Link extern, moduri inteligente de utilizare în optimizare SEO. Când lucrați la conținutul dvs. probabil că citiți dintr-o mulțime de surse.
Doriți să înțelegeți subiectul și să vedeți ce au de spus alții despre el. Indiferent de nișa și subiectele pe care le acoperiți, e posibil să citați pe cineva.
Acesta este momentul în care problema legăturii externe apare la suprafață. Când este absolut necesar să vă conectați? Un link extern vă poate afecta clasamentul?
Cum să aflăm dacă sursa e credibilă? Câte link-uri sunt prea multe? Acestea și multe alte întrebări au format dus la mituri despre impactul pe care îl au link-urile externe asupra SEO. Să rezolvăm problema în acest articol de blog.
Ce este un link extern?
Orice link prezent pe website-ul dvs. și care se îndreaptă către un alt website e un link extern. Aceste legături pot fi:
- plasate în text, imagini sau butoane;
- cu atribuit ca dofollow sau nofollow. Cel din urmă spune motoarelor de căutare să nu urmeze legătura;
- vizibile sau ascunse de vizitatorii website-ului.
Legăturile externe plasate natural sunt subliniate sau marcate cu o altă culoare.
Să descoperim cât de vital este un link extern în optimizare SEO. Aflați ce ar trebui să faceți pentru a spori clasamentul cu ajutorul link-urilor externe. De asemenea, aflați și ce nu ar trebui să faceți pentru a evita orice daune.
Cum influențează link-urile externe optimizarea SEO?
Este mai evident modul în care link-urile externe ajută experiența utilizatorului. Prin includerea link-urilor relevante, le permiteți cititorilor să exploreze mai ușor unele materiale.
Vor putea să afle mai multe despre unele detalii sau fapte pe care le menționați. Cu un link extern creați credibilitate. De exemplu, faceți declarații care implică statistici. Vizitatorii website-ului ar putea dori să simtă că sunt informații în care pot avea încredere.
Cât de diferită e perspectiva motorului de căutare pe website-ul dvs. și un link extern pe care îl utilizați? De fapt, e similară în multe privințe cu vizualizarea unui utilizator. Conectarea la alte website-uri vă poate ajuta:
- sporiți-vă acoperirea și inițiați relații de link building. Când vă conectați la un alt website, e o oportunitate de a ajunge la ei. Stabiliți relații potențiale de construire a legăturilor;
- adăugați valoare website-ului dvs. Motoarele de căutare iau în considerare ce website-uri vă conectează. Este modul în care motoarele de căutare învață cât de autoritar este website-ul dvs. Cu cât au mai multă încredere în conținutul dvs., cu atât aveți mai multe șanse de clasări înalte.
- îmbunătățirea clasamentului. Nu există o corelație documentată între clasamentul înalt și un link extern. A fost întotdeauna inclus în listele factorilor de top. Studiile confirmă că link-urile relevante către surse autoritare au un impact pozitiv.
Când vă afectează negativ optimizarea SEO un link extern?
Puteți profita de avantajele conectării externe numai dacă este efectuată corect. Evaluați cu atenție ce includeți în conținut și verificați întotdeauna website-urile la care vă conectați. Deci, în ce cazuri un link extern vă poate provoca daune?
- când vă conectați la website-uri spam. Website-urile aglomerate, cu link-uri și reclame, nu sunt prietenoase cu utilizatorii. Nu sunt considerate valoroase de Google și de alte motoare de căutare;
- când există prea multe link-uri. Vom discuta această problemă mai detaliat în continuare. Mai simplu spus, dacă o pagină web este plină de link-uri, nu este utilă pentru cititori și nici pentru SEO;
- când sunteți implicat într-un schimb excesiv de link-uri. În trecut, rețelele de backlink au ajutat website-urile să câștige rapid autoritate. Indiferent de calitatea conținutului și a structurii lor. După ce Google a introdus Panda în 2011, schemele de conectare reciprocă au încetat să mai existe. Legarea nemodificată este identificată ca o schemă de legătură dăunătoare.
Ce face un link extern să fie util?
Există două principii care fac legăturile de ieșire eficiente. În primul rând, sursa trebuie să fie credibilă. În al doilea rând, trebuie să fie relevantă pentru conținutul paginii în care ați pus link-ul. Să analizăm aceste două principii mai îndeaproape.
