Skip to content
Rata de respingere, de ce este un indicator important pentru un website

Rata de respingere, de ce este un indicator important pentru un website

Una dintre valorile care indică calitatea unei pagini web este rata de respingere.

Este un procent prezentat în diverse rapoarte Google Analytics și poate fi utilizat de către webmasteri pentru a analiza dacă conținutul unei pagini satisface intenția utilizatorului.

Ca regulă generală, cu cât rata de respingere a unei pagini este mai mică, cu atât mai bine.

Arată dacă utilizatorul a găsit ce căuta și dacă accesează alte pagini de pe website.

Ce este rata de respingere?

Rata de respingere este un procent care arată câți utilizatori au ajuns pe o pagină web și apoi au ieșit de pe website, fără a avea interacțiuni pe pagină.

Acest lucru înseamnă că nu au făcut click pe niciun link din pagină. Acestea includ elemente de meniu și orice alte legături interne sau externe.

Cum se calculează rata de respingere în Google Analytics?

Când aveți Google Analytics instalat pe website-ul dvs., acesta înregistrează toate acțiunile efectuate pe o pagină.

Odată ce prima pagină este încărcată pentru prima dată, aceasta declanșează o sesiune și o solicitare este trimisă serverului Google Analytics.

Când serverul de analiză Google nu primește o a doua solicitare de la aceeași pagină, înseamnă că utilizatorul nu a interacționat deloc cu pagina.

Acest lucru este considerat de Analytics ca o sesiune de o singură pagină. Nu este luată în calcul la calcularea ratei de respingere a unei pagini.

O altă caracteristică a sesiunilor cu o singură pagină este că “timpul pe website” este 0 (zero).

Google Analytics nu are o altă solicitare de utilizat pentru a calcula cât timp petrece un utilizator pe pagină.

Așadar, dacă aveți 10 vizite și 8 dintre ele au ajuns pe pagina dvs. și apoi au plecat fără a face click pe niciunul dintre link-urile de pe pagină, rata de respingere va fi de 80%.

Rata de respingere este calculată doar pentru paginile de destinație.

Această valoare este calculată atunci când utilizatorii ajung pe o anumită pagină dintr-o resursă externă.

Atunci când vizitează o pagină făcând click pe un link intern, această acțiune nu este luată în clacul.

Luați în considerare următorul exemplu:

  • Utilizator 1: Vizită pagina A, apoi pagina B, apoi pagina C;
  • Utilizatorul 2: Vizită pagina B, apoi pagina A, apoi pagina C;
  • Utilizatorul 3: Vizită pagina A și apoi iese.

Rata de respingere pentru pagina A este de 50%, deoarece pagina A a avut 2 vizualizări ale paginii de destinație și o ieșire.

Deși utilizatorul 2 a vizitat și pagina A, aceasta nu ține cont de calculele ratei de respingere, deoarece nu a fost o vizită directă a paginii.

Rata de respingere față de rata de ieșire

Multe persoane confundă rata de respingere cu rata de ieșire, dar nu sunt aceleași.

Rata de ieșire este procentul de persoane care au ieșit de pe website dintr-o anumită pagină.

Cu alte cuvinte, arată câți oameni au părăsit website-ul dvs. din acea pagină/numărul de afișări pe care le-a primit pagina.

Folosind același exemplu de mai sus, Pagina A are o rată de ieșire de 33%, deoarece a avut 3 sesiuni în total, dintre care una a dus la o ieșire.

Așadar, o rată de respingere vă arată câte persoane au ajuns pe o pagină și au părăsit website-ul dvs. fără a face nimic altceva.

Rata de ieșire vă arată câte persoane au ieșit din website-ul dvs. dintr-o pagină în comparație cu de câte ori a fost vizualizată pagina respectivă.

Influența asupra SEO

Există o mare confuzie în industria SEO cu privire la relația dintre rata de respingere și SEO.

Inclusiv dacă rata de respingere este un factor folosit de Google în timpul procesului de clasare.

Mulți specialiști susțin că este luat în calcul de Google, în timp ce Google spune că nu folosește valorile analitice Google în algoritmul de clasare.

Adevărul este undeva între aceste două extreme.

Rata de respingere este o valoare disponibilă în Google Analytics și da, algoritmul de clasare Google nu ia în considerare asta deoarece:

  • nu are acces la aceste date;
  • nu este întotdeauna exact.

După cum vom vedea mai jos, o rată ridicată de respingere nu este întotdeauna o valoare rea.

Dacă o pagină are o rată de respingere ridicată, înseamnă 2 lucruri (care sunt direct legate de SEO și de clasament).

Primul. Că pagina nu a satisfăcut intenția utilizatorului. Acest lucru implică faptul că vizitatorii care ajung la pagina respectivă sunt mai puțin susceptibili să devină clienți sau utilizatori regulați.

Nu au distribuit pagina și nu au adăugat un comentariu, deoarece nu au găsit ceea ce caută.

Al doilea. Dacă vizitatorul a provenit din căutarea Google, a vizitat pagina dvs. și apoi a revenit la rezultatele căutării, atunci este ceva ce Google știe.

