Skip to content
Comerț, care sunt primii pași ce trebuie făcuți în zona de e-commerce

Comerț, care sunt primii pași ce trebuie făcuți în zona de e-commerce

Comerț, care sunt primii pași ce trebuie făcuți în zona de eCommerce. Traficul satisfăcător pe website este vital pentru succes.

Ați putea spera că o gamă largă de produse și prețuri atrăgătoare vor atrage mii de clienți. Cu toate acestea, este posibil ca realitatea să nu fie atât de promițătoare. Să vorbim despre elementele de bază SEO pentru comerț electronic.

SEO pentru comerțul electronic nu diferă de SEO pentru alte tipuri de website-uri. Cu toate acestea, e benefic să știți la ce să acordați atenție specială pentru a vă asigura că activitățile desfășurate sunt eficiente.

În acest articol de blog ne vom concentra pe optimizarea SEO din zona de comerț electronic.

Optimizare SEO pentru COMERȚ ELECTRONIC: introducere

La început, a fost cuvântul

Un antreprenor care se întreabă ce înseamnă SEO pentru comerțul electronic trebuie să facă față unei provocări serioase la începutul activității de afaceri.

Provocarea este numele magazinului. Deși numele inteligente și interesante pot atrage utilizatorii, cu siguranță nu vor atrage roboți ai motoarelor de căutare.

Desigur, nu este vorba despre numirea magazinului dvs. de încălțăminte “Magazin de încălțăminte sport”. Totuși, din perspectiva motorului de căutare, un astfel de nume ar fi cu adevărat potrivit.

Prin urmare, este crucial să alegeți un nume care să fie semantic legat de produsele pe care le oferiți și, în același timp, să vă placă.

Selectarea adecvată a cuvintelor cheie e altă problemă pe care ar trebui să o luați în considerare. În comerțul electronic ar trebui să existe o mulțime de expresii cheie long tail.

De exemplu, atunci când vorbiți despre un magazin de electronice, aplicați fraze precum “Sony PS4 Chassis C 1TB shop”.

Acestea vor completa cuvinte cheie legate de “magazin de electronice”. Astfel, veți ajunge la clienți care au decis deja să efectueze o achiziție, prin urmare, rata de conversie se va îmbunătăți.

Pe de altă parte, numărul de fraze ar trebui să fie semnificativ. Adaptați majoritatea acestora la anumite subpagini de produse, ceea ce garantează că SERP-urile vor corespunde anumitor cuvinte cheie.

SEO pentru un număr mare de fraze detaliate și precis specificate se numește SEO long tail.

Instrumente utile pentru analiza cuvintelor cheie

Amintiți-vă că cercetarea cuvintelor cheie potrivite pentru website ar trebui să înceapă cu o analiză aprofundată a conținutului paginii.

Este recomandabil să vă concentrați asupra produselor sau serviciilor principale și valorilor companiei dvs. Acordați atenție cuvintelor cheie care vă definesc în mod clar afacerea.

Informați utilizatorii despre activitatea dvs. de afaceri și elementele pe care le pot găsi pe website-ul dvs.

Google Keyword Planner, Senuto și Google Trends pot fi utile la selectarea cuvintelor cheie.

Proprietarii companiilor locale ar trebui să ia în considerare SEO local și cuvintele cheie. Mai ales dacă vor să atragă clienți tradiționali, nu numai utilizatorii online. Să ne imaginăm că ești cizmar cu un atelier într-un oraș mic.

Persoanele care au nevoie de un astfel de specialist în acest oraș vă vor găsi cu ușurință dacă introduc “cizmar” în motorul de căutare.

În acest fel, serviciile dvs. sunt mai accesibile pentru potențialii clienți care probabil locuiesc în orașul dvs. și doresc să profite de un anumit serviciu pe care îl oferiți.

Te vor găsi, cu condiția să fii vizibil online. Și SEO local vă va ajuta în acest sens.

În comerț electronic trebuie să numiți lucrurile în mod explicit

Un alt lucru de care ar trebui să aveți grijă este să vă asigurați că numele produselor și categoriilor sunt ușor de înțeles pentru clienți și roboții motoarelor de căutare.

Categoriile de produse ar trebui să fie “1337-shoes-nike”, nu “1337-products-default”.

Într-un exemplu mai practic, categoria ar trebui să fie numită “încălțăminte sport” mai degrabă decât pur și simplu “sport”.

La urma urmei, este fraza “încălțăminte sport” ce vă interesează deoarece cuvântul “sport” în sine nu vă aduce nicio valoare.

Același lucru este valabil și pentru numele produselor care ar trebui să fie în concordanță cu numele lor adevărate, complete. În primul rând, un nume ar trebui să definească un tip de produs dat.

De asemenea, trebuie să includă caracteristici suplimentare ce determină informații, cum ar fi un model, o culoare sau o marcă.

Cu cât numele este mai detaliat, cu atât sunt mai mari șansele ca produsele să fie accesate de utilizatorii care știu exact ce caută.

Situația crește probabilitatea ca aceștia să efectueze o achiziție din magazinul dvs. Cu toate acestea, este crucial să păstrați o lungime optimă a numelui, nu ar trebui să exagerați.

Specificațiile produsului

Acum că am menționat numele produsului, este timpul să spunem câteva cuvinte despre alte destinații vizitate de utilizatorii interesați de produse.

Evident, vorbim despre specificațiile produsului.  Fără alte precauții, o specificație a produsului ar trebui să conțină elemente precum:

  • numele produsului;
  • prețul (plasat într-o locație vizibilă; ar trebui să fie explicit și să nu inducă în eroare utilizatorii);
  • fotografii (un videoclip care prezintă un anumit produs poate fi o idee interesantă, mai ales în cazul unor magazine online cu haine sau încălțăminte);
  • descrierea produsului;
  • alte informații vitale, cum ar fi disponibilitatea, termenul de livrare sau returnările;
  • recenzii despre produse (evaluări de stele sau comentarii);
  • CTA (Call to Action): mesaje precum “cumpărați acum”.

Desigur, puteți completa specificațiile produsului cu alte elemente, cum ar fi articolele sugerate sau diagramele de dimensiuni.

Depinde doar de dvs. (și de profilul companiei) cum să vă îmbogățiți specificațiile cu alte caracteristici.

Când vorbim despre specificațiile produsului, este imposibil să nu menționăm modelul AIDA. Conform acestui principiu, conținutul dvs. ar trebui să afecteze utilizatorul pe patru niveluri diferite:

  • Atenţie;
  • Interes;
  • Dorință;
  • Acțiune.

Titlu și meta descriere în comerț electronic

Când vorbim despre optimizare SEO pentru comerțul electronic, este crucial să menționăm două elemente vitale ale paginilor produsului: titlul și meta descrierea.

Ambele elemente sunt incluse în codul HTML și afișate utilizatorilor în rezultatele căutării.

Să începem cu titlul. Titlul are impact direct asupra SEO, deoarece este unul dintre factorii de clasare Google. Se presupune că va ajuta motorul de căutare să vă înțeleagă website-ul și să rezume ceea ce se poate găsi pe o anumită subpagină.

Titlul ar trebui să includă un cuvânt cheie, de preferință chiar la început. De asemenea, e recomandabil să furnizați numele magazinului dvs. online la sfârșit.

Titlul nu trebuie să depășească 65-70 de caractere.

Meta descrierea nu afectează SEO e-commerce în mod direct. De câțiva ani nu a fost considerat un factor de clasare de către Google.

Cu toate acestea, este încă adevărat că meta descrierile pot sprijini în mod eficient optimizarea SEO. O structură adecvată poate încuraja utilizatorii să intre pe website-ul dvs. (și, prin urmare, să îmbunătățească CTR), ceea ce crește traficul organic.

Meta descrierea ar trebui să aibă aproximativ 150-160 de caractere. În caz contrar, este posibil să nu fie afișată integral în rezultatele căutării.

Este o idee bună să furnizați un cuvânt cheie în meta descriere. Nu uitați că acest element ar trebui să rezume pe scurt conținutul website-ului dvs. și să atragă oameni.

Conținutul este rege

Această ofertă este deosebit de exactă în cazul magazinelor online cu numeroase subpagini de produse.

E posibil ca fiecare activitate legată de conținut să aibă un impact semnificativ în pozițiile website-ului în rezultatele căutării și nu puteți rata oportunitatea.

Mulți antreprenori eșuează în această etapă inițială și foarte importantă. Aceștia decid să copieze descrierile produselor de la producători sau să dubleze conținutul paginii externe.

Astfel de texte, în mod frecvent, nu sunt adaptate cerințelor de vânzare. Google le percepe drept conținut duplicat și nu clasifică paginile cu astfel de descrieri ridicate.

Desigur, descrierile ar trebui să încorporeze cuvinte cheie relevante. Cu toate acestea, dacă vă concentrați pe fraze lungi cu nume de produse, acestea ar trebui, de asemenea, să fie aplicate de câteva ori într-un mod natural.

În timp ce discutăm despre conținutul duplicat, merită să acordăm atenție faptului că, în afară de conținutul duplicat extern există și conținut duplicat intern.

De exemplu, cauzat de publicarea câtorva texte identice pe numeroase subpagini ale website-ului dvs.

În cazul comerțului electronic, vă puteți confrunta cu această din urmă situație dacă oferiți versiuni diferite ale aceluiași produs și plasați aceeași descriere sub fiecare variantă de culoare.

Nu mulți oameni își dau seama că astfel de activități pot duce la duplicarea conținutului intern.

SEO pentru comerț electronic: să facem ceva nou

Când vine vorba de a face SEO pentru comerțul electronic, mai există un rege: conținutul nou. Cum să vă saturați în mod constant website-ul cu texte noi?

