Skip to content
Google Search Console, cum setați programul cât mai simplu

Google Search Console, cum setați programul cât mai simplu

Google Search Console, cum setați programul cât mai simplu. Pentru a reuși în zona de optimizare SEO aveți nevoie de un cont GSC.

Nu trebuie să vă verificați website-ul în Google Search Console pentru a apărea în rezultatele căutării. Dar, trebuie să faceți acest lucru pentru a avea acces la toate datele importante pe care GSC le oferă.

Google Search Console e un instrument neprețuit pentru webmasteri. Ajută la identificarea erorilor website-ului și determină Google să indexeze toate paginile website-ului.

Este util pentru ca motoarele de căutare să afle dacă website-ul este compatibil cu dispozitivele mobile. Aflați și ce cuvinte cheie utilizează oamenii pentru a-l găsi, alături de multe altele.

În acest articol de blog scopul nostru este să vă spunem cum să o faceți corect.

Cum să adăugați un website în Google Search Console

Pentru a adăuga website-ul dvs. la GSC și pentru a vă confirma calitatea de proprietar, trebuie să vă conectați.

Faceți click pe “Add New Property”, alegeți și utilizați una dintre cele cinci metode disponibile:

  1. furnizor de nume de domeniu;
  2. etichetă HTML;
  3. fișier HTML;
  4. cod de urmărire Google Analytics;
  5. fragment de snippet Google Tag Manager.

Proprietate de domeniu în Search Console

După ce selectați “Add New Property”, va trebui să alegeți un tip de proprietate. GSC permite verificarea celor două tipuri de proprietăți ale website-ului: URL-prefix și de domeniu.

Proprietatea URL-prefix acceptă mai multe tipuri de verificare. Pe de altă parte, cea din urmă reprezintă doar verificarea înregistrării DNS. O proprietate de domeniu include toate subdomeniile (m, www) și mai multe protocoale: http, https, ftp.

Verificarea DNS este una dintre cele mai bune metode de verificare a website-ului. Nu trebuie să vă verificați proprietatea în cazul în care trebuie să treceți de la HTTP la HTTPS. Sau de la “www” la “non-www”, cândva în viitor.

Verificarea prin furnizorul de nume de domeniu

O adresă URL a proprietății domeniului nu conține un protocol http/https și ignoră www. Dacă adăugați “www.website.ro”, proprietatea va fi creată ca “website.ro”.

Acoperă, de asemenea, toate subdomeniile și căile secundare. De exemplu, dacă o proprietate de domeniu e “website.ro”, pe lângă numele domeniului, datele includ subdomenii ca:

  • suport.m.exemplu.ro;
  • m.exemplu.ro.

Pentru a vă verifica statutul de proprietar utilizând metoda înregistrării DNS, urmați pașii următori:

  1. selectați tipul de proprietate de domeniu în Search Console;
  2. alegeți furnizorul dvs. DNS din lista Furnizori DNS.

Nu știți care este gazda domeniului dvs.? Aruncați o privire la instrucțiunile Google despre cum să găsiți gazda domeniului. După identificarea furnizorului DNS, alegeți-l din listă sau selectați “Any DNS provider”.

Proprietate URL-prefix în Google Search Console

Proprietatea URL-prefix acceptă patru metode de verificare:

  1. încărcare fișier HTML;
  2. metaetichetă;
  3. Google Analytics;
  4. Google tag manager.

Această proprietate permite utilizatorilor să analizeze subsecțiuni ale unui website în Google Search Console. De exemplu, website-ul dvs. conține subfoldere care acoperă Germania și Franța.

Puteți lua în considerare crearea de conturi separate pentru aceste proprietăți:

  • https://www.website.ro/;
  • https://www.website.ro/germania/;
  • https://www.website.ro/franța/.

De asemenea, trebuie să adăugați o proprietate separată pentru mai multe protocoale “http” și “https”:

  • http://www.website.ro/;
  • https://www.website.ro/.

Și o proprietate separată pentru fiecare subdomeniu:

  • http://m.website.ro/;
  • http://website.ro;
  • http://www.website.ro.

Iată toate modurile de a adăuga o proprietate de prefix URL în contul dvs. Search Console.

Confirmați-vă calitatea de proprietar adăugând o etichetă <meta> pe website

Pentru a vă confirma calitatea de proprietar prin adăugarea unei metaetichete, trebuie să faceți următoarele:

  • selectați tipul de proprietate “URL Prefix” și adăugați adresa URL a website-ului;
  • accesați “Other Verification methods” și selectați opțiunea “HTML tag”;
  • copiați metaeticheta furnizată;
  • inserați-o în eticheta principală a paginii de pornire a website-ului;
  • faceți click pe “Verify” în Search Console: proprietatea dvs. va fi confirmată imediat.

