Skip to content
Textul ancoră, ce este și de ce este important pentru SEO

Textul ancoră, ce este și de ce este important pentru SEO

Textul ancoră este partea unui link care este vizibil pentru utilizatori și este important pentru SEO din mai multe motive.

Ceea ce scrieți ca textul ancoră, atât pentru legăturile interne, cât și pentru cele externe, vă poate influența pozitiv sau negativ clasamentul.

În acest articol, veți afla ce este textul ancoră și cum să-l optimizați corect evitând o optimizare excesivă care poate duce la penalități Google.

Vom examina, de asemenea, diferențele dintre crearea de text ancoră pentru link-uri interne și externe și ce trebuie să luați în considerare la crearea de link-uri primite pentru website-ul dvs.

Ce este textul ancoră?

Textul ancoră este partea din link-ul de legătură către o altă pagină sau website, pe care poate fi făcut click și care este vizibil pentru utilizatori. Este plasat între deschiderea și închiderea etichetei de ancoră.

Ce face textul ancoră?

Acest text oferă o indicație puternică atât motoarelor de căutare, cât și utilizatorilor cu privire la pagina la care vă conectați.

Un hyperlink pe care îl adăugați pe website-ul dvs. poate fie îndrepta către alte pagini de pe website, fie către pagini de pe alte website-uri.

În ambele cazuri, oferind un text ancoră semnificativ, ajutați crawler-ele motoarelor de căutare și utilizatorii să înțeleagă despre ce este vorba în pagina spre care faceți trimitere.

Diferite tipuri de text ancoră

Există diferite tipuri de text ancoră pe care le puteți utiliza atunci când creați un hyperlink.

Dacă sunteți nou în SEO, trebuie mai întâi să înțelegeți terminologia, astfel încât să puteți urma orientările prezentate mai jos.

Pot fi întâlnite următoare tipuri de text ancoră:

  • brand – folosind numele de marcă ca text ancoră;
  • URL – folosind legătura permanentă a unei pagini fără text;
  • nume de domeniu – folosind numele dvs. de domeniu ca text ancoră;
  • generic – folosit foarte des, fără a menționa un text specific;
  • cuvinte cheie cu potrivire exactă – utilizând cuvinte cheie pentru un link;
  • potrivire parțială – folosind cuvinte cheie cu text suplimentar;
  • titlul paginii – folosind titlul paginii așa cum este acesta.

Cele mai bune practici SEO pentru text ancoră

Deși textele de ancorare au existat încă de la începutul internetului, totuși, mulți dintre webmasteri nu respectă cele mai bune practici atunci când le scriu.

Scrierea textului de ancoră optimizat atât pentru legăturile dvs. interne cât și pentru cele externe vă poate ajuta eforturile SEO în mai multe moduri.

Optimizarea textului ancoră are următoarele beneficii:

  • textul ancoră optimizat în legăturile interne poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă structura website-ului;
  • textul de tip ancoră în legăturile primite vă poate ajuta să obțineți un nivel mai mare pentru termeni de căutare specifici;
  • un text bun de ancorare în legăturile externe îi ajută pe utilizatori să înțeleagă dacă acesta este un link pe care doresc să facă click.

Când alegeți un text ancoră:

  • alegeți un text semnificativ;
  • evitați să utilizați cuvinte generice precum “faceți click aici”, “acesta”, “citiți acest lucru”, “citiți mai multe” etc.;
  • evitați să folosiți text care nu are legătură cu conținutul paginii legate;
  • evitați să folosiți adresa URL a unei pagini ca text de ancoră;
  • textul ancoră trebuie să fie scurt (1-3 termeni);
  • formatați legăturile diferit decât textul normal;
  • culoarea link-ului trebuie să fie diferită decât culoarea textului.

Textul ancoră și penalitățile Google

Unul dintre motivele pentru care textul de ancorare este important pentru SEO are importanță pentru legături. Iată o explicație simplă a modului în care sunt legate aceste două.

Link-urile de intrare sunt încă unul dintre cei mai critici factori de clasificare a motoarelor de căutare.

Link-urile care indică un website către altul sunt considerate de algoritmii motoarelor de căutare ca “voturi de încredere”.

Un website cu link-uri de pe alte website-uri este probabil să fie mai mare în SERP-uri decât un website fără backlink.

Procesul de promovare web a website-ului dvs. pentru a obține mai multe backlink se numește SEO off-page. În urma unei campanii reușite de obținere a legăturilor către website obțineți mai multă autoritate în rezultatele căutării.

Motivul este că ancorarea unui link de intrare oferă motoarelor de căutare un indiciu important în ceea ce privește cuvintele cheie pe care ar trebui să se plaseze pagina particulară.

