Breadcrumbs, ce sunt și de ce aveți nevoie de ele în optimizare SEO.
Vizitatorii website-ului pot determina fără efort locul în care se află în prezent.
De asemenea, pot reveni eficient la paginile răsfoite anterior.
Navigarea prin breadcrumbs este, de obicei, plasată orizontal în partea de sus a paginii.
Merită menționat că această soluție funcționează bine doar pentru website-urile structurate corespunzător.
Breadcrumbs: alte căi de naigare
Aceste scheme secundare de navigare sunt destinate să îmbunătățească accesul pe website. Prezinte calea acoperită de utilizatori.
Unul din componentele sistemului de navigare ce influențează capacitatea de utilizare a website-ului.
Structura de navigare poate fi comparată cu folderele de navigare din sistemul de operare.
Fiecare folder individual conține o subfolder cu subfoldere subsecvente. Deschiderea lor, una câte una, vă permite să obțineți calea acoperită.
Mai jos puteți găsi un exemplu de navigare pentru breadcrumbs:
Pagina principală → Categorie → Subcategorie → Produs
Un layout web bine conceput și atent gândit permite utilizatorilor să găsească rapid informațiile necesare.
Apariția unor website-uri din ce în ce mai complexe a dus la dezvoltarea de numeroase îmbunătățiri.
Datorită acestora, utilizatorii nu se pierd prin website-ul răsfoit.
Navigarea prin breadcrumbs este desfășurată în principal pe pagini mai extinse pentru a le crește transparența.
Cum funcționează un breadcrumb?
Etichetele breadcrumbs din conținutul website-ului ajută roboții motorului de căutare.
Aceștia pot să adapteze informațiile obținute pe un anumit website la interogarea de căutare introdusă.
Acest element permite vizitatorilor să dea click pe orice nivel de pagină, în afară de cea principală.
Cu toate acestea, nu uitați că un breadcrumb nu se afișează pentru toate interogările și subpaginile.
Motorul de căutare ajustează afișarea căii de navigare la caracterul interogării de căutare.
Tipuri de breadcrumbs
Este posibil să catalogăm aceste tipuri de breadcrumbs în trei tipuri:
- bazate pe locație. Cel mai popular tip folosit pentru a indica locațiile curente ale utilizatorilor. Observăm bara de navigare orizontală. Vizitatorii pot vedea link-uri către pagini și subpagini de nivel superior ale website-ului răsfoit în prezent;
- bazat pe atribute. Acest tip este folosit în principal în magazine online și este afișat după aplicarea filtrelor. Datorită acestor tipuri de breadcrumbs, utilizatorii pot determina cu ușurință categoriile de produse;
- bazat pe istoric. Acesta este cel mai puțin utilizat tip de navigare a website-ului. Arată calea specifică utilizată de utilizatori înainte de a reuși să ajungă la o pagină curentă. Calea oferă link-uri către subpagini ce au fost deja vizitate. Acest tip de breadcrumb nu se bucură de popularitate din cauza butoanelor săgeată înainte și înapoi.
Ce trebuie să știți despre breadcrumb?
În timp ce implementăm breadcrumbs, merită să ne amintim câteva lucruri de bază.
În loc să utilizați legături lungi de cuvinte cheie, căutați nume scurte și de calitate.
Utilizatorii pot face click pe orice, în afară de adresa website-ului.
Calea ce duce la o anumită pagină conține prea multe subcategorii și depășește spațiul de afișare specificat?
În acest caz, fragmentul său va fi înlocuit cu o elipsă.
Breadcrumbs și importanța pentru optimizare SEO
Care este principalul obiectiv al schemei secundare de navigare? Indică ordinea elementelor și a paginilor secundare de pe website.
Datorită faptului că pe fiecare breadcrumb se poate da click, utilizatorii pot naviga ușor pe website.
Breadcrumbs sunt afișate atât în rezultatele căutării, cât și pe pagină.
Breadcrumbs indică acele cuvinte cheie ce descriu pagina.
E mai ușor pentru motorul de căutare să conecteze diferite pagini sub același website.
Datorită acestei soluții, utilizatorii pot vedea website-ul dvs. după introducerea în diverse tipuri de interogări.
Schema secundară de navigare este un instrument excelent care facilitează legarea internă.
Cu ajutorul acestui tip de navigare, puteți consolida și îmbunătăți structura de link-uri a website-ului dvs.
Navigarea prin breadcrumbs vă poate ajuta să scădeați rata de respingere.
De exemplu, utilizatorii introduc o anumită pagină de produse care nu-și îndeplinește cerințele.
În loc să revină la rezultatele căutării, ei pot profita de navigarea prin breadcrumbs. Astfel, pot naviga fără efort prin alte produse din oferta dvs.
Separatoare și etichete HTML
Majoritatea dezvoltatorilor web folosesc etichetele “>” sau “>>” pentru a separa legăturile. De obicei, etichetele indică ierarhia website-ului. Utilizați plugin-uri pentru CMS-ul dvs.?
Puteți profita și de separatoarele grafice disponibile. HTML e o sursă abundentă de simboluri care pot face un web design mult mai atrăgător.
În timp ce selectați separatoare adecvate, ar trebui să țineți cont de estetica website-ului și de navigare.
