Black Friday, sfaturile Google pentru vânzări așa cum vă doriți. Rețeta rapidă pentru succes în multe magazine de comerț electronic. Cum să-ți pregătești magazinul online pentru această perioadă intensă din an?
Explorați o listă de sfaturi pregătită de Google.
Black Friday, perioadă din an așteptată de comercianți
Black Friday este o zi în care cheltuim de bunăvoie o mulțime de bani. Proprietarii de magazine online au multe motive pentru care să “lupte”. Mai ales în sezonul post-pandemie, când mulți din noi nu vor putea beneficia de reduceri în magazinele fizice.
În plus, Black Friday se transformă frecvent în Black Weekend sau Black Week, care durează câteva zile la rând. Cum să te pregătești pentru un sezon atât de intens în magazinul tău online?
Descoperiți cele mai bune practici și sfaturi de Black Friday de la Google!
Doriți să fiți la curent cu cele mai recente știri despre SEO? Să fiți primul care cunoaște sfaturile pentru webmasteri din întreaga lume?
Urmăriți Webmaster Central Blog de la Google. Dezvoltați personal website-uri/magazine online? Doar externalizați astfel de proiecte? O doză de cunoștințe direct de la sediul Google din California vă va ajuta să operați mai eficient în lumea online.
Black Friday în comerțul electronic: practici de la Google
În 26.10.2020, Centrul de ajutor al motorului de căutare Google a publicat un articol. Acesta venea cu recomandările Google înainte de vacanță pentru magazinele online.
Textul s-a concentrat pe elemente ca optimizarea SEO, legăturile interne, indexarea paginilor de produse și practicile SEO pentru comerțul electronic. Toate acestea trebuie implementate cât mai curând posibil pentru a crește vânzările de Black Friday și Cyber Monday.
1. Aveți grijă de paginile produselor, în avans
Cum să ai grijă de paginile de produse dintr-un magazin online? Dezvoltați-le pe toate, inclusiv paginile de destinație de vânzări cât mai curând posibil. Astfel, Google va avea timp înainte de Black Friday și Crăciun să le găsească și să le indexeze corect.
Asigurați-vă că informațiile cheie, subpaginile și paginile de produse (adrese URL) nu sunt blocate pentru Google. Pentru a verifica acest lucru, utilizați instrumentul gratuit de inspecție al adreselor URL din Google Search Console.
Pe lângă verificarea indexării paginilor în motorul de căutare Google, puteți detecta și erori în navigarea pe website sau starea actuală de compatibilitate mobilă a unei anumite pagini de produse.
Pentru ca Google să indexeze și să vă afișeze bine produsele trebuie să creați descrieri unice și metaetichete, ținând cont de principiile din optimizare SEO.
2. Plasați link-uri interne către cele mai importante categorii de produse pe pagina de start
Dacă faceți mai ușoară navigarea în magazinul online, ajutați atât clienții, cât și roboții Google să ajungă la produsele și categoriile dvs. cheie. Îndrumați vizitatorii către anumite locuri din magazinul online direct de pe pagina de pornire.
Încercați să scurtați la maximum navigarea utilizatorului. De la “intrarea” în magazin până la adăugarea produselor în coș și finalizarea tranzacției, traseul trebuie să fie cât mai scurt!
3. Utilizați adresa URL a produsului pentru clasare și pentru a sprijini SEO
Ghiciți ce link către pagina de produs inspiră mai multă încredere clienților și este perceput mai bine de algoritmii Google:
- http://www.magazinonline.ro/51679.html;
- https://www.magazinonline.ro/numeprodus.
Opțiunea 2 domină cu siguranță aici. Este o altă bună practică în comerț electronic, neglijată frecvent de proprietarii magazinelor online.
Puteți ajunge pe poziții mai înalte în rezultatele organice. În acest fel, clienții vor vedea la ce subpagină ajung. Google consideră că este mult mai ușor să clasifice produsul și îi ajută pe utilizatori să-l găsească în rezultatele organice.
Plănuiți reduceri speciale de Black Friday? Creați categorii separate și link individual, de exemplu: “www.magazinonline.ro/black-friday”. Cu siguranță îi va atrage pe toți “vânătorii” de chilipiruri!
4. Nu neglija imaginile de înaltă calitate și descrierile alternative exacte
Imaginile pot vinde. O imagine unică, de înaltă calitate, descrisă și optimizată corect, în funcție de dimensiunea și formatul fișierului, poate îmbunătăți vânzările. Mai ales dacă prezintă aplicații exemplare ale produsului.
Astfel de imagini sunt afișate mai des unui număr mai mare de persoane ce folosesc diferite dispozitive și pot crește numărul de conversii. Evitați machetele gata făcute și imaginile producătorului care vin pe fundal alb.
Faceți aceste fotografii mai creative și personalizate. Astfel, pot să devină reprezentanții dvs. de vânzări pe tot web-ul. În plus, imaginile pe care le-ați pregătit în acest fel pot fi folosite în Google Images sau repostate pe Pinterest.
5. După ajustări solicitați reindexarea întregului magazin online sau a subpaginilor individuale
După ce sunteți mulțumit de toate îmbunătățirile aplicate, cereți Google să reindexeze anumite adrese URL. Puteți face acest lucru în două moduri, în funcție de numărul de pagini pe care le-ați modificat:
- doriți să indexați câteva pagini de produse? Utilizați instrumentul de inspecție URL din Google Search Console. Inserați fiecare link unul câte unul și faceți click pe butonul “Solicită indexarea”;
- doriți să indexați întregul magazin? Încărcați sitemap-ul și marcați paginile actualizate cu eticheta <lastmod> pentru a accelera indexarea. Puteți face acest lucru prin raportul Sitemap din Google Search Console. O altă variantă este de a plasa fișierul txt în sitemap-ul de pe serverul dvs. (www.magazinonline.ro/stitemap.xml).
Black Friday în comerțul electronic: concluzie
Sfaturile de mai sus sunt câteva cunoștințe pe care Google le împărtășește pe blog, așa cum facem și noi aici. Acesta e doar vârful aisbergului. Sunt mult mai mulți pași ce trebuie parcurși în această încercare de a fi pe primul loc.
Trebuie să vă pregătiți magazinul online pentru Black Friday cât mai curând posibil. Astfel, puteți și să implementați aceste bune practici de comerț electronic pe tot parcursul anului.
Întrebări frecvente
Cum faci descrierile produselor mai prietenoase pentru optimizare SEO?
Doriți ca produsele și întregul magazin online să se claseze și mai bine în Google? Asigurați-vă că descrierile lor sunt unice și răspund tuturor întrebărilor și preocupărilor posibile ale clienților potențiali.
Conținutul de calitate ar trebui să corespundă nevoilor clienților și să fie scris folosind un limbaj bazat pe beneficii. Utilizați cuvinte cheie și expresii pe care vizitatorii le introduc în Google pentru a vă găsi magazinul online.
Cum pregătești un magazin online pentru Black Friday și Crăciun?
Merită să implementați îmbunătățiri ce vor da roade în viitorul sezon de Crăciun și Black Friday. Începeți cu un audit SEO pentru a determina cele mai importante cuvinte cheie.
Optimizați paginile de produse care vă interesează cel mai mult. Creați conținut valoros în blog și rafinați descrierile produselor. Aveți grijă la legăturile interne și externe de calitate. Deși aveți multă muncă în față, bilanţul anual ar trebui să arate că efortul merită!
This Post Has 0 Comments