Skip to content
Domenii, evaluare link building

Domenii, evaluare link building

Domenii, cum trebuiesc evaluate pentru un serviciu de link building. Doriți să aflați cum arată procesul de link building din culise?

De ce instrumente are nevoie o agenție SEO pentru un serviciu de link building eficient? În acest articol vă vom prezenta munca specialiștilor. Continuați să citiți pentru a descoperi sfaturi care vă vor ajuta să verificați domeniile de legătură.

Sunteți aici pentru că doriți să aflați cum facem cercetarea domeniului de referință, asta e clar. Dar pentru a vă face o idee despre cum arată un proces de link building bine desfășurat, vom începe cu a explica de ce agențiile SEO îl oferă de fapt.

În final, vedem și de ce efectele sale sunt atât de importante pentru algoritmii Google.

Conectarea între domenii în procesul de optimizare SEO

Link building-ul este un proces care vă permite să construiți un profil adecvat de link-uri care duc la un website din domeniile de referință. Ar trebui să crească autoritatea website-ului și să-i îmbunătățească vizibilitatea.

Nu există o rețetă perfectă pentru link building însă, avem un set de reguli pe care echipa noastră le urmează pentru a crește treptat cei mai importanți parametri ai domeniului clientului.

Primul punct în procesul de conectare (în afară de analizarea expresiilor cheie) este crearea unei baze de domenii ce se referă la website-ul clientului.

Acest articol din blog este în mare măsură dedicat aspectului mai sus menționat.

De ce e această parte atât de importantă? Fără domenii valoroase, procesul de conectare nu poate fi efectuat. Desigur unii oameni încă mai folosesc tehnici spammy de tip SEO, cum ar fi “fermele de link-uri”.

Cu toate acestea, nu vorbim de o optimizare SEO modernă și profesionistă ce aduce beneficii reale website-ului. Mai ales când ne referim la activitățile pe termen lung.

Importanța domeniilor valoroase poate fi afirmată în felul următor. Algoritmii Google, precum Penguin, împreună cu toate celelalte actualizări minore din cadrul motorului de căutare, cresc pozițiile website-urilor ale căror backlink-uri provin dintr-o sursă dovedită și de încredere.

Când un website în care Google are încredere se leagă la un alt website, își împărtășește reputația cu acea pagină prin așa-numitul “link juice”, adică puterea care poate fi transferată.

De ce se întâmplă?

Pe scurt, Google presupune că, deoarece un website valoros își invită utilizatorii pe o altă pagină, această pagină este la fel de demnă de încredere.

Drept urmare, reputația domeniului legat crește și este afișat mai sus în rezultatele căutării.

Astfel, dacă website-ul original are un scor SPAM ridicat și generează link-uri de calitate scăzută, link-urile ce provin de la acesta pot înrăutăți poziția website-ului țintă.

Important: atunci când evaluează calitatea unui website, algoritmii Google iau în considerare nu numai numărul de link-uri specifice care duc la acesta. Ci și numărul de domenii diferite din care provin.

Diversitatea legăturilor este o problemă importantă. Cu cât sursele sunt mai unice, cu atât mai bine. Nu se acceptă o situație în care creșterea legăturilor către domeniul clientului este disproporționată și dominată de o singură sursă.

Ce evaluăm atunci când alegem domenii de legătură?

Știți deja că alegerea corectă a domeniilor este cheia unei legături de succes. În această secțiune vă vom spune cum și în funcție de ce criterii selectăm domenii de referință.

1. Parametri

Este important să respectăm toate principiile unei optimizări SEO bazate pe date. Luăm în considerare datele atunci când construim un profil de link de încredere pentru website-uri.

Acestea includ informații din instrumente specifice despre trafic, vizibilitate și subiecte ale paginii, precum și valori de încredere în domeniu specifice fiecărui instrument.

A. Ahrefs

Acest instrument este excelent pentru analiza backlink-urilor. În procesul de verificare al website-urilor pentru link-uri, îi ajută pe specialiști să adune informații despre cât de valoros este domeniul de referință potențial.

Evaluarea domeniului este una dintre cele mai importante valori Ahrefs pe care le luăm în considerare. Ne vorbește despre calitatea domeniului. DR are o valoare de la 1 la 100. Cu cât e mai mare, cu atât e mai bună calitatea website-ului și potenţialul link juice pe care îl poate transmite.

Ahrefs oferă raportul dintre domeniile de legătură față de cele legate, ajutând la evaluarea valorii website-ului pentru procesul de conectare.

Află, printre altele, potențialul DR și link juice, elimină domeniile care sunt deja exploatate sau spam și le selectează pe cele care au puterea de a-și împărtăși autoritatea.

În Ahrefs puteți verifica, de asemenea, Evaluarea URL. Care e diferența dintre acești doi parametri? Evaluarea URL poate fi verificată pentru fiecare subpagină a website-ului.

Pe de altă parte, DR vă spune despre starea medie a întregului domeniu. E un factor mai important pentru alegerea unor domenii de referință.

B. MOZ

Este un instrument multifuncțional care ne permite să examinăm și să monitorizăm parametrii website-ului.

Când vorbim de conectarea domeniilor, ne vom concentra în principal pe autoritatea domeniului. Definiția și funcția sa sunt analoge cu Evaluarea domeniului de la Ahrefs, despre care tocmai ați aflat.

Domain Authority este un parametru care arată potențialul de clasare al unui website dat. Scala DA este 1-100; cu cât scorul este mai mare, cu atât website-ul este mai valoros.

