Skip to content
Căutarea organică, mic ghid pentru începători în marketing online

Căutarea organică, mic ghid pentru începători în marketing online

Începătorilor în marketing digital, uneori le este greu să înțeleagă ce este căutarea organică.

Mai ales, de ce este foarte important pentru succesul pe termen lung al unui website.

De fapt, majoritatea oamenilor tind să confunde căutarea organică cu căutarea plătită. Acest fapt complică și mai mult lucrurile.

Scopul acestui articol este de a explica tot ceea ce trebuie să știți despre căutarea organică într-un limbaj simplu, pe care începătorii îl pot înțelege.

În acest fel, se va pierde orice concepții greșite.

Ce este căutarea organică?

Căutarea organică se referă la rezultatele afișate pentru o interogare de căutare care exclude anunțurile plătite.

Rezultatele căutării organice sunt decise pe baza unui număr de factori de clasificare organică.

Aceștia au legătură cu relevanța pentru interogarea de căutare a utilizatorului, legăturile primite, autoritatea domeniului, dispozitivul, locația utilizatorului și mulți alți factori.

Când introduceți un termen de căutare în Google, vi se oferă un set de rezultate.

Partea de sus poate include rezultate plătite (acestea sunt notate cu simbolul [AD]), urmate de rezultatele căutării organice.

Pe lângă Google, alte motoare de căutare precum Bing și Yahoo folosesc același format de afișare pentru rezultatele lor organice și plătite.

În acest fel funcționează algoritmii de clasare a motoarelor de căutare.

De ce este importantă căutarea organică?

Căutarea organică este importantă deoarece este cea mai valoroasă formă de trafic pe care o puteți accesa pe website-ul dvs.

Traficul organic este foarte direcționat și este mai probabil să se transforme decât orice altă formă de trafic.

Motivul pentru care traficul organic este mai direcționat în comparație cu traficul din social media sau alte tipuri de trafic are legătură cu “intenția utilizatorului”.

Utilizatorii care introduc o cerere de căutare într-un motor de căutare caută ceva foarte specific.

Website-urile care pot satisface intenția de căutare pot transforma acei utilizatori în clienți, abonați sau vizitatori care se întorc.

Pentru a putea profita de căutare organică, website-ul dvs. trebuie să apară pe primele 5 poziții ale paginilor de rezultate ale motorului de căutare (SERP).

În special, pentru cuvintele cheie legate de website-ul dvs.

Motivul este că majoritatea click-urilor organice se duc pe website-uri care apar în partea de sus a rezultatelor.

Pentru a accesa acel trafic organic avem nevoie ca website-ul să ocupe una din acele poziții de top.

Care este diferența dintre căutarea plătită și căutarea organică?

Principala diferență între căutarea plătită și căutarea organică este că rezultatele căutării plătite sunt plătite și populate prin intermediul unui sistem de licitație.

Rezultatele căutării organice sunt neplătite și decise prin algoritmi de clasificare a motoarelor de căutare.

Atât căutarea plătită cât și cea organică fac parte din ceea ce este cunoscut sub denumirea de marketing pentru motoarele de căutare (SEM).

De asemenea, vor avea nevoie de strategii și bugete diferite.

Căutare plătită

Când doriți ca anunțurile dvs. să apară în pozițiile de top ale rezultatelor căutării, puteți utiliza Google Ads (pentru Google) sau Bing Ads (pentru Bing).

Aceste opțiuni se folosesc pentru a afișa anunțurile dvs. pentru căutări conexe.

Poziția în care vor apărea anunțurile dvs. este decisă de un sistem de tip licitație. Sistemul ia în considerare o serie de parametri, inclusiv:

  • locația utilizatorului;
  • dispozitivul folosit (mobil, desktop, tabletă);
  • cuvintele cheie pe care anunțul este configurat să fie afișat;
  • titlul reclamei;
  • relevanța paginii de destinație (pagina pe care un utilizator o va vedea când face click pe anunț);
  • suma maximă pe care agentul de publicitate este dispus să o plătească pentru click-uri pe anunțuri;
  • concurență, adică câți agenți de publicitate licită pentru o poziție de top pentru un anumit cuvânt cheie.

Agenții de publicitate plătesc atunci când un utilizator face click pe un anunț și îi vizitează website-ul.

Suma care trebuie plătită depinde de tipul de cuvinte cheie, de concurență și de o serie de alți factori.

Cele mai populare platforme de căutare plătite (cunoscute și sub numele de PPC – Pay-Per-Click) sunt Google Ads și Bing Ads.

