Raportul SEO, sfaturi utile pentru prezentarea unor date exacte. Reunirea rapoartelor despre progres poate deveni foarte dificilă și confuză.
Vă informăm că există o companie de hosting în Romania, care vă poate lua banii și nu primiți nimic. Noi am pierdut cu B3 Hosting, suma de 135.99 Euro.
Sunt șanse să nu știți de unde să începeți sau pe ce să vă concentrați mai întâi. Un motiv care stă la baza acestui fapt este că fiecare afacere de care vă ocupați urmărește obiective diferite.
În calitate de specialist SEO interacționați cu companii ce provin din diverse domenii. Ați putea fi responsabil de activitățile SEO la o companie de produse.
De a lucra cu clienții unei agenții digitale, de a oferi servicii de optimizare SEO. Sau chiar ați putea face servicii SEO pentru propriul dvs. proiect destinat animalelor de companie.
În orice caz, un lucru este cert: raportul SEO ar trebui să fie foarte detaliat, dar simplu în același timp. Astfel, se pot furniza date suficiente, oricui le primește.
Rapoartele SEO ar trebui să fie suficient de clare. Colegii, clienții, conducerea și alte părți trebuie să obțină o imagine bună a rezultatelor din eforturile dvs.
Deci, acest lucru ne aduce la întrebarea noastră principală: cum creați raportul SEO perfect? În acest articol de blog vom analiza îndeaproape fiecare etapă de creare a rapoartelor.
Raportul SEO: determinarea obiectivelor de afaceri
Chiar de la început ar trebui să aflați care sunt principalele obiective ale clienților dvs. în ceea ce privește SEO.
Faceți-vă timp pentru a purta o discuție cu cu clienții. Întrebați-i ce obiective doresc să atingă în campaniile lor de marketing și SEO?
Începeți prin a discuta obiectivele SEO pe care le au acum. Apoi, efectuați un audit SEO tehnic cuprinzător al website-ului lor.
Aflați cum se aliniază obiectivele SEO actuale cu obiectivele mai mari pe care le au ca afacere.
În continuare, vorbiți despre obiectivele pe care clienții dvs. le pot atinge în mod realist. Luați în vedere și starea tehnică actuală a website-ului.
Amintiți-vă că optimizarea SEO nu este o știință exactă. Un website poate obține rezultate bune într-o lună? Nu există nicio garanție că un alt website va obține rezultate similare, chiar și în jumătate de an.
Din perspectiva optimizării SEO, obiectivele clienților dvs. pot include:
- obținerea de clasamente mai bune;
- îmbunătățirea implicării utilizatorilor;
- conducerea de mai mult trafic pe website;
- sporirea rezultatelor vânzărilor.
Concentrare pe obiective clar definite anterior
Sigur, clienții dvs. ar putea dori să depășească toate aceste obiective din lista lor de sarcini. Însă, ar trebui să vă asigurați că vă concentrați doar pe câteva obiective mari, la un moment dat.
Pe de altă parte, totul în optimizare SEO este conectat într-un fel sau altul. Dacă reușiți să atingeți un obiectiv stabilit, există șanse mari să îmbunătățiți și altele. Crearea de conținut mai bun îi va face pe oameni să rămână pe website mai mult timp.
Însă, un flux crescut de trafic nu înseamnă întotdeauna că mai mulți oameni vor ajunge să cumpere de la dvs. Deci, trebuie să fiți foarte atenți atunci când efectuați modificări pe website. Modificarea greșită poate duce la consecințe negative.
Următorul pas este de a decide ce obiective specifice ale strategiei SEO trebuie stabilite. Obiectivele clienților trebuie să fie îndeplinite.
Stabilind obiective clare, va fi mai ușor să le urmăriți și să oferiți clienților date relevante în raportul SEO.
Raportul SEO: stabilirea obiectivelor clare prin KPI și OKR
În funcție de afacerea clientului dvs., acesta poate folosi diferite abordări pentru a rămâne pe drumul cel bun. Printre altele, astfel de abordări includ indicatori cheie de performanță (KPI) și obiective și rezultate cheie (OKR).
Să aruncăm o privire mai atentă asupra acestor doi termeni.
KPI ajută companiile, proiectele și persoanele fizice să își evalueze performanța pe o perioadă de timp. De obicei, indicatorii cheie de performanță:
- au o legătură directă cu obiectivele strategice;
- indică zonele unde trebuie concentrate resursele;
- valorile sunt măsurate în funcție de ținte specifice.
