Favicon, ce este și de ce e importantă prezența pe toate website-urile. Favicon-ul este o imagine pătrată mică ce reprezintă un website în browserele web.
Favicon-ul, are legătură și cu partea de SEO, a unui website.
De ce website-ul dvs. are nevoie de favicon și cum se poate crea
Aruncați o privire la bara de adrese a browser-ului, chiar acum. Suntem siguri că veți vedea mai multe favicon-uri, inclusiv cel de pe acest website de link building.
În mod obișnuit, acestea vin sub forma unui logo sau a primei litere a numelui companiei.
Poate fi pur și simplu o imagine care reflectă specificul website-ului pe care îl reprezintă.
Favicon-urile ne ajută să potrivim rapid fiecare filă a browser-ului cu un anumit website.
Aveți tendința de a menține deschise zeci de file simultan? În cele din urmă nu puteți citi toate numele lor. Favicon-urile sunt cei mai buni prieteni.
Imaginile vă ajută să găsiți website-ul, când aveți nevoie, de mult mai ușor.
Favicon-urile pot părea mici și nesemnificative. Însă, pot face o diferență uriașă. Atât în ceea ce privește experiența utilizatorului cât și zona de marketing online.
În acest articol de pe blog vom descoperi de unde provin favicon-urile. Vom afla ce tipuri sunt utilizate în browserele moderne și cum puteți crea pentru website-ul dvs.
De la Internet Explorer la SERP-ul Google
În 1999, favicon a fost introdusă în Internet Explorer. Era o modalitate de a ajuta utilizatorii să diferențieze paginile marcate de celelalte.
Paginile marcate au fost (și probabil încă sunt) numite “Favorite” în Internet Explorer.
Cuvintele “favorite” și “icon” (pictogramă) au fost amestecate pentru a crea un nou termen.
În zilele noastre, favicon-urile sunt afișate chiar deasupra barei de adrese. Indiferent dacă website-ul este marcat sau nu.
În situațiile excepționale, când un website nu are o favicon, browser-ul va afișa un simbol generic de browser.
În plus față de bara de adrese, imaginile pot fi găsite și în istoricul browser-ului. Paginile marcate vor veni, de asemenea, cu o favicon, atât în bara “Bookmarks” cât și sub “Other bookmarks”.
Din mai 2019, Google folosește favicon în SERP-ul mobil. În plus, SERP-ul pentru desktop a obținut un nou look la începutul anului 2020.
Favicon-urile atrag atenția utilizatorilor și stimulează conștientizarea mărcii.
Dacă utilizatorii vizitează de câteva ori un website cu o favicon memorabilă, o vor distinge cu ușurință.
Gândiți-vă la un brand celebru cu care interacționați zilnic, cum ar fi Facebook sau Twitter.
Ar trebui să puteți să vă imaginați cu ușurință pictograma, cu ochii închiși.
Favicon de la Facebook și Twitter arată exact ca siglele lor. Deci, de ce aveți nevoie?
Minimalizați imaginea logo-ului și pe urmă o încărcați pe website-ul dvs.?
Să intrăm în toate detaliile tehnice și să vorbim despre ce aveți nevoie pentru a crea o favicon.
Îndeplinirea cerințelor tehnice
Doriți ca favicon-urile dvs. să se afișeze în mod corespunzător, pe tot felul de dispozitive?
La o calitate bună și cu imaginea pe care o aveți în minte? Trebuie să urmați ghidurile, standardele, cele mai bune practici. Într-un cuvânt, toți parametrii tehnici.
Dar de unde trebuie să începeți? Începeți prin a alege formatul și dimensiunea potrivită.
Formatul unui favicon
Inițial, toate acestea au fost create ca fișiere ICO. Un format dezvoltat de Microsoft pentru a stoca pictogramele programului Windows.
Cel mai mare avantaj al acestui format este că poate stoca imagini de diferite dimensiuni.
Nu aveți nevoie decât de un singur fișier.
În trecut, Internet Explorer accepta doar acest format. Browserele din zilele noastre vă permit să utilizați pictograme PNG.
De asemenea, sunt și unele browsere care acceptă chiar și GIF, JPEG și SVG.
Singura excepție se regăsește în versiunile mai vechi de la Internet Explorer. De exemplu, de la 10 în jos. Imaginile vor fi compatibile doar cu fișierele ICO.
În general, favicon-urile ICO sunt considerate acum puțin cam depășite. Majoritatea website-urilor de astăzi au pictograme în format PNG.
Acestea arată mult mai bine în majoritatea browserelor și dispozitivelor moderne.
