Skip to content
Experiența Utilizatorului

Experiența utilizatorului

Experiența utilizatorului, de ce este importantă pentru optimizare SEO. Așteptările utilizatorilor cresc datorită dezvoltării tehnologiei.

Oamenii își cunosc nevoile. Prin urmare, vor ca PC-urile și alte dispozitive să funcționeze și mai eficient, transparent și intuitiv.

Toate acestea au un impact enorm asupra comportamentului utilizatorilor care beneficiază de motoarele de căutare.

Astfel, astăzi vom discuta în acest articol de blog o problemă a “butoanelor fierbinți”: UX și impactul său asupra SEO!

Scurtă introducere: câteva cuvinte despre experiența utilizatorului

Deși expresia “experiența utilizatorului” pare relativ nouă, a fost folosită în contextul interacțiunii om-computer încă din anii ’70. În prezent, este un subiect extrem de comun în industria IT și de marketing online.

Termenul are numeroase definiții. Cu toate acestea, descrie, de obicei, întreaga experiență umană (sau de utilizator), nu numai cu computerele și cu website-urile, ci și cu serviciile, produsele sau sistemele.

Ideea experienței utilizatorului subliniază trei caracteristici cruciale ale produselor/serviciilor/etc.:

  • utilizabilitate;
  • atractivitate;
  • emoții pozitive.

Datorită respectării regulilor și principiilor UX în etapa de dezvoltare a unui website puteți crea o platformă ușor de utilizat.

Aceasta încurajează vizitatorii să revină, să cumpere și să recomande prietenilor pagina dvs. web.

Principiile UX nu se aplică numai internetului și tehnologiei.

Ați împins vreodată o ușă ce avea un semn “Trageți”? Nu înseamnă că ați făcut ceva greșit. Cel mai probabil semnul a fost plasat greșit, a fost scris pe un font necorespunzător sau mânerul ușii îl acoperea. UX greșit în viața reală…

Scopul comun: de ce UX și SEO vizează atingerea aceluiași obiectiv?

În ultimii ani am putut observa că Google apreciază cu adevărat website-urile ce răspund la întrebările utilizatorilor. Și aici SEO și UX încep să împărtășească interese comune.

Fiecare își propune să ofere utilizatorilor conținut relevant și să îi ajute să își satisfacă nevoile. De fapt, SEO îi îndrumă pe oameni către conținutul pe care îl caută, iar UX îi face să dorească o conversie.

Să fim sinceri, ambele sunt concepute pentru a îmbunătăți conversia. Nu contează dacă vorbim de mai multe vânzări, mai mult trafic organic, mai multe înscrieri la newsletter etc.

În acest moment, putem afirma că optimizarea SEO trebuie să coexiste cu UX. Împreună cu dezvoltarea motoarelor de căutare, experiența utilizatorului a devenit unul dintre factorii de clasare.

Optimizarea SEO în sine nu va menține vizitatorii pe pagina dvs.

Dacă un website este neintuitiv și opac într-un mod care face dificilă desfășurarea celor mai simple activități, cum ar fi autentificarea sau adăugarea de produse în coș, utilizatorii îl vor părăsi.

Google a recunoscut că acordă prioritate website-urilor ce oferă conținut cu adevărat valoros.

Utilizabilitatea este adesea listată ca factor de clasare.

Există, de asemenea, zvonuri despre semnale ale utilizatorilor, care ar fi factori importanți de clasament de câțiva ani. De exemplu, timpul petrecut de un vizitator pe o pagină, CTR-ul sau rata de respingere.

Toate acestea sunt componente de UX pozitiv.

Legea lui Coulomb în online: cum se afectează reciproc experiența utilizatorului și optimizarea SEO?

Pentru cei dintre voi care nu au fost atenți la orele de fizică legea lui Coulomb descrie forța interacțiunii electrostatice a sarcinilor electrice. 😉

De fapt, atât SEO, cât și UX împărtășesc o mulțime de principii comune a căror aplicație stimulează ambii indicatori. Acum, vă vom oferi câteva exemple care arată de ce experiența utilizatorului este importantă pentru optimizare SEO.

