Martie va fi cu siguranță o lună memorabilă din mai multe motive.
Nu doar pentru pentru angajați, dar și pentru marii giganți, precum Google, Facebook etc.
În esență, tot mapamondul este afectat de criza prin care trecem. Impactul acesteia este uriaș asupra vieții de zi cu zi a oamenilor.
În timp ce unele companii falimentează, altele încearcă să se adapteze la schimbările rapide prin care trecem.
A fost, de asemenea, o lună aglomerată în lumea SEO.
În special modul în care întreprinderile cu prezență online urmau să răspundă la schimbările drastice ale funcționării lucrurilor.
Acest lucru a fost ajutat oarecum cu modificările pe care Google le-a făcut în modul în care sunt afișate informațiile.
Au intervenit măsuri specifice pe care le-au luat pentru a ajuta la susținerea comunicării cu clienții.
Articolul apare acum, deoarece am dorit să trecem efectiv prin toate aceste actualizări.
Unele sunt importante pentru anumite domenii, altele sunt mai generale. Oricum ar fi, cu toții suntem afectați de ele.
4 martie, Google anunță ce trebuie să faceți cu certificatele SSL la contopirea domeniilor
Pe 4 martie, o agenție SEO interesantă, pe Twitter, căuta clarificări de la cei mai buni angajați Google în ceea ce privește importanța unui certificat SSL.
În special, ce trebuie de făcut cu acesta pe website-ul dvs. vechi odată ce l-ați migrat într-un domeniu nou.
După o scurtă distribuire între câteva persoane, John Mueller, mereu de încredere, a intervenit.
Intervenția, a venit pentru a confirma, că este cel mai bine să păstrezi un certificat SSL pentru website-ul tău vechi.
Chiar dacă acesta este doar pentru a proteja de orice spam-uri.
În ceea ce privește perioada în care ar trebui păstrat certificatul SSL pentru website-ul vechi, acesta a spus că, de obicei un URL este analizat la fiecare jumătate de an.
4 martie, ar trebui să folosesc un sitemap?
John Mueller a fost cu siguranță ocupat pe 4 martie, deoarece a apărut și el într-un episod din seria de formare Google Search Console de pe YouTube.
El a pus întrebarea “Dacă nu am un sitemap, Google va găsi toate paginile mele?”.
Daniel Waisberg, care a condus acest episod special, a răspuns cu câteva sfaturi utile.
În esență, dacă website-ul dvs. este destul de mic și paginile sunt bine legate, Googlebot poate descoperi cu ușurință tot conținutul relevant.
Cu toate acestea, o hartă poate fi utilă dacă website-ul dvs. îndeplinește oricare dintre următoarele criterii:
- website-ul este mare;
- website-ul are pagini izolate;
- website-ul este nou;
- website-ul se schimbă frecvent.
De asemenea, este important să rețineți că Waisberg afirmă că o hartă nu are nicio garanție.
Nu fiecare pagină dintr-o hartă va fi accesată și pe de altă parte, adresele URL rămase în afara sitemap-ului pot fi încă găsite de Googlebot.
Dacă nu sunteți sigur, dacă folosiți sau nu sitemap, vă sugerăm, să vă relaxați în ceea ce privește prudența și să implementați una.
Aceasta nu are un impact negativ asupra performanței SEO.
5 martie, Google mută 70% dintre website-uri în primă indexare pentru mobil
Google a confirmat că 70% dintre website-urile pe care le-a indexat au făcut acum trecerea la prima indexare pentru mobil.
Restul de 30% vor fi transferați în septembrie cel târziu.
Puteți verifica în Google Search Console, în pagina de setări pentru a vedea dacă website-ul dvs. are un statut de primă indexare pentru mobil, precum și în instrumentul de inspecție URL.
9 martie, fotografiile și videoclipurile încărcate pe “Compania mea” pe Google sunt acum supuse examinării
Google și-a actualizat politica de conținut pentru înregistrările “Compania mea” pe Google.
A precizat că fotografiile și videoclipurile vor fi acum revizuite înainte de publicare.
