De obicei, subiectul contrastului este rezervat pentru începători. Majoritatea cărților de specialitate zic că “alb-negru au contrast, roșu și portocaliu nu”, dar există multe altele de discutat.
Fie că discutăm despre design grafic sau de web design, contrastul poate modifica semnificativ modul vizual în care arată o pagină web.
Cărțile pentru începători ating, de obicei, doar contrastul culorilor, dar ce ziceți de contrastul de mărime și formă? Adesea, cel mai simplu mod de a face diferența dintre un designer amator și unul profesionist este să vă uitați la utilizarea contrastului.
Crearea unei structuri de importanță folosind dimensiunea, forma și culoarea este ceea ce conferă cititorului impactul și lizibilitatea unei pagini.
În acest articol de pe blog, vom analiza contrastul în detaliu. Vom examina tipografii mari, forme funky, diviziuni clare, imagini și modul în care se potrivesc corect folosind contrastul pentru o experiență bună pentru utilizatori.
Pentru câteva exemple, pentru a înțelege mai bine conceptul, vă invităm să vedeți proiectele noastre din portofoliu.
Introducere în contrast
Contrastul poate fi definit ca “diferența de proprietăți vizuale care face ca un obiect (sau reprezentarea acestuia într-o imagine) să se distingă de alte obiecte și de fundal”.
În termeni mai simpli, acest concept ar putea fi descris la nivelul său de bază ca “lucruri care arată diferit unul de celălalt”.
Pentru designerii din toate domeniile practicii, dar în special pentru designerii de web, contrastul este la baza practică a tuturor lucrărilor.
Încercăm în permanență să stabilim ierarhii de importanță și să atragem oamenii către anumite zone ale unei pagini. Prin contrast, încercăm să comunicăm un mesaj clar și concis în centrul activității noastre.
Crearea de relații între diferite elemente ale unui design este cel mai important lucru pe care îl puteți face. Probabil că ați utilizat contrastul deja foarte mult, conștient sau nu.
Exemple evidente de contrast sunt alb-negru, mare și mic, rapid și lent, gros și subțire. Opusurile sunt cel mai simplu mod de a înțelege ce este contrastul.
Însă, atunci când aplici contrastul la lucrările de proiectare nu este niciodată la fel de simplu ca alb-negru.
Dacă vă întrebați, de aici provine zicala despre o situație care este “alb-negru”, ceea ce duce, de asemenea, la zicala că ceva este într-o “zonă gri”. În design, comparăm adesea lucruri care sunt diferite, dar nu opuse.
De exemplu, un H1 și un h1, sau un buton “adaugă în coș” și un buton de “check out”. Aici intervin niveluri mai mari de contrast.
Elemente esențiale pentru contrast
Există mai multe elemente de contrast care vă ajută să redați povestea. Dacă doriți să creșteți o marcă de durată și un brand recunoscut, povestea acestuia este fundamentul pe care trebuie să construiți strategia de marketing.
Pentru a reuși pe piața competitivă, povestea trebuie să fie aliniată unei misiuni, unei viziuni și unor valori foarte clare.
Să aruncăm o privire asupra diferitelor tipuri de contrast. Cumva, pentru un produs vizual complet, trebuie să reușiți un mix perfect din aceste elemente. Doar așa veți avea un produs complet și convingător pentru utilizatori.
Contrast de culoare
Contrastul de culoare este cel mai frecvent exemplu dintre toate. Acesta este locul de unde începe totul. Dacă două culori sunt diferite între ele (să zicem, alb-negru) au un contrast ridicat.
În același timp, dacă sunt foarte asemănătoare (roșu și portocaliu) atunci au un contrast scăzut.
De multe ori, se folosește un contrast de culoare foarte evident prin suprapunerea imaginii luminoase și vibrante pe un fundal foarte întunecat.
Portocaliul strălucitor și albastrul se evidențiază în mod clar. Privirea este atrasă imediat de ele, chiar dacă există și alte elemente pe pagină.
Mărimea
Următoarea formă de contrast care este le fel de comună ca cea de mai sus, este folosirea dimensiunii. Ceva mare în raport cu ceva mic indică, în general, că elementul mai mare este mult mai important.
Așa este. În acest fel, se accentuează că dimensiunea contează.
Acest aspect poate fi utilizat cu succes pentru a evidenția un produs sau o gamă de produse. De asemenea, acest element de contrast poate fi foarte eficient pentru a scoate în evidență apelurile la acțiune.
Acestea sunt cele mai importante elemente ale paginii, deci sunt substanțial mai mari decât celelalte lucruri care le înconjoară.
Mai ales dacă este un landing page.
Formele
Contrastul de formă înseamnă a face lucrurile notabile prin diferența lor de formă fizică în comparație cu alte lucruri de pe pagină.
La nivelul său de bază, acesta poate fi folosit în lucruri precum adăugarea de colțuri rotunjite la butoane. Dus la niveluri mai extreme, poate atrage mult mai multă atenție.
Se poate folosi contrastul de formă pentru a prezenta trei imagini importante în antet. Deoarece majoritatea lucrurilor de pe web sunt dreptunghiulare, una dintre cele mai simple modalități de a obține contrastul formei este utilizarea unui cerc.
Este un element simplu, dar în același timp este diferit. Aceasta va capta atenția vizitatorilor.
De asemenea, se poate folosi contrastul de formă extrem de eficient pentru a ilustra prețul unor servicii. Este un element convingător pentru conversie dacă este înserat și poziționat în interiorul conținutului de pe pagină.
Pozițiile
Crearea contrastului în poziționare este o modalitate foarte îngrijită de a crea o ierarhie a elementelor folosind diferite alinieri. În ultima vreme, această tehnică a fost popularizată de oameni precum Elliot Jay Stocks, care a folosit-o până la extrem.
Acesta folosește o grilă detaliată pentru a defini alinierea tuturor elementelor de pe website-ul său. Se atrage atenția asupra unor zone specifice prin alinierea lor spre stânga sau respectiv spre dreapta.
Acest tip de aliniere a “inspirat” mulți alți designeri pentru a crea modele cu contrast pozițional în același tip de stil.
Concluzie
Există mult mai multe elemente de contrast decât doar “lumină și întuneric”. Este unul dintre cele mai importante principii în proiectare și aproape niciodată nu puteți avea prea mult din el, cu condiția să îl folosiți corect.
Duceți proiectele la nivelul următor. Explorarea detaliată a contrastului și utilizarea acestuia la potențialul său maxim este una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru.
Este o modalitate eficientă de a completa mesajul text și tonul în care comunică afacerea dvs.
Bineînțeles, un text bine scris și informativ este foarte important. Însă, dacă acesta nu este aranjat bine pentru a fi ușor lizibil, eforturile dvs. se pot dovedi fără rezultate.
Dacă nu știți prea bine pentru ce tip de design să optați, testarea A/B vă poate veni în ajutor. În acest fel, lăsați utilizatorii să decidă un design. Este cea mai productivă soluție la care puteți apela.
Ce credeți? Acordați suficientă atenție contrastului în proiectele dvs.? Sau poate considerați că nu este un aspect prea important? Este ceva la care vă gândiți tot timpul sau este ceva care vine de la sine?
Așteptăm părerile dvs. în secțiunea de comentarii sau pe adresa noastră de contact.
This Post Has 0 Comments