Skip to content
dropshipping

Dropshipping, cum funcționează

Dropshipping, cum funcționează și de ce este importantă optimizarea SEO. Articol de blog pentru cei care vor să încerce noi oportunități.

Când se iau în considerare diferite modele de vânzări online, proprietarii de comerț electronic aleg dropshipping. Dar ce înseamnă, de fapt, dropshipping?

Care sunt regulile, avantajele și dezavantajele sale? În articolul de azi afli cum funcționează companiile dropshipping și la ce să acorzi atenție atunci când faci optimizare SEO pentru un astfel de magazin.

Dropshipping: informații generale

Dropshipping este un fel de acord între un magazin online și un angrosist.

E vorba de transferul procesului de expediere a mărfurilor către furnizor. Datorită acestuia, proprietarul magazinului online nu are nevoie de spațiu de depozitare.

Responsabilitatea vânzătorului se limitează la colectarea comenzilor ce sunt transmise furnizorului, angrosistului sau producătorului.

Procesul de dropshipping poate fi descris în câțiva pași simpli:

  1. clientul plasează o comandă în magazinul online și plătește prețul pentru produs;
  2. vânzătorul plasează comanda către furnizor printr-un sistem digital sau manual;
  3. furnizorul procesează comanda;
  4. vânzătorul plătește furnizorului prețul cu ridicata al produsului;
  5. produsul este expediat de către furnizor spre client.

Dropshipping: la ce să acordați atenție când alegeți acest model?

Fiecare afacere are un anumit risc. Situația nu diferă când vine vorba de dropshipping. Riscul vine după transferarea comenzii către furnizor.

În acest moment, magazinul online nu are niciun control asupra timpului de livrare sau calității bunurilor comandate.

Prin urmare, unul din cei mai importanți factori atunci când alegeți un angrosist sau un producător e de a determina condițiile legate de expediere, reclamații și returnări ale produselor.

În cazul unor articole defecte sau cu probleme de livrare, proprietarul magazinului online trebuie să se confrunte cu clienții nemulțumiți. Alegerea furnizorului ar trebui să depindă și de cantitatea de produse oferite.

Cu cât mai multe bunuri sunt oferite de magazin, cu atât este mai profitabil contractul.

Pro și contra

Principalele avantaje ale dropshipping-ului includ:

  • nu este nevoie să aveți grijă de logistica legată de procesarea comenzilor;
  • costuri reduse de administrare a unui magazin online datorită faptului că nu trebuie să aveți un depozit;
  • economisirea timpului: nu este nevoie să expediați pachete, să decontați tranzacții sau să comandați bunuri;
  • livrare rapidă către client;
  • posibilitatea de a începe afacerea cu un buget redus.

Din păcate, există și o parte mai puțin plăcută a acestui proces de afaceri. Principalele dezavantaje ale acestui model includ:

  • riscul ca produsul comandat să fie în afara stocului furnizorului;
  • costuri ridicate de gestionare a unei singure comenzi;
  • dificultăți în a face optimizare SEO pentru magazin;
  • lipsa diversificării.

Magazin online pe sistem dropshipping și problemele sale potențiale

După cum știți, magazinul depinde strict de furnizorul cu care a semnat contractul.

Pe de o parte, oferirea unei game largi de produse necesită cooperarea cu câțiva angrosiști. În acest caz, este crucial să aflăm dacă contractanții selectați nu includ clauze de neconcurență în acordul lor.

De asemenea, este problematic atunci când furnizorul încetează să vândă un produs și îl retrage din gamă.

Datorită faptului că magazinul este integrat cu angrosistul, retragerea unui anumit articol înseamnă că website-ul dvs. nu va afișa această pagină a produsului.

În schimb, va genera eroarea 404, informând că valoarea specificată nu poate fi găsită. În acest caz, cel mai bine este să redirecționați traficul către categoria sau subpaginile de produse legate în mod tematic de obiectul oferit anterior.

Dacă nu luați nicio măsură atunci când vedeți erori 404, veți crește rata de respingere și veți pierde link-uri valoroase. Când faceți optimizarea SEO pentru un magazin de dropshipping e crucial să fiți atenți!

Asigurați-vă că link-urile create în timpul procesului de link building sunt direcționate către paginile de produse ale magazinului dvs. sau către website-ul producătorului.

