Coduri HTTP-301, 404, 503 și alte numere care pot fi de speriat. Codurile de stare HTTP sunt asemeni unor notițe scurte de pe servere.
Acestea sunt puse în partea de sus a paginilor web, dar nu fac parte din ele.
Informații esențiale în privința acestor coduri HTTP
Acestea sunt mesaje de pe servere. Vă notifică în legătură cu modul în care diferite solicitări sunt primite de către servere.
Practic, de fiecare dată când browserele interacționează cu serverele, astfel de mesaje sunt returnate.
Cu toate acestea, este posibil ca utilizatorii, în multe cazuri, să nu le vadă deloc.
Dețineți sau realizați o optimizare SEO a unui website? Este foarte important pentru dvs. să înțelegeți aceste coduri HTTP.
Sunt cruciale când vine vorba de diagnosticarea și corectarea diferitelor erori de configurare pe website-ul dvs.
În acest articol de pe blog, vom analiza cele mai frecvente coduri HTTP, împreună cu erorile lor.
De asemenea, vom explica și cum să le gestionați. Evitați să transformați totul într-un haos generalizat.
Nu vreți să vă afectați lista cu strategii de marketing.
Doriți să verificați coduri HTTP ale paginilor web de pe website-ul dvs.? Vreț să obțineți un audit SEO detaliat?
Sunteți bineveniți să folosiți instrumentul nostru de audit al website-ului.
Ce clase de coduri HTTP de stare există
Fiecare solicitare are date de răspuns la server-ul HTTP. Include un număr de trei cifre care specifică rezultatul cererii.
Aceste coduri de răspuns sunt împărțite în 5 clase distincte. Să parcurgem rapid fiecare dintre aceste clase:
- 100: sunt coduri informaționale. Anunță clienții că până acum totul merge conform planului. Server-ul a primit cererea și o prelucrează, dar încă nu este disponibil un răspuns. Aceste coduri HTTP de stare nu sunt, de obicei, afișate pe ecran. Ele servesc unor coduri interne la care se conectează doar browserele;
- 200: sunt coduri de succes. Indică faptul că solicitarea a fost primită, înțeleasă, acceptată și procesată cu succes de către client. Din nou, aceste coduri de stare sunt utilizate intern de browsere. Confirmă succesul și starea curentă a cererii;
- 300: sunt coduri de redirecționare. Arată pur și simplu că acel conținut solicitat a fost mutat temporar pe o altă adresă URL;
- 400: sunt erori ale clientului care semnalează că ceva nu este în regulă cu solicitarea. Ele sunt adesea legate de probleme de securitate. Pot fi returnate și dacă solicitarea clientului expiră sau dacă cererea a fost introdusă incorect;
- 500: sunt erori ale server-ului. Specifică faptul că server-ul a găsit pagina web solicitată, dar nu poate acorda acces la aceasta. În cele din urmă, solicitarea nu poate fi procesată.
Nu orice coduri HTTP pot fi observate
Vrem să vă atragem atenția asupra faptului că nu orice statut și cod de eroare poate fi văzut. De fapt, cele mai multe dintre ele nu sunt afișate deloc utilizatorilor.
Cu toate acestea, puteți să le verificați inspectând o pagină prin browser. Ctrl+Shift+C pentru a deschide Instrumentele Chrome în modul Element de inspecție.
Accesați tab-ul “Rețea” și reîmprospătați pagina. Astfel, o să obțineți o listă cu stările fiecărui element din pagină, inclusiv pagina în sine.
Să aruncăm o privire mai atentă asupra celor mai comune răspunsuri ale server-ului. Să vedem și care este modul în care acestea trebuie gestionate.
Cele mai comune coduri HTTP
Înainte de a continua, vrem să subliniem faptul că există peste 40 de coduri diferite ale server-ului.
Cel mai probabil, în activitatea de servicii SEO o să vă confruntați doar cu câteva.
Sunteți responsabil de un website și de procesele sale de oferte servicii SEO? Este imperativ să le înțelegeți. Trebuie să știți ce să faceți atunci când vă confruntați cu probleme de coduri HTTP.
Fără alte detalii, iată o listă cu cele mai frecvente coduri HTTP:
301 mutat permanent
Codul de stare HTTP 301 indică faptul că adresa URL solicitată de client a fost mutată într-o nouă locație.
Navigatoarele urmăresc redirecționări 301 fără a cere utilizatorilor să efectueze o acțiune.
Codul de stare 301 este utilizat, de obicei, la trecerea unui website de la HTTP la HTTPS.
Cu toate acestea, e utilizat și la configurarea accesului la oglinda website-ului. Ne referim aici la configurația de tip slash URL.
Redirecționarea se mai folosește și la transferul unei părți a unui website. La fel se întâmplă și în cazul în care întreg website-ul este mutat către un nou domeniu.
Această redirecționare este foarte recomandată. Mai ales dacă obiectivul e să transferați poziția SEO și autoritatea unei pagini vechi spre una nouă.
Dar simpla schimbare a adresei URL fără actualizarea conținutului va avea un impact negativ. Indexarea noilor modificări va avea de suferit.
Gândiți-vă: trimiteți un nou semnal motoarelor de căutare. Doriți ca noua pagină să apară în căutare.
Dar, deoarece vechea adresă URL are multă autoritate, Google nu vrea înlocuirea cu noua pagină.
Nu redirecționați utilizatorii de la o adresă URL ștearsă la pagina de pornire
Aceste redirecționări sunt tratate ca fiind 404 soft de Google. Asta înseamnă că motorul de căutare nu le va acorda nici o atenție. Nu va trece PageRank-ul sau alte semnale de la vechea adresă URL la cea nouă.
Conduceți utilizatorii către o pagină care este similară cu cea de destinație.
În plus, evitați redirecționarea buclelor, deoarece împiedică utilizatorii să ajungă la pagina țintă.
Cu alte cuvinte, evitați utilizarea lanțurilor de legături. Acestea includ o legătură redirecționată către o adresă URL care face deja parte din același lanț.
În plus, Google nu indexează dincolo de a 4-a sau chiar a 3-a redirecționare într-un lanț de redirecționare.
Din acest motiv, este important să nu folosiți mai multe redirecționări. Toate acestea vor conduce la o scădere în clasament.
Redirecționările multiple vor pune în dificultate Google privind direcția către toată autoritatea paginii.
Așadar, trebuie să tăiați intermediarul. Redirecționați prima pagină direct spre ultima pe care ați configurat-o.
În plus, puteți chiar elimina redirecționări 301 pe măsură ce trece timpul. În acest mod, se reduce încărcarea pe server-ul dvs.
302 găsit
Codul de stare 302 găsit este foarte similar cu codul 301. 302 a fost creat pentru situațiile în care un website nu este mutat permanent, ci doar temporar.
Practic, browserele urmăresc automat codul 302 și indică faptul că pagina a fost găsită cu succes.
Însă, aceasta a fost mutată temporar într-o nouă locație.
De regulă, ar trebui să fie utilizat numai pentru procese de întreținere de scurtă durată a conținutului.
De exemplu, atunci când intenționați să îi întoarceți pe vizitatorii website-ului dvs. la pagina veche.
Când configurați 302, transmiteți motoarelor de căutare că intenționați să utilizați din nou URL-ul vechi. Drept urmare, pagina nouă temporară nu obține nicio valoare de trafic sau autoritate.
Nu lăsați redirecționarea 302 pe loc pentru o perioadă prea lungă de timp.
Google va ajunge să o trateze ca pe o redirecționare 301. În plus, asigurați-vă că verificați dacă website-ul dvs. nu are redirecționări 302 care ar trebui să fie 301.
Aceasta este o greșeală foarte frecventă.
304 nemodificat
Coduri HTTP 304 nemodificate apar atunci când o pagină web e actualizată cu copia în cache pe server.
În esență, aceasta înseamnă că pagina nu s-a schimbat de la ultima vizită.
Atunci când browserele stochează date în cache, stochează și datele antetului de la ultima modificare.
La rândul său, acest lucru permite browserelor să știe exact când a fost modificată ultima dată pagina.
Motoarele de căutare privesc pagina. Văd că ambele valori ale antetului sunt aceleași, serverul returnează codul 304.
Acest cod poate fi de fapt utilizat pentru a accelera indexarea website-ului. Pe măsură ce crawlerele parcurg website-ul dvs., acestea se vor poticni pe mai multe pagini.
Dacă învață că mai multe pagini nu au fost schimbate în niciun fel, le vor omite în cele din urmă.
În acest mod, se va permite mai multor pagini să fie indexate.
Fiecare expert specialist în servicii SEO se așteaptă să vadă codul 200.
Este un indiciu că solicitarea are succes, dar codul 304 înseamnă practic același lucru. De regulă, paginile noi și vizitele primei pagini ar trebui să obțină codul 200.
Fiecare vizită ulterioară ar trebui să producă un cod 304.
403 interzis
Codul 403 interzis indică faptul că utilizatorul nu are permisiunea de a accesa pagina web solicitată. Este destul de simplu.
Există mai multe motive pentru care aceste coduri HTTP pot să apară. De exemplu, utilizatorul este conectat la website.
Dar nu are permisiunea necesară pentru a accesa rețeaua internă închisă.
Codul 403 poate să apară și în situații în care fișierul index al paginii principale este incorect.
Fișierul index ar trebui să fie numit “index”. De asemenea, trebuie să fie prezente și extensiile *.shtml, *.html, *.htm, *.phtml sau *.php.
Asigurați-vă că verificați care este situația în cazul dvs.
Atunci când treceți la HTTPS, codul 403 poate apărea. Se întâmplă asta dacă nu este actualizat încă cache-ul Domain Name System (DNS).
Cele mai bune practici vă sugerează să așteptați până când actualizarea cache-ului este realizată.
Dar, dacă este vorba despre viață și moarte, ștergeți-vă imediat memoria cache DNS.
Paginile care produc coduri HTTP 403 vor fi în cele din urmă eliminate din index. Motiv pentru care Google recomandă să se folosească în schimb codul de stare 404.
404 nu a fost gasit
Probabil unul dintre cele mai cunoscute coduri HTTP din SEO WordPress este eroarea 404 Not Found.
Acest cod indică faptul că server-ul nu a găsit nimic care să corespundă adresei URL solicitate.
Cu toate acestea, a fost stabilită cu succes o conexiune de rețea între server și client.
Acum, nu vă faceți griji dacă vedeți o mulțime de pagini 404 în contul dvs. Google Search Console.
Google vă anunță pur și simplu ce pagini sunt șterse. Depinde de dvs. să verificați dacă totul este în regulă.
Asigurați-vă că eliminați toate link-urile către paginile șterse de pe website-ul dvs.
De obicei, vedem acest cod de eroare când introducem manual o adresă URL greșită în browser. Ca urmare, încercăm să accesăm o pagină ce nu există.
Poate apărea și dacă administratorul serverului a șters un fișier. Mai grav, nu s-a realizat o redirecționare mai întâi a adresei URL către o nouă locație valabilă.
Pentru a rezolva problema, trebuie să verificați adresa URL solicitată.
Fie o rezolvați singur, fie așteptați ca administratorul să o facă.
Paginile care afișează coduri HTTP 404 nu sunt indexate și nu trec de nicio autoritate.
Motiv pentru care unii experți SEO folosesc o pagină 404 soft. Aceasta returnează o pagină ce notifică utilizatorilor că pagina nu există, alături de codul 200.
Dar aceasta este considerată o practică greșită. Codul de succes transmite Google că există o pagină reală la acea adresă URL.
În cele din urmă, pagina poate ajunge să fie listată în SERP-uri. Motorul de căutare va continua să scaneze URL-uri inexistente, în loc să se ocupe de paginile dvs. reale.
Configurarea paginii cu coduri HTTP 404 pentru website
Pagina 404 arăta ca un zid solid de cod, dar acum vremurile s-au schimbat, devenind mult mai creativ.
Cu toate acestea, trebuie să rețineți că utilizatorii au venit pe pagina dvs. cu o solicitare specifică.
Job-ul dvs. nu este doar să îi distrați cu imagini frumoase, ci să îi ajutați să găsească ceea ce caută.
Asigurați-vă că adăugați navigarea pe website-ul dvs. sau un formular de contact. Mai ales dacă încă mai văd trafic organic.
Sistemul dvs. de gestionare a conținutului nu a generat o pagină 404 pentru website-ul dvs.?
Puteți crea chiar dvs. o astfel de pagină. Iată cum puteți face acest lucru:
Pagini 404 cu ajutorul htaccess
Care este cea mai simplă modalitate de a configura o pagină de eroare 404 pe website-ul dvs.?
Folosiți direct mesajul de eroare, de exemplu, ErrorDocument 404 “<H1>Not Found</H1>”. Introduceți-l în fișierul .htaccess.
