Skip to content
B3 Hosting

B3 Hosting, cum am pierdut 135.99 Euro, Excroci de prima clasă

B3 Hosting, este o companie care te poate lăsa fără bani. Cu B3 Hosting, am pierdut timp și bani pe care se pare că nu îi mai pot recupera.

În România, sunt doar câteva companii de hosting unde ești sigur că nu pierzi banii și asta arată cum excrocii au loc în mediul online.

Dacă sunteți interesați de astfel de servicii, nu încercați B3 Hosting, sunt mincinoși și departe de cerințele unei companii de hosting.

B3 Hosting, încep problemele

Problemele au început în data de 16.04.2021, când am achitat un server dedicat 2x Intel Xeon E5-2450L – oferit de B3 Hosting, pentru care am achitat prin bancă 135.99 Euro.

Data de 16 Aprilie a fost Vineri și nu mă așteptam să finalizeze serverul în weekend, așa că am așteptat fără probleme.

În data de 18 Aprilie, au deschis un tiket cu următorul mesaj:

Marius Alexandru, Echipa de asistenț, 18/04/2021 (13:19) – Buna ziua, Ce sistem de operare doriti sa instalam pe server?

Răspunsul meu a fost la ora 15 și 14, în aceași zi

Vă salut! Ultima versiune de Centos 7.

Am fost încântat, de ce să nu recunosc! 18 a fost Duminică! Luni dimineață în jur de ora 10, am întrebat – Oare finalizați astăzi serverul?

Înainte de achitarea serverului, am discutat telefonic cu o persoană de la B3 Hosting și am întrebat dacă se poate să îmi ofere două IP-uri din clase diferite pentru DNS-uri.

Răspunsul a fost – da, sigur că da! Asta ma făcut să achit factura în valoare de 135.99 Euro, către B3 Hosting.

Am primit activarea de la B3 Hosting

Serverul a fost activ Luni dimineața la ora 10.40, când am primit mesaj de la Valentin Niculae:

Buna ziua, Serverul dvs. a fost activat. Va rugam sa verificati adresa de email pentru detaliile referitoare la logare. Multumesc si orice intrebare aveti, nu ezitati sa ne contactati.

Mulțumit nevoie mare, am accesat contul să văd datele despre server. Acolo ce să vezi, toate IP-urile din aceași clasă. Ok, zic eu, au greșit dar se rezolvă. Am deschis tichet și am întrebat cum era normal:

Ora 17.58 – Domnilor! Am discutat cu o persoană de la Dvs. și mi-a garantat măcar un IP din clasă diferită. Nu pot pune NS-urile cu IP-uri din aceași clasă. Rugămintea este să ne alocați un IP din clasă diferită sau să mai adăugați 2-3 IP-uri din altă clasă.

După câteva ore, am primit răspuns:

Ora 22.58 – Buna seara, Colegul meu de la vanzari v-a transmis o informatie corecta, insa cumva in nota de instalare nu a ajuns acest lucru. In momentul de fata pentru a va putea oferii adrese IP din subnet-uri diferite exista doua variante:

  1. Va mai conectam o interfata si alocam IP-urile din subnet-uri diferite pe ea, insa implica si costuri aditionale. In acest caz va exista o dubla redundanta intrucat noul port va fi conectat intr-un alt echipament si ASN.
  2. Va mutam intr-un alt echipament prin care putem aloca adrese IP din subnet-uri diferite, insa in acest caz adresele IP alocate acum vor trebui inlocuite.

Alt tiket de la B3 Hosting

Cum la ora 11 noaptea oamenii mai și dorm, nu am văzut răspunsul. Dimineața la ora 4.30, am răspuns la tiket-ul B3 Hosting:

20/04/2021 (04:48) – Vai măi Valentin, voi răspundeți greu și mă întind mult cu serverul ăsta. Aveam nevoie de el cât mai urgent. Cum oare să fac? Voi aveți subclase de IP-ri? Adică nu sunt IP-uri reale? Eu voi pune pe serverul ăsta doar website-uri din domeniul SEO. Asta am discutat cu Domnul de la vânzări dar am scris și pe nota de comandă.
Ca să fiu mai clar, am nevoie de două IP-uri reale din clase diferite și restul pot fi astea care le am sau altele. Costurile nu mă deranjează. Vreau doar ca IP-urile alocate să fie curate și neapărat două din clase diferite. Nu pot pierde atâta timp.
Nu sunt cârcotaș dar durează prea mult. Dacă credeți că este greu pentru voi să mă ajutați, atunci renunțăm și voi găsi o altă soluție.
Mulțumesc!

