Pentru majoritatea marketerilor online, traficul web este totul. Cu cât puteți câștiga mai mult trafic web, cu atât veți obține mai multă vizibilitate.
O strategie SEO eficientă poate face diferența pentru traficul organic.
Creșterea traficului organic vă permite să obțineți conversii și mai multe vânzări.
Marketingul prin conținut, social media și alte tehnici de marketing sunt dezvoltate ca modalități de creștere a acestui volum de trafic.
Fiecare are avantaje și dezavantaje. Dacă nu aveți o modalitate de a măsura în mod obiectiv creșterile dvs. și de a determina care strategii sunt eficiente pentru creșterea acestora, veți opera orb, fără nicio informație reală despre campanii.
SEO și tipurile de trafic
Există patru tipuri principale de trafic care vor veni pe website-ul dvs. Este important să vă familiarizați cu toate acestea:
- traficul direct;
- traficul de recomandări;
- traficul organic;
- traficul de pe social media.
Prin segmentarea eforturilor dvs. și măsurarea lor, veți putea să descoperiți punctele forte și punctele slabe ale afacerii dvs.
Dacă știți punctele slabe puteți să faceți ajustările necesare pentru a continua creșterea veniturilor an de an.
De ce este importantă măsurarea obiectivă
Proprietarii de întreprinderi mici și noii antreprenori investesc uneori într-o campanie de marketing, fie în bani, fie în timp, fără un plan formal pentru măsurarea rezultatelor SEO.
Măsurarea rezultatelor, în mod obiectiv, este singura modalitate de a vă îmbunătăți campania în viitor. Este singura modalitate de a măsura rentabilitatea investiției (ROI), astfel încât să puteți ști exact cât de profitabilă este campania.
De exemplu, dacă traficul dvs. crește lent, dar ROI-ul este excepțional de mare, veți ști să investiți mai mulți bani în campania dvs. și, în consecință, veți crește mai rapid.
Dacă ROI-ul dvs. este în scădere și modelele de trafic sunt imprevizibile, va trebui să analizați ce este greșit.
Trebuie să faceți ajustări înainte de a începe să pierdeți bani.
Analizarea fluctuațiilor din cele patru surse principale de trafic web vă poate ajuta să înțelegeți sfera campaniei și zonele posibile de îmbunătățire.
Traficul direct
Traficul direct este format din utilizatorii care au găsit website-ul dvs. conectând URL-ul direct în browserul lor.
Oamenii care v-au găsit în acest fel trebuie să fi avut cunoștințe anterioare despre marca dvs.
De multe ori, acesta este rezultatul unei experiențe anterioare cu website-ul.
Este posibil să obțineți vizitatori noi în fluxul de trafic direct, mai ales dacă utilizați publicitate tipărită pentru a face publicitate domeniului dvs.
Traficul direct este un indicator bun.
Puține strategii digitale pot optimiza traficul direct.
Principalele surse de trafic online sunt de la motoarele de căutare, distribuirea socială și legăturile de trimitere.
Cu toate acestea, traficul repetat sub formă de vizite directe este un indicator bun dacă website-ul dvs. este suficient de impresionant pentru a încuraja vizitatorii să revină.
Chiar dacă nu utilizați publicitate tipărită, monitorizați atent traficul direct, în special în comparație cu alte surse de trafic.
Dacă descoperiți că nu obțineți un trafic repetat suficient, poate doriți să vă intensificați eforturile în această direcție.
Traficul de recomandare
Traficul din recomandări se bazează pe utilizatorii care au găsit website-ul dvs. prin link-uri externe.
Acestea pot fi link-uri de marketing afiliat sau link-uri din comunicate de presă externe.
Evident, nu toate legăturile externe sunt egale.
De aceea, este important să se acorde o atenție deosebită surselor de link-uri care vă câștigă cel mai mult trafic.
Unii indicatori din traficul de recomandare ar putea fi în afara controlului dvs.
Sunt link-urile pe care infografia dvs. sau conținutul viral le-a atras în mod natural. În mare parte, aveți un control strict asupra legăturilor.
Urmăriți cu atenție și profilul dvs. de legături pentru a vă asigura că obțin cea mai mare vizibilitate posibilă.
Traficul organic este obținut prin SEO
Traficul dvs. organic este traficul care găsește website-ul după efectuarea unei căutări.
Acest trafic este obținut fie în urma strategiei de cuvinte cheie, fie în urma unor clasamente înalte în SERP-uri.