Nu este clar dacă vor fi revizuite de AI sau de o echipă umană de recenzori – ceea ce poate duce la întârzieri în publicare.
Cu toate acestea, știm că acest lucru este aplicabil numai pentru conținutul încărcat de alți utilizatori și nu pentru compania în sine.
Principalele criterii de publicare se vor aplica următoarelor aspecte:
- reglaje stilistice;
- text suprapus sau grafică;
- fotografiile 360°.
10 martie, Google oferă sfaturi despre listările “Companiei mele”
Google a oferit primul său sfat pentru întreprinderile locale care au fost afectate de criza actuală.
Mai ales, modul în care acestea ar putea utiliza “Compania mea” pe Google pentru a afișa informații relevante pentru clienți.
În acest moment, nu au fost adăugate funcții noi.
Google a publicat o nouă pagină dedicată de asistență, care sfătuiește întreprinderile cu privire la modul de informare a clienților în lumina situației actuale folosind instrumentele disponibile în prezent.
Principalele recomandări din pagina de asistență sunt următoarele:
- mențineți informațiile de contact la zi;
- actualizați programul de lucru dacă acestea au fost afectate;
- utilizați Postările Google pentru a partaja actualizări în timp util ale oricărei știri despre afacerea dvs.;
- actualizați descrierea afacerii pentru a reflecta orice modificări ale operațiunilor în actuala situație. Aceasta include, dacă afacerea dvs. funcționează normal.
11 martie, gigantul susține că backlink-urile externe plătite nu funcționează
John Mueller a primit următoarea întrebare în data de 11 martie, iar răspunsul său va fi de interes pentru multe website-uri SEO.
Backlinks-urile sunt importante în clasamentul factorilor?
Pentru că în zilele noastre, 80 până la 90% dintre website-uri cumpără link-uri de tip backlink. Etica acestei tactici este o discuție de altă natură.
Dar aceste website-uri se clasează și pe prima pagină. De ce?
În timp ce Mueller a confirmat că legăturile externe sunt într-adevăr un factor de clasare, el afirmă că este doar unul dintre mulți alți factori SEO:
Folosim legături în algoritmii noștri de clasare. Folosim și o tonă de alți factori. Deci nu este cazul ca link-urile să fie un lucru care va face website-ul dvs. să apară în rezultatele căutării, indiferent de ceea ce fac ceilalți, a afirmat John Mueller, Senior Webmaster Analyst Trends la Google.
Acest lucru confirmă în esență ceea ce noi, ca specialiști SEO, știam deja.
Ceea ce contează cu adevărat, este dacă o pagină web răspunde la intenția de căutare a utilizatorilor.
Cu toate acestea, următorul său punct a fost cu siguranță de interes.
Mulți imită tactica concurenților
Mueller continuă să comenteze cât de des vede website-uri care pur și simplu imită tactica SEO a altor concurenți din nișa lor, indiferent dacă aceasta afectează clasamentul sau nu.
Acesta afirmă “este un lucru în care, de asemenea, vedem că o mulțime de website-uri fac lucruri care nu sunt cu adevărat necesare pentru căutarea lor.
Vor pleca și vor cumpăra o mulțime de link-uri, apoi ignorăm toate aceste linkuri”.
“Doar pentru că vedeți oameni făcând ceva care pare ciudat, nu înseamnă neapărat că profită de fapt.
În sensul că, există o mulțime de motive pentru care website-urile se pot clasifica în rezultatele căutării. Și nu are nicio legătură cu ceea ce fac”, a afirmat Mueller.
12 martie, concentrați-vă asupra calității conținutului
În timpul unui Hangout Google Webmasters recent, lui John Mueller i s-a pus o întrebare interesantă despre importanța conținutului de calitate și ce a reprezentat exact conținutul “de calitate” în ochii Google.
Mueller a răspuns afirmând că tu, editorul, ai avut o idee mult mai clară despre cum arată conținutul de calitate pentru publicul tău decât algoritmul Google.
Calitatea, în general, este desigur un termen complet subiectiv.
În consecință, specialiștii ar trebui să se axeze mai degrabă pe modul de a oferi cel mai util răspuns la un anumit termen de căutare și la intenția utilizatorului.
