Skip to content
Plan de marketing, când apare necesitatea unor acțiuni concrete?

Plan de marketing, când apare necesitatea unor acțiuni concrete?

Planul de marketing este un instrument care pune bazele tuturor activităților dvs. de marketing, care la rândul lor vor ajuta la creșterea organizației.

Dar există un timp specific pentru implementarea unui plan de marketing?

Experții spun că afacerea dvs. ar trebui să fie în măsură să implementeze planuri. Dacă vă aflați în defensivă, atunci este cel mai rău moment pentru a pune în aplicare noi planuri de marketing.

În astfel de momente, ar trebui să mențineți vechile strategii și să vă asigurați că atingeți obiectivele setate. Nu este nimic mai demotivațional pentru departamentul de marketing decât o strategie implementată pe jumătate.

În general, planul de marketing ar trebui implementat atunci când compania se află pe o poziție dorită și dorește să ajungă la o poziție superioară.

Cu toate acestea, nu ar trebui să așteptați atât de mult, încât compania dvs. să coboare în ultimele poziții din industrie. Astfel, momentul implementării unui plan de marketing este crucial pentru succesul acestuia.

Momentul potrivit pentru un plan de marketing

În general, o companie ar trebui să acorde atenție următoarelor aspecte înainte de a implementa un plan de marketing. Fiecare este important și pot avea repercusiuni pe termen lung.

Deciziile de marketing trebuie luate în funcție de mediul economic și context. Uneori compania trebuie să planifice în amănunt o campanie, alteori va trebui să reacționeze cât mai rapid.

Acesta este și motivul pentru care departamentul de marketing trebuie să fie puternic și creativ.

Evident, aceste momente sunt generale. Companiile pot fi condiționate de aspecte precum concurența, fluxul de lucru, veniturile, baza de clienți etc.

Să vedem în continuare care este momentul potrivit pentru un plan de marketing.

Rețineți că, dvs. cunoașteți cel mai bine afacerea pe care o dezvoltați, deci priviți aceste repere ca posibilități de a implementa un plan de marketing.

Stabilitatea financiară

Dacă compania nu este stabilă din punct de vedere financiar, atunci nu are rost să planificăm lucruri. Nu se recomandă să implementăm noi planuri.

Acest aspect se datorează faptului că implementarea planurilor va aduce modificări și schimbări pentru care organizația dvs. ar putea să nu fie pregătită în acest moment.

În astfel de momente, trebuie să implementați un plan de supraviețuire și de renaștere, dar nu un plan de creștere.

Un plan de marketing care vizează creșterea unei organizații va necesita investiții care vor trebui susținute pentru o perioadă de timp.

Astfel, stabilitatea financiară este un indicator cheie a momentului potrivit pentru implementarea planului dvs. de marketing.

Acceptarea schimbării

Un plan de marketing ar putea implica modificări ale organizației. De exemplu, s-ar putea să aduceți noi mecanisme de servicii pentru clienți. Sau s-ar putea să vă schimbați complet procesul de vânzare.

Angajații dvs. sunt în starea potrivită pentru a accepta schimbarea? Schimbarea aduce întotdeauna rezistență cu ea.

Astfel, înainte de implementarea schimbării, trebuie să vă asigurați că organizația dvs. este în spirit sănătos și că forța de muncă este motivată.

Luând această măsură de precauție, schimbarea nu va afecta prea mult organizația dvs. Acest lucru se datorează faptului că angajații sunt într-o formă bună și sunt gata să meargă la orice ținte pe care le-ați stabilit.

Cu toate acestea, dacă situația este turbulentă, este puțin probabil ca angajații dvs. să accepte schimbări suplimentare și stres.

Cel mai probabil, vor schimba compania însăși, aducând astfel probleme suplimentare pentru organizația dvs.

Date și cercetare

Înainte de a iniția activități de planificare, compania ar trebui să aibă suficiente date calitative de cercetare pentru a implementa efectiv planurile.

Un plan de marketing ar trebui să fie coroborat cu viziunea companiei.

Astfel, dacă trebuie implementat un plan, atunci sunt necesare date pentru a defini modul în care va avea loc procesul, care ar trebui să fie rezultatele finale și care ar trebui să fie tactica pentru a atinge obiectivele, așa cum s-a decis în planul de marketing.

De exemplu, dacă trebuie să creșteți vânzările, atunci care este potențialul de vânzare al tuturor teritoriilor? Care este numărul de clienți care trebuie deserviți? În consecință, trebuie să decideți numărul potrivit de persoane pentru servicii în timp util pentru clienți.

Comunicare

În mod ideal, ar trebui să implementați un plan de marketing atunci când ați comunicat angajaților dvs. despre schimbarea care urmează să se întâmple.

Acest lucru este necesar în special pentru organizațiile mici și este în general urmat chiar și în organizațiile mari.

Când au loc schimbări, angajaților li se comunică despre ele (s-ar putea să nu fie descrisă în detaliu, dar angajatului i se dă indiciu că vor avea loc modificări).

O astfel de comunicare pregătește angajatul pentru schimbările care urmează să se întâmple și apoi puteți implementa rapid planul de marketing.

De fapt, dacă există modificări vaste, atunci chiar și clienții sunt furnizori și, clienții cheie sunt informați despre aceste modificări, astfel încât să fie sincronizate cu organizația.

Un plan de marketing are și un plan de rezervă

Înainte de a fi implementate, toate planurile ar trebui să aibă la dispoziție scenariul “ce se întâmplă dacă”. Ce se întâmplă dacă planul nu merge bine?

Ce se întâmplă dacă rezultatul final nu este de dorit? Ce se întâmplă dacă planul are succes instantaneu? Este scalabil?

La toate aceste întrebări trebuie să se răspundă înainte de implementarea planului de marketing. Astfel, în cazul în care planul eșuează sau reușește nebunesc, știți imediat ce să faceți în continuare.

Mediul economic este extrem competitiv. O decizie potrivită, dar cu  o lună întârziere poate fi o pierdere de timp și resurse. În special, atunci când imaginea de marcă nu este încă bine stabilită pe piață.

Decizia finală pentru a implementa un plan de marketing

Acum, odată ce aveți la dispoziție cei patru factori de mai sus, sunteți gata să implementați planul de marketing. Punctul cheie aici este să păstrăm indicatorii pe măsură ce implementăm.

Astfel, în orice moment dat, vă puteți compara pozițiile curente cu indicatorii planului de marketing, încât să știți dacă sunteți pe drumul cel bun sau nu.

Când totul decurge rapid, trebuie să păstrăm suficientă flexibilitate pentru a acționa rapid. Am mai menționat acest aspect și în alte articole de pe blog. Este un punct cheie pentru departamentul de marketing al oricărei companii.

Noi suntem o agenție SEO care oferă servicii SEO complete și servicii de web design. Gândiți-vă cât de competitiv este acest domeniu.

Practic, întreaga industrie este afectată de orice noi actualizări ale motoarelor de căutare. Prin urmare, trebuie să fim la curent cu cele mai recente informații, iar planul de marketing este la zi.

Și nu suntem noi singurul exemplu. Dacă ne gândim bine, chiar și mediul offline se mișcă mai rapid decât pot reacționa afacerile.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top