Skip to content
Cuvânt cheie, aflați pentru ce fraze se clasează propriul website

Cuvânt cheie, aflați pentru ce fraze se clasează propriul website

Cuvânt cheie, aflați pentru ce fraze se clasează propriul website. La un moment dat, oricine lucrează pe website trebuie să pună o întrebare: pentru ce cuvinte cheie mă clasez?

Să presupunem că lucrați pentru website-ul unui client. Primele lucruri pe care le faceți ca agenție de optimizare SEO e să aflați poziționarea în clasament. Astfel, puteți identifica punctele forte și punctele slabe ale acestuia.

Puteți stabili o foaie de parcurs pentru optimizare SEO.

Aveți de-a face cu propriul dvs. website sau cu cel al companiei pentru care lucrați ca specialist SEO? Cu siguranță trebuie să cunoașteți clasamentul cuvintelor cheie.

Doar în acest mod puteți avea o imagine clară a ceea ce caută utilizatorii pentru a ajunge pe website-ul dvs. În plus, aceste informații vor constitui baza pentru analize suplimentare la un cuvânt cheie anume.

Cu instrumentele și cunoștințele potrivite nu trebuie să faceți nicio ghicire. În articolul de blog vom analiza modul cum puteți afla pentru ce cuvinte cheie se clasează website-ul dvs.

O să puteți planifica următoarea mutare cu Google Analytics sau Google Search Console.

De ce este crucial să știți pentru ce cuvânt cheie vă clasați

Înainte de a ne arunca în toate detaliile, să analizăm câteva motive importante. Vor fi utile pentru cunoașterea cuvintelor cheie care se clasează cel mai bine pentru dvs.

Clasarea respectivului cuvânt cheie este vitală pentru succesul oricărui website.

1. Înțelegerea căderilor de trafic

Volumul de trafic organic al website-ului dvs. poate fi afectat de mai mulți factori. Însă, este cel mai bun mod de a înțelege ce pagini și cuvinte cheie sunt cele mai eficiente. Puteți vedea de ce este important să urmăriți acel cuvânt cheie.

2. Găsirea oportunităților ratate pentru un cuvânt cheie

Paginile cu rezultatele motorului de căutare s-au schimbat de-a lungul anilor. Eforturile Google de a continua  îmbunătățirea experienței utilizatorului și urmărirea lucrurilor noi din SERP pot fi dificile.

Însă, urmărirea clasamentelor cuvintelor cheie cu ajutorul diverselor instrumente SEO poate fi o soluție. Vă pot ajuta să țineți degetul pe pulsul website-ului dvs.

Puteți chiar descoperi acel cuvânt cheie care nu primește niciun click. Cu fiecare modificare adusă paginilor cu rezultatele căutării veți obține o nouă oportunitate.

Cu mișcarea potrivită aveți toate șansele de a vă depăși concurența.

3. Urmăriți concurența

Ce mai puteți face pe lângă monitorizarea datelor de clasificare a cuvintelor cheie pe propriul dvs. website?

Spre exemplu, puteți afla cum se clasează rivalii dvs. digitali pentru același cuvânt cheie pe care le vizați. Mai mult decât atât, puteți afla și pentru ce cuvinte cheie nu vizează click-uri.

Urmărind fluctuațiile clasamentului, puteți vedea modificările făcute de concurenții dvs. în paginile lor web. Astfel, vedeți și care este nucleul lor semantic.

Ca urmare, vă puteți optimiza propriul website folosind experiența lor.

De asemenea, puteți identifica acel cuvânt cheie unic ce funcționează bine în căutarea altor website-uri în nișa dvs. Îl puteți viza în propria campanie SEO.

Acest lucru vă va ajuta să orientați traficul concurentului către propriul dvs. website.

4. Direcționarea acelui cuvânt cheie relevant

Acum știți ce cuvinte cheie ocupă o anumită pagină web. Situația vă permite să eliminați cuvintele cheie irelevante ce nu au ca rezultat un rang înalt pentru pagina respectivă.

În schimb, puteți lua un astfel de cuvânt cheie pentru a crea noi conținuturi relevante în intenția de căutare. Situația ajută, de asemenea, la evitarea “canibalizării” cuvintelor cheie.

De exemplu, când două pagini ale aceluiași website concurează în clasare pentru același cuvânt cheie. Vorbim despre o situație care încurcă foarte mult motoarele de căutare.

Dacă apare o pagină greșită în căutarea unui cuvânt cheie vă recomandăm să examinați intenția acestuia. Întrebați-vă care este adevărata intenție a utilizatorului și cât de bine răspunde această pagină la acea intenție.

5. Obținerea datelor pentru un cuvânt cheie la care să vă raportați

Dovedirea acestor servicii SEO realizate pe un website. Vorbim despre una din cele mai importante și provocatoare sarcini ale oricărui expert SEO WordPress.

O modalitate de a face acest lucru este de a afla câte cuvinte cheie au început să se claseze recent. Observați pozițiile lor de clasare exacte și volumul de trafic. În mod similar, puteți utiliza aceste date pentru a vedea cum se schimbă clasamentul în timp.

6. Identificarea acelui cuvânt cheie ușor de vizat

Analizând datele clasamentelor, puteți descoperi ce pagini cu trafic ridicat au nevoie de puțină atenție suplimentară. Puteți obține clasări pe pagina 1 cu puține activități de optimizare SEO.

De exemplu, metadate mai clare, mai multe link-uri, experiența utilizatorului și așa mai departe. Aceasta este calea de urmat dacă trebuie să obțineți rezultate bune și cât mai rapid.

7. Dezvoltarea unei strategii promoționale

Ați identificat toate cuvintele cheie pentru care doriți să vă clasați? Puteți începe să concepeți un plan pentru a îmbunătăți clasamentul SERP al întregului website.

Reduceți toate cuvintele cheie care nu vă ajută. Creați conținut pentru a satisface intenția utilizatorului. Luați idei de cuvinte cheie de la concurenți. În principiu, faceți tot ceea ce este relevant pentru obiectivele website-ului dvs.

Pentru a face orice din lista de mai sus este necesar să înțelegeți și să aveți acces la date corecte. Acestea trebuie să fie și actualizate la timp în legătură cu anumite cuvintele cheie și clasamentul acestora.

Să aruncăm o privire asupra modului în care puteți face asta.

Obținerea datelor de clasificare pentru un cuvânt cheie cu ajutorul Google

Google este sursa numărul 1 unde merg oamenii pentru a obține informații despre aproape orice. Doriți să aflați mai multe despre performanța căutării organice și despre cuvintele cheie pentru care se clasează?

Folosiți rapoartele Google Search Console. Vă puteți conecta la Google Analytics pentru a obține mai multe date și pentru a analiza în continuare.

Trebuie să vă asigurați că ambele instrumente sunt configurate.

După ce totul este pregătit începeți să analizați datele dvs. de clasare a cuvintelor cheie. Trebuie să treacă cel puțin câteva săptămâni pentru a avea suficiente date din Google cu care să lucrați.

Asigurați-vă că aveți totul “pe poziții”, cât mai curând posibil.

Mai jos veți găsi un ghid pas cu pas și ușor de utilizare a serviciilor Google. Puteți găsi toate cuvintele cheie pentru care se clasează website-ul dvs. Să începem cu Google Search Console.

1. Date despre cuvinte cheie în Google Search Console

Accesați Performanță → Interogări. Aici veți găsi puternicul raport de “Performanță”. Afișează cuvintelele cheie pentru care website-ul dvs. se clasează în Google.

Tot aici descoperiți datele despre click-uri, afișările, CTR-ul mediu și poziția. Făcând click pe CTR mediu și poziția medie din partea de sus a paginii, se vor adăuga date în tabel.

Există o mulțime de moduri în care puteți utiliza aceste date. Poate doriți să vedeți toate cuvintele cheie care se clasează pe pagina 2 a Google și nu numai.

Pot exista astfel de pagini care primesc mai mult de 30 de click-uri în fiecare lună.

Astfel de cuvinte cheie funcționează pentru dvs., dar concurența face o treabă mult mai bună. Realizați o optimizare SEO a paginilor web ce vizează astfel de cuvinte cheie?

Veți putea accesa pagina 1 din Google. Această situație va crește traficul.

Rețineți că Google Search Console nu vă oferă opțiunea de a selecta cuvintele cheie pe care doriți să le urmăriți. Aici veți găsi o listă cu toate cuvintele cheie și expresiile de căutare pentru care e afișat website-ul în căutare.

Este, de obicei, foarte lungă și conține o cantitate semnificativă de căutări ne-vizate. O altă opțiune e verificarea manuală a poziției de clasare a fiecărui cuvânt cheie separat cu filtrul “Interogare”. Doar faceți click pe + NEW deasupra widget-ului.

1.1 Diferența cheie între Google Analytics și Google Search Console

De asemenea, merită menționat faptul că există o diferență cheie între Google Analytics și Google Search Console. Google Analytics se concentrează pe comportamentul utilizatorului.

Are un contor ce ține evidența tuturor vizitelor și interacțiunilor website-ului.

Google Search Console se concentrează pe rezultatele căutării organice. Oferă informații care îi ajută pe proprietarii de website-uri să își sporească vizibilitatea în căutare.

Google Analytics este orientat către utilizator. Oferă date legate de toți cei care vizitează și interacționează cu website-ul dvs. Pe de altă parte, Google Search Console se concentrează asupra motoarelor de căutare.

Oferă date care au ca scop ajutarea proprietarilor de website-uri. Aceștia vor putea să își îmbunătățească atât prezența cât și vizibilitatea generală în motoarele de căutare.

Ați găsit toate cuvintele cheie ale website-ului dvs. pe care Google le cunoaște? Vă recomandăm să găsiți paginile web ale website-ului, astfel încât să vă puteți dezvolta în continuare strategia. În timp ce faceți acest lucru, vă sfătuim să fiți atenți la două lucruri:

  1. regiunile în care vă promovați paginile;
  2. modificările pe care decideți să le faceți. Chiar și o modificare aparent nesemnificativă poate avea un efect negativ asupra clasamentului dvs.

2. Date despre cuvinte cheie în Google Analytics

Există două moduri de a găsi informații despre cuvinte cheie în Google Analytics. Mai întâi, accesați Acquisition → All Traffic → Channels și apoi selectați “cuvânt cheie” ca dimensiune principală.

Rețineți însă că majoritatea interogărilor de căutare sunt adesea ascunse. Fie se încadrează în categoriile (nu sunt setate), fie în (nu sunt prevăzute).

Din acest motiv, cel mai bine este să conectați conturile Google Analytics și Google Search Console. Odată ce acestea sunt sincronizate, accesați Acquisition → Search Console → Queries. Sub coloana “Interogare de căutare” găsiți lista cuvintelor cheie pentru care website-ul dvs. se clasează pe Google.

În tabel puteți face click pe diferite antete de coloană. Analizați lista de cuvinte cheie în funcție de parametri dvs.

Sortarea datelor din coloana “Click-uri” va afișa cuvinte cheie cu cele mai bune performanțe ce generează trafic.

Coloana “Poziție medie” conține poziția medie de clasare a tuturor paginilor website-ului pentru o anumită interogare. Puteți evalua potențialul unui cuvânt cheie de a atrage vizitatori.

Doriți să vedeți imaginea completă a cuvintelor cheie ale website-ului dvs.? Vă recomandăm să vă “jucați” cu intervalele de date calendaristice și cu diferitele filtre.

În octombrie 2020, Google a anunțat lansarea noului Google Analytics. Programul nu va conține datele din Google Search Console.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top