Aceasta înseamnă să vă concentrați pe relevanță, mai degrabă decât pe noțiunea abstractă de calitate.
Următoarea declarație de la Mueller sugerează că editorii ar trebui să se concentreze pe ceea ce vor răspunde utilizatorii la o calitate superioară, mai degrabă decât pe algoritmul Google ca fiind de înaltă calitate:
Așadar, este ceva în care nu mi-aș face prea multe griji pentru ceea ce Google crede despre conținutul de calitate. Mai degrabă trebuie să arătați că aveți cu adevărat ceva care este unic și convingător și de înaltă calitate.
Așadar, în loc să încercați să rezolvați modul în care ar putea funcționa algoritmii Google, acesta recomandă să încercați să aflați ce gândesc utilizatorii dvs. și să faceți lucruri, precum studiile utilizatorilor.
Pentru acest lucru este important feedback-ul, care este foarte important să-l obții.
De multe ori acestea sunt lucruri cu care s-ar putea să nu fii de acord, dar dacă toți utilizatorii tăi spun acest lucru, poate este și ceea ce trebuie să iei în considerare.
În esență, crearea de conținut nu se potrivește tuturor și fiecare componentă trebuie adaptată individual pentru a ajuta la rezolvarea unei interogări de căutare specifice în cel mai ușor mod de utilizare. Simplu!
15 martie, Google face ca versiunea Premium a Google Hangouts Meet să fie gratuită
Întrucât un număr fără precedent de lucrători și studenți își limitează viața de zi cu zi la casele lor, Google renunță la taxe pentru versiunea premium a Hangouts Meet până la 1 iulie.
Acest pas este făcut pentru a ajuta la ușurarea oarecum a tranziției.
Câteva caracteristici premium care, fără îndoială, vor aduce beneficii școlilor și întreprinderilor includ:
- opțiune pentru a înregistra întâlniri și a salva în Google Drive;
- transmiterea în direct a unei audiențe de până la 100.000;
- creșterea limitei de participanți pe apel la 250.
15 martie, sondajul anual BrightLocal dezvăluie optimizarea “Compania mea” Google ca fiind cel mai valoros serviciu de marketing local
Cel mai recent sondaj al sectorului de căutare local al BrightLocal a plasat optimizarea Companiei mele Google ca fiind cel mai valoros serviciu de marketing local.
Este primul loc de unde poate fi pornită optimizarea SEO.
Studiul anual analizează practicile de afaceri, prețurile, salariile și serviciile oferite de 475 de marketeri locali.
Acest lucru a dezvăluit că primele 5 cele mai valoroase servicii sunt:
- Optimizarea afacerii mele Google;
- Optimizarea la fața locului;
- Managementul reputației;
- Managementul mențiunilor;
- Proiectare de website-uri.
În ciuda faptului că nu sunt considerați cel mai valoros serviciu, marketerii locali susțin în continuare că implementarea de servicii SEO este cea mai bună tactică online pentru atragerea de noi clienți.
Sondajul examinează, de asemenea, în ce măsură valorile de marketing sunt menținute în cea mai mare stimă de către întreprinderile locale.
Câștigătorul clar aici a fost clasamentul Google – care a depășit chiar clienții noi și oportunitățile noi.
16 martie, Mueller oferă clarificări cu privire la algoritmul Google Page Lauyour
În context, în 2012, Google a lansat algoritmul de dispunere a paginii care a penalizat website-urile care afișau prea multe anunțuri deasupra faldului.
Acesta a fost un răspuns la reclamațiile primite de Google pe care conținutul era adesea dificil de găsit atunci când au dat click pe rezultat și s-au confruntat cu un aflux de anunțuri, mai degrabă decât conținutul pe care îl așteptau.
Google a afirmat la acea vreme că un “grad normal” de anunțuri era acceptabil, dar, așa cum era de așteptat, multe website-uri SEO doreau cifre exacte pentru a clarifica care este un “grad normal”.
