Skip to content
SEO vs SEM: Cum funcționează împreună pentru o strategie online?

SEO vs SEM: Cum funcționează împreună pentru o strategie online?

SEO vs SEM: Cum funcționează împreună pentru o strategie online? SEO și SEM sunt într-adevăr două părți ale aceleiași monede.

Constau în acțiuni foarte diferite și se referă la diferite aspecte ale marketingului online.

Uneori, cei doi termeni sunt folosiți împreună pentru a face referire la un set similar de activități, ceea ce poate fi confuz pentru cei care nu sunt la fel de familiarizați cu această lume.

Deci, care este diferența dintre optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și marketingul pentru motoarele de căutare (SEM)? Cum se leagă și cum lucrează împreună?

Orice profesionist în marketing digital are nevoie de cunoștințe solide a acestor doi termeni. Trebuie să înțeleagă importanța lor în arena de marketing online.

Ce este SEO și cum funcționează?

SEO este o parte cheie a strategiei dvs. de marketing digital. Anumite cunoștințe sunt esențiale indiferent de domeniul de marketing digital în care vă specializați.

NetMarketShare susține că, din 2017, Google a preluat peste 79% din traficul de căutare la nivel global.

Celelalte motoare de căutare principale rămânând în urmă. Cu 7%, sau mai puțin fiecare.

Astfel, accentul principal când vorbim despre motoarele de căutare în contextul SEO este Google.

Trebuie să reținem că alții, cum sunt Bing, Baidu și Yahoo încă funcționează (chiar dacă abia mai mișcă).

Internet Live Stats susține că există peste 79.176 de căutări pe secundă pe Google în fiecare zi. (Rețineți că această cifră a fost făcută la momentul scrierii – dacă faceți clic pe link, veți găsi probabil un număr diferit, deoarece datele din această sursă sunt colectate în timp real.)

Aceasta este o activitate foarte mare pentru orice afacere. Acesta este motivul pentru care SEO este un domeniu atât de important (dar complicat) al marketingului digital.

Optimizarea pentru motoarelor de căutare (SEO) se referă la procesul prin care motoarele de căutare „se înghesuie” pentru a vedea cât de eficient va fi atragerea traficului.

Motoarele de căutare vor evalua o serie de aspecte ale unui website (cum ar fi cuvinte cheie, etichete și titluri, backlink’s).

Îl vor clasifica în funcție de capacitatea sa de a atrage trafic organic pe baza unei varietăți de indicatori.

Relația dintre SEO și SEM pornește de la ideea că SEO reprezintă temelia pentru SEM.

Unele lucruri pe care le caută crawler-urile includ:

  • conținut de calitate;
  • experiența utilizatorului;
  • link-urile de legătură;
  • legăturile interne;
  • optimizarea on-page;
  • optimizarea off-page.

Oricine poate învăța elementele de bază ale SEO. Poate astfel să încorporeze SEO în strategia digitală de vânzări, marketing și conținut.

Când înveți cum să faci bine optimizarea SEO, traficul nu va întârzia să apară. Însă învățarea informațiilor despre ce este SEO necesită ceva timp și cunoștințe tehnice.

În mare parte, este o idee bună să iei în considerare angajarea unui specialist SEO dacă vrei să creezi într-adevăr website-ul tău.

Trebuie să rețineți că este nevoie de un timp pentru ca Google să vă recunoască și să recompenseze website-ul.

Dacă website-ul dvs. este nou, probabil că nu va fi „observat” de Google o perioadă de timp.

În acest context SEO și SEM vor fi utilizate complementar.

Ce este SEM și cum funcționează?

Marketingul pentru motorele de căutare (SEM) este un descriptor care încorporează diferite tipuri de publicitate plătită în mediul online.

Acesta îl veți vedea ca anunț Google și de obicei se încheie în partea de sus a unei liste de pagini.

De obicei, aceasta are legătură cu plasarea și utilizarea cuvintelor cheie. Poate necesita cunoștințe și strategii suplimentare.

Iată câteva exemple de activități publicitare bazate pe SEM:

  • campanii publicitare direcționate (plătite);
  • folosirea de cuvinte cheie foarte selective;
  • asigurarea că activitățile publicitare se încadrează într-un buget alocat;
  • aplicarea indicatorilor de performanță precum ratele de clic (CTR) și plata per click (PPC) pentru viitoarele activități publicitare.

Există și campanii SEM realizate prost. Dar atunci când sunt bine făcute, te vor duce în topul clasamentului.

Aceasta implică să petreci ceva timp proiectând anunțurile, astfel încât acestea să fie bine direcționate.

SEM este excelent pentru brand awareness (recunoașterea mărcii de către clienți).

Înseamnă că veți fi în partea de sus a listei de fiecare dată când cineva caută. Este o modalitate excelentă de a aduce trafic direcționat pe website-ul dvs.

Pentru că are legătură cu anunțurile plătite, este ușor să înțelegeți ROI-ul dvs. într-un mod direct.

Utilizând anunțuri plătite puteți monitoriza traficul pe website. Apoi, puteți crea campanii direcționate pe baza acestor informații.

Dezavantajele SEM sunt că necesită unele cunoștințe și instrumente speciale suplimentare (cum ar fi Google AdSense).

Care sunt diferențele dintre SEO vs SEM?

Când vorbim despre diferențe SEO vs SEM, vorbim cu adevărat doar despre abordări diferite ale publicității.

SEO este uneori folosit ca termen umbrelă care include SEM, dar pentru că SEM se referă strict la publicitatea plătită, acestea sunt de fapt separate.

SEM are legătură cu obținerea traficului prin anunțuri plătite, iar SEO este mai mult despre monitorizarea și analiza tiparelor de trafic organice (neplătite).

Cum sunt complementare SEO și SEM?

SEO și SEM se bazează foarte mult pe cuvinte cheie pentru a conduce traficul către website-urile și paginile web de afaceri.

Tehnicile de marketing utilizate pentru fiecare sunt diferite. Acestea sunt axate atât pe fluxurile de trafic, cât și pe modul în care acestea se referă la activitățile de marketing.

Oamenii vor folosi motoarele de căutare pentru a căuta ceva. Informațiile vor putea fi afișate după rezultatele organice (SEO) sau prin rezultatele plătite (SEM).

Majoritatea oamenilor caută informații online înainte de a cumpăra ceva.

O prezență puternică în căutare este crucială și utilizarea unei combinații strategice a ambelor (SEO și SEM) poate îmbunătăți vizibilitatea pe termen lung.

SEO este destinat traficului organic – deci listele neplătite sau gratuite. SEM este pentru anunțurile vizate pentru care plătiți.

Ele pot fi complementare, dar numai dacă website-ul în sine este SEO-friendly mai întâi, atunci SEM are șanse mai mari de a avea succes.

SEO este baza pentru un SEM bun.

Atunci când aveți fiecare setat în mod corespunzător, aveți o șansă mai bună de a obține trafic de înaltă calitate și de a îmbunătăți ratele de conversie.

Dacă ai un website SEO-friendly și anunțuri sponsorizate care sunt direcționate în mod corespunzător folosind cuvintele cheie potrivite, ai mai multe șanse să te afișezi în partea de sus a căutărilor plătite.

Însă, trebuie să aveți website-ul dvs. optimizat SEO pentru a vă vedea ca un website credibil.

Dacă website-ul dvs. este nou, puteți să acordați prioritate campaniei PPC mai întâi.

Poate dura ceva timp pentru a se stabili clasamentele SEO. Însă nu ignorați SEO în timpul acestui proces.

SEO vs SEM: Direcții viitoare

SEO și SEM vor continua să se schimbe. Motoarele de căutare își schimbă continuu parametrii pentru clasament.

Din acest motiv, este dificil să prezicem ce se va întâmpla, dar iată câteva indicații probabile.

UX (experiența utilizatorului) va continua să devină mai importantă pentru SEO.

Aceasta este o tendință actuală și una care are sens, având în vedere că Google dorește să recompenseze cele mai prietenoase website-uri.

AMP de la Google va câștiga și mai multă popularitate. AMP este o colaborare între dezvoltatori și alți profesioniști din industrie pentru a crea o bibliotecă masivă de tip open source.

Acestea oferă utilizatorilor ocazia de a crea pagini web prietenoase și rapide pentru dispozitive mobile.

Acesta este un domeniu în care vom vedea decesul paginilor cu încărcare lentă. Utilizarea AMP a dus la creșteri uriașe ale căutărilor mobile din traficul online.

AI va deveni din ce în ce mai implicat în SEO și în alte activități de căutare.

Acest lucru va schimba natura căutărilor, dar ne va permite să creăm anunțuri mai direcționate pentru SEM.

Totul va deveni mai concentrat pe date și, prin urmare, va fi mai ușor să creezi campanii personalizate.

Din această cauză, utilizatorii vor fi de asemenea tot mai preocupați de confidențialitate.

Oricine privește o carieră în marketing digital ar trebui să înțeleagă modul în care funcționează SEO și SEM în atmosfera digitală actuală.

Ar trebui să caute modul în care ambele se vor schimba pe măsură ce vom deveni tot mai dependenți de tehnologie.

Înțelegerea solidă a modului în care fiecare dintre acestea este implicată în campaniile de marketing digital va fi deosebit de crucială pe piața digitală în anii următori.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top