMO eficient!

Pe platformele sale de socializare, Skillshare împarte conținut generat de utilizatori.

Îi ajută să construiască o comunitate angajată, să recompenseze oamenii pentru activitatea lor și să promoveze cursurile disponibile.

De asemenea, are un hashtag distinct, care facilitează găsirea unor postări specifice.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top