Skip to content
Lansarea de produs, cum putem crește vânzările cu un eveniment reușit?

Lansarea de produs, cum putem crește vânzările cu un eveniment reușit?

Lansarea de produs este un eveniment organizat pentru lansarea unui produs pe piață. Produsul poate fi complet nou sau poate fi o versiune actualizată a unui produs existent.

De regulă, aceste evenimente sunt organizate de companii care au bugete mari. Organizarea unui eveniment de lansare de produs presupune atenție la detalii și o coordonare bună din partea echipelor de marketing și PR.

Ce este lansarea de produs?

Lansarea de produs este atunci când o companie introduce un nou produs pe piață. Lansarea unui produs poate fi, de asemenea, considerată o strategie de marketing pentru a atrage consumatorii într-un număr mare și pentru a spori vânzările produsului încă din prima zi.

Lansarea unui produs nu este organizată doar pentru produse noi, ci este organizată și pentru a introduce un produs existent, cu o actualizare și o inovație suplimentară.

În mediul concurențial actual, companiile folosesc toate tehnicile posibile pentru a maximiza vânzările produselor lor într-o perioadă scurtă.

Prin urmare, o companie petrece mult timp pentru a planifica lansarea unui produs. În consecință, o serie de evenimente sunt organizate pentru a face lansarea marelui produs un adevărat succes.

Lansarea unui produs este realizată din diferite elemente. În mod ideal și cumulat ar trebui să regăsim:

  • un slogan clar de poziționare de marketing și comunicare;
  • caracteristici și capacități ale produsului conform nevoilor actuale de marketing;
  • lansarea produsului ar trebui să aibă un impact influent;
  • obiective predeterminate ale lansării produsului;
  • ora prestabilită și timpul corect pentru lansare.

Aceste elemente sunt esențiale pentru ca lansarea unui produs să aibă succes. Planificați-le și lucrați la ele înainte de a vă lansa produsul pe piață.

În secțiunea următoare, veți afla despre avantajele și dezavantajele lansării unui produs. Veți descoperi informații utile despre diferitele tipuri de lansare pe care să le alegeți pentru gama dvs. de produse.

Ce avantaje obținem prin lansarea de produs?

În actualul mediu competitiv, companiile cheltuiesc sume importante pentru lansarea unui produs pentru a atrage atenția clienților și pentru a obține vânzările maxime în lunile inițiale de lansare a produsului.

Un produs nou sau versiunea actualizată a unui produs existent poate fi introdusă pe piață cu entuziasm folosind un eveniment de lansare a produsului.

Un ajutor bine planificat și organizat pentru lansarea produsului duce la obținerea avantajelor de mai jos. Important este să știți foarte clar ce urmăriți prin evenimentul de lansare. Poate fi un obiectiv principal și câteva secundare.

Lansarea de produs creează conștientizare

O lansare bine planificată a produsului poate fi utilizată ca o oportunitate de marketing pentru produs. Creează conștientizare despre produs, iar oamenii învață despre caracteristicile pe care produsul le poate oferi.

O lansare adecvată a produsului îi ajută pe oameni să se hotărască să cumpere produsul. Un eveniment de lansare este și o oportunitate de a crește brandul pe care îl aveți.

Creșteți vânzările în primele luni de lansare

Pe măsură ce oamenii devin conștienți de caracteristicile produselor, le pot cumpăra imediat ce sunt lansate pe piață. În acest fel, companiile pot câștiga o mare parte din cheltuielile pe care le-au făcut în producția și comercializarea produsului.

Inițial, primele câteva luni după lansarea produsului sunt foarte importante pentru ciclul de viață al acestuia.

Deoarece produsul are cele mai recente caracteristici este vândut la un preț complet. Pe măsură ce produsul se maturizează, companiile trebuie să reducă prețurile produsului pentru a menține vânzările la un nivel ridicat.

Prin urmare, este foarte important să recuperați costul maxim în lunile inițiale.

Creează publicitate

Lansarea unui produs bine planificată și organizată este o sursă excelentă de publicitate pentru produs. Oamenii consideră produsul de mare valoare dacă este lansat folosind tactici de marketing adecvate.

De exemplu, dacă invitați o vedetă să lanseze un produs, atunci fanii acelei vedete vor stabili automat o apreciere pentru produsul dvs.

În plus, puteți plăti mass-media pentru a transmite și difuza lansarea produsului dvs., astfel încât să poată ajunge la un public cât mai mare.