Indicatorii de performanță ar trebui să fie măsurabili. Măsurarea valorilor cantitative ușurează contextul și compară performanța oricărui lucru.
OKR-urile reprezintă obiective și rezultate cheie în care obiectivul e direct legat de rezultatele cheie. În contextul KPI, OKR este un cadru strategic. Pe de altă parte, în KPI sunt măsurători care există în cadrul acestuia.
În termeni simpli, OKR e o abordare simplă care urmărește valori specifice în ce privește atingerea unui obiectiv. În medie, companiile au până la 5 obiective de nivel superior, fiecare susținut de până la 5 rezultate cheie.
Rezultatele cheie sunt punctate cu o valoare numerică și:
- pot fi măsurate;
- pot fi notate pe o scară valorică;
- urmează o cronologie.
OKR-urile sunt perfecte pentru companiile axate pe creștere. KPI-urile pot fi uneori aceleași cu rezultatele cheie utilizate în cadrul
Obiectivelor și rezultatelor cheie.
Stabilirea obiectivelor clare prin piramida valorilor SEO
Acum, nu toate companiile vor folosi KPI-uri, OKR-uri sau alte valori de progres. Înainte de a vă face griji, permiteți-ne să vă spunem că nu e o problemă.
Există și altceva pe care vă puteți concentra, pe lângă KPI și OKR pentru a obține date în raportul SEO. Ne referim la valori utilizate în
SEO pentru a măsura performanța website-urilor.
De la parametrii tehnici ai website-ului, la indicatori monetari precum CPL. Tot aici putem include și rentabilitatea investiției de marketing (ROMI) și așa mai departe.
Imaginați-vă că fiecare website are o piramidă de măsurare SEO. Totul din partea de jos este legat de configurarea tehnică a website-ului. Pe măsură ce vă apropiați de partea de sus, vă apropiați de obiectivele financiare ale website-ului.
O caracteristică distinctă a acestei piramide este că nu puteți să vă deplasați în sus fără a finaliza pasul anterior. Când vă gândiți la asta, nu vă puteți concentra cu adevărat pe obținerea altor conversii.
Nu puteți începe să vă îmbunătățiți rata de click dacă website-ul dvs. nu are conținut, de exemplu.
In ceea ce privește raportul SEO, trebuie să stabiliți obiective clare. Parcurgeți treptat piramida: de la componente tehnice la indicatori financiari și de marketing.
Cum se construiește raportul SEO
SEO are mii, dacă nu milioane, de piese în mișcare. Din acest motiv, nu există o soluție universală atunci când vine vorba de raportare.
Nevoile unui website vor diferi de nevoile altui website, chiar și în aceeași nișă.
Același lucru e valabil și pentru stabilirea indicatorilor cheie de performanță, a obiectivelor și rezultatelor. Când vine vorba de optimizare, a face acest lucru pentru Bing va fi foarte diferit decât pentru Google.
Pentru a crea raportul SEO perfect trebuie să creați unul personalizat.
Proiectare: nu subestimați aspectul
În ceea ce privește proiectarea aspectului, trebuie să vă propuneți să creați unul care să fie eficient și lizibil. Așadar, faceți ca rapoartele dvs. să fie atrăgătoare din punct de vedere vizual. Un web design curat și consecvent, dar cu toate datele necesare.
Încorporați tabele și diagrame în raport pentru a facilita absorbția datelor.
Amintiți-vă că datele privind pozițiile de clasare, backlink-urile și alte aspecte analitice ar trebui organizate logic. Adăugarea aleatorie de puncte de date în rapoarte nu va clarifica cititorului final care este strategia generală.
Obiectivul este de a grupa indicatorii de performanță care sunt conectați între ei. Ajutați cititorii să vadă direcția generală a strategiei de optimizare SEO. O modalitate de a face acest lucru este să puneți cele mai importante date, mai întâi.
Anteturile și secțiunile facilitează înțelegerea datelor, plus că arată mult mai profesionist. Asigurați-vă că raportul poate fi ușor “scanat” vizual, astfel încât cititorii să poată găsi rapid informațiile.
Progres: ce s-a făcut
De regulă, începeți raportul SEO cu un rezumat al celor deja efectuate. Cu alte cuvinte, anunțați clienții într-o formă concisă care este progresul KPI/OKR. În acest fel, ei pot vedea rapid imaginea de ansamblu înainte de a trece la detalii.