Cum să beneficiezi de SEO pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului?

Recent, conținutul a devenit un factor important de clasare SEO. Asigurarea calității sale ridicate are un impact pozitiv asupra UX.

Dacă unui utilizator i se oferă conținut valoros acesta e mai dispus să rămână pe pagină pentru mai mult timp și să se bucure de experiențe pozitive.

Titlul și meta descrierea sunt alte elemente SEO care ajută utilizatorii.

Desigur, ar trebui să direcționeze în principal roboții motoarelor de căutare spre website. Totuși, dacă sunt optimizate corect și redactate într-un mod interesant, pot încuraja și oamenii să viziteze pagina.

Datorită lor, vizitatorii știu imediat la ce să se aștepte de la un anumit website.

UX și impactul asupra optimizării SEO: exemple utile

Desigur, nu doar UX afectează SEO, ci și invers. Ce strategie SEO puteți folosi pentru a vă îmbunătăți experiența de utilizare?

În primul rând, aflați despre produsele pe care oamenii le caută în online și ce metode folosesc.

Veți putea oferi experiența utilizatorului la un nivel mai ridicat din punct de vedere calitativ. Pune-te în locul unui utilizator oarecare și șterge conținutul ce nu prezintă interes pentru vizitatori.

Evidențiați elementele accesate cel mai frecvent de oameni.

Google Search Console este extrem de util în acest caz. Vă va permite să verificați ce subpagini sunt vizitate cel mai frecvent sau pentru ce cuvinte cheie este afișat website-ul dvs. în rezultatele căutării.

Este, de asemenea, o idee bună să efectuați teste de utilizare.

Modificați website-ul pentru a-l orienta către oameni.

Rețineți că experiența utilizatorului e extrem de importantă în comerț electronic. Institutul Baymard a estimat că, în 2016, 69,2% dintre potențialii clienți și-au abandonat coșurile de cumpărături.

Acesta este un rezultat frecvent întâlnit pentru un website prost conceput, care nu este ușor de utilizat.

Pentru a vă asigura utilizarea corectă a magazinului dvs., rețineți următoarele:

  • cataloagele de produse necesită sortare și filtre adecvate;
  • cardurile de produse ar trebui să fie ușor de utilizat și să arate clar cele mai importante caracteristici;
  • adăugarea de produse în coș ar trebui să fie clară și transparentă. Ar trebui să fie posibil să reveniți la lista de produse oricând;
  • recenziile facilitează procesul decizional, deci merită să le aveți pe pagină;
  • un motor de căutare a produselor funcțional e cheia pentru cumpărături ușoare. Înregistrarea/autentificarea ar trebui să fie intuitivă și fără probleme;
  • când vine vorba despre coșul de cumpărături, ar trebui să puteți alege o metodă de expediere convenabilă. Să vedeți starea și valoarea comenzii dvs., iar întregul proces ar trebui organizat într-un mod logic;
  • website-ul ar trebui să includă elemente care creează credibilitatea magazinului. De exemplu, certificatele de calitate, informații despre parteneri sau sigle ale mărcilor ale căror produse le vindeți.

Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile ce creează experiența utilizatorului așa cum trebuie să fie: pozitivă. Toate ar trebui implementate în magazinul dvs. online.

De asemenea, au un impact pozitiv și asupra optimizării SEO. Un client care nu abandonează coșul de cumpărături va putea îmbunătăți rata de conversie.

Concluzie

După cum puteți vedea, UX afectează semnificativ și eficient optimizarea SEO (și invers). Doriți să atrageți mai mulți utilizatori pentru și mai mult timp?

Vreți să îmbunătățiți conversia așteptată? Combinați optimizarea SEO și experiența utilizatorului. Este o rețetă rapidă pentru succes!

Intrați în contact cu această agenție de optimizare SEO. Profitați de servicii SEO și de web design la cel mai înalt nivel. De asemenea, vă recomandăm să analizați și importanța unei campanii de advertoriale SEO!

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top