Planificarea și personalul necesar pentru produs

Lansarea unui produs vă oferă o estimare a cererii pentru produs. Pe baza acestor informații, puteți proiecta și implementa strategii și alte cerințe, cum ar fi personalul necesar și instruirea oferită acestora.

În plus, vă puteți pregăti pentru alte resurse și toate celelalte pregătiri pe care vi se cere să le îndepliniți pentru a lansa produsul pe toată piața.

Calitatea produsului trebuie păstrată în mod consecvent.

Oferă un avantaj competitiv

Lansarea unui produs oferă un avantaj asupra concurenților dvs. de pe piață. Dacă planificați lansarea corectă a produsului, puteți să-i măriți cu ușurință baza de fani și puteți determina oamenii să vă aleagă produsul în locul produsului concurentului dvs.

Lansarea unui produs poate crea o imagine pozitivă a produsului, care ajută la realizarea numelui și a imaginii mărcii pe piață.

Mai multe oportunități de afaceri

O lansare corectă a produsului vă poate oferi oportunități mai bune de a vă extinde afacerea. De exemplu, dacă dețineți o companie de start-up, atunci lansarea produsului vă poate oferi mai multe oferte de afaceri din partea investitorilor.

De exemplu, ar putea dori să investească în compania dvs. pe baza generării de venituri sau ar putea dori să achiziționeze compania dvs. Puteți decide dacă acceptați sau nu oferta.

Dezavantajele unui eveniment de lansare de produs

Evident, nu putem menționa doar avantajele. Da, sunt multe și eficiente, dar pentru o imagine completă trebuie să trecem și peste dezavantaje. Cele mai importante dezavantaje pentru lansarea de produs sunt:

  • muncă în plus. Lansarea produsului dvs. trebuie să meargă corect. O lansare cu succes a produsului necesită multă muncă suplimentară;
  • planificare. Este important să planificați lansarea corectă a produsului dacă doriți să obțineți rezultate corecte. Planificarea ar putea necesita să aveți o echipă de experți care să vă poată planifica produsul pentru a lansa un eveniment de succes;
  • cheltuieli suplimentare. Planificarea, pregătirea și organizarea lansării produsului pot fi un eveniment costisitor care ar putea necesita un buget separat. Uneori, un buget separat nu este posibil pentru companiile mici sau pentru start-upuri;
  • poate avea un impact negativ. Dacă lansarea unui produs nu funcționează corect decât să creeze o imagine de marcă pozitivă, aceasta va avea un impact negativ asupra imaginii mărcii. Produsul va fi asimilat cu evenimentul – eșuat;
  • ideile pot fi furate. Lansarea unui produs este o etapă inițială când produsul este lansat, dar nu este încă disponibil pe piață. Companiile dvs. concurente pot profita de acea perioadă și, de asemenea, pot produce bunuri similare pentru a concura cu dvs. și pentru a “rupe” din cota de piață. Acest lucru nu numai că poate avea un impact asupra generării de venituri, dar poate oferi și oamenilor opțiuni de a alege dintre diferite opțiuni disponibile.

Lansarea de produs poate fi de două tipuri

Există două tipuri diferite de lansare a produsului. O companie poate alege tipul care se potrivește cel mai mult cu produsul și bugetul de care dispune.

Următoarele, sunt cele două tipuri diferite de lansare a produsului:

  1. lansarea soft. O “lansare ușoară” a unui produs se face într-o anumită zonă sau pentru un public țintă limitat. Scopul lansării soft este de a verifica performanța produsului și de a face modificările necesare în caracteristicile sau prețul produsului înainte de a-l lansa complet pentru toți clienții. O lansare soft este o lansare de test a produsului pentru a obține feedback-ul clienților, astfel încât calitatea produsului să poată fi îmbunătățită;
  2. lansare hard. O “lansare dură” a unui produs se face cu entuziasm și fervoare. Zvonul lansării produsului este răspândit în întreaga lume cu eforturi depline de marketing. Scopul acestui tip de lansare a unui produs este de a atrage atenția clienților și de a spori vânzările produsului imediat ce este lansat.

Gând final

Un eveniment de lansare poate fi util pentru afacerile tradiționale, cu puncte fizice de comercializare, dar și celor de comerț electronic.

Pentru a obține un efort maxim de la un asemenea eveniment, încercați să obțineți câteva păreri relevante despre produs, pe care ulterior să le menționați ca recenzii pe website.

Ați participat la asemenea evenimente de lansare de produs? Cum credeți, sunt o oportunitate pentru afaceri sau doar o pierdere de timp? Nu uitați că mereu așteptăm părerile și completările dvs. în secțiunea de comentarii.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top