Dacă derulați o campanie de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), o puteți considera responsabilă pentru dimensiunea și relevanța traficului dvs. organic.
Cu cât depuneți mai mult efort în optimizarea website-ului pentru motoarele de căutare, cu atât veți obține un rang mai mare.
Iar o poziție înaltă în rezultate vă asigură o sursă importantă de trafic organic.
Dacă abia începeți o campanie SEO, este normal ca în primele luni să vedeți doar activități minime.
Abia după câteva luni, o campanie începe să se dezvolte.
Cu toate acestea, atâta timp cât eforturile dvs. rămân consecvente, ar trebui să observați creșteri exponențiale în traficul dvs.
Dacă observați o scădere accentuată a traficului organic, aceasta ar putea fi rezultatul unei penalizări din partea Google.
Totuși poate fi și un backlink negativ care vă trage în jos.
Fiți atent la astfel de anomalii. Folosiți-le ca puncte de lansare pentru a efectua un audit SEO minuțios al campaniei pentru o recuperare rapidă.
Traficul de pe social media
În cele din urmă, aruncați o privire asupra traficului social.
După cum puteți suspecta, acesta este tot traficul generat de dvs. și de alte profiluri de socializare.
Merită să aruncăm o privire asupra link-urilor și postărilor individuale care au dus la cel mai mare procent de vizite.
Dacă observați tendințe, cum ar fi subiectul postului sau ora din zi, căutați mai multe postări de acest fel.
Ca și în cazul traficului organic, vă puteți aștepta ca acest număr să crească lent la început.
Cu toate acestea, dacă vă adaptați constant eforturile, veți observa o creștere explozivă, lună după lună.
În social media trebuie să găsiți ce funcționează și să creșteți implicarea audienței.
Unde găsiți aceste informații
Nu aveți nevoie de instrumente sau abonamente pentru a măsura și analiza aceste informații.
Sunt disponibile în Google Analytics. Este gratuit și relativ ușor de configurat pentru website-ul dvs.
După ce începeți să extrageți informații pe baza codului de integrare, veți putea să vă autentificați și să consultați toate aceste date în fila “Achiziție”.
Acolo, veți putea obține o imagine de ansamblu generală asupra statisticilor dvs.
Puteți vedea diagrame care compară fiecare canal cu celelalte.
De asemenea, veți putea descoperi fiecare canal individual pentru a afla mai multe informații.
Deși este important să revizuiți informațiile în mod regulat, este important să nu treceți peste ele.
Fluctuațiile zilnice pot fi exagerate și inexplicabile. Strategia SEO are nevoie de monitorizare în permanență.
Formarea unor presupuneri sau luarea de acțiuni bazate pe astfel de date limitate vă poate conduce într-o direcție ineficientă.
În schimb, încercați să priviți tendințele mai largi care se dezvoltă în timp, de obicei pe parcursul unei luni.
Optimizați-vă website-ul pentru traficul organic (SEO)
O parte importantă în atragerea de trafic organic pe website este SEO. Optimizarea pentru motoarele de căutare este foarte complexă.
Am tratat aceste subiecte specifice și în alte articole de pe blog.
Iată o listă rapidă de verificare peste care puteți trece pentru a optimiza website-ul.
Nu uitați că SEO se împarte în două mari categorii: on-page și off-page. Ambele necesită eforturi și strategii.
Atunci când optimizați website-ul trebuie să țineți cont de următoarele aspecte:
- optimizarea on-page;
- optimizarea off-page;
- respectați orice promisiune făcută;
- creați conținut actualizat și interesant pentru vizitatorii dvs.;
- includeți imagini;
- concepeți și implementați o strategie de link building;
- construiți un brand prin strategia SEO;
- creați o listă de e-mailuri;
- participați la evenimente în rețea.
Gând final
Dintre toate tipurile de trafic analizate în acest articol, traficul organic este cel mai râvnit în mediul online.
Din acest motiv, nu putem concepe o strategie de promovare web fără a implica elementele SEO.
Pe alocuri SEO este foarte tehnic și complex. Dar investiția într-o agenție sau un specialist SEO are cel mai bun ROI, dacă ne raportăm la acest indicator.
Dacă aveți nevoie de consultanță SEO, servicii SEO sau web design, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs.
Strategia și campania SEO va fi adaptată în funcție de obiectivele afacerii în mediul online.
This Post Has 0 Comments