Căutarea vocală, este nevoie de optimizare SEO în acest caz? Inteligența artificială avansează rapid, putând să căutați despre orice este sub soare.
Toate acestea, prin comanda vocală, mai degrabă decât să tastați ceva. De obicei, durează mai mult decât să vorbiți cu dispozitivul.
Lumea digitală e în continuă evoluție, căutarea vocală afectează SEO la un nivel cu totul nou.
Optimizarea SEO pentru căutarea vocală a devenit printre cele mai puternice eforturi. Vor ajuta afacerea să crească, ignorarea putând duce la dispariția dureroasă a companiei.
În acest articol de pe blog vorbim despre cum să optimizați un website pentru căutarea vocală. Și, cel mai important, despre cum să optimizați conținutul pentru căutarea vocală.
Căutarea vocală: cum se realizează optimizarea
Optimizarea căutării vocale este metoda pentru căutările efectuate prin comanda vocală. Este practic o optimizare bazată pe voce.
Este necesară pentru website-urile care doresc să fie vizibile pe prima pagină în rezultatele SERP.
Adesea, aceste rezultate ale căutării vocale sunt mai specifice la Alexa, Google Assistant și Siri. Acestea aleg doar un singur rezultat.
Ajută utilizatorul să restrângă căutarea la cea mai relevantă pagină web.
Acest proces poate include optimizarea articolelor de pe blog. Sau alte informații cum ar fi locația, despre produse și servicii, date de contact și orarul de funcționare.
De ce este important să optimizăm căutarea vocală?
Este important să optimizați căutarea vocală deoarece este viitorul căutării pe Internet.
Știați că în 2019 în lume existau 3.25 miliarde de utilizatori de smartphone-uri? Știați că aceștia utilizează asistenții de voce?
Începând cu 2018, căutarea vocală e cea mai bună alegere pentru un dispozitiv mobil.
Tendințele sugerează că până în acest an 50% din toate căutările vor proveni din cele vocale.
Într-adevăr, aceste date servesc drept un apel de trezire pentru mărci din întreaga lume. Optimizarea căutării vocale este necesară pentru succesul afacerii dvs. Mai ales dacă administrați, de exemplu, magazine online.
Beneficiile optimizării pentru căutare vocală
Avantajele căutării vocale sunt întotdeauna în favoarea utilizatorilor. Persoanele consideră căutarea vocală mai convenabilă decât orice altă metodă de pe Internet.
Google a descoperit că asistenții vocali au avut un impact semnificativ în comportamentul consumatorilor:
- suportă ușor multitasking-ul;
- permite utilizatorilor să efectueze lucrurile mai rapid în comparație cu alte dispozitive;
- oferă răspunsuri instantanee și informații suplimentare la întrebările de căutare;
- ajută la ușurarea rutinei zilnice a utilizatorilor.
Un specialist SEO consideră că optimizarea pentru căutare vocală este utilă. Actualizările algoritmului de căutare din ultimii ani au contribuit treptat spre o cultură “mobile first”.
Așadar, Google, Yahoo! și Bing preferă website-urile mobile friendly, dar și pentru voce. Într-adevăr, aceste două caracteristici ale comodității de căutare merg bine împreună.
Cum să vă optimizați website-ul pentru căutarea vocală?
Pentru a optimiza în căutarea vocală trebuie să urmați metode similare cu optimizarea obișnuită:
1. Construiți o structură strategică și un sitemap
O structură strategică a website-ului pentru căutarea vocală include în principal conținut de actualitate. Puteți apela la o strategie de integrare a paginilor de întrebări frecvente, vitală pentru website-ului dvs.
După ce structura a fost optimizată pentru căutarea vocală, asigurați-vă că aveți sitemap. Anunțați prin Google Search Console, astfel încât Google să găsească website-ul dvs. mai ușor. În acest mod, poate fi accesat și indexat.
2. Implementați date structurate
Atunci când utilizați date structurate, ajutați motoarele de căutare, în special Google. Acestea pot să înțeleagă despre ce este vorba în pagina dvs.
Vor prefera să aleagă pagina dvs. atunci când un utilizator efectuează o căutare vocală.
Căutarea vocală poate fi trecută cu vederea deoarece asistenții vocali afișează deseori doar un rezultat. Cel care este cel mai bine optimizat pentru motoare în căutarea vocală.
Implementarea datelor structurate oferă motoarelor de căutare cele mai importante detalii despre conținut. Acesta e motivul pentru care puteți deveni cel mai râvnit rezultat pentru o căutare vocală.
Cele mai comune tipuri de informații pe care le puteți marca prin date structurate:
- produse;
- știri;
- locuri;
- alte activități creative;
- oameni;
- conținut “cum să..”;
- organizaţii;
- opinii;
- rețete;
- evenimente.
3. Optimizați pentru căutarea locală
Trimiteți informații în directoarele online locale. Actualizați informațiile despre companie în fiecare dintre paginile dvs. web.
Optimizați contului dvs. Google My Business (GMB).
Sunt doar câteva strategii adesea trecute cu vederea pentru optimizarea căutării vocale.