John Mueller de la Google a primit această întrebare pe Twitter recent și răspunsul său a fost următorul:
În general nu este vorba de numărul de anunțuri, dar mai mult că, utilizatorii sunt capabil să găsească conținutul pe care îl caută atunci când vizitează o pagină.
Răspunsul lui Mueller confirmă faptul că nu există un număr afirmativ care să se respecte în momentul în care este vorba de numărul acceptabil de anunțuri afișate deasupra faldului.
În schimb, este vorba să vă concentrați pe aspectul, dacă conținutul este ușor de găsit pentru utilizatori. Aceasta este ceea pe ce ar trebui să se concentreze webmasterii pentru a merge mai departe.
16 martie, Google Assistant poate citi acum pagini web întregi
Google Assistant are acum capacitatea de a citi pagini web întregi pe Android, asemănător cu un audiobook sau podcast.
Este posibil cu simpla comandă “Hei Google, citește această pagină”.
Această caracteristică este disponibilă pe orice telefon Android care rulează pe Lollipop sau mai mult.
Pagina va fi citită cu voce tare într-un mod natural, expresiv (cu posibilitatea de a alege mai multe voci diferite).
Utilizatorii pot chiar regla viteza de citire pentru a se potrivi cu propriile cerințe.
Mai mult, funcția este disponibilă în 42 de limbi prin intermediul meniului de traducere.
Deși nu este necesară nicio lucrare pentru webmasteri pentru a activa această caracteristică, puteți să o respingeți prin implementarea unei etichete nopagereadaloud.
16 martie, Google lansează noua schemă de evenimente
Evenimentele de toate dimensiunile sunt anulate sau mutate online pe întregul glob.
Google a lansat o nouă schemă de evenimente pentru a ajuta la comunicarea acestor detalii în mod clar în SERP-uri.
Cea mai semnificativă dintre acestea este adăugarea proprietății “eventStatus”.
Acest lucru permite webmasterilor să evidențieze dacă evenimentul lor a fost anulat, amânat sau reprogramat, în loc să-l scoată din SERP-uri în întregime.
Iată câteva funcții cu care vă pot fi de folos:
- Eveniment anulat: setați proprietatea eventStatus la EventCancelled, păstrând data inițială sub startDate;
- Eveniment reprogramat (data nouă cunoscută): actualizați data de început și data terminării cu noile date. Poate marca și evenimentul programat pentru a include dataStartDate;
- Eveniment amânat (data nouă necunoscută): lăsați data inițială, dar schimbați eventStatus în EventPostponed;
- Eveniment schimbat în virtual: actualizați eventStatus la EventMovedOnline.
20 martie, eliminarea temporară a funcțiilor Compania mea
Pe 20 martie, Google a lansat următoarea declarație în legătură cu anumite funcții ale Companiei mele Google:
În timpul situației actuale fără precedent, facem măsuri pentru a proteja sănătatea membrilor echipei noastre și pentru a reduce nevoia de a veni în birourile noastre. Drept urmare, pot exista unele limitări temporare și întârzieri în sprijin, întrucât acordăm prioritate serviciilor critice.
Nici o recenzie nouă nu va fi publicată în secțiunea de recenzii, deși, probabil, toate cele rămase în fereastra curentă vor fi publicate retrospectiv după ce criza se va calma.
Totuși, recenziile existente vor rămâne vizibile. Aceasta se extinde și la conținutul Q&A.
În acest interval de timp vor fi stabilite listări noi, reclamații și verificări pentru întreprinderile critice legate de sănătate.
În consecință, alte întreprinderi care nu intră în această categorie pot întâmpina o întârziere în publicarea de noi listări, revendicări și verificări.
Funcționalitatea Postărilor Google rămâne de neatins deocamdată.
Se pot în continuare partaja orice actualizări cu clienții prin intermediul listării Compania mea pe Google.
În timp ce acest lucru se poate schimba pe măsură ce situația se dezvoltă, este recomandat să profitați de acest canal clar de comunicare.
21 martie, Google lansează un website de informații despre virus și o nouă experiență de căutare pentru interogări specifice
Așa cum au atins anterior, Google a lansat un website dedicat cu resurse și informații.
