Google Analytics, înțelegerea și utilizarea ratelor de respingere și de ieșire. Instrumentul care vă ajută să înțelegeți performanțele website-ului dvs.
Datele oferite de Google Analytics vă pot ajuta în optimizare SEO
Nu știți ce înseamnă aceste valori și modul în care diferă unele de altele? Nu veți putea înțelege datele care sunt chiar în fața dvs. și să profitați de acestea.
În acest articol de pe blog vom analiza valorile oferite de Google Analytics.
Ne vom concentra pe cele care reprezintă mișcarea persoanelor pe paginile dvs. web. Cele două valori se numesc rata de respingere și rata de ieșire.
Mai exact, vom răspunde la astfel de întrebări. Ce reprezintă aceste valori, care e diferența dintre rata de respingere și rata de ieșire?
Nu în ultimul rând, cum puteți profita la maxim pentru a vă îmbunătăți website-ul.
Să începem aruncând o privire asupra celor două valori.
Care este rata de respingere
Rata de respingere este o valoare a analizei traficului web. Reprezintă procentul de persoane care au ajuns la o anumită pagină de pe un website.
Aceștia au plecat imediat, fără a accesa alte pagini din cadrul website-ului.
Cu cât mai mulți oameni părăsesc o pagină într-un asemenea mod, cu atât va fi mai mare rata de respingere.
Din acest motiv, rata de respingere este adesea denumită “procentul de sesiuni cu o singură pagină”.
Care este rata de ieșire
Rata de ieșire este o altă valoare de analiză a traficului web. Reprezintă procentul de persoane care au vizitat unele pagini ale website-ului dvs.
Mai apoi, au plecat de pe o anumită pagină.
Vă arată locația în care diverși vizitatori au decis să își scurteze călătoria prin website.
Verificarea ratelor de respingere și ieșire în Google Analytics
Puteți analiza ratele de respingere și de ieșire, individual, pe fiecare pagină. Accesați Comportament>Conținut website>Toate paginile.
Puteți profita la maximum de datele furnizate în Toate paginile. Rețineți că nu ar trebui să vă concentrați pe numere.
Vedeți imaginea de ansambu, respectiv obiectivele de afaceri ale website-ului dvs.
În plus, puteți verifica rata de respingere de pe diferite canale și surse.
Care este diferența dintre rata de respingere și rata de ieșire
Ratele de ieșire și de respingere pot suna la fel. Cu toate acestea, cele două valori vă oferă date complet diferite.
Chiar și definițiile de la Google pentru respingere și ieșire pot fi destul de confuze.
Să evidențiem principalele diferențe între cele două valori, doar pentru a fi clari pe acest subiect:
- respingerea se referă la prima pagină pe care oamenii au ajuns. Pe de altă parte, ieșirea se referă la ultima pagină vizitată într-o sesiune de către utilizatori;
- respingerea se referă la sesiuni de o pagină, în timp ce ieșirea nu este limitată de numărul de pagini;
- respingerea este, de obicei, văzută ca o valoare de referință negativă;
- ieșirea poate fi negativă sau pozitivă, în funcție de contextul unei pagini;
- toate respingerile se consideră a fi ieșiri.
În general, aceste valori vă informează câte persoane vizitează paginile dvs. web și durata șederii lor.
De asemenea, vedeți și cât de eficient contribuie paginile obiectivelor de conversie.
Vă pot anunța eficiența paginilor individuale, precum și a conversiei website-ului dvs. Dar cum sunt măsurate exact aceste valori?
Calcularea ratelor de respingere și de ieșire în Google Analytics
Să luăm un exemplu specific de călătorie a utilizatorului cu trei vizitatori (1, 2 și 3). Călătoria se realizează prin trei pagini web (A, B și C).
Vizitatorii 1 și 2 accesează pagina A. Vizitatorul 1 trece pe pagina B, în timp ce vizitatorul 2 părăsește website-ul.
Deci, ratele de respingere și ieșire pentru pagina A sunt la 50% de la plecarea a jumătate din vizitatorii săi.
Apoi, odată ce vizitatorul 1 ajunge pe pagina B, vizitatorul 3 intră în pagină.
Vizitatorul 1 continuă să navigheze pe website și nu mai poate contribui la rata de respingere.
Cu toate acestea, vizitatorul 3 pleacă după ce a văzut doar o pagină. În acest mod, rata de respingere a paginii B ajunge la 100%.
Rata de ieșire rămâne la 50% de la plecarea a jumătate din vizitatori.
În cele din urmă, vizitatorul 1 continuă cu pagina C, apoi realizează o ieșire.
Deoarece niciun vizitator nou nu a intrat pe website în acest moment, rata de respingere pentru pagina C este zero.
Vizitatorul 1, părăsind complet website-ul, rata de ieșire se ridică la 100%.
La ce se pot folosi ratele de respingere și ieșire?
Când priviți ritmurile de respingere și de ieșire, este mai bine să luați în considerare contextul fiecărei pagini.
Ca regulă generală, utilizați rata de respingere pentru a afla cât de eficiente sunt paginile de destinație.
În acest mod, puteți îmbunătățiți diverse pagini pentru ca vizitatorii să exploreze mai departe website-ul dvs.
Analizați rata de ieșire pentru a afla ce performanță are fiecare dintre paginile dvs.
Observați modul în care utilizarea paginilor poate duce la o conversie.
Este mai bine să analizați rata de ieșire în raport cu rata de respingere în termeni de călătorie ai utilizatorului.
Ratele de respingere contează doar atunci când vizitatorii ajung direct pe o pagină. Pe de altă parte, ieșirile iau în considerare toate ieșirile de pe website.
Până la urmă, este vorba doar despre conversia diverselor pagini de pe website.
Există o serie de moduri de a reduce rata de respingere și de ieșire pe paginile web importante.
De exemplu, oferirea unui stimulent pentru a continua navigarea sau recomandarea de conținut relevant. Să dezvoltăm puțin mai mult acest aspect.
Reducerea ratelor de respingere și ieșire cu ajutorul datelor din Google Analytics
În primul rând, nu există niciun fel de rată de respingere și de ieșire perfectă! Să fim clari în acest sens. Este vorba despre un context corect.
Deci, nu ajungeți în situația în care să vă concentrați pe o “vânătoare de numere”.
Începeți să analizați anumite zone ale website-ului dvs. Observați-le pe cele care pot influența rata de respingere și rata de ieșire:
- pagina de pornire: poarta de acces către website-ul dvs.;
- conținut: ușor de citit și relevant pentru interogarea de căutare;
- multimedia: elemente de distragere sau auto-încărcare;
- timp de încărcare al paginii: critic pentru utilizatorii de telefonie mobilă (și nu numai);
- anunțuri sociale: în sincronizare cu pagina de destinație;
- link-uri: deschise în filele noi;
- opțiunea de chat live: reducerea incertitudinii utilizatorilor;
- web design și navigare;
- CTA: încurajator sau acționabil.
Efectuați teste separate pentru a evalua diferite versiuni ale aceleiași pagini. În acest mod puteți vedea care dintre acestea rezonează mai bine cu vizitatorii.
Concentrați-vă pe pagini care împing vizitatorii să se convertească. În plus, trebuie să înțelegeți mai întâi scopul unei pagini și ce așteaptă vizitatorii de la aceasta.
Utilizarea datelor din Google Analytics în magazinele online
Luați exemplul unor magazine online de electrocasnice. Călătoria utilizatorului se încheie, de obicei, cu o pagină de confirmare a comenzii sau de mulțumire.
Drept urmare, aceste pagini au o mulțime de ieșiri.
De ce să nu adăugați o secțiune de “produse conexe” pentru a încuraja cumpărătorii să continue navigarea?
Oferiți-le cumpărătorilor toate informațiile relevante în avans, înainte de a face click pe “Adăugați în coș”.
Optimizați procesul de efectuare a plăților pentru a reduce numărul de ieșiri.
Un alt lucru ce puteți face este să instalați o heatmap sau un software de urmărire în timp real.
În acest mod, puteți înțelege mai bine ce fac oamenii pe paginile și pe website-ul dvs., în general.
Cu aceste cunoștințe puteți afla ce îi împiedică să facă pasul următor.
La sfârșitul zilei, obiectivele de conversie și comportamentul utilizatorului vă ajută. Puteți să decideți pe ce măsură ar trebui să vă bazați.
Puteți lua în calcul segmentarea datelor și direcționarea anumitor pagini.
Veți putea să remediați zonele problematice în contextul structurii și design-ului website-ului dvs.
În același timp, creșteți perioada pe care oamenii o petrec pe website.
Prezență ridicată a website-urilor cu o singură pagină
De asemenea, trebuie spus că nu toate website-urile sunt alcătuite din mai multe pagini.
Se observă cu ușurință utilizarea din ce în ce mai mare a dispozitivelor mobile.
Aplicațiile pentru desktop sunt într-o luptă acerbă pentru popularitate cu aplicațiile web pe o singură pagină.
Acestea din urmă sunt mult mai ușor de actualizat. Utilizarea lor este mai convenabilă și, pe deasupra, sunt accesibile de pe toate dispozitivele.
Google a început să țină cont de website-urile cu o singură pagină. Astfel, își actualizează treptat roboții de căutare.
Vor putea afișa asemenea website-uri în SERP-uri pentru interogări relevante.
Să analizăm mai bine website-urile cu o singură pagină. Realizăm aceste cercetări în contextul măsurării ritmului de respingere cu ajutorul Google Analytics.
Rata de respingere pentru website-urile cu o singură pagină
Website-urile cu o singură pagină sau aplicațiile sunt exact ceea ce le sugerează și numele.
Sunt pagini deloc complicate, actualizate dinamic. Sunt concepute pentru a oferi detalii care încurajează vizitatorii să se deplaseze spre obiectivul de conversie.
De exemplu, să ne uităm la platforma cea mai cunoscută de social media, Facebook.
Derularea infinită din punct de vedere tehnic înseamnă că nimeni nu merge la o a doua pagină.
Într-o asemenea, situație, ar trebui să aibă o rată de respingere ridicată. Și totuși, nu este cazul.
Configurarea urmăririi evenimentelor în Google Analytics
Urmărirea evenimentelor este o modalitate excelentă de a descoperi ce fac de fapt vizitatorii pe fiecare pagină.
Vedeți și ce elemente de pe pagină îi împing să realizeze o ieșire.
Google Analytics trebuie să aibă anumite setări pentru a urmări corect rata de respingere.
Respingerile dvs. vor fi în afara graficului dacă nu configurați urmărirea evenimentelor.
Nu contează dacă website-ul dvs. este format dintr-o singură pagină sau mai multe.
Așadar, cum puteți să știți ce fac vizitatorii pe website-ul dvs.? Trebuie să configurați o rată de respingere ajustată adăugând următorii valori de urmărire.
Se poate realiza o asemenea activitate prin intermediul Google Tag Manager:
- timpul petrecut pe website. Vizitatorii care depășesc pragul “timp la fața locului” setat nu contribuie la rata de respingere;
- vizualizarea pe pagină. Website-urile cu o singură pagină nu funcționează cu urmărirea bazată pe vizualizare în pagini. În acest caz, va trebui să inițiați urmărirea virtuală a afișărilor de pagini. Puteți configura acest lucru pentru anumite click-uri care sunt definite ca vizualizări ale paginii dvs. Sau odată ce vizitatorii ajung către o anumită secțiune etichetată ca o pagină separată. Acest lucru funcționează și pentru website-urile cu mai multe pagini;
- click. Adăugați acest parametru la texte, imagini și butoane. Urmăriți interacțiunile și găsiți cea mai bună modalitate de a conduce click-uri către paginile dvs.;
- eveniment. De asemenea, poate fi urmărită activarea automată a casetelor luminoase, a modulelor sau a glisierelor;
- lungimea traseului de derulare a paginii. Aflați cât de mult derulează vizitatorii paginii pentru a vedea nivelul lor de implicare;
- eCommerce. Atribuiți vânzările la elemente din click-uri și urmărirea evenimentelor prin adăugarea indicelui.
Adăugarea acestor parametri de urmărire pentru a colecta cantități mari de date vă poate ajuta.
Înțelegeți ce modificări de design trebuie efectuate pe website-ul dvs.
Nu contează dacă este vorba despre website-uri pe o singură pagină sau cu mai multe pagini.
Aflați ce actualizări tehnice trebuie implementate și cum să obțineți mai multe conversii.
Dacă nu aveți timpul necesar, puteți apela cu încredere la această agenție de optimizare SEO.
Vă stăm la dispoziție cu toate informațiile de care aveți nevoie. În plus, puteți profita de un audit SEO, o promovare web sau o strategie eficientă de link building.
Concluzie
Ratele de respingere și ieșire se referă la modul în care vizitatorii interacționează cu paginile website-ului.
În general, vizitatorii decid să părăsească un website dacă nu au găsit ceea ce căutau. Sau dacă ceva nu funcționa așa cum au anticipat.
Studiați și analizați ratele de respingere și de ieșire. Includeți și comportamentul utilizatorului și contextul paginii.
Cu aceste date veți afla cât de bine își îndeplinesc paginile de destinație funcțiile.
Aflați dacă strategia dvs. de marketing digital aduce rezultatele corecte.
Nu uitați să configurați urmărirea evenimentelor în Google Analytics. În acest mod puteți vedea ratele de respingere reale ale paginilor dvs. web.
Astfel, puteți realiza o optimizare SEO eficientă în fluxul de trafic organic.
Păstrați vizitatorii pe website pentru perioade mai lungi de timp.
Ați verificat recent rata de respingere și de ieșire în Google Analytics? Ce date valoroase ați obținut?
Utilizați aceste date pentru îmbunătățirea website-ului dvs.?
Dacă da, în ce mod, mai exact? Împărtășiți experiența în secțiunea de comentarii de mai jos!
This Post Has 0 Comments