Nu uitați că SEO local nu ar trebui ignorată. O cantitate masivă de căutări vocale sunt bazate pe locație. Google are tendința de a afișa afacerile care au actualizat contul GMB.
Doriți să vă poziționați în topul rezultatelor căutării locale? Fie că este vorba de căutarea obișnuită a browser-ului, fie de căutare vocală?
Trebuie să efectuați optimizare SEO local.
4. Accelerați website-ul pentru căutarea vocală
Accelerarea website-ului dvs. vă va ajuta să obțineți cel mai râvnit loc în căutarea vocală. Viteza paginii este un factor de clasare.
Asigurați-vă că paginile dvs. sunt suficient de rapide la deschidere.
Puteți utiliza funcțiile PageSpeed Insights pentru a testa cât de repede se încarcă paginile. Instrumentul oferă pași acționabili care vă vor ajuta să îmbunătățiți viteza website-ului dvs.
5. Asigurați-vă că website-ul este mobile-friendly
Din ianuarie 2018 există 3.7 miliarde de persoane care utilizează dispozitive mobile pentru Internet. Un alt studiu a dezvăluit că aproape 60% din toate căutările online provin din căutări mobile.
Prin urmare, un website mobile-friendly este un MUST. Oamenii cărora le place să utilizeze căutarea vocală o fac de pe dispozitivele mobile.
Cum să optimizați conținutul pentru căutarea vocală?
Când optimizați pentru căutarea vocală, există câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare. Sunt similare cu cele pentru o căutare în browser-ul web.
Există puține diferențe, însă acestea trebuie luate în considerare.
Sintaxa interogărilor de căutare, lungimea unor cuvinte cheie sau intenția de bază.
Iată pașii pentru a optimiza conținutul dvs. pentru căutarea vocală:
1. Efectuați o cercetare pentru cuvinte cheie long tail
Cuvintele cheie long tail utilizate în căutări vocale provin adesea din întrebări cu structură complexă. În comparație, cuvintele cheie obișnuite implică, de obicei, unul până la două cuvinte.
Puteți găsi aceste cuvinte cheie long tail sau întrebări în tendințe utilizând instrumente online.
Aceste instrumente vă vor arăta cele mai căutate întrebări cu privire la un anumit subiect. Astfel, puteți alege cel mai bun cuvânt cheie long tail pe care să îl vizați pentru conținutul dvs.
Vă sugerăm să alegeți cuvinte cheie cu o căutare lunară medie ridicată, dar o concurență redusă.
Creați conținut în jurul unui cuvânt cheie long tail sau bazat pe întrebări? Accentul trebuie să fie pe răspunderea directă la întrebare și o explicație aprofundată, ulterior.
Care este cel mai preferat instrument atunci când căutați o interogare bună? “Oamenii au mai întrebat și…” de la Google sunt cele mai de încredere.
2. Creați pagini de întrebări frecvente pentru căutarea vocală
Acum aveți mai multe opțiuni sau instrumente pentru a găsi întrebările frecvente ale publicului țintă. Pot fi despre servicii, produse sau întreaga industrie în care activați.
Este timpul să creați mai mult conținut pentru paginile de întrebări frecvente. Sunt mai mult decât relevante, utile și, cel mai important, optimizate pentru căutarea vocală.
3. Luați în considerare “călătoria” clientului
Atunci când creați strategia de conținut luați în considerare călătoria potențialului dvs. client. De exemplu, cu privire la produse sau servicii SEO oferite. De obicei, funcționează în felul următor:
- conștientizare;
- interes;
- evaluare;
- cumpărare;
- asistență pentru clienți;
- loialitate;
Vedeți câte conținuturi relevante și utile puteți crea urmând călătoria clientului? Puteți face acest lucru la fiecare din produsele dvs. dacă aveți un magazin online.
Vizând întrebările de pe parcursul călătoriei, puteți crea mai multe articole optimizate.
Cele 3 tipuri principale de conținut pe care le puteți crea pentru căutarea vocală
Nu puteți rămâne fără conținut pentru a optimiza căutarea vocală. Întrebările frecvente și alte întrebări de-a lungul călătoriei clientului nu sunt singurele pe care le puteți viza. Iată cele trei tipuri de conținut pentru căutarea vocală perfectă:
- pentru intenție informațională. Acestea pot fi ghiduri de produse, instrucțiuni practice, precum și specificații. Prețuri și alte detalii pentru afaceri, produse și servicii;
- pentru intenția de navigare. Acestea pot fi informații despre serviciul de suport clienți, locații ale magazinelor, comunicate de presă;
- pentru intenția tranzacțională. Acestea pot fi povești despre produse, videoclipuri și comparații de produse.
Concluzie
Dezvoltarea rapidă a căutării vocale a afectat zona de optimizare SEO. Optimizarea căutării vocale e deja o necesitate pentru afaceri și mărci. Mai ales pentru cele care doresc să prospere în această lume condusă digital.
Prin urmare, este esențial ca afacerile să aibă website-uri optimizate pentru căutarea vocală. Dacă aveți probleme în implementarea respectivelor soluții, intrați în contact cu această agenție SEO!
This Post Has 0 Comments