Marcatori de credibilitate și încredere
Cum puteți ști dacă website-ul este spam sau de încredere dacă nu îl vizitați și evaluați? Ar trebui să verificați mai mulți parametri:
- autoritatea domeniului. Există diferite valori care evaluează calitatea domeniului. Cu cât scorul e mai mare, cu atât e mai mare calitatea profilului de backlink. Valoarea poate fi manipulată, deci nu vă bazați numai pe ea;
- istoricul domeniului. Puteți vizita Wayback Machine și verifica arhiva domeniului;
- securitatea website-ului. Asigurați-vă că o sursă pe care urmează să o citați utilizează un protocol sigur;
- texte de ancorare. Verificați ce text de ancorare este utilizat de sursele care se conectează la un website ce vă interesează. Găsiți texte de ancorare spam sau cu exces de cuvinte cheie comerciale sau nume de marcă? Probabil că nu este cea mai bună alegere;
- cuvintele cheie pentru care se clasează un website. E important să examinați pentru ce interogări de căutare este afișat website-ul analizat;
- echilibru între domeniile de referință și cele conectate. Verificați numărul de domenii conectate, de exemplu, în Ahrefs sau în alt instrument. Observați un dezechilibru semnificativ? Poate fi semn al sursei de calitate scăzută;
- calitatea backlink-urilor. Accesați backlink-urile website-ului pentru a vedea dacă nu există surse spam;
- distribuția geografică a traficului. Aflați ce utilizatori și din ce locații reprezintă traficul unui domeniu;
- pagini cu cele mai bune performanțe. Cunoașteți mai bine un website verificând ce pagini aduc cel mai mult trafic către acesta.
Verificați o anumită pagină la care doriți să faceți referire
- calitatea conținutului. Acest factor vine în mod natural, deoarece probabil ați citit ceea ce doriți să utilizați în conținut. Asigurați-vă că pagina spune exact ce doriți să indicați și respectă criteriile Google EAT și YMYL;
- traficul și cuvintele cheie ale paginii. Verificați cât trafic obține o pagină și cât de relevante sunt cuvintele cheie pentru care se clasează;
- prezență reală în rezultatele căutării. Introduceți un cuvânt cheie în căutare. Observați dacă pagina e, de fapt, înțeleasă corect de motoarele de căutare.
În procesul de creare a conținutului veți construi o bază de surse în care aveți încredere. Nu strică niciodată să verificați din nou fiecare aspect pentru a nu ajunge la conexiuni cu un website inadecvat.
Importanța relevanței
Motoarele de căutare au învățat să înțeleagă modul cum diferite subiecte sunt conectate între ele. S-au maturizat suficient pentru a distinge conținutul irelevant de care este legat.
Când susțineți o declarație cu un link extern, trebuie să fie o sursă relevantă pentru conținut. Textele complete de ancorare trebuie, de asemenea, să fie relevante.
Trebuie să ajute cititorii să înțeleagă ce vor obține dacă vor urma link-ul. Vom discuta despre cele mai bune practici privind textul de ancoră, mai târziu.
În cele din urmă, ați putea lua în considerare referirea la cele mai recente informații. Google are un algoritm de prospețime care evaluează cât de “proaspătă” este o pagină.
Cele mai bune practici de conectare externă
Să parcurgem toate etapele procesului de conectare, clarificând ce practici să urmăm și ce greșeli să evităm.
Cum căutați conținut extern la care să vă conectați
Pentru un articol cercetat temeinic, căutarea de link-uri externe nu este niciodată o problemă. Acestea vor fi incluse în mod natural.
De exemplu, scrieți despre costul dezvoltării software-ului. Pentru a vă susține declarațiile căutați statistici salariale, fiind vorba despre un factor evident.
Așadar, nu este vorba despre găsirea unor surse la care să se conecteze. Ci, mai degrabă, despre asigurarea faptului că acestea sunt relevante și credibile.
Însă, scriind despre ceva fără a consulta surse externe s-ar putea să simțiți că articolului îi lipsesc unele legături. În acest caz, puteți face cercetări suplimentare explorând nișa dvs.
Căutați pagini care ar putea conține ceva de valoare pentru cititorii dvs. Dar ar trebui să vină în mod firesc! Nu are rost să adăugați link-uri externe doar de dragul conectării.
Vă aflați în stadiul inițial de cercetare? Puteți explora subiecte potențiale și website-uri externe pentru conectare cu ajutorul operatorului “legat de” de la Google.
Căutați pagini legate semantic de domeniul dvs. tastând “related: unwebsite.ro”.
Un alt lucru pe care îl puteți face e să verificați distribuiri din social media. Există numeroase instrumente online disponibile care vă permit să verificați numărul de distribuiri. Acest lucru vă poate da o idee despre cât de populară e o sursă externă.
Este rău să apelați la un link extern către concurență?
S-ar putea să vă întrebați dacă este rău să vă conectați la concurență. Răspunsul scurt este nu, dar numai dacă cititorii dvs. vor beneficia de legătură.
Explorând nișa dvs. și căutând subiecte care merită acoperite, aflați ce au de spus website-urile concurenților. Observați și cum își structurează conținutul și ce cuvinte cheie folosesc.
