Gamificare, beneficiați de rezultate pozitive în comerț electronic. Descoperă în articolul de blog cum îți poți fideliza clientela online.
În zilele noastre, popularitatea pieței jocurilor video și a jocurilor de societate crește într-un ritm alert. Cum va putea beneficia afacerea dvs. de acest lucru?
Gamificarea comerțului electronic este un răspuns la întrebare! Cum funcționează și cum se face corect? Continuă să citești acest articol de blog pentru a afla mai multe informații pe acest subiect!
Probabil că citiți acest articol deoarece doriți să vă îmbunătățiți vânzările din comerț electronic și nivelul de implicare al cumpărătorilor. Vă întrebați cum să o faceți? Să descoperim, împreună, despre ce este vorba.
Gamificare: ce este?
Gamificarea se referă la utilizarea mecanismelor de jocuri video și de societate în scopuri non-joc, cum ar fi vânzări, marketing sau motivație.
Cu toate acestea, nu vorbim despre un joc în sine. Mai degrabă e un fel de instrument care îmbunătățește implicarea cu ajutorul unor activități noi și atractive.
Nu e vorba de a lua un joc aleatoriu și de a-l transforma într-un lucru care se potrivește strategiei dvs. de marketing. Nu acesta este scopul.
Fiecare joc vine cu dinamici separate și mecanisme caracteristice.
Același lucru e valabil pentru fiecare afacere. Planificarea corectă și combinarea obiectivelor strategice și determinării vor avea ca rezultat succesul viitor.
Vreți să îmbunătățiți implicarea, nu să descurajați oamenii, este evident. Mecanismele selectate corespunzător vă pot aduce efecte pozitive pe termen lung. Ce mecanisme de joc există și cum să le implementați în compania dvs.:
- puncte;
- clasamente;
- niveluri;
- provocări;
- cadouri.
Probabil că sunteți familiarizați cu toate acestea și cu trăsăturile caracteristice. Prin urmare, implementarea gamificării ar trebui să fie floare la ureche. Amintiți-vă că este doar un procent mic, deoarece există mult mai multe mecanisme.
Este crucial să le alegeți individual pentru fiecare afacere. Toată lumea este diferită și nu toate mecanismele vă aduc rezultate pozitive.
Merită să luați în considerare categoriile de jucători. Ne referim la un set de caracteristici umane care definesc ce îi place unei persoane să joace.
De exemplu, avem o persoană foarte socială și care joacă jocuri pentru a-i cunoaște pe ceilalți și a crea o comunitate. Dacă există un element de concurență, cum ar fi punctele sau clasamentele ori compararea cu ceilalți, acea persoană poate să nu se simtă motivată.
Efectul acțiunilor noastre poate fi complet opus celui intenționat.
Gamificarea poate lua diferite forme, inclusiv una internă și externă
Varianta internă este cea care are loc în cadrul organizației. Elementele de gamificare sunt introduse în activitățile zilnice ale angajaților.
Acestea pot fi provocări în timpul sesiunilor de formare sau în clasamentul proiectelor. În cuvinte simple, activitățile de lucru de zi cu zi devin mai atractive, ceea ce stimulează motivația.
Cu toate acestea, astăzi suntem pe cale să ne concentrăm pe celălalt tip de gamificare. O să vă spunem cum poate beneficia comerțul electronic de pe urma unei astfel de strategii.
Amintiți-vă că o abordare inadecvată a gamificării poate avea un impact negativ asupra companiei. Poate descuraja utilizatorii și crea o imagine de marcă negativă.
Aceeași regulă se aplică funcționării interne a întreprinderii și a angajaților.
Avantajele gamificării comerțului electronic
Gamificarea comerțului electronic vă poate ajuta să:
- atrageți mai mulți clienți;
- inspirați încredere;
- arătați că afacerea are o abordare neobișnuită;
- îmbunătăți vânzările;
- aflați despre comportamentul, așteptările și dorințele clienților.
Cum să beneficiezi de gamificarea pentru comerțul electronic?
Cunoașterea clienților și a preferințelor acestora e un pas foarte important în implementarea gamificării în comerțul electronic. Rețineți deciziile de cumpărare luate de oameni pentru a crea o strategie atrăgătoare și captivantă.
