Skip to content

Bounce rate, indicatorul care evaluează conținutul website-ului. Astfel, administratorul paginii respective poate să calculeze eficiența conținutului.

Introducere

Rata de respingere este procentul de vizitatori ai unui website care îl părăsesc după ce au vizionat o singură pagină. Este folosit în Web analytics, adesea pentru CRM analysis. Prin această măsură, proprietarul website-ului poate să evalueze eficiența conținutului.

Cum interpretăm și măsurăm un bounce rate ridicat

O rată ridicată de respingere poate fi interpretată prin aceea că nu este relevant conținutul pentru piața vizată. O altă explicație poate fi că website-ul nu își atrage piața țintă în mod eficient.

Bounce rate-ul poate fi măsurat într-unul din cele două moduri:

  • determinând numărul de persoane care intră pe website dar pleacă înainte de a explora altceva decât pagina principală;
  • determinând care vizitatori părăsesc website-ul după doar o perioadă scurtă de timp, în general, de cinci secunde.

Bounce rate-ul pentru website-uri și cele pentru pagini unice sunt calculate diferit. Rata de respingere pentru o singură pagină se calculează prin împărțirea numărului de vizitatori care au intrat în pagina respectivă. Mai apoi, cei care pleacă din numărul total de vizitatori de pe pagină.

Rata de respingere a unui întreg website se calculează în felul următor. Împărțirea numărul de vizitatori care au ieșit după vizionarea unei pagini la numărul total de vizitatori care au intrat. Utilizarea ambelor calcule poate ajuta adminstratorul unui website să compare eficiența unei singure pagini cu cea a întregii pagini.

Cu cât este mai mic procentul, cu atât se apreciază că website-ul este mai eficient și relevant. O rată ridicată de respingere este, de obicei, clasificată ca una care depășește 70%. Orice website sau pagină cu o rată de respingere de peste 50% are nevoie de cercetare și dezvoltare ulterioară. Se poate lua în considerare chiar și un audit SEO, în acest caz.

Măsuri care pot fi luate pentru îmbunătățirea situației

În cazul unei bounce rate ridicate, administratorii website-ului pot efectua o serie de modificări. Aceștia pot proba diverse situații ipotetice, putând determina ce ajustări ale conținutului se dovedesc mai atrăgătoare pentru vizitatori.

Back To Top