Conectarea incorectă va îmbunătăți pozițiile furnizorului cu care ați semnat contractul în detrimentul dvs. Faptul că magazinul poate fi afișat pentru același număr de cuvinte cheie ca website-ul producătorului este o altă problemă.

De aceea, descrierile și conținutul unic al produselor sunt atât de relevante. Veți afla despre aceasta în următoarea parte a articolului nostru.

Optimizare SEO eficientă pentru dropshipping: investiți în descrieri unice

Integrarea unui magazin online cu un furnizor este unul dintre cei mai importanți factori care determină funcționarea eficientă a afacerii dvs.

Datorită acesteia, puteți obține imagini, descrieri și niveluri de stoc furnizate de către angrosist sau producător. De ce merită să alocați timp pentru a crea descrieri unice de produse în loc să beneficiați de cele gata pregătite?

Conținutul duplicat nu este evaluat pozitiv de Google!

Toate companiile care cooperează cu un anumit furnizor au acces la aceleași texte și imagini. Acest lucru are efecte și mai directe în optimizare SEO.

Prin urmare, merită să vă dedicați timpul pe care l-ați petrece în mod normal pentru a expedia pachetele în a realiza descrieri unice ale gamei dvs. de produse.

Activitatea va fi apreciată nu numai de Google, ci și de clienți.

Când scrieți singuri textul puteți beneficia de limbajul beneficiilor și puteți prezenta cele mai importante elemente ale articolului, cu o personalizare a descrierilor.

Blog, un instrument gratuit care acceptă optimizarea SEO

Uneori, este imposibil sau greu să creezi singur descrieri.

Administrarea unui blog de companie e o activitate în care trebuie să investiți timp. Acest instrument te poate ajuta cu ușurință să ajungi în poziții mai bune în rezultatele căutării.

Actualizați în mod regulat blog-ul cu conținut “proaspăt”. De exemplu, tendințe, liniile directoare sau clasamente ale produselor. Acest conținut îi va încuraja pe cititori să vă viziteze website-ul și să îmbunătățească poziția magazinului.

Nu uitați să diversificați conținutul de pe website-ul dvs. Beneficiați de pe urma videoclipurilor și a graficilor. Astfel nu veți descuraja utilizatorii cu texte lungi și plictisitoare.

Activități on-site pentru dropshipping

SEO on site se referă la toate activitățile desfășurate pe website. Vorbim de un element de bază care ar trebui luat în considerare atunci când faceți optimizare SEO pentru un magazin dropshipping.

Traficul organic Google poate fi ușor stimulat prin utilizarea SEO on site. Se presupune că va crea un magazin online potrivit pentru motoarele de căutare.

Optimizarea paginii este menită să organizeze codul sursă al unui website. Un astfel de cod poate fi citit și analizat fără efort de către roboții Google.

În acest fel, magazinele dropshipping își pot îmbunătăți clasamentul. Aceste acțiuni cresc șansele de a spori numărul de afișări de pagini și click-uri organice.

Activitățile pe care ar trebui să le desfășurați, pas cu pas

În primul rând, începeți cu selectarea cuvintelor cheie pentru care va fi afișat magazinul în rezultatele căutării. Acesta este primul pas pe care trebuie să îl faceți înainte de a implementa orice modificare a website-ului.

Acest lucru se poate face cu ajutorul instrumentelor adecvate și a tehnicilor de cercetare a cuvintelor cheie.

Optimizarea anteturilor și meta-etichetelor este următorul pas. Acestea pot fi găsite pe fiecare pagină și subpagină a magazinului dvs. online.

Este recomandabil să modificați etichetele și meta-etichetele individual, în funcție de cuvintele cheie, pentru fiecare subpagină. Titlul paginii, care este o descriere a website-ului, e cea mai relevantă etichetă.

Aici, roboții Google încep să analizeze codul paginii. Apoi, trecem la descrierea și antetele website-ului. Puteți plasa informații importante însoțite de cuvinte cheie relevante.

În continuare, să discutăm despre conținutul website-ului. Plasarea cuvântului cheie în eticheta cu numele produsului și în descrierea alternativă a imaginii este o bună practică SEO.

Conectarea internă adecvată este ultimul pas pe care ar trebui să îl faceți.

Acest element este la fel de crucial precum conținutul website-ului. Legarea corectă este cheia succesului! Structura secțiunilor, subsecțiunilor și ale produselor ar trebui să fie concepută astfