Ce este digital PR? Modalități de îmbunătățire SEO. Relațiile publice reprezintă un proces continuu de comunicare strategică pe baza căruia se construiesc relații reciproc avantajoase între companii și publicul lor.
Prin digital PR se înțelege o strategie de marketing online folosită de companii pentru a-și crește prezența în mediul online.
Este una dintre modalitățile prin care companiile își pot crește brand awareness-ul.
Rețelele agențiilor de PR digital implică mai mulți actori: jurnaliști , bloggeri și influenceri ce postează conținut de înaltă calitate în mediul online.
Obiectivul este de a obține backlink-uri de înaltă calitate, mențiuni în social media. Aceasta ajută la procesul de optimizare SEO.
La rândul său optimizarea SEO duce la promovare companiei și crearea identității acesteia în rândul consumatorilor.
Pentru companiile mici și mijlocii, o strategie de digital PR concepută și implementată eficient, poate deveni “biletul de aur” căutat de majoritatea.
Ce este Digital PR?
Digital PR presupune obținerea de backlink-uri de înaltă calitate de pe site-uri web și diferite publicații online. Conținutul și forma acestora pot fi diferite.
De la publicații online la recenzii cinstite, de la bloguri la podcasturi, de la conturile de social media la receziile de cinci stele pe Google, digital PR vă ajută să ajungeți la clineții țintă.
Pentru întreprinderile locale, o strategie de digital PR bine planificată se va concentra pe a-ți prezenta afacerea în publicațiile online care scriu despre zona respectivă de interes.
În cele din urmă digital PR are un impact pozitiv asupra vizibilității și clasamentului într-un motorul de căutare prin promovarea web.
PR digital VS PR tradițional
Diferența definitorie între cele două este reprezentată de tactica folosită în derularea strategiei.
PR-ul tradițional se orientează spre publicații tipărite, coordonarea de evenimente, târguri, expoziții, oportunități de sponsorizare și distribuția comunicatelor de presă.
Componenta-cheie a PR-ului tradițional este orientată spre poziționarea brandului în plasamentele media.
Actorii implicați vor urmări să vadă cum este prezentat clientul lor, modalitățile de comunicare a mesajului și numărul de menționări în timpul plasamentului.
Deficiența cea mai mare pentru PR-ul tradițional este urmărirea indicatorilor săi despre audiență.
Tacticile folosite în relațiile publice digitale sunt cu aproximație similare cu cele tradiționale.
PR-ul digital are avantajul principal că poate influența SEO-ul și de a crea legături între site-uri web.
Toată activitatea de digital PR va folosi canalele de comunicare din mediul online, fără a fi excluse canalele și metodele tradiționale a relațiilor publice.
Ținând cont că tendințele tipăriturilor sunt de a trece în format online, platformele digitale aduc și avantajul timpului.
Acestea au o perioadă de execuție foarte scurtă, iar rezultatele pot apărea chiar în aceeași zi. Sau cel mult în câteva săptămâni.
Canale de comunicare importante
Pentru PR-ul digital suporturile de comunicare sunt complet diferite. Principalele surse de distribuție a informațiilor către segmentele de public interesate sunt: publicațiile online, bloggurile, site-urile web, social media și podcasturile.
Alegerea acestor canale rămâne la latitudinea persoanei care concepe strategia de PR digital. Dar nici nu se limitează la ele.
Beneficiul acestora este că, canalele online noi sunt la îndemâna tuturor și aduc posibilitatea participării tuturor la conversație.
PR-ul digital necesită o înțelegere a ghidurilor Google și a semnalelor de clasificare pentru a îmbunătăți vizibilitatea unui site web în rezultatele căutării.
Fără PR digital, nici o campanie SEO în care ați aruncat bani nu vă va ajuta să obțineți primele poziții pe Google.
O parte din cele mai bune agenții de PR digital și specialiști în marketing online ca noi se referă la ”SEO off-page” când în discuție intervine PR-ul digital.