Când crawler-ele motoarelor de căutare găsesc acest link, înțeleg două lucruri:

  • un website A are încredere în website-ul B, de aceea îi face referire prin adăugarea unui link;
  • că pagina specială de pe website-ul B prezintă interes pentru subiectul abordat.

Până acum totul este bine. Totul a fost realizat conform liniilor directoare (după cum am explicat mai sus). Problemele încep când:

  • website-ul A a primit o compensație monetară pentru a adăuga link-ul;
  • conținutul de pe website-ul A nu are legătură cu subiectul de interes;
  • website-ul A se conectează constant la alte website-uri folosind text de ancoră fără a fi optimizat;
  • website-ul A și website-ul B au convenit să facă schimb de legături.

Când Google va afla că link-ul nu a fost plasat în mod natural, va impune o penalizare pentru ambele website-uri sau va devaloriza și va ignora link-urile.

Cum să evitați penalitățile prin optimizarea textului ancoră

Dacă sunteți confuz până acum, dacă doriți să optimizați textul de ancoră sau nu, nu vă faceți griji. Nu sunteți singurii în această situație. Iată ce ar trebui să faceți. Când vă conectați, urmați aceste trei reguli simple:

  1. Conectați-vă la website-urile în care aveți încredere. Dacă nu aveți încredere într-un website, faceți ca link-urile să nu fie urmate. Acest lucru va instrui motoarele de căutare să nu treacă către website-ul la care sunteți legat. Când o legătură are atributul nofollow, textul de ancoră este de asemenea ignorat;
  2. Evitați să folosiți cuvinte cheie exacte de potrivire ca text ancoră. Păstrați-le scurte și relevante;
  3. Puteți face link către website folosind numele lor de marcă. Aceasta este întotdeauna o practică sigură de urmat.

Când derulați campanii de creare de link-uri și sunteți în poziția de a controla textul de ancoră utilizat pentru link-uri, urmați instrucțiunile de mai jos:

  • utilizați o varietate de tipuri de text ancoră. Nu folosiți cuvinte cheie cu potrivire exactă, ci utilizați o varietate de tipuri de text ancoră. Puteți utiliza potrivire parțială, titlu de pagină, nume de marcă și totuși puteți da către Google semnalele potrivite;
  • examinați profilul dvs. de legătură. Un profil de legătură “normală” ar trebui să conțină toate tipurile de text ancoră în link-urile primite. Examinați profilul de legătură și asigurați-vă că pare natural. Un profil cu doar cuvinte cheie de potrivire exactă nu este normal.
  • evitați construirea de legături de calitate scăzută. Textul ancoră este doar unul dintre factorii care determină cât de valoroasă este o legătură. Alți factori includ website-ul plasat, autoritatea domeniului și relevanța conținutului.

Textul ancoră și cele mai bune practici pentru legături interne

Când vine vorba de crearea de text ancoră pentru legăturile interne, este o cu totul altă poveste. Ar trebui să urmați toate orientările explicate mai sus, fără să vă faceți griji în legătură cu excesul de optimizare.

Google a menționat în mod repetat că nu există o penalizare de optimizare a textului de ancorare pentru legăturile interne.

Dacă aruncați o privire mai atentă asupra articolului pe care îl citiți acum, am folosit diferite tipuri de text de ancorare pentru link-urile interne.

Cele mai multe dintre acestea sunt potrivite exact, iar altele sunt titlul paginii.

Ceea ce ar trebui să evitați este:

  • adăugarea de legături interne numai pentru motoarele de căutare. Rolul principal al legăturilor interne este de a ajuta utilizatorii să afle mai multe despre un subiect specific;
  • puteți utiliza un text de ancoră generic precum “citiți mai multe”, “faceți click aici”, dar nu exagerați. Încercați să vă respectați liniile directoare pentru ca legăturile dvs. să fie semnificative și concise.

Concluzii

Textul de ancorare este partea pe care se poate face click pe un link pe care îl văd utilizatorii. Este important pentru SEO, deoarece oferă motoarelor de căutare un mare indiciu despre conținutul paginii legate.

Este adevărat că orientările Google privind utilizarea textului de ancoră sunt contradictorii. Mai întâi ne instruiesc să folosim valori scurte și concise, apoi ar putea penaliza un website pentru acest lucru.

Vă puteți salva de probleme, folosind o varietate de valori SEO, atât pentru legăturile dvs. externe, cât și pentru cele primite.

Menținerea unui echilibru și evitarea exagerărilor este întotdeauna o bună practică SEO.

În cele din urmă, nu vă faceți griji cu privire la optimizarea textului de ancorare a legăturilor dvs. interne. Nu există o astfel de penalizare. Important este ca utilizatorii și vizitatorii dvs. să obțină o experiență bună în urma navigării pe website.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top