Dacă lucrați cu un client nou, este o practică obișnuită să eliminați mai întâi toate problemele tehnice critice. De exemplu, trebuie să vă asigurați că fișierul robots.txt al website-ului este configurat corect.
Că nu există pagini sau link-uri rupte, că metadatele sunt configurate și că nu există probleme de conținut duplicat. Desigur, acestea sunt doar câteva exemple ale numeroaselor probleme ce pot fi identificate printr-un audit SEO.
Pentru a vă ajuta să transmiteți aceste date către clienți, puteți adăuga un raport tehnic de audit al website-ului. Acesta își va găsi un loc bun în raportul SEO.
Auditul website-ului indică ceea ce nu e în regulă cu pagina. De exemplu, performanța, metadatele, conținutul, link-urile, imaginile, viteza, gradul de utilizare etc.
Puteți chiar să comparați rezultatele accesării cu crawlere pentru două perioade diferite. Cu toate acestea, raportul tehnic nu poate fi adăugat direct la raportul SEO. Însă, poate fi descărcat și trimis clienților, colegilor sau conducerii dvs.
În plus, website-ul clientului se poate descurca foarte bine în ceea ce privește optimizarea. Și totuși, rămâne mult în urma concurenței în ceea ce privește clasamentul în motoarele de căutare.
Pentru a analiza chestiunea, puteți include o secțiune generală a concurenților în raportul SEO.
Aceste date vă ajută să vedeți cât de bine se comportă website-ul în comparație cu rivalii digitali direcți. Observați că un concurent trece cu viteză pe lângă clientul dvs.?
Veți putea efectua o analiză mai profundă a website-ului concurentului.
Perspective: raportul SEO și ceea ce contează
Având în vedere aspectul de proiectare și rapoartele rezumative principale, să trecem la “miezul” problemei. Ce date cheie ar trebui furnizate clienților în raportul SEO?
Răspunsul depinde în mare măsură de tipul de serviciu pe care îl oferiți unui client. Însă, putem spune că majoritatea rapoartelor SEO vor include informații despre:
La urma urmei acestea sunt, de obicei, cele mai importante. Optimizarea SEO are sarcina de a genera trafic organic pentru a obține, în cele din urmă, mai multe conversii.
Clasamentul cuvintelor cheie
Adăugați o secțiune despre modul în care paginile sunt clasate în prezent pentru cuvintele cheie vizate. Acest lucru le oferă clienților posibilitatea de a ști exact unde se află în SERP.
Oferiți-le libertatea de a privi înapoi de unde au început în ceea ce privește clasamentele. Puteți include informații despre prima și ultima dată când au fost verificate clasamentele.
În acest fel, clienții pot vedea progresul general, precum și munca dvs. Toate aceste date pot fi regăsite în Google Search Console.
Doriți să furnizați ceva mai multe date între primele și ultimele zile în care au fost verificate clasamentele? Puteți introduce un tabel de istoric pentru a arăta cum s-au schimbat valorile în timp, fără date pentru fiecare zi.
O altă secțiune utilă pe care trebuie să o includeți în raportul SEO e cea a diagramelor de clasare. Oferă o prezentare generală a poziției medii de clasare. Tot aici este numărul de cuvinte cheie care se clasează printre primele 10 rezultate ale căutării.
Prognoza traficului și vizibilitatea căutării cuvintelor cheie vizate se află tot aici.
Traficul
Una dintre primele întrebări pe care le vor avea clienții dvs. este de unde își obțin traficul. Ce pot face pentru a obține un trafic de o calitate superioară.
De altfel, obținerea unui trafic organic mai mare e unul dintre obiectivele SEO, dacă nu chiar cel mai des stabilit.
Același lucru este valabil și pentru clienții dvs.? Trebuie doar să vă asigurați că raportul SEO conține date Google Analytics despre fluxul de trafic. Atât din surse organice, cât și din surse plătite.
Furnizarea datelor le va oferi libertatea de a analiza și compara traficul pe care îl obțin din diferite surse. Acest lucru oferă posibilitatea de a demonstra modul cum campaniile plătite pot afecta traficul de căutare organică.
De asemenea, este o idee bună să includeți informații despre traficul direct și de recomandare în rapoarte. Informați clienții dvs. care sunt sursele bune pentru a conduce traficul și care ar trebui reconsiderate.