Marele avantaj al căutării plătite este că rezultatele sunt aproape imediate.

De îndată ce configurați o campanie, anunțurile dvs. vor începe să apară în rezultatele căutării. Veți începe să primiți trafic din motoarele de căutare.

Marele dezavantaj este că trebuie să plătiți de fiecare dată când cineva face click pe anunțurile dvs.

Acest cost crește an de an din cauza concurenței. În multe cazuri, costul este prea mare, ceea ce face ca unele campanii să nu fie profitabile.

Căutarea organică

După cum sa menționat mai sus, căutarea organică se referă la rezultatele afișate pentru o interogare de căutare care exclude anunțurile plătite.

Rezultatele căutării organice sunt decise prin algoritmi de căutare și pot fi optimizate folosind cele mai bune practici SEO.

Optimizarea pentru motorele de căutare sau SEO este practica de a optimiza un website, astfel încât să apară mai sus în rezultatele naturale sau organice pentru cuvintele cheie aferente.

SEO are trei componente principale (SEO on-page, SEO tehnic și SEO off-page). Fiecare componentă are o serie de reguli.

Este posibil să găsiți specialiști pentru fiecare din ele. De cele mai multe ori însă, veți găsi un specialist SEO care le cunoaște pe toate.

Sunt strâns interconectate între ele.

Cum să apărem în rezultatele căutării organice?

Pentru a crește vizibilitatea website-ului dvs. în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, trebuie să urmați cele mai bune practici de optimizare pentru motoarele de căutare.

Cu alte cuvinte, trebuie să urmați reguli specifice pentru a face website-ul dvs. accesibil motoarelor de căutare.

Acestea trebuie să înțeleagă conținutul dvs. Google utilizează peste 255 de factori de clasificare atunci când calculează poziția unui website.

Cei mai importanți factori SEO pentru implementarea și îmbunătățirea clasamentului dvs. de căutare organică sunt:

  • asigurați-vă că website-ul dvs. poate fi indexat;
  • asigurați-vă că website-ul dvs. este rapid și accesibil pe toate dispozitivele;
  • publicați conținut care să satisfacă intenția utilizatorului;
  • optimizați conținutul pentru motoarele de căutare;
  • promovați website-ul pentru a obține mai multe link-uri și mențiuni de marcă.

Pentru a avea vreo șansă de apariție în rezultatele căutării organice, website-ul dvs. trebuie să fie indexat de motoarele de căutare fără probleme.

Motoarele de căutare în faza de crawling și indexare, scanează web-ul pentru a găsi website-uri pe care să le adauge indexului.

Dacă în timpul acestui proces nu pot găsi website-ul dvs. sau ați blocat accidental motoarele de căutare să vă indexeze conținutul, atunci website-ul dvs. nu va apărea pentru nicio căutare.

În plus, paginile dvs. web ar trebui să se încarce cât mai rapid pe toate dispozitivele. Viteza nu este doar un factor de clasare cunoscut, ci un factor de utilizare mare.

Utilizatorilor le plac website-urile rapide și trebuie să depuneți toate eforturile pentru a le oferi o experiență rapidă.

Concluzii

Căutarea organică generează cel mai bun tip de trafic pe care îl puteți obține pentru website-ul sau blogul dvs.

Traficul organic este vizat și acest lucru înseamnă că utilizatorii care vizitează website-ul dvs. dintr-un motor de căutare sunt mai susceptibili să se convertească.

Spre deosebire de traficul de căutare plătit, traficul organic este gratuit și continuu.

Cu alte cuvinte, odată ce obțineți și puteți menține un clasament ridicat pentru cuvintele cheie pe care le doriți, veți obține trafic de la motoarele de căutare către website-ul dvs. 24/7 fără să plătiți nimic.

Traficul de căutare plătit este, de asemenea, vizat, dar trebuie să îl plătiți.

În funcție de tipul de cuvinte cheie pe care doriți să se afișeze anunțurile dvs. plătite, acestea vă pot costa de la câțiva bani până la zeci de RON pe click.

După ce opriți campaniile PPC, traficul dvs. va scădea și acesta nu este un model de afaceri bun de urmat.

Pentru cele mai bune rezultate, trebuie să includeți atât canalele de trafic organice, cât și cele plătite în planul dvs. general de marketing digital.

Datele noastre de contact vă stau la dispoziție dacă aveți nevoie de consultanță SEO, servicii SEO complete sau promovare web.

Vă vom răspunde cu o ofertă personalizată nevoilor și obiectivelor website-ului dvs.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top