Favicon-urile în formatele SVG, GIF și JPEG nu sunt chiar atât de grozave. Ne referim aici în principal la ceea ce privește compatibilitatea browser-ului.
Totuși, acest lucru se poate schimba, în viitor.
Formatul SVG (Scalable Vector Images) poate deveni noua normă. Utilizarea acestuia va rezolva problema creării mai multor favicon-uri de dimensiuni diferite.
Se procedează astfel pentru a răspunde fiecărui dispozitiv popular.
În timp ce doar câteva browsere acceptă în prezent SVG, altele vor apărea cât de curând.
Pentru a afla ce formate favicon sunt acceptate de diferite browsere, consultați website-ul Can I Use.
Aici puteți vedea, de exemplu, ce versiuni ale browser-ului sunt compatibile cu pictograme PNG și SVG.
Dimensiunea unui favicon
Pictograma clasică are o dimensiune de doar 16×16 pixeli. Unele browsere mai vechi folosesc încă pătrate minuscule.
Doriți ca favicon-ul dvs. să arate bine pe dispozitivele moderne? Va trebui să creați cu o rezoluție mai mare.
În funcție de tipul sistemului de operare, poate fi necesar să utilizați diferite dimensiuni.
Deci, ce mărime este de preferat? Google recomandă să alegeți cea mai mare rezoluție posibilă, de 192×192.
Recent, unii webmasteri au primit o scrisoare de la Google. Aceștia erau încurajați să utilizeze pictograme de înaltă rezoluție pentru a obține multe click-uri.
În momentul de față, Google întinde pur și simplu o favicon existentă de rezoluție mică.
Se întâmplă acest lucru atunci când e necesară o dimensiune mai mare. De exemplu, pentru ecranul de pornire Android.
Drept urmare, toate imaginile sunt neclare, scăzând experiența utilizatorului.
Așadar, dacă nu doriți să pierdeți din click-uri, luați în considerare “modernizarea” afișajului dvs. Iată câteva recomandări generale pe care ar trebui să le respectați:
- utilizați o pictogramă pătrată;
- favicon ar trebui să reprezinte doar brand-ul dvs. și să nu conțină simboluri necorespunzătoare. În caz contrar, Google nu o va afișa, utilizând în schimb simbolul generic;
- fișierul favicon ar trebui să fie accesibil pentru un crawler de la Google.
Atributul de mărime a fost introdus în HTML5. La fel de ușor puteți specifica mai multe dimensiuni ale aceleiași pictograme.
Atributul vă permite să setați lățimea și înălțimea favicon-ului. Puteți specifica, de asemenea, mai multe valori, separate printr-un spațiu.
Parametrii tehnici depind în mare măsură de dispozitivele sau browserele care le scanează.
Din acest motiv, există sute de servicii SEO online. Acestea vă pot ajuta să luați în considerare toate nuanțele și să creați pictograme cu formate și dimensiuni potrivite.
Apelând la web pentru ajutor în crearea unui favicon
V-a venit ideea de a schimba pur și simplu numele fișierului de logo în “favicon.ico”? Uitați de așa ceva, deoarece nu funcționează în acest fel.
Cel mai probabil veți primi o mulțime de erori atunci când vine vorba de afișarea imaginii în diferite browsere. Poate fi evitat acest lucru?
Sigur! De fapt, există mai multe moduri de a crea favicon pentru website, cum ar fi:
- creați-o într-un editor grafic precum Photoshop, folosind un plugin special Favicon.ico;
- desenați-o în servicii speciale online și apoi descărcați-o de acolo într-un format adecvat;
- utilizați o imagine existentă, de exemplu, a logo-ului dvs. Încărcați-o într-un generator online de favicon precum Favicon.io, Realfavicongenerator.net etc.;
- descărcați favicon-uri gata făcute din baze de date speciale. De exemplu în Findicons sunt peste 500 de mii de opțiuni din care să alegeți. Găsiți 18 mii de variante și cu ajutorul IconJ.
După ce ați descărcat favicon-ul generat, nu mai rămâne decât să îl adăugați pe website.
Decorați-vă website-ul cu favicon
În primul rând, încărcați favicon-ul în catalogul root al website-ului, folosind un manager de fișiere.
Apoi, tot ce trebuie să faceți este să introduceți un cod în meta tag.
Ne-am gândit la toate aspectele tehnice principale ale pictogramelor. Să trecem la ceea ce este considerat adecvat în proiectarea favicon-urilor.
Ce ar trebui să fie șters complet din memoria dvs.?