Administrarea unui blog e cel mai simplu răspuns la această întrebare. Există încă o metodă tipică pentru SEO la magazinele online: modificarea descrierilor produselor.

După cum am menționat deja, una dintre cele mai elementare diferențe între comerțul electronic și website-urile tradiționale este numărul de subpagini și texte.

Chiar și actualizările simple, cum ar fi adăugarea unei propoziții, pot reîmprospăta o mare parte a website-ului și vă pot aduce beneficii măsurabile.

Descrierile de produse pot include un alt cuvânt cheie decât cel care descrie un anumit articol, care poate îmbunătăți pozițiile website-ului pentru frazele aplicate.

Rețineți că descrierile produselor ar trebui să fie cuprinzătoare, unice și atrăgătoare. Ar trebui să prezinte produsul într-un mod realist și să încurajeze oamenii să îl cumpere.

Descrierea trebuie să fie detaliată (trebuie să servească funcției informative) și concisă. Oferiți utilizatorilor informații specifice și fiabile și profitați de limbajul beneficiilor.

Blogging

Administrarea unui blog de companie optimizat este cea mai comună rețetă pentru actualizarea conținutului website-ului. Beneficiile SEO aduse de această activitate sunt deja bine cunoscute.

În afară de reîmprospătarea conținutului website-ului, administrarea unui blog de companie poate:

  • îmbunătăți traficul;
  • extinde lista cuvintelor cheie aplicate;
  • susține fraze specifice.

Cu toate acestea, nu sunt singurele avantaje ale blog-ului. Un blog gestionat corespunzător poate fi instrumentul de marketing pentru conținut cu normă întreagă.

Vă poate ajuta să vă poziționați ca un expert în industrie și să vă îmbunătățiți recunoașterea mărcii online.

Există șanse ca citirea articolelor dvs. să convingă potențialii clienți că merită să cumpere din magazinul dvs. Cu toate acestea, dacă nu se întâmplă, va inspira cu siguranță încrederea în afacerea de comerț electronic.

Aceasta înseamnă că este mai probabil să vă revizuiască website-ul după ce vor să cumpere unul din articolele din gama dvs. de produse.

Este recomandabil să alegeți în mod conștient produsele descrise într-o postare pe blog. De exemplu, în timpul campionatului de fotbal, este benefic să atragi atenția potențialilor cumpărători asupra noilor modele TV.

În acest sens aveți nevoie și de alte advertoriale SEO care să crească vizibilitatea paginilor dvs.

Rețele sociale

După cum știți, optimizarea SEO eficientă implică generarea de backlink-uri. Deci, de unde să obțineți link-uri ce să susțină SEO pentru comerțul electronic?

Rețelele sociale sunt extrem de utile în acest sens. Crearea de link-uri în rețelele de socializare nu necesită mult timp dacă aveți numeroase subpagini de produse pe care le puteți prezenta clienților potențiali.

Mai mult, dacă bunurile oferite sunt atractive, activitatea dvs. se poate bucura de popularitate. Legătura furnizată va deveni din ce în ce mai puternică.

Rețelele sociale oferă o gamă largă de alte posibilități de marketing. Platforme ca Facebook, Instagram sau Twitter fac posibilă organizarea de concursuri sau distribuirea cupoanelor de reduceri ce să ispitească clienții noi.

Când faceți SEO și beneficiați de social media, este important să vă amintiți despre relația dintre Google și Facebook. Link-urile plasate pe această platformă nu transferă puterea.

Înseamnă că, deși merită să efectuați diverse activități, acestea nu vă vor îmbunătăți pozițiile pe website. Chiar dacă potențialii clienți sunt cu adevărat implicați.

Legături de calitate și poziții înalte în comerț electronic

Trebuie să câștigați un avantaj competitiv față de rivalii dvs. de pe piață atunci când utilizatorii văd rezultatele căutării.

Luați în considerare încorporarea elementelor ce fac link-ul de redirecționare către website-ul de comerț electronic să fie mai atractiv.

Astfel de elemente se numesc rich snippets și informează despre recenziile produselor, prețurile sau nivelul stocurilor.

Google recunoaște atunci când oferiți utilizatorilor mai multe și apreciază astfel de website-uri afișându-le în poziții superioare.

În plus, un astfel de link elaborat ar trebui să atragă potențialii dvs. clienți. Este o situație de win-win!

Concluzie

Cum se face o optimizare SEO eficientă pentru comerț electronic? Știm deja răspunsul la această întrebare!

Dar de ce ar trebui să efectuați de fapt activități pentru magazinul dvs. online? SEO de calitate vă îmbunătățește vizibilitatea online.

Atrage clienții potențiali care caută produse specifice disponibile în ofertele dvs. E ca și cum ai avea un magazin în inima unui oraș mare. Nimeni nu va merge în suburbii dacă magazinul din online inspiră încredere și este la îndemână :).

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top