Skip to content
Antreprenor

Antreprenor, când suntem pregătiți să pornim o afacere?

Cuvântul “antreprenor” a devenit foarte des întâlnit în ultimii ani. Cam toată lumea vociferează cât de bine este să fii antreprenor.

Cu siguranță, să nu ai un șef și să-ți faci singur programul este un vis pentru mulți. Majoritatea tinerilor nu-și mai doresc să devină medici, avocați etc. Cu toții vor să devină antreprenori și să dezvolte propria afacere.

Nu ne înțelegeți greșit. Să-ți dorești să fii antreprenor nu este un lucru rău. Dar, oare câți știu cu adevărat ce înseamnă această activitate?

Oare știu ei câtă muncă grea este în spatele unui antreprenor de succes?

Acesta fiind punctul de plecare, am decis să abordăm în articolul de astăzi de pe blog, antreprenoriatul.

Vom vedea ce înseamnă să fii antreprenor, ce forme poate lua această activitate și ce trăsături trebuie să aibă o persoană care alege această cale.

Cum putem defini un antreprenor?

Un antreprenor poate fi definit în mai multe feluri. Și pentru fiecare definiție există o parte de adevăr pentru ce este un antreprenor.

Un starter. Este un inițiator care vine cu ceva nou. Poate fi o afacere sau orice altă activitate generatoare de venituri. Este considerat începătorul și, uneori, cel care duce până la sfârșit un proiect.

Un conducător. În calitate de conducător, un antreprenor este un lider care îi inspiră pe ceilalți membri ai echipei să continue să lucreze pentru atingerea obiectivelor stabilite. El stabilește ritmul și conduce echipa către direcția pe care o ia proiectul.

O persoană dedicată și responsabilă. În calitate de persoană cu cea mai mare miză a proiectului, antreprenorul este în cele din urmă responsabil pentru tot ceea ce se întâmplă cu afacerea.

Trăsăturile de conducere trebuie să fie prezentate în antreprenoriat. Doar a fi acționar într-o companie nu se traduce prin a fi antreprenor.

Prin urmare, un antreprenor proiectează un produs, îl lansează și îl vinde consumatorilor. Scopul acestuia este de a obține o recompensă pozitivă.

Proiectarea și gestionarea cu succes a unei afaceri prin utilizarea resurselor disponibile se numește antreprenoriat.

Antreprenoriatul de succes necesită un plan de afaceri, forță de muncă, capital inițial, leadership de calitate și aversiune la risc ca factori esențiali de producție. Complementar la aceste necesități, o afacere are nevoie de promovare web și stratetgii de marketing eficiente.

Promovarea afacerii este o parte esențială pentru succes. Când mediul economic este competitiv, a ajunge la grupul țintă potrivit și ai convinge pe consumatori spre propria gamă de produse sau servicii, poate deveni impedimentul cel mai mare.

Un antreprenor poate fi de mai multe tipuri

După cum scrie și în subtitlul de mai sus, există mai multe tipuri de antreprenori. Principalul criteriu de împărțire în categorii, este natura afacerii pe care o dezvoltă.

Nu este exclus ca în literatura de specialitate să găsiți și alte tipologii de antreprenori. Acest articol fiind unul introductiv, considerăm că tipologia analizată mai jos, este suficientă pentru a înțelege conceptul de antreprenor.

Afaceri mici sau locale

Întreprinderile mici pot fi sub formă de parteneriate, proprietate individuală, societate cu răspundere limitată (SRL) sau orice altă afacere care are mai puțini lucrători.

În funcție de dimensiunile afacerii, aceasta poate fi organizată pe departamente, fără necesitatea unui consiliu de administrație. În acest caz, antreprenorul va coordona managerii departamentelor, care la rândul lor se vor ocupa de echipele din subordine.

Proiecte online

Acestea pot fi corporații mari sau operațiuni la domiciliu. Modul lor de funcționare este în primul rând internetul. Exemplele includ întreprinderi de comerț electronic, blogging, o agenție de servicii SEO, companii cum sunt Amazon, eBay etc.

În principiu, poate fi orice companie care furnizează bunuri și servicii prin platforme online.

Afaceri de acasă

Acest tip de afaceri se încadrează și în categoria “întreprinderi mici”.

Singurul factor distinctiv este că sunt conduse din confortul casei, spre deosebire de un birou.

Este important să rețineți că o mulțime de corporații mari au fost create în acest fel. Cele mai elocvente exemple sunt Microsoft, Amazon și Google.

Antreprenori de serie

Ei vin cu o idee de afaceri, o conceptualizează și o vând unui investitor.

Sunt considerați antreprenori, deoarece dețin și își asumă riscuri ale ideii inițiale înainte de schimbarea proprietății.

De asemenea, operează mai mult de o afacere, câștigând astfel din mai multe fluxuri de venituri. Ei sunt antreprenorii de “meserie”. Să dezvolte afaceri este calea și cariera pe care și-au ales-o.

Investitori

Investitorii sunt considerați antreprenori dacă vin cu succes cu un produs și îl introduc pe piață.

Un bun exemplu de investitori-antreprenori este grupul american “Shark Tank”.

Principala lor activitate este să găsească idei de afaceri și să le dezvolte cu ajutorul unor investiții. În urma negocierilor ei vor primi dividende din profit și pot fi membri în consiliile de administrație.

Trăsături necesare unui antreprenor

Oamenii au sugestii diferite când vine vorba de antreprenoriat. Unii cred că antreprenorii se nasc. Alții cred că abilitățile sunt dobândite.

Indiferent de școala de gândire la care se abonează, următoarele trăsături antreprenoriale sunt esențiale:

  • independența minții. Antreprenorii gândesc liber și inovator;
  • optimism. Sunt întotdeauna pozitivi și cred în cursul ales. Ei sunt de fapt considerați ca “visători”, deoarece analizează rezultatele pozitive atât din proiecte viabile, cât și din cele neviabile;
  • siguri și fără îndoieli. Au încredere că obiectivele lor pot fi atinse în timp;
  • pasiune. Antreprenorii de succes își urmează întotdeauna pasiunea. Ei fac bani făcând ceea ce le place;
  • viziune și concentrare. Cu viziunea, se stabilesc obiective realizabile și se utilizează toate resursele disponibile pentru a le atinge. În consecință, un antreprenor concentrat nu este niciodată distras de provocări. El este întotdeauna axat pe preț, indiferent de contracarări;
  • orientat spre acțiune: Antreprenorii fac lucruri. Ei fac tot ce trebuie să facă pentru a-și atinge obiectivele. De asemenea, ei nu amână prea mult timp.

Oricine poate deveni antreprenor atât timp cât există o idee de afaceri viabilă, un plan bun de executat, o minte concentrată și o atitudine pozitivă. Antreprenoriatul oferă o platformă pentru inovație și libertate financiară.

Gând final

Pe final, dorim să vă încurajăm să deveniți antreprenor. Antreprenorii, de cele mai multe ori, învață din greșeli. Anume acest aspect este și cel mai demotivant în antreprenoriat.

O serie de greșeli poate fi, pe bună dreptate, un moment frustrant pentru oricine își dorește să devină antreprenor.

Mai sus am enumerat e serie de trăsături necesare unui antreprenor de succes. Dar elementul care le încununează și le încheagă pe toate într-o personalitate de antreprenor este perseverența. Anume perseverența i-a ajutat pe cei mai de succes antreprenori să atingă poziții de top.

Ce credeți? Calitățile unui antreprenor sunt înnăscute sau pot fi cultivate și exersate? Așteptăm părerile dvs. în secțiunea de comentarii sau pe adresa noastră de contact.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top