Factorii ce influențează scorul DA includ parametrii proprii MOZ, precum MozRank, MozTrust, numărul și calitatea link-urilor de intrare.

Autoritatea de domeniu arată, de asemenea, relevanța unui website pentru industria sa. Ne ajută să facem cercetarea domeniilor de referință cu acuratețe. MOZ se concentrează și pe Scorul SPAM.

C. Semrush

Semrush ne permite să determinăm Scorul de Autoritate al domeniilor pe care le verificăm. Acest parametru rezumă informațiile legate de backlink, traficul din website, raportul dintre link-urile nofollow și dofollow și multe altele.

D. Semstorm

Semstorm ne permite să efectuăm o analiză competitivă detaliată și să examinăm vizibilitatea domeniilor. Datorită instrumentului putem decide de unde să ne conectăm pentru a ne potrivi cu acțiunile concurenților clienților.

De asemenea, verificăm aici traficul organic estimat pe anumite domenii.

2. Numărul de legături de ieșire din domenii

Dorim să alegem domenii de referință potențiale care nu își distribuie “sucul” de link spre multe surse. Fiind cele mai valoroase website-uri de link-uri, alegem domenii care nu conțin multe link-uri.

Din punct de vedere SEO, domeniile cu mai puține link-uri de ieșire sunt mai valoroase decât cele cu multe link-uri de ieșire. Instrumentele descrise mai sus ne ajută să recunoaștem proporția și concentrarea adecvată a “sucului”.

3. Relevanța subiectului

Domeniile de la care ne conectăm la website-urile clienților ar trebui să fie în concordanță sau neutre cu profilul unei anumite industrii.

De exemplu, link-urile spre un salon de înfrumusețare de pe un website auto nu sunt cea mai bună idee. Putem folosi website-uri generale pentru astfel de clienți.

Cu toate acestea, când vorbim despre forumuri de stil de viață, facem legătura atât cu saloanele de înfrumusețare, cât și cu magazinele de animale de companie.

4. Diversitatea unor domenii

Diversitatea e cuvântul cheie atunci când alegeți domeniile potrivite la care să vă conectați. În procesul de construire a link-urilor selectăm link-uri relevante nu numai către pagina de pornire. Ci și către categorii, produse și articole de blog.

De asemenea, diversificăm tipurile de link-uri și locurile de publicare ale acestora. Pot varia de la postări scurte pe rețelele sociale sau website-uri de marcare până la conținut mai lung, cum ar fi articole backlink.

Articolele plătite sunt un alt tip de link-uri pe care le putem obține.

Acestea sunt texte lungi, de înaltă calitate, scrise cu ajutorul instrumentelor bazate pe date. Datorită acestui fapt, ele dau rezultate de aproximativ 2-3 ori mai bune decât dacă ar fi pur și simplu scrise și publicate pe aceeași pagină.

5. Concurența între domenii

Puteți avea propria strategie de conectare și website-uri de încredere, dar rivalii dvs. de pe piață sunt în permanență în alertă.

Atingerea pozițiilor de top în rezultatele căutării necesită abilitatea de a rămâne înaintea concurenței. Analizați link-urile create de concurenți și achiziționați propriile backlink-uri din aceleași domenii.

În acest scop, puteți folosi Ahrefs (deși este posibil să beneficiați și de Semstorm). Acest instrument afișează pagini cu link-uri care duc la website-urile concurenților.

Indică și parametrii acestora (DR, UR, numărul de backlink-uri, numărul de link-uri ce vin de la subpagina cu link-urile concurenților).

Datorită acestui fapt, puteți urmări cu ușurință cele mai recente activități ale concurenților dvs. și puteți ține pasul cu acțiunile lor.

Cum arată aceste activități în viața reală?

  1. să ne imaginăm că website-ul clientului are parametrii DR=17 și DA=12 (sunt cei pe care îi puteți verifica în Ahrefs și MOZ);
  2. când căutăm link-uri de domenii potrivite pentru website alegem mai întâi pagini cu parametri mai mari decât parametri actuali ai website-ului nostru. În prima etapă sporim pagina de pornire. Vom urmări backlink-uri de la domenii cu parametri apropiați de DR și DA > 30;
  3. când reușim să creștem DR și DA la 30, scădem cantitatea de legături și creștem calitatea acestora, ridicând parametri la 40;
  4. în timpul procesului link building, încrederea Google în website crește treptat. Măsurându-l cu instrumentele profesionale SEO, putem controla constant nivelul său prin ajustarea parametrilor de domeniu și a tipurilor de link-uri. Când website-ul atinge DR/DA ridicat și cele mai importante fraze apar deja în TOP 10, putem “lupta” pentru poziții mai înalte cu link-uri mai scumpe legate de anumite fraze cheie.

Concluzie

Atunci când verificăm domeniile de referință potențiale ne ghidăm de date concrete obținute din instrumentele SEO de încredere. E esențial ca backlink-urile să provină din domenii valoroase cu parametri mai mari decât ai website-ului clientului.

În timpul procesului aveți grijă de diversificarea corespunzătoare a link-urilor. Potriviți specificul lor cu o anumită pagină, astfel încât atât DA sau DR, cât și subiectul să fie toate bine echilibrate.

Important este că fiecare backlink creat este indexat în trei instrumente comerciale diferite. În acest mod vă puteți și asigura că este verificat de către roboții Google.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top