Numai persoana ce are permisiunea de a edita codul sursă poate verifica o calitate de proprietar. Metaeticheta trebuie lipită așa cum este, fără modificări.

Asigurați-vă că există o etichetă pe pagina dvs. live. Trebuie doar să vizitați pagina de pornire și să găsiți metaeticheta în textul sursă al paginii.

Confirmați-vă calitatea de proprietar încărcând un fișier HTML

Cum puteți finaliza verificarea GSC încărcând un fișier HTML? Adăugați adresa URL a website-ului în câmpul de proprietate Prefix URL.

Procedați așa cum apare în bara de adrese a browserului și urmați pașii următori:

  1. extindeți secțiunea HTML;
  2. descărcați fișierul de verificare furnizat;
  3. încărcați-l în directorul root, cel mai de sus folder care conține toate fișierele ce alcătuiesc întregul website;
  4. faceți click pe “Verify” în Search Console.

Este important să rețineți că acest fișier este reutilizabil. Îl puteți adăuga pe orice website pe care îl dețineți, deoarece este personalizat pentru un anumit utilizator.

Verificați dacă website-ul folosește codul de urmărire Google Analytics

De asemenea, puteți conecta Google Search Console la Google Analytics. Pentru aceasta, urmați pașii următori:

  • asigurați-vă că aveți un cont Google Analytics care utilizează același cont Google. Trebuie să aveți cel puțin și permisiunea de editare;
  • asigurați-vă că există un cod de urmărire Google Analytics pe pagina de pornire în secțiunea principală. În caz contrar, să presupunem că dacă îl introduceți în secțiunea body, metoda nu va funcționa;
  • conectați-vă la Search Console cu contul pe care îl utilizați pentru Google Analytics;
  • faceți click pe “Add Property”, introduceți adresa URL a website-ului și alegeți secțiunea Google Analytics;
  • verificați calitatea de proprietar.

Dacă faceți totul bine, aceasta va fi verificată imediat.

Fragment de snippet Google Tag Manager

Reprezintă o altă modalitate de a trimite website-ul în Google Search Console. Utilizați fragmentul de snippet Google Tag Manager.

Pentru a finaliza verificarea, urmați pașii:

  1. asigurați-vă că ați publicat permisiunea pentru container;
  2. conectați-vă la Search Console utilizând același cont pe care îl utilizați pentru Google Tag Manager;
  3. asigurați-vă că există o bucată dintr-un script al codului Tag Manager pe pagina de pornire. Trebuie să apară imediat după eticheta de body;
  4. faceți click pe “Add Property” și introduceți adresa URL a website-ului dvs. Mai apoi, alegeți secțiunea Google Tag Manager.

Cum să adăugați utilizatori și să gestionați permisiunile în Google Search Console

Vă conectați la Google Search Console și confirmați că sunteți proprietarul. În aceste condiții, veți putea acorda permisiuni altor utilizatori:

  • proprietar: are acces la toate caracteristicile consolei și poate acorda permisiuni altor utilizatori;
  • utilizator complet: poate vizualiza orice date și poate întreprinde anumite acțiuni;
  • utilizator restricționat: poate vizualiza majoritatea datelor;
  • asociat: poate vizualiza o parte din date sau poate întreprinde anumite acțiuni, dar nu în Console.

Pentru a adăuga un utilizator, proprietarul trebuie să facă următorii pași:

  1. alegeți proprietatea;
  2. accesați “Settings”, faceți click pe “Users and permissions”;
  3. selectați “Add user”, introduceți adresa de e-mail a utilizatorului și alegeți tipul permisiunii;
  4. asigurați-vă că utilizatorii au adăugat proprietatea dvs. pe lista lor de proprietăți.

Pentru a șterge un utilizator, proprietarul trebuie să facă următorii pași:

  1. alegeți proprietatea;
  2. accesați “Settings”, faceți click pe “Users”;
  3. accesați meniul “More” lângă numele utilizatorului și alegeți opțiunea de ștergere.

Cum conectați Google Search Console la diferite sisteme de gestionare a conținutului

Aici vom explica modalitatea de conectare a Google Search Console la website în funcție de ce CMS utilizați. Puteți verifica WordPress sau Shopify în GSC pentru optimizare SEO. Iată pașii pentru conectarea la cele mai populare trei CMS-uri:

  • WordPress;
  • Shopify;
  • Wix.

Adăugați website-ul WordPress în Google Search Console

Pentru a verifica un website WordPress în Google Search Console trebuie să descărcați un fișier HTML. Pentru aceasta, consultați instrucțiunile de verificare a calității de proprietar prin încărcarea unui fișier HTML.