Implicarea utilizatorilor se poate insera în raportul SEO
Aveți datele cu privire la proveniența vizitatorilor website-ului clientului dvs.? E logic să aflați cum interacționează cu acele pagini pe care aceștia ajung.
O valoare importantă din GA pe care clienții vor dori să o vadă în raportul SEO e rata de respingere. Dacă este destul de mare, spuneți-le clienților că website-ul sau unele pagini nu îndeplinesc așteptările utilizatorilor.
Pentru a remedia această problemă, ar trebui să se examineze:
- experiența utilizatorului;
- conținutul;
- viteza website-ului;
- alți factori care pot forța oamenii să părăsească website-ul.
Mai mult, veți dori să anunțați clienții ce pagini sunt vizitate mai des și pentru cât timp. Includeți valori precum durata medie a sesiunii, paginile pe sesiune și timpul pe website.
Vă ajută să înțelegeți dacă website-ul este explorat în profunzime. Conținutul oferit merită să fie păstrat? Produsul oferit spre comercializare merită să fie cumpărat?
Toate aceste KPI-uri ar trebui afișate pentru fiecare pagină în parte. Astfel, se pot trage concluzii cu privire la paginile ce au performanță, articole de blog, vânzări și pagini de destinație.
O implicare mai bună duce, teoretic, la o rată de conversie mai mare. Să ne concentrăm asupra KPI-urilor de conversie pe care trebuie să le includeți în raportul SEO.
Conversii
Ceea ce interesează cel mai mult clienții dvs. sunt banii. Includerea datelor de conversie din Google Analytics în rapoartele SEO arată toată munca grea pe care ați făcut-o. Evidențiază și valoarea pe care o are afacerea clientului dvs.
Clientul dvs. își propune să crească vânzările, completările formularelor, descărcările sau înscrierile? Dacă răspunsul este afirmativ, trebuie să adăugați KPI-uri legate de conversie.
Website-urile optimizate tind să genereze mai mulți clienți potențiali. O rată de conversie și un volum ridicat confirmă direct munca pe care ați depus-o ca specialist SEO.
Cu aceste date puteți vedea clar care pagini nu sunt optimizate suficient de bine pentru a aduce bani. În plus, puteți vedea întotdeauna ce funcționează pentru alte pagini. Transferați succesul pe alte pagini mai puțin reușite.
Performanța paginii
Este esențial să includeți date la nivel de pagină din Google Analytics. Informațiile le permit clienților să știe pe ce fac click vizitatorii și cum interacționează cu website-ul.
Oferiți clienților dvs. o idee despre ce strategii funcționează. Poate că trebuie să petreacă mai mult timp pe conținut și nu pe optimizarea proiectării paginilor.
Backlink-uri
Construirea backlink-urilor se află în centrul SEO off-page. Adăugați date din Google Search Console și Google Analytics despre backlink-uri în raportul SEO.
Inclusiv despre autorizarea domeniului și paginii, domeniile de referință noi și pierdute și textele de ancorare.
Includerea datelor în rapoarte vă asigură că website-ul clientului are legături de intrare relevante. Se leagă de website-uri credibile și reprezintă o forță pozitivă în campanie SEO.
În caz contrar, pot restabili clasamentele website-ului clientului. Scopul final este de a avea un profil de backlink sănătos și cu cât mai puține link-uri rupte.
Deși backlink-urile pot costa o mulțime de bani, se crede că au un efect uriaș asupra SEO off-page. Includeți backlink-urile pe care le-ați achiziționat pentru clienții dvs.
Modalitatea de a crea backlink-uri este prin conținut și publicarea acestuia pe diferite blog-uri. Nu ați vrea ca clientul să știe de un articol de blog ce nu a fost raportat. Clienții doresc să aibă un cuvânt de spus în legătură cu website-urile partenere pentru backlink-uri.
Concluzie
Sperăm că acest articol de blog v-a oferit o bună înțelegere și un punct de plecare pentru raportul SEO perfect. Singurul lucru pe care trebuie să-l faceți acum este să începeți parcurgerea pașilor de aici.
Pentru orice probleme legate de această activitate de optimizare SEO puteți intra în contact cu noi. Un specialist în acest domeniu de activitate va lua legătura cu dvs. în cel mai scurt timp.
This Post Has 0 Comments