Pagini 404 prin intermediul PHP
În ceea ce privește crearea unei pagini 404 prin PHP, pe scurt, puteți utiliza funcția antet.
Pagini de coduri HTTP 404 cu ajutorul WordPress
Aveți mai multe opțiuni când vine vorba de crearea unei pagini personalizate 404 în WordPress:
- editați pagina 404 existentă oferită de tema dvs.;
- adăugați o pagină personalizată 404 dacă tema dvs. nu oferă una;
- utilizați un plugin 404.
410 Gone
Codul de stare 410 Gone indică faptul că website-ul solicitat nu mai este disponibil pe server.
De asemenea, nu este cunoscută nicio adresă de redirecționare. Instrumentul de inspecție URL de la Google etichetează coduri HTTP 410 ca fiind 404.
Veți ajunge să vedeți și mai multe erori 404 în Google Search Console.
Acest cod de stare este, de obicei, utilizat pe paginile care au încredere scăzută. Dar și pe pagini care nu au legături, precum și pe cele șterse permanent.
De exemplu, să zicem că nu mai oferiți anumite servicii pe website-ul dvs. Doriți să opriți conducerea traficului care pagina inexistentă.
Aici intră în joc codul 410.
Google nu tratează în mod tehnic erorile 404 și 410 în același mod. Puteți utiliza o pagină 410 temporară, personalizată.
Astfel, oferiți roboților motorului de căutare informații mai exacte.
Vechea legătură trebuie eliminată din indexul de crawl. În consecință, acest lucru poate opri fluxul de trafic inutil și irelevant.
Gândiți-vă de două ori înainte de a scoate definitiv o pagină. Dacă nu sunteți sigur, puteți oricând să configurați o redirecționare.
Urmăriți dacă se atrage în continuare ceva trafic.
Decideți să ștergeți complet o pagină? Căutați link-uri care trimit la pagina ce va fi ștearsă imediat. Acestea se vor rupe, odată ce pagina este eliminată.
503 serviciu indisponibil
Codul de stare 503 serviciu indisponibil indică faptul că server-ul website-ului nu e disponibil momentan. În consecință, nu poate prelucra cererea primită de la client.
În marea majoritate a cazurilor, codul 503 apare dacă server-ul este prea ocupat.
Dacă se depășește limita numărului de utilizatori concurenți sau dacă server-ul este în curs de întreținere.
Poate fi folosit și în alte cazuri, de exemplu, dacă:
- pe website există un atac DDOS;
- website-ul utilizează o mulțime de scripturi sau elemente externe, cum ar fi widget-uri și imagini;
- durează prea mult timp pentru a extrage datele solicitate din baza de date;
- o mulțime de bot-uri de căutare sau software-uri de analiză realizează solicitări simultane.
În mod ideal, pagina 503 ar trebui să conțină un mesaj specific. Acesta ar trebui să cuprindă ora exactă în care vizitatorul poate să se întoarcă. Rareori se întâmplă acest lucru.
Nu în ultimul rând, codul 503 împiedică motoarele de căutare să indexeze website-ul.
Semnalează motoarelor de căutare că website-ul este slab întreținut. Utilizatorii nu pot găsi ceea ce caută.
Prin urmare, este important ca astfel de probleme să fie rezolvate cât mai repede posibil. În caz contrar, va afecta clasamentul dvs. general de căutare.
Verificarea răspunsului server-ului cu auditul website-ului
Vreți să rămâneți la curent cu tot ce se întâmplă pe website-ul dvs.? Trebuie să fiți mereu atenți la paginile dvs. și să le monitorizați codurile de stare.
Sigur, puteți utiliza Live HTTP Headers de la Chrome. De asemenea, puteți utiliza și raportul de acoperire a indexului în Google Search Console.
Vizualizați codurile de stare ale paginilor dvs. web.
Cu toate acestea, este mai bine dacă le localizați și le analizați înainte ca motoarele de căutare să o facă. Pentru a face acest lucru, puteți utiliza, de asemenea, un audit SEO.
Aveți posibilitatea de a identifica rapid erorile website-ului. Instrumentul de audit al website-ului generează și o listă de sugestii.
Poate ajuta dezvoltatorii, creatorii de conținut și cei care se ocupă de web design.
This Post Has 0 Comments