Mărimea separatorului din bara de navigare trebuie să fie mai mică decât meniul principal de navigare.
Acest element este un accesoriu. Prin urmare, există o regulă pentru crearea unei căi de navigare.
Asigurarea faptului că nu este primul element care atrage atenția vizitatorului unui website.
Exemple de breadcrumbs pot fi găsite pe https://schema.org/BreadcrumbLis.
Este important de menționat că puteți implementa breadcrumbs ca element de web design. Toate acestea, fără să utilizați date structurate.
De ce sunt aceste breadcrumbs ușor de utilizat?
- facilitează navigarea pe website într-un mod mai eficient;
- permit recunoașterea corectă a secțiunilor de pagini date (homepage>categorie>subcategorie>produs);
- permit navigarea pe secțiunile website-ului cu un singur click;
- îmbunătățesc recunoașterea și imaginea mărcii.
De ce sunt aceste breadcrumbs prietenoase cu Google?
- acceptă conectarea internă;
- are un impact pozitiv asupra procesului de optimizare SEO;
- facilitează analiza pentru structură website;
- indexarea website-urilor devine mai eficientă.
Implementarea schemei de navigare și cele mai frecvente greșeli
Una din cele mai frecvente greșeli comise la breadcrumbs este lipsa ierarhiei unui website.
Calea de navigare trebuie să descrie ierarhia website-ului relevant, nu istoricul de navigare al utilizatorului.
Uneori se întâmplă, de asemenea, că navigarea prin breadcrumbs înlocuiește navigarea principală.
Cu toate acestea, nu este o soluție benefică.
Schema secundară de navigare ar trebui să fie un element suplimentar. În cele mai multe cazuri, nu va funcționa corect singură.
În plus, nu ar trebui să dubleze butonul înapoi din browser.
Navigarea facilitează trecerea prin pagini strâns legate de nivel superior dintr-o categorie.
Nu toate website-urile necesită utilizarea de breadcrumbs.
Uneori, principalele meniuri și navigări de bază oferă utilizatorilor toate funcțiile necesare de navigare.
Breadcrumbs în date structurate
Datele structurate sunt etichete speciale care marchează diferite tipuri de conținut pe un website.
Ajută roboții Google să analizeze corect ce conținut poate fi găsit în anumite pagini ale website-ului.
Este posibil să folosiți un marker de date și etichete adecvate disponibile în Google Search Console.
Astfel, marcați multe elemente ale website-ului. De exemplu, prețul produselor, disponibilitatea sau recenziile clienților.
Decideți să aplicați această soluție? Algoritmul nu va trebui să analizeze întregul website pentru a găsi elemente conexe.
Le va putea recunoaște pe baza datelor structurate.
De ce merită să implementăm schema secundară de navigare?
Principalul avantaj este că nu sunt complicate. Navigarea breadcrumbs este doar un text scurt scris cu un font simplu, astfel că nu ocupă mult spațiu.
Calea vă permite să creați spațiu suplimentar de conținut. În plus, nu încetinește calculatoarele sau browserele utilizatorilor.
Implementarea schemei secundare de navigare nu consumă timp sau bani.
Vă permite să încurajați utilizatorii să viziteze părți importante ale website-ului dvs.
În consecință, vă ajută să creșteți implicarea utilizatorului și numărul de pagini vizitate.
Contribuie la reducerea ratei de respingere și informează Google că subpaginile sunt demne de atenție.
Folosirea schemei secundare de navigare poate îmbunătăți eficacitatea activităților SEO.
Importanța acestor breadcrumbs în optimizare SEO și UX
În afară de a facilita navigarea prin website-uri, vă ajută să creați experiențe pozitive ale utilizatorilor (UX).
Calea de navigare încurajează vizitatorii să răsfoiască prin noi pagini. Se asigură că pot găsi cu ușurință drumul de întoarcere.
Acest element este apreciat nu numai de utilizatori, ci și de roboții Google.
Google subliniază că această schemă de navigare e un factor ce poate afecta poziția website-ului în rezultate.
De exemplu, avem întrebări cu privire la subiecte specifice (cum ar fi rețetele).
Google clasează website-urile cu breadcrumbs pe pozițiile de top. Acest lucru poate rezulta, de asemenea, din dezvoltarea de prietenie mobilă.
Trebuie amintit că utilizarea de breadcrumbs are ca scop în principal îmbunătățirea UX.
Breadcrumbs pentru dispozitivele mobile
Website-urile mobile ar trebui să fie proiectate într-un mod aparte.
Ar trebui să permită utilizatorilor să acceseze rapid și ușor informațiile necesare.
Există, de asemenea, situații când website-urile oferă prea multe funcționalități. Acestea sunt prea complicate pentru utilizatori.
Apoi, ar putea fi necesar să îmbunătățiți design-ul website-ului și să limitați schema la un link.
Website-urile mobile folosesc adesea mici căi de navigare atunci când barele principale sunt ascunse.
O cale de navigare e un element ce facilitează utilizatorii să navigheze pe pagina dvs. În acest mod, pot să înțeleagă structura acesteia.
Așa cum a fost menționat deja, implementarea de breadcrumbs îmbunătățește zona de UX design.
În consecință, duce nu numai la reducerea ratei de respingere, ci și la creșterea timpului petrecut pe pagină.
This Post Has 0 Comments