Simplu nu înseamnă mai rău în design-ul favicon
Înainte de a fugi pentru a scrie următoarea idee despre favicon, vrem să vă întrebăm ceva.
De ce să nu aruncați o privire asupra rezultatelor căutării care apar pentru cuvintele cheie țintă? Cum arată pictogramele pe care le au?
Și, în timp ce veți face asta, puneți-vă următoarele întrebări:
- pictograma dvs. iese în evidență din mulțime? Poate rivalii dvs. stropesc imaginile cu multe culori. Pentru a vă diferenția, puteți alege favicon în alb și negru sau chiar ceva diferit conceptual;
- o pictogramă GIF animată vă poate ajuta să fiți diferit? Sau va fi doar o oroare totală pentru căutătorii care vor crede că website-ul dvs. nu s-a terminat de încărcat?;
- înțelegeți clar favicon-ul dvs. când are 16×16 pixeli? Faceți tot posibilul să nu aveți detalii mici în pictograma dvs. Nu încercați să includeți în imagine toate culorile posibile și imposibile;
- pictograma este reprezentativă pentru nișa sau website-ul dvs.? Uneori, puteți să vă uitați la o favicon a unei mărci și să înțelegeți imediat afacerea în care se află. Alteori, puteți chiar să recunoașteți stilul vizual exact al mărcii și al website-ul din imagine.
Rețineți că o bună pictogramă va fi întotdeauna clară, simplă și memorabilă.
Știți să creați o pictogramă frumoasă și memorabilă și să o adăugați pe website.
Este timpul să vă dați seama dacă va fi afișată sau nu corect în motoarele de căutare. Haideți să vedem!
Verificarea erorilor critice
Căutați-vă pe Google website-ul dvs. pentru a verifica rapid cum este afișat favicon-ul în căutare.
De asemenea, puteți utiliza acest exemplu de link pentru a extrage doar pictograma website-ului dvs.: http://www.google.com/s2/favicons?domain=mysite.com.
Există, de asemenea, o altă modalitate de a verifica modul în care arată pe diferite dispozitive. Puteți folosi servicii online speciale, cum ar fi Realfavicongenerator.
Cu toate acestea, poate favicon-ul dvs. nu se afișează corect sau deloc pe Google, din diverse motive. Începeți să verificați următoarele:
- imaginea grafică se află în folder-ul root al resursei în formatul de fișier ICO, PNG sau GIF;
- codul care duce la imagine în paginile resursei este scris corect;
- este favicon-ul clar și unic;
- este un fișier favicon accesibil crawler-urilor de căutare.
Calea către imagine are un impact direct asupra a cât de bine este afișată pictograma. Doriți să ștergeți sau să editați favicon-ul în vreun fel?
Tot ce trebuie să faceți este să ștergeți sau să modificați fișierul favicon.ico (JPEG, GIF, PNG).
În general, chiar dacă faceți totul corect din partea dvs., rețineți că este nevoie de timp.
Trebuie să treacă o anumită perioadă pentru ca motoarele de căutare să indice pictogramele.
De fapt, există un întreg bot care nu face altceva decât acest lucru.
Ceea ce face de fapt este că încarcă pictograme de website-uri pe server-ul său. Astfel, imaginea grafică poate necesita câteva săptămâni până la o indexare.
De ce nu se poate fără favicon
Favicon-urile ajută website-urile să rămână pe linia de plutire în vastul ocean de resurse online.
În plus, le fac mai atractive și profesioniste în ochii vizitatorilor.
Dacă aveți nevoie de ajutor, apelați la website-ul nostru de audit SEO pentru ajutor.
Printre altele, se poate efectua o verificare tehnică completă a website-ului dvs. Aceasta include și găsirea pictogramei dvs.
Sunteți sigur că aveți o pictogramă dar auditul nostru nu pare să o vadă? Atunci există o problemă de indexare sau adresa pictogramei website-ului este incorectă.
Treceți din nou peste date, pentru a vă asigura că totul este în regulă.
Se spune că diavolul stă în detalii. Ei bine, favicon-ul dvs. este un detaliu foarte mic.
Însă, poate afecta percepția publică a website-ului și a brand-ului dvs. De asemenea, poate avea urmări în legătură cu recunoașterea lor și chiar cu volumul de trafic organic obținut din căutare.
Nu subestimați necesitatea acestei pictograme.
Pentru a rezuma, nu vă jucați cu favicon-ul dvs. O bună pictogramă este parte integrantă a brand-ului dvs. și a standardului tehnic al website-ului.
Cu siguranță merită fiecare secundă investită în ea.
This Post Has 0 Comments