În lumea SEO, aceasta este cunoscută sub numele de pogo-sticking. Este un semnal pentru Google că pagina dvs. nu a satisfăcut intenția utilizatorului.

Google dorește să-și mențină utilizatorii mulțumiți, astfel încât dacă mulți utilizatori au același comportament, atunci, acest lucru va duce la reducerea clasamentului.

Este o rată ridicată de respingere întotdeauna o problemă?

Am menționat mai sus că o rată ridicată de respingere nu este întotdeauna o valoare rea. Luați în considerare următoarele cazuri.

Cazul 1. Pagini în care este de așteptat o singură sesiune. De exemplu, când aveți un articol pe blog care răspunde la o întrebare specifică.

Să spunem că aveți o pagină cu listarea sărbătorilor pentru un an anume. Utilizatorii când ajung pe pagina dvs., vor citi răspunsul și apoi vor pleca.

Pagina va avea o rată de respingere mare, dar acest lucru nu este neapărat rău, deoarece intenția utilizatorului a fost satisfăcută.

Cazul 2. Website-uri cu o singură pagină. Există website-uri care au doar o pagină principală.

Utilizatorii pot vizita pagina și apoi pleacă, deoarece interacțiunea cu website-ul este limitată la o singură pagină.

De exemplu, când doriți ca utilizatorii să vă contacteze telefonic. Vă vizitează pagina principală, văd numărul de telefon și vă sună.

Pagina va afișa o rată de respingere ridicată, dar aceasta nu este o problemă.

Cele mai frecvente probleme care conduc la rate mari de respingere:

  • website-uri cu încărcare lentă;
  • pagini pline de reclame;
  • pagini care arată o fereastră emergentă imediat ce un utilizator intră în pagină;
  • pagini fără conținut;
  • pagini cu conținut aruncat aleatoriu fără să aibă grijă de formatare;
  • pagini care primesc vizite de pe dispozitive mobile și nu sunt mobile.

Care este considerat a fi o rată de respingere bună?

În general, cu cât rata de respingere este mai mică cu atât mai bine.

În cazurile în care doriți ca utilizatorii să interacționeze cu pagina și website-ul în general, o rată mare de respingere indică faptul că este ceva în neregulă cu pagina.

Valoarea ratei de respingere este disponibilă într-o serie de rapoarte Google Analytics.

Pentru a vă da seama care dintre paginile dvs. au o rată de respingere ridicată, astfel încât să le puteți îmbunătăți, puteți vedea raportul “Pagini de destinație”.

Raportul paginilor de destinație poate fi vizualizat accesând Comportament -> Conținut site -> Pagini de destinație.

Coloana cu rata de respingere arată rata de respingere a unei anumite pagini.

Puteți descărca în continuare selectând “Sursa” ca a doua dimensiune pentru a vedea cum se modifică valoarea în funcție de sursa de trafic.

Utilizatorii avansați pot crea, de asemenea, segmente și pot descompune datele paginii de destinație în funcție de dispozitiv, demografie, locație și mulți alți factori.

Acest lucru este util mai ales când doriți să îmbunătățiți rata de respingere a paginilor dvs. care primesc trafic organic din Google.

Nu uitați, rata de respingere este calculată doar pentru paginile de destinație, astfel încât raportul “Pagini de destinație” este cel mai corect raport pentru a începe analiza.

Cum puteți să reduceți rata de respingere?

Cele mai frecvente metode de a reduce rata de respingere a unei pagini sunt:

  • îmbunătățiți viteza de încărcare a paginilor cât mai mult posibil;
  • evitați să utilizați ferestre pop-up cu ecran complet care apar la încărcarea unei pagini;
  • atrageți atenția cititorului;
  • minimizați utilizarea reclamei;
  • utilizați link building cu înțelepciune;
  • scrieți mai bine apelurile către mesaje de acțiune;
  • îmbunătățiți-vă titlurile și descrierile pentru a vă potrivi conținutul;
  • înfrumusețați și actualizați conținutul;
  • ghidați utilizatorii cu privire la ce trebuie să facă în continuare;
  • îmbunătățiți calitatea și lizibilitatea conținutului.

Concluzie

Rata de respingere este o măsură importantă de analizat în timp ce este evaluată eficiența unui website.

Identificarea corectă a paginilor care au o rată de respingere ridicată și luarea de măsuri pentru reducerea acesteia, este un pas către a face website-ul dvs. mai eficient pentru utilizatori.

Unul dintre avantaje este clasamentul mai bun.

Vizitatorii vor rămâne mai mult timp pe website-ul dvs. și vor naviga pe mai multe pagini.

În acest fel, se reduce efectul de lipire pogo, care vă poate afecta negativ SEO.

Când analizați rata de respingere a unei pagini din Google Analytics, asigurați-vă că are un număr decent de vizite și vizualizări de pagină.

În caz contrar, rezultatele pot să nu fie 100% exacte.

După ce efectuați o modificare a unei pagini, comparați aceeași perioadă, adică 28 de zile, înainte și după efectuarea modificărilor pentru a vedea dacă rata de respingere a acelei pagini a fost îmbunătățită sau nu.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top