La ora 7.42, pe data de 20, am primit răspunsul B3 Hosting:

20/04/2021 (07:42) – Buna dimineata, Costul pentru un port aditional este de 15eur/luna – 1Gbps negarantat. In urmatoarele ore un tehnician va adauga acest port si vor fi alocate alte doua ip-uri din subnet-uri diferite.

La ora 9.33, am primit vestea bună de la B3 Hosting, dar se pare că abia acum începeau problemele și nervii!

20/04/2021 (09:33) – Buna ziua, Portul de internet a fost adaugat in serverul dvs. De asemenea urmatoarele IP-uri din subnet-uri diferite au fost adaugate pentru utilizare. Dorim sa ne cerem scuze datorita acestor mici neintelegeri si pe calea aceasta dorim sa va anuntam ca nu va vom taxa suplimentar pentru IP-urile aditionale si pentru portul aditional de internet. De asemenea am retrimis emailul cu user-ul si parola dvs de logare la server. Daca aveti orice nelamurire, nu ezitati sa ne contactati.

Instalarea și configurarea cPanel/WHM

Până la ora 14, am instalat și configurat cPanel/WHM, am adăugat IP-urile pentru DNS-uri la ROTLD, am optimizat serverul, am instalat SSL și alte servicii pe care le fac în mod normal la oricare server dedicat.

Compania noastră are servere dedicate la majoritatea companiilor bune de hosting din România. Cu B3 Hosting, am făcut o excepție și nu știu de ce! Ei nu sunt cunoscuți, nu mai auzisem de ei și cred că i-am contactat din anunțurile Google.

După configurarea serverului am dat restart. Am așteptat 5 minute și nu mai pornea “căruța” mea. Am zis în gândul meu – “Ce praștie se întâmplă, de ce nu mai pornește?”

La ora 13.47, am deschis un alt tiket. Eram sătul de tikete.

20/04/2021 (13:47) – Vă salut! Am dat un restart la server și văd că nu mai pleacă.

La ora 14.51, am primit răspuns la tiket:

20/04/2021 (14:51) – Buna ziua, Avand in vedere situatia actuala si complexitatea problemei, aveti urmatoarele doua variante:
1. Aveti putina rabdare pana ce un tehnician de-al nostru rezolva problema (ceea ce in mod normal noi taxam suplimentar, dar nu se va intampla acest lucru in acest caz).
2. Va dam acces la consola si dvs. vedeti exact care sunt problemele si le corectati.
Noi in mod normal nu oferim mentenanta/management la servere dedicate, iar in cazul in care aveti nevoie de un astfel de serviciu va sugeram sa achizitionati un pachet de management https://b3hosting.ro/administrare-servere/ , serviciu prin care tehnicienii nostri sunt 24/7 la dispozitia dvs.

Mentenanță la cerere de la B3 Hosting!

No, asta-i bună! Acum să plătesc mentenanță la server dacă am dat restart și nu mai pornește?

Noi am instalat zeci de servere dedicate și niciodată nu am avut astfel de probleme. Ceva era legat de IP-uri și alocarea lor, nu era vina mea.

La ora 18:56, am răspuns la tiket:

20/04/2021 (18:56) –

Domnilor! Văd că din ce în ce mai rău mergem. Am instalat și configurat zeci de servere. Avem servere dedicate la majoritatea companiilor din România, în UK, în Germania și USA. Nu am avut astfel de probleme.

Am instalat și configurat cPanel/WHM, nimic altceva. Aici este o problemă de IP-uri. La restart nu mai pornește. Înainte de instalarea cpanel/WHM, am dezactivat Network Manager cu următoarele comenzi:

systemctl stop NetworkManager.service
systemctl disable NetworkManager.service

am mers în:
/etc/sysconfig/network-scripts

și am editat prima interfață, nu știu numele exact. Am adăugat:
NM_CONTROLLED=no
ONBOOT=yes

După instalarea cPanel/WHM, am activat – Filesystem quotas are currently disabled. Click to enable.

