Trafic organic, de ce este important pentru o optimizare SEO. De ce traficul organic este cea mai importantă formă de trafic pe care o puteți accesa.
Introducere
Pentru începătorii din SEO, termenii trafic organic, trafic plătit, trafic direct pot fi confuzi, dar nu trebuie.
În acest articol, veți afla ce este traficul organic. De ce traficul organic este cea mai importantă formă de trafic pe care o puteți accesa.
Care sunt cele mai bune modalități de a vă crește nivelul de trafic organic.
Ce este un trafic organic?
Traficul organic este termenul utilizat pentru a descrie vizitele pe un website.
Acestea provin din rezultatele afișate în mod organic ale unui motor de căutare și nu din reclame plătite.
Utilizatorii tastează o interogare într-un motor de căutare, cum ar fi Google sau Bing. Astfel, li se prezintă un set de rezultate.
Accestea includ clasificarea paginilor pe pozițiile de top, în mod organic.
Însă, este prezent și câte un set de anunțuri (notate de obicei cu cuvântul Ad). Astfel, acestea sunt diferențiate de rezultatele organice.
Ce se întâmplă când un utilizator face click pe oricare dintre rezultatele organice și vizitează un website?
Acesta este înregistrat în instrumentele de analiză ca trafic organic.
Diferența dintre traficul organic și traficul plătit
Diferența dintre traficul organic și cel plătit este că primul e gratuit în timp ce pentru al doilea se plătește.
Există două modalități de a obține trafic de la motoarele de căutare. Prima modalitate este să-ți poziționezi website-ul în topul rezultatelor căutării folosind optimizare SEO.
A doua modalitate este să folosești Google Ads. Astfel, poți plasa anunțurile în topul rezultatelor organice prin intermediul publicității.
Cu optimizare SEO puteți obține trafic gratuit 24/7, dar nu instantaneu. Este nevoie de timp pentru ca SEO să funcționeze și să genereze rezultate.
Pe de altă parte, prin intermediul PPC puteți obține rezultate mai rapide.
Însă, va trebui să plătiți de fiecare dată când cineva face click pe anunțurile dvs. și vă vizitează website-ul.
Mai există și o altă diferență între traficul organic și cel plătit (denumit și SEM).
Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa articolul despre SEO vs SEM. După ce opriți anunțurile plătite, traficul pe website-ul dvs. va scădea.
Pe de altă parte, cu trafic organic, veți obține trafic atât timp cât aveți un clasament ridicat.
Marketing online pentru motoarele de căutare. Aceste este procesul de marketing al website-ului dvs. pe motoarele de căutare, fie organic, fie prin anunțuri plătite.
De ce este important să ai un trafic organic
Traficul organic este cea mai importantă formă de trafic pe care o puteți accesa pe website.
Este mai important decât traficul plătit. De asemenea, este mai relevant decât traficul de pe Facebook sau din alte rețele de socializare.
Motivul este simplu: traficul organic este vizat.
Utilizatorii care tastează o interogare într-un motor de căutare au o intenție foarte specifică.
Dacă le puteți oferi o soluție sau un răspuns la întrebarea lor, veți câștiga un nou client.
Traficul organic este important, deoarece crește încrederea website-ului. De aici decurg o serie de avantaje suplimentare.
Utilizatorii au încredere în Google. Website-urile care se clasează în pozițiile de top ale Google sunt de încredere pentru utilizatori.
Astfel, este mai probabil să convertiți un vizitator organic decât unul venit de pe Facebook.
Traficul organic în Google Analytics
O modalitate de monitorizare a nivelului de trafic organic este prin Google Analytics.
Conectați-vă la Google Analytics și accesați ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNEL. Căutați grupul ORGANIC SEARCH din raport.
Acesta este numărul de vizite pe care le-ați primit de la traficul organic.
Puteți vizualiza, de asemenea, un alt raport accesând ACQUISITION > ALL TRAFFIC > SOURCE/MEDIUM.
Astfel, veți vedea exact cât de mult trafic ați obținut de la fiecare motor de căutare.
Trafic organic în Google Search Console
Puteți să utilizați și Google Search Console. Acesta este un alt mod de a vizualiza câte vizite organice ați primit de la Google și pentru ce cuvinte cheie
Conectați-vă la consola Google Search și accesați PERFORMANCE> SEARCH RESULTS.
Fila QUERIES vă arată ce cuvinte cheie de pe website-ul dvs. au apărut în rezultatele organice Google.
De asemenea, puteți afla și câte vizite ați primit (click-uri).