Mai jos puteți vedea câteva exemple care arată cum să beneficiați de gamificare într-un magazin online.
1. Programe de loialitate: păstrează clienții pentru mai mult timp
Da, programele de loialitate fac parte din gamificare. Clienții pot colecta puncte sau alte recompense pentru a primi un premiu (este, de asemenea, un mecanism bazat pe joc).
E important să atrageți clienții pentru ca aceștia să dorească să revină și să schimbe puncte câștigate în recompense. Să o facem într-un mod interesant pentru a obține o mulțime de beneficii.
De exemplu, avem o librărie online. Cu cât cumpărați mai multe cărți, cu atât veți obține mai multe puncte. Fiecare achiziție ulterioară are ca rezultat o reducere mai mare la alte cărți.
2. Recompense și ecusoane prin gamificare: faceți clienții să se simtă apreciați
Multe website-uri oferă lucruri precum profiluri de clienți sau conturi. Puteți recompensa clienții cu ecusoane online afișate oricui verifică profilul.
Utilizatorii se vor simți apreciați și respectați, ceea ce este crucial pentru orice persoană.
De exemplu, un magazin cu jocuri de societate beneficiază de niveluri și puncte în strategia sa de gamificare. Pentru fiecare achiziție, recenzie, legătură sau recompensă, cumpărătorul primește așa-numite puncte de experiență pentru clienți.
În afară de încurajarea încrederii, creează, de asemenea, implicare. Încurajează oamenii să creeze o bază de linkuri, să adauge recenzii și să cumpere mai multe produse.
3. Provocări: reduceri pentru cei mai activi utilizatori
Introduceți provocări, adică sarcini suplimentare sau puzzle-uri care vor permite clienților să câștige o reducere. Dacă fac acest lucru, se vor simți mai puternici.
În aceste condiții, este mai probabil să rămână cu tine pentru mai mult timp.
4. Prestigiu: gamificare pentru creșterea valorii
După cum s-a menționat mai sus, puteți introduce așa-numitul mecanism de prestigiu. De exemplu, produse pe care oamenii le obțin la achiziționarea unui set special.
Seamănă cu un cadou: cumpără ceva pentru a primi altceva în plus. Clienții sunt motivați din două motive. În primul rând, primesc un articol de la tine. În al doilea rând, acest articol nu este accesibil altfel.
5. Clasamente: un element de concurență
Comerțul electronic poate beneficia de clasamente pentru a încuraja clienții să concureze între ei. De exemplu pentru reduceri suplimentare sau produse speciale.
În acest fel, puteți crea o comunitate angajată. Aceasta vă va îmbunătăți în mod activ traficul și va genera alte vânzări suplimentare pentru multe magazine online.
Există o mulțime de strategii de gamificare pentru comerțul electronic pe care le puteți adopta.
Rețineți că o abordare adecvată este cheia succesului. Nu puteți folosi în mod aleatoriu mecanica jocului în procesul de achiziție.
Cunoașteți-vă clienții, înțelegeți nevoile acestora și apoi gândiți-vă la activitățile atrăgătoare.
De asemenea, este o idee bună să petreceți câteva minute documentându-vă despre industria jocurilor, deoarece de aici provin inspirația și ideile.
Gamificare: concluzie
Înainte de a lua orice măsuri, elaborați o strategie adecvată. Gamificarea nu își va face treaba în toate aspectele unei operațiuni de comerț electronic.
Se presupune că este o pauză interesantă și antrenantă de la sarcinile de zi cu zi și realitatea monotonă. Nu acționați rapid și impulsiv dacă nu cunoașteți destinatarii și pregătiți-vă un plan.
Nu veți regreta că ați acționat cu înțelepciune și responsabilitate!
Sarcina dvs. de astăzi este să cunoașteți clienții și angajații pentru a veni cu o strategie care să îi atragă. Gândește-te la jocul pe care l-ai parcurs recent. Combină elementele sale cu activitățile zilnice și vezi unde poți ajunge.
Sunteți în căutarea unor servicii SEO sau de web design pentru afacerea dvs.? Aveți nevoie de o campanie eficientă de advertoriale SEO? Intrați chiar azi în contact cu această agenție de optimizare SEO!
This Post Has 0 Comments