Apoi am dat restart și nu a mai pornit. Comenzile se văd în consola de root. Asta este tot.

La ora 20:16, am deschis alt tiket către B3 Hosting:

20/04/2021 (20:16) – Este la Dvs. cineva la astfel de ore care să ne răspundă la tiket?

La ora 20.26, am primit răspuns de la B3 Hosting:

20/04/2021 (20:26) – Buna seara, Verificati acum, tot ce am facut a fost sa rulez comanda “service network start”.

În concluzie, am așteptat 6 ore ca cineva din compania B3 Hosting, să dea o comandă care a durat 3 secunde. Deja mă luase frica și am conștientizat că nu se poate continua cu B3 Hosting. Rezolvările veneau după 6 ore. Nu ai cum să aștepți atât!

Pierderea speranței legată de B3 Hosting

Pe serverele noastre avem clienți cu website-uri care vând servicii sau diverse produse. Ce mă fac dacă website-ul unui client nu funcționează 6 ore?

În cele din urmă am hotărât să renunț. Nu puteam avea încredere în B3 Hosting, răspunsurile și soluțiile veneau mult prea greu.

Am continuat cu alte discuții și am cerut banii pentru că nu se putea continua. Am primit răspuns că nu se poate, au aruncat vina pe mine și m-am conformat. Asta este. Am pierdut mai mult în viață.

După două zile am fost curios dacă rezolvaseră problema. Am accesat serverul și nimic, pagină albă. Practic problema era de la IP-uri.

Ei au modificat IP-urile, le-au pus pe nu’ș ce porturi și WHM-ul nu se mai găsea la IP-ul instalat. Am deschis un alt tiket și am și sunat la companie.

23/04/2021 (10:48) – Am discutast cu un Domn la telefon și i-am explicat situația. WHM-ul a fost instalat și configurat pe IP-ul 95.128.168.82. IP-ul dat de Dvs., adică 45.90.146.22, nu se putea accesa cu Putty, când am instalat WHM-ul.
Licența de cPanel este pe IP-ul 95.128.168.82 și declarat IP-ul la Rotld, pentru DNS. A funcționat perfect serverul și numele de domeniu. După restart a fost mort și IP-ul 95.128.168.82, nu mai răspunde, cu toate că este dat de Dvs.

La final a venit și răspunsul! Asta m-a făcut să cred că oamenii nu sunt normali la cap!

23/04/2021 (11:19) – Buna ziua, Motivul pentru care nu functioneaza este acesta:

4: eno3: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc mq state UP group defa ult qlen 1000
link/ether fc:15:b4:26:97:ae brd ff:ff:ff:ff:ff:ff – urmează alte coduri…

Urcati adresele ip aditionale din subnetul 45.90.146.0/24 pe interfata eno4 si totul va functiona. Daca le lasati pe interfata eno3 echipamentele de retea vor da drop la tot traficul de pe interfata intrucat sunt gateway-uri diferite.

Interfețe și subneturi

Păi măi oameni anormali! De unde să știe clientul pe ce interfețe și subneturi să adauge IP-urile alocate de voi? Ce să știe un client de interfața “eno4”, sau “eno3”? O companie cu personal sănătos la cap, face următoarele setări la un server dedicat:

  1. Instalează Linux și dins start alocă IP-urile clientului sau IP-urile le alocă din consolă, după instalarea Linux. La B3 hosting nu se știu lucrurile acestea, ei sunt pe altă lume.
  2. Se dezactivează Network Manager, pentru că WHM-ul, nu se poate instala cu Network Manager activ.
  3. Se asigură că IP-urile sunt la locul lor. În acest mod, la instalarea cPanel/WHM, IP-urile le găsești unde trebuie și le aloci cum vrei.

B3 Hosting, nu are nici o legătură cu serviciile de hosting. Sunt pe dinafară, nu au educație în acest domeniu. Așteaptă să treacă timpul și banii sunt ai lor fără muncă. Nici la ora actuală serverul nu este funcțional.

Nu vă apropiați de B3 Hosting. Eu am pierut 135 Euro, dar ei vor pierde cu siguranță mai mult. Oamenii citesc ce se scrie despre B3 Hosting. Sunt neserioși, mincinoși și răspund la tikete foarte greu.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top