Dacă lucrați cu o companie de marketing online sau SEO, asigurați-vă că PR-ul digital de înaltă calitate face parte din eforturile sale SEO off-page.
Tipuri de strategii pentru Digital PR
Tipul de strategie potrivit pentru PR-ul digital trebuie coroborat nemijlocit cu obiectivele de business ale companiei.
Doar în felul acesta se poate creiona o strategie amplă cu rezultate eficiente.
Există mai multe moduri de a realiza și implementa o strategie de digital PR.
Legăturile create prin aceste sarcini pot genera la rândul lor alte legături la fel de eficiente. De ce nu, poate chiar mai eficiente.
Câteva dintre cele mai frecvent utilizate tipuri de strategii pentru Digital PR, sunt după cum urmează:
- publicarea de articole SEO online pentru a obține backlink-uri de înaltă calitate;
- crearea de rețele cu jurnaliștii și editorii pentru a obține backlinks;
- publicarea comunicatelor de presă, advertoriale online;
- publicarea de content pe blog pentru a obține backlink-uri și mențiuni pe alte bloguri relevante;
- marketingul de influență pentru a obține mențiuni asupra conturilor de social media importante;
- programe de afiliere care plătesc un comision bloggerilor și vloggerilor care trimit clienți la afacerea companiei;
- evenimente de presă offline sau online;
- partajarea infograficelor relevante.
Cât de avantajos este Digital PR-ul
PR-ul digital are multe beneficii directe și indirecte pentru companii. Stabiliți obiective bine definite pentru camania dvs. de digital PR, astfel încât să știți ce să urmăriți și să măsurați.
Câteva avantaje importante de avut în vedere pentru fixarea obiectivelor în timpul derulării unei campanii de PR digital sunt:
- îmbunătățirea SEO și a clasamentelor;
- sporirea și atragerea de trafic pe site-urile importante companiei;
- creșterea notorietății și încrederii asupra mărcii;
- generarea de oportunități;
- creșterea vânzărilor.
Toate sună frumos în teorie, dar practica este mai anevoiasă. Pînă a trece la implementarea efectică a unei strategii de digital PR ai de făcut poate lucrul cel mai important.
Găsește-ți audiența (grupul țintă) și vorbește în limba ei. Nu trebuie decât să-ți găsești povestea ta și să o spui oamenilor potriviți.
Iar povestea trebuie neapărat să reflecte valorile companiei.
După cum a spus și John Gage:
,,Internetul nu este un loc, o tehnologie anume sau un sistem administrativ. Este un acord”.
Mediul online reprezintă deci un alt instrument prin care poți atrage cât mai mulți parteneri. Iar partenerul cel mai valoros pentru orice companie este clinetul său!
Concluzii
Nu este suficient să știi ce este digital PR. Când gândești și construești o strategie de digital PR trebuie să ai cunoștințe generale despre ce este marketingul online.
Cum funcționează și instrumentele importante prin care o strategie poate fi adusă la îndeplinire.
Digital PR-ul este o componentă vitală a marketingului online pentru orice afacere care dorește cu adevărat să domine piața.
Pentru o obține cele mai bune rezultate pentru campania dvs. de digital PR, ar trebui ca aceasta să fie difuzată și implementată alături de o campanie SEO.
Altfel eforturile pot deveni prea costisitoare.
Digital PR și SEO se potrivesc ca”o mănușă pe mână” pentru a asigura o mai bună clasificare organică și pentru a îmbunătăți traficul unui site.
Multe campanii de digital PR de succes implică și o serie de elemente alternative ce pot fi adaptate campaniei.
Pe măsură ce este îmbrățișată natura tranzacțională a mediului digital este important de reținut și de luat în calcul motivul din spatele succesului unor influenceri: ”aparenta autenticitate a conexiunilor interpersonal”.
Pentru digital PR marketing, motorul strategiei poate fi rezumat în ”dacă nu ești rapid, nu ești relevant”!
This Post Has 0 Comments