Fila PAGES vă arată ce pagini de pe website-ul dvs. au apărut în căutarea Google și numărul de vizite primite.
Trafic organic vs alte surse de trafic
Traficul organic nu este singura formă de trafic. Analizând rapoartele de analiză, veți găsi și:
- căutarea plătită: traficul care vine pe website-ul dvs. din anunțurile de căutare plătite;
- traficul direct: când cineva îți vizitează website-ul direct, tastând adresa URL într-un browser;
- trafic recomandat: când cineva face click pe un link de pe un alt website și vă vizitează website-ul.
Important! Atunci când unei legături i-a fost aplicată eticheta noreferrer, aceasta ascunde informațiile de trimitere. Astfel, Google Analytics va înregistra traficul drept direct.
- social: acesta este traficul care vine din rețelele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest etc.);
- afișare: se referă la traficul care provine din anunțuri plătite pe alte website-uri. Atunci când faceți publicitate pe Google Ads, trebuie să vă afișați anunțurile pe alte website-uri.
- e-mail: în cazul în care utilizați un software de e-mail marketing. Orice trafic generat din click-uri de pe e-mail-urile dvs. este înregistrat ca trafic de e-mail.
Cele mai bune modalități de a crește traficul organic
Cea mai bună modalitate de a crește traficul organic este să urmați practicile dovedite de optimizare SEO.
Aceleași principii trebuie aplicate și pentru a obține mai multe vizite de la motoarele de căutare.
SEO înseamnă optimizarea website-ului pentru motorul de căutare. Este procesul de urmat pentru a optimiza website-ul dvs.
Astfel, acesta poată fi mai vizibil în paginile de rezultate ale motorului de căutare (SERPS).
Există peste 255 de factori de clasare Google, dar cei mai importanți sunt:
1. Publicarea unui conținut pe care utilizatorii doresc să-l citească
O caracteristică a utilizatorului care folosește un motor de căutare este intenția foarte specifică.
Meseria ta este de a-i satisface intenția oferindu-i informația adecvată.
Pentru a face acest lucru, trebuie să cercetați cuvintele cheie și să aflați ce să vizați în conținutul dvs.
Pentru ca o pagină să aibă șanse de clasare organică trebuie să vizeze un anumit cuvânt cheie sau subiect.
Paginile care vizează mai multe cuvinte cheie sau niciunul, foarte puțin probabil să primească trafic organic.
2. Includeți cuvinte cheie/termeni de căutare relevanți în titlul paginii dvs.
Titlul paginii este unul dintre cei mai critici factori SEO. Titlul este folosit de motoarele de căutare pentru a vă face o idee despre ce e vorba pe o pagină.
De asemenea, este prezentat și în rezultatele căutării.
Un titlu de pagină bun include termenii de căutare pe care utilizatorii îi pot recunoaște. Este important să se determine utilizatorii să dea click și să viziteze website-ul dvs.
3 . Obțineți link-uri de pe alte website-uri
Backlink-urile de pe alte website-uri relevante acționează ca „voturi de încredere”.
Acest lucru îmbunătățește clasamentul organic al unui website. Am creat pe blogul nostru un articol special în care prezentăm strategiile de link building.
În lumea SEO, acest lucru este cunoscut sub numele de SEO off-page.
4. Creați website-uri ușor de utilizat
Utilizabilitatea website-ului este atât un factor SEO direct, cât și unul indirect.
Trebuie să dezvoltați website-uri care se încarcă rapid, sunt prietenoase pentru mobil și fără erori tehnice SEO.
Nerespectarea acestui lucru va reduce la minimum șansele dvs. de a obține trafic organic de la motoarele de căutare.
Informații cheie
Ce este un trafic organic?
Traficul organic este termenul utilizat pentru a descrie vizitele pe un website.
Acestea provin din rezultatele organice ale unui motor de căutare și nu din reclame plătite.
De ce este important traficul organic?
Traficul organic este important pentru că este vizat. Utilizatorii care vizitează website-ul dvs. din rezultatele organice ale unui motor de căutare au o intenție foarte specifică.
Este important să le puteți oferi o soluție sau un răspuns la întrebarea lor.
Care este diferența dintre un trafic organic și un trafic plătit?
Principala diferență între traficul organică și traficul plătit este că primul e gratuit.
Pe de altă parte, al doilea este pe bani. Cu traficul plătit, virați o sumă de bani motorului de căutare când cineva face click pe anunțul dvs.
Acest instrument mai este denumit Pay Per Click sau PPC. Am creat pe blogul nostru un articol despre cum puteți deveni un specialist PPC.
This Post Has 0 Comments