Noul website oferă o combinație de educație, informații de prevenire și resurse locale. Se compune din aceste secțiuni:
- Informație despre sănătate;
- Sfaturi privind siguranța și prevenirea;
- Date și informații;
- Resurse pentru a ajuta;
- Link-uri pentru a dona la eforturile de ajutorare;
- Ultimele noutăți de pe blogul Google.
Pe lângă website-ul dedicat informațiilor, Google și-a actualizat, de asemenea, experiența de căutare pentru interogări specifice, afișând informații de la autoritățile medicale însoțite de date și vizualizări.
22 martie, Google răspunde la întrebările privind avertismentele pentru sancțiunile manuale
În timpul unui recent Google Webmasters Hangout, un editor particular l-a informat pe John Mueller că website-ul său a fost afectat negativ de o penalitate bazată pe link-uri.
Aceasta a pus o încordare gravă asupra afacerii sale și a celor 12 angajați ai săi.
El l-a întrebat pe John Mueller dacă este posibil ca Google să ofere, în viitor, avertizări înainte de punerea în aplicare a acestor penalități, astfel încât efortul asupra întreprinderilor să fie redus și să nu se piardă trafic organic.
Răspunsul considerat de Mueller la această solicitare a afectat impactul dincolo de editori înșiși.
El a răspuns: “Bine, acum în ceea ce privește trimiterea unui avertisment, este ceva despre care discutăm din când în când. Nu știu dacă se va schimba ceva”.
Motivul principal pentru care nu avem tendința de a trimite un avertisment este acela că atunci când ne confruntăm cu acest tip de situație, în care echipa de spam web observă că există o problemă, atunci, de obicei, acest lucru afectează deja rezultatele căutării normale, a afirmat acesta.
Deci, este o situație în care utilizatorii văd rezultate proaste și știm că utilizatorii văd rezultate proaste.
Deja este situația când trebuie luate măsuri cât mai repede posibil.
În mare parte, este întotdeauna cam complicat de trimis un avertisment atunci când website-ul este în prezent într-o stare proastă.
Traficul organic care a vizat anterior website-ul a sosit, cel puțin parțial, din cauza lucrărilor care au determinat sancțiunea bazată pe link.
În consecință, scăderea clasamentului și pierderea ulterioară a traficului organic ca urmare a pedepsei, este, în esență, restabilirea website-ului web la locul “natural” al ierarhiei organice.
22 martie, o perspectivă interesantă privind gestionarea penalităților manuale și a recenziilor
În cadrul aceluiași Hangout Google Webmasters menționat mai sus, un editor i-a adresat lui John Mueller o serie de întrebări despre modul în care Google tratează penalitățile și recenziile manuale.
Răspunsurile au fost cu siguranță interesante.
Prima întrebare a vizat perioada de timp pe care Google o petrece examinând fiecare cerere de reconsiderare, la care Mueller a răspuns: “Deoarece acestea sunt recenzii manuale, putem petrece puțin mai mult timp, dar avem un timp limitat.
Este importantă și mărimea website-ului”.
Cu link-urile este întotdeauna un pic complicat. Acesta este un lucru în care recenzorul manual trebuie să verifice dublu.
Este un lucru pe care probabil website-ul l-a făcut singur, sau este ceva care poate un concurent sau cineva încearcă să-i facă rău… făcând aceste legături.
Următoarea întrebare din serie “Aveți mai multe echipe în mai multe limbi sau doar o singură echipă mare în SUA?”. La care Mueller a răspuns:
Avem mai mulți oameni în mai multe locații pentru mai multe limbi… doar pentru că uneori website-urile sunt greu de înțeles în diferite limbi și doar uitându-ne la numărul de link-uri este cu adevărat greu de determinat relevanța legăturilor.
Așadar, este ceva în care sunt mai multe echipe în diferite locații.
Astfel, motorul de căutare devine puțin mai echitabil în ceea ce privește website-urile internaționale.
Dar asta înseamnă și pentru unele limbi din anumite locații, s-ar putea să nu existe atât de mulți oameni.
Așa că, uneori, examinarea solicitărilor de reconsiderare poate dura ceva timp.
26 martie, Google oferă sfaturi despre cum să gestionați activitatea online
Pe 26 martie, Google a lansat o postare utilă pe blog, care oferea sfaturi întreprinderilor care au fost afectate de criza actuală.
Această informație este centrată în a ajuta întreprinderile să întrerupă temporar activitatea online, reducând la minimum impactul negativ asupra clasamentelor de căutare.
Dacă închiderea activității dvs. este de natură temporară, Google recomandă cu tărie păstrarea website-ului online, dar limitarea anumitor aspecte prin marcarea articolelor “din stoc” sau restricționarea accesului.
Lista principală a acțiunilor recomandate arată cam așa:
- Faceți mai ușor pentru clienți să vadă ce se întâmplă cu afacerea dvs. prin utilizarea unui banner proeminent la nivel de website;
- Actualizați datele structurate pentru a reflecta starea actuală a produselor/serviciilor;
- Dezactivați procesul de coș checkout;
- Utilizați Search Console pentru a solicita o reîncărcare a website-ului dvs. pentru a afișa cele mai recente informații relevante.
26 martie, sfaturi pentru furnizorii de servicii medicale
Google a lansat recent o secțiune de asistență în centrul lor de asistență, special destinată furnizorilor de servicii medicale.
Cu siguranță nu este o coincidență faptul că aceste sfaturi vin la un moment atât de aglomerat pentru industria sănătății în general.
Google speră că, prin creșterea proeminenței online a diferiților furnizori de servicii medicale, oamenii vor putea accesa informații și sfaturi medicale online, mai degrabă decât să viziteze cabinete medicale fizice și să nu facă față măsurilor de distanțare socială.
În această secțiune de asistență, Google evidențiază în mod specific următoarele caracteristici care sunt de o utilizare specială pentru profilurile Companiei mele de afaceri ale furnizorilor de servicii medicale:
- Evidențiați informațiile cheie, cum ar fi orele de funcționare și informațiile de contact;
- Implicați-vă cu pacienții;
- Încărcați fotografii pentru a arăta pacienților cum pot vă pot găsi;
- Adăugați o listă informativă a serviciilor specifice de sănătate oferite (inclusiv descrieri și prețuri, dacă este necesar);
- Utilizarea postărilor Google pentru a informa pacienții despre cele mai recente actualizări;
- Încărcați fotografii și diagrame pentru a ajuta pacienții potențiali să afle despre serviciile specifice oferite.
30 martie, ultimele actualizări ale Google Search Console
La sfârșitul lunii martie, Google a actualizat Consola de căutare pentru a permite utilizatorilor să controleze mai mult preferințele contului.
Aceasta include datele pe care le văd afișate în SERP-uri, precum și notificările prin e-mail pe care le primesc.
La sfârșitul anului 2018, Google a anunțat includerea unui card de rezumare Search Console în SERP-uri atunci când ați fost conectat la contul Google corespunzător și ați căutat website-ul pe care îl gestionați.
După cea mai recentă actualizare, utilizatorii vor putea opri această caracteristică în cazul în care nu doresc să se uite la datele lor fără încetare.
Gând final
Actualizările Google sunt importante pentru multe părți interesate.
De la companii ce oferă soluții online, până la agențiile SEO care oferă promovare web, aceste actualizări vor afecta eforturile depuse.
Comunicarea pe social media devine tot mai importantă în această perioadă.
Dacă nu știi ce este digital PR, există șanse mari să întâmpini dificultăți în comunicarea mesajelor în aceste vremuri incerte.
Dacă nu aveți încă o strategie pentru marketing digital, puteți începe cu un audit SEO dacă aveți un website.
Dacă ați ignorat mediul online până acuma aveți nevoie de servicii de web design, pentru a construi un website simplu și eficient.
Dacă vă doriți să dezvoltați noi modalități de a comunica cu publicul dvs., datele noastre de contact vă stau la dispoziție.
Nu ezitați să ne contactați pentru a cere o ofertă personalizată.
This Post Has 0 Comments