Skip to content
CPA, de ce este o valoare mai bună decât costul pe click

CPA, de ce este o valoare mai bună decât costul pe click

O persoană care face promovare web și publicitate online nu poate fi considerată bună dacă nu o poate afișa în numere.

Există mai multe valori care pot fi relevante. CPA, PPC, trafic organic – sunt doar câteva dintre ele.

La SEO SERVICE PLUS ne ocupăm doar de rezultate reprezentabile în numere.

Așadar, un specialist în marketing eficient trebuie să monitorizeze performanța în ceea ce privește numerele.

Va folosi valori de conversie, cum ar fi rata de click, costul pe click, costul pe conversie și cea mai bună valoare, care contează foarte mult, este “Costul pe achiziție ( CPA)”.

Aceste valori, de cele mai multe ori vor constitui datele unei analize complexe.

Datele calitative reprezintă o sursă de informații importantă. Ce trebui să știm, este că datele pot furniza informații diferite dacă sunt privite și analizate în mod separat.

Ce este CPA?

CPA în cuvinte simple reprezintă suma de bani pe care trebuie să o cheltuiți pentru marketing pentru a obține un client plătitor.

Această valoare include diferite canale de marketing online.

Costul pe achiziție sau CPA, este o valoare de marketing care măsoară costul total pentru achiziționarea unui client plătitor la nivel de campanie sau canal.

CPA este o măsurătoare vitală a succesului de marketing, diferențiată în general de costul achiziției clientului (CAC) prin aplicația sa granulară.

CPA este o conversie importantă.

Este metrica ideală pentru determinarea profitului adevărat și mai exact al investițiilor pe care le-ați făcut (ROI).

Doar să plătiți atât de multe click-uri sau afișări pentru o campanie fără a primi un client plătitor nu înseamnă nimic care să vă avantajeze cu succes.

Click-urile fără ca un client să devină plătitor sunt relevante doar pentru anumite obiective.

În special, sunt potrivite pentru campaniile online care urmăresc creșterea imaginii brandului, unde metrica relevantă este costul per mia de afișări.

Studiu de caz

Avem o experiență interesantă dintr-un studiu de caz relevant. Lucram la gestionarea contului PPC al unei companii.

Anunțurile au fost performante și mult peste medie. În plus, am reușit să obținem un CTR de 5%, dar am redus CPC.

Când am împărtășit această veste bună cu clientul nostru, nu a fost atât de convingător.

Am aflat că au avut doar două vânzări ca urmare a eforturilor pe care le-am depus în proiect.

Ceea ce măsori trebuie să afișeze obiectivele.

CPA-ul lor nu a fost bine definit, iar întreaga cheltuială pe piață nu este impresionantă.

De atunci, a trebuit să ne mutăm atenția de la CTR și CPC la CPA. A fost doar mișcarea potrivită pentru a genera vânzări, chiar dacă ratele de click nu erau așa de mari cum erau, dar au devenit mai eficiente.

Aceste valori cu două conversii nu sunt aceleași. Nu reprezintă o definiție similară.

Conversia contează de la efectuarea de achiziții la un produs sau brand de pe Instagram sau Facebook. Achiziția este însă centrată complet pe crearea unui client.

CPC este necesar pentru a răspunde la întrebarea “Cât costă obținerea acestui abonament la anunțuri?”.

Nu ar trebui să excludeți partea mai importantă, care este: “Câte abonamente la Anunțuri am nevoie, în medie, pentru a face o vânzare?”.

CPA poate oferi un răspuns la această întrebare. Veți primi un răspuns relevant doar dacă definiți corect costul pe achiziție.

Pe lângă definirea corectă, acesta trebuie transpus și într-un obiectiv măsurabil.

Cum să definiți costul pe achiziție

CPA poate fi definit în mai multe moduri. Este aceeași cu a spune – există multe moduri de a defini veniturile medii pe client.

Modul de a face acest lucru este să calculați veniturile totale într-o lună sau un an, în funcție de ceea ce funcționează mai bine pentru dvs. și împărțiți la numărul de clienți pe care i-ați avut în acea perioadă.

Venitul mediu pe client spune cât trebuie să cheltuiți pentru a obține un client.

În acest fel, răspunde la cea mai comună întrebare pe care o primim de la clienții noștri: “Cât ar trebui să cheltuim pentru a obține un client nou?”.

O campanie online eficientă poate și trebuie să susțină obiectivele pe termen lung.

Pentru numere mai precise, luarea mediei pe o perioadă mai lungă este mai bună.

Prin urmare, preferați calculul veniturilor totale și al numărului de clienți pe parcursul unui an decât pentru o lună.

De ce CPA este o măsură atât de importantă

Multe valori de marketing digital sunt indicatori de succes. Acestea pot fi rata de conversie și vizitele (sau “sesiunile” de pe website).

Costul pe achiziție, pe de altă parte, este o valoare financiară utilizată pentru a măsura direct impactul veniturilor campaniilor de marketing.

Înarmați cu AOV (valoarea medie a comenzii) și CLV (Customer Lifetime Value), întreprinderile online pot determina un CPA acceptabil pentru achiziția de comerț electronic.

Ratele de conversie sunt un indicator principal al succesului de marketing, dar CPA oferă perspectiva de business prin care să se evalueze succesul campaniei.

Costul pe achiziție este utilizat în următoarele mijloace de marketing plătite:

Poate fi, desite asemenea, utilizat pentru e-commerce, optimizare SEO, e-mail și alte platforme fără costuri de publicitate directă, dar care necă încă cheltuieli generale (forță de muncă, cheltuieli indirecte, cum ar fi producția de conținut etc.).

Urmărirea CPA

Întreprinderile online pot urmări costurile pe achiziție printr-o varietate de metode, inclusiv:

  • Utilizați parametrii UTM pentru a genera coduri de legătură pentru marketing social sau afiliat;
  • Exportarea datelor campaniei PPC din AdWords;
  • Utilizarea codurilor promoționale și crearea de legături personalizate pentru campaniile interne;
  • Implementați un sistem CRM;
  • Includeți un câmp pentru formularele care generează lead-uri și îi întreabă pe clienți cum au aflat despre o campanie, ceea ce poate ajuta la conectarea lacunelor de atribuire a surselor de trafic.

Gând final

Atunci când implementați o campanie online aveți mai multe tipuri de obiective. Acestea se pot referi strict la campanie sau pot (și trebuie) să transpună obiectivele de business generale ale companiei.

Atunci când stabiliți un obiectiv, alegeți cu multă grijă metrica prin intermediul căreia veți măsura succesul campaniei online.

O eroare de interpretare pentru o campanie, poate duce la strategii greșite din start.

Definiți obiective eficiente pentru fiecare campanie în derulare.

Unele măsurători vă vor ajuta să ajustați campania în derulare, altele să evaluați succesul acesteia pe termen lung.

De cele mai multe ori, este nevoie să priviți măsurătorile în mod complementar.

Dacă aveți nevoie de promovare în mediul online și de servicii SEO, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs.

Ne puteți scrie completând formularul de contact sau ne puteți contacta telefonic pentru a solicita o ofertă personalizată.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top