Puteți adăuga fișierul direct în fișierul “header.php” de deasupra etichetei <body>. De asemenea, puteți utiliza și plugin-ul specific numit Insert Headers and Footers.

Dacă ați instalat un plugin Yoast SEO, Search Console poate fi conectat la website-ul dvs. în felul următor:

Copiați o metaetichetă utilizând metoda de verificare a calității de proprietar prin adăugarea unei etichete meta pe site-ul dvs.

  1. conectați-vă la website-ul dvs. WordPress;
  2. selectați SEO> General> faceți click pe fila Webmaster Tools;
  3. inserați codul de verificare Google și salvați modificările;
  4. accesați Google Search Console și faceți click pe “Verify”.

Google Search Console și Shopify

Pentru a conecta Google Search Console și Shopify puteți utiliza metaeticheta HTML.

Pentru a prelua eticheta, consultați instrucțiunile de mai sus. Lipiți codul în tema Shopify după ce v-ați conectat la magazinul Shopify.

Pentru aceasta, faceți click pe Online Stores> Themes> Action> Edit Code. Imediat după eticheta <head> de închidere și înainte de eticheta <body>, lipiți codul și apăsați “Save”. Apoi, reveniți la Google Search Console și faceți click pe “Verify”.

Conectați Wix la Google Search Console

Doriți să conectați Wix la Console? Va trebui să preluați o metaetichetă conform instrucțiunilor descrise în secțiunea de mai sus.

Pentru a adăuga eticheta dvs. pe website-ul Wix:

  1. accesați panoul de administrare Wix și faceți click pe “SEO Tools”;
  2. alegeți “Site Verification”;
  3. faceți click pe Google Search Console;
  4. introduceți metaeticheta și faceți click pe “Save”.

Care sunt alternativele la GSC în diferite motoare de căutare?

Există mai multe alternative la Google Search Console, acum. Au funcții similare și permit, de asemenea, webmasterilor să controleze toate procesele de pe website.

Pot să monitorizeze orice modificări și să găsească problemele.

Opțiuni: Bing Webmaster Tools, Yandex Webmaster Tools și Baidu Webmaster Tools.

Instrumente pentru webmasteri Bing

Pentru a adăuga un website la Bing (și Yahoo!), trebuie să alegeți una dintre cele trei metode:

  1. autentificare fișier XML;
  2. autentificare metaetichetă;
  3. adăugarea unei înregistrări CNAME la DNS.

Instrumente pentru webmasteri Yandex

Această platformă oferă, de asemenea, o mulțime de servicii și instrumente utile pentru webmasteri. Utilizatorii pot verifica traficul, pot încărca sitemap, pot vedea pagini indexate, erorile de indexare etc.

Pentru a adăuga website-ul la acest sistem, trebuie să accesați meniul pentru webmasteri. Faceți click pe “Add the site” și introduceți adresa URL. Alegeți una dintre metodele de verificare:

  • adăugați o metaetichetă;
  • încărcați un fișier HTML;
  • utilizați un fișier TXT în DNS.

Instrumente pentru webmasteri Baidu

Baidu este alternativa chineză la GSC. Concepută pentru a ajuta proprietarii de website-uri să urmărească/susțină prezența paginilor în rezultate.

La fel ca Google, acest instrument oferă o mulțime de valori. Permit validarea website-ului, trimiterea de link-uri întrerupte, trimiterea de conținut pentru indexare etc.

Deși funcționează pentru diferite motoare de căutare, toate consolele de căutare au principii similare. Sunt indispensabile pentru companiile care doresc să își îmbunătățească zona de serviicii SEO.

Adăugarea mai multor domenii la un cont Google Search Console

Utilizatorii pot adăuga până la 1000 de proprietăți în contul lor GSC. Totuși, rămâne o problemă controversată. Webmasterii sunt de acord că proprietarii pot adăuga mai multe domenii în conturi fără a afecta SEO.

Cu toate acestea, ce  se întâmplă dacă cineva folosește tehnici SEO non-standard? De exemplu, anumite tehnici care nu sunt acceptate prea bine de motoarele de căutare. Ar fi mai înțelept să vă păstrați principalele proiecte separat.

Este de preferat să vă segmentați website-urile și să nu le adăugați într-un singur cont.

Derulați proiecte oficiale pentru mai mulți clienți, ca specialist SEO, sau aveți o agenție? Puteți adăuga mai multe proprietăți într-un singur cont, fiind mai convenabil. Oficial, nu există penalizări de la Google pentru website-urile afiliate.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top