Concurentul dvs. are doar conținut similar? Nu este necesar să îl citați, ci mai degrabă să scrieți ceva mai bun. Puteți face cercetări suplimentare. Consultați mai multe surse externe pentru a oferi cititorilor informații noi.
Articolul unui concurent vorbește despre unele cercetări sau sondaje originale? Vă puteți conecta, cu siguranță, deoarece doriți ca cititorii să obțină informațiile de care au nevoie.
De câte link-uri externe aveți nevoie?
Când vine vorba despre conectare, există întotdeauna o chestiune de cantitate și echilibru. Cu alte cuvinte, o întrebare despre “câte legături externe sunt prea multe”.
Dar nu există o formulă strictă în acest caz. Ceea ce contează aici e cât de natural sunt plasate aceste legături și dacă ele oferă o valoare suplimentară.
Evident, peste 50 de link-uri într-un articol de dimensiuni medii nu sună bine. Ar trebui să includeți atâtea link-uri câte pot fi procesate de un utilizator în timp ce citește.
Nișa în care vă aflați influențează intensitatea legăturilor.
Consultați conținutul dvs. și încercați să-l analizați din perspectiva unui utilizator care tocmai a ajuns pe pagină. Link-urile externe distrag atenția cititorilor, împingându-i să părăsească website-ul dvs.? Atunci este evident că aveți o problemă.
Cum să includeți un link extern în conținut
Am susținut că relevanța este esențială în legătura de ieșire. Dar există anumite reguli dincolo de problema relevanței pe care ar trebui să le urmați.
Doar în acest mod puteți profita la maximum de legăturile externe.
În primul rând, există scopuri clare pe care ar trebui să le servească. Să spunem asta din nou! Dacă o sursă conectată nu oferă nimic de interes publicului țintă, ar trebui să evitați conectarea.
Puteți utiliza link-uri externe pentru:
- o copie de rezervă a oricărei informații factuale;
- citarea cuiva;
- acordarea de credit surselor pe care le-ați folosit și pe care le-ați considerat utile.
Unde nu puteți pune un link extern?
Anumite segmente ale paginilor dvs. web nu pot avea link-uri externe plasate în mod natural în ele:
- elemente de navigație. Așa cum sugerează și numele, ajută utilizatorii să navigheze printr-un website. Servesc pentru o experiență de utilizator fără probleme. Rareori ar trebui să navigați vizitatorii către o sursă externă;
- elemente ascunse utilizatorilor. Ascunderea unui link sau a unei părți din textul link-ului poate fi considerată înșelătorie;
- subtitlurile și primele propoziții. Includerea unui link în astfel de zone nu sunt practici ușor de utilizat;
- pagini de destinație. Încercați să vindeți un produs sau serviciu? Probabil nu doriți nimic care să îi îndepărteze pe vizitatori de ceea ce oferiți. Singurul lucru la care vă puteți conecta e platforma de evaluare pentru recenzii.
Cum se scrie și se marchează textul de ancorare
Textul de ancorare este modul în care descrieți un link extern și în care îl încadrați în contextul propoziției. Trebuie să fie un text de ancorare clar legat de ceea ce e pe pagina la care vă referiți. Cele mai bune practici includ:
- claritate și limbaj descriptiv. Este important să indicați la ce sursă conectați funcțiile.
- optimizarea lungimii. Nu există o formulă magică pe lungimile textului ancoră. E esențial să nu distragă atenția utilizatorului. Dacă credeți că e absolut necesar, includeți întreaga frază în textul ancoră, fără a fi deranjantă;
- evidențierea textelor de ancorare. Ar trebui să accentuați întotdeauna link-urile. În afară de culoarea albastră implicită sau de subliniere, website-urile marchează link-urile în alte moduri;
- consecvența e importantă. Pe lângă tot ce am menționat, e important să păstrăm coerența în comportamentul și aspectul legăturilor. Dacă subliniați link-urile externe, nu faceți excepții. Dacă alegeți pentru texte scurte de ancorare, nu utilizați în mod aleatoriu textele lungi.
Mitul despre deschiderea link-urilor în file noi
Majoritatea ghidurilor privind conectarea externă vă vor încuraja să le faceți disponibile numai într-o filă nouă. Pare evident, deoarece în acest fel utilizatorii nu vor abandona pagina dvs. în timp ce citesc.
Cu toate acestea, nu este atât de simplu. Unii designeri UX susțin că nu e rezonabil să schimbați comportamentul implicit al link-ului, deschis în aceeași filă. Și unii specialiști în servicii SEO și marketing digital susțin această idee.
Din punct de vedere al accesibilității, deschiderea unei noi file poate afecta experiența utilizatorului. Mai ales dacă luăm în considerare utilizatorii de telefonie mobilă.
Poate fi și o vulnerabilitate de securitate cibernetică.
Atributele link-urilor de ieșire: Nofollow, Sponsored, UGC
În codul HTML, atributul “rel” specifică o relație între o pagină ce conține un link și o pagină conectată.
Există diferite valori ale atributului rel. Însă, ne vom concentra asupra celor care ajută motoarele de căutare să înțeleagă legătura.
Diferența dintre legăturile dofollow și nofollow este cel mai important lucru pe care ar trebui să-l știți. Există și atribute suplimentare pentru marcarea legăturilor externe de un anumit tip.
Nofollow este potrivit pentru link extern?
Atributul nofollow le spune roboților să nu urmeze link-ul, în timp ce dofollow, așa cum sugerează titlul, face contrariul. Există o convingere comună că toate link-urile externe ar trebui atribuite ca nofollow.
Totuși, puteți găsi ghiduri care recomandă utilizarea nofollow pentru link-uri de ieșire “de dragul SEO”.
Cu toate acestea, nu are prea mult sens ca toate link-urile să nu fie urmate. Atributul a fost introdus de Google în 2005 ca reacție la schimbul agresiv de link-uri și spam.
Aceste acțiuni au dus la clasări incorecte și, în consecință, la noi măsuri, cum ar fi atributul nofollow. Nu după mult timp de la introducere, din cauza modificărilor spam, Wikipedia a trecut la nofollow.
Multe website-uri importante își reconsiderau atitudinea față de link-urile de ieșire.
Dar, pe măsură ce regulile de indexare au evoluat, au fost introduse noi atribute. În 2019 au fost create atribute specifice pentru a marca link-urile sponsorizate sau generate de utilizatori.
Întrucât existau prea multe link-uri nofollow, Google a modificat regulile. A făcut din nofollow un indiciu (nu directivă) scopul fiind accesarea cu crawlere și indexarea.
Când includeți în mod natural un link extern înseamnă că l-ați folosit și că aveți încredere în el. Așadar, este absolut inutil să folosiți nofollow.
UGC și link-urile sponsorizate
Având în vedere toate acestea, când este potrivit să nu urmăriți un link? După cum am menționat, există atribute concepute pentru conținutul sponsorizat și generat de utilizatori.
Ambele împiedică motoarelor de căutare să urmărească link-ul.
Este important să le utilizați în mod specific în loc de nofollow.
UGC este un atribut pentru comentarii și postări pe forum. Puteți utiliza UGC pentru link-urile plasate în comentariile de pe website-ul dvs. Transmiteți către Google că nu este alegerea dvs. să susțineți aceste surse.
Sponsorizarea este un atribut care ar trebui să se potrivească link-urilor partenere. Dacă este un link plătit și nu îl marcați ca sponsorizat, este posibil să primiți o penalizare de la Google.
Este important să utilizați aceste atribute și nu doar să rămâneți nofollow în acest fel. Veți spune către Google și mai multe despre relația website-ului dvs. cu conținutul conectat.
Monitorizarea și repararea unui link extern
Să presupunem că ați depus toate eforturile pentru a crea conținut valoros. Vă conectați la cele mai bune surse relevante. Însă, problema cu legăturile este că niciodată nu se termină. Cel mai bine este să le urmăriți și să le remediați pe cele care se rup.
Puteți utiliza scripturi de urmărire Google Analytics. Vedeți cât trafic conduceți către website-uri la care vă conectați. Aceste informații pot fi apoi utilizate pentru a vă oferi credibilitate.
Astfel, stabiliți relații cu alte website-uri pentru a obține backlink-uri și oportunități pentru oaspeți. Pentru a urmări link-urile de ieșire, creați declanșatoare în Google Tag Manager. Monitorizați ce legături deschid cititorii dvs.
De asemenea, e important să verificați în mod regulat dacă link-urile de ieșire de pe website funcționează corect. Link-urile rupte pot afecta atât experiența utilizatorului, cât și clasamentul website-ului dvs.
Când crawlerele dau peste prea multe erori 404, autoritatea website-ului cade în ochii motoarelor de căutare. În cazul unor legături externe rupte, puteți contacta sursele, înlocui link-urile sau le puteți elimina.
Concluzie
Prin conectarea la alte website-uri, lucrați în interesul cititorilor dvs. Ajutați diverse motoare de căutare să conecteze surse relevante.
Cel mai important lucru legat de conectarea externă este că nu trebuie să forțați nimic în conținut.
Trebuie doar să folosiți cele mai relevante și valoroase informații în modul cel mai natural. Când se face corect, legătura de ieșire va îmbunătăți experiența utilizatorului și clasamentul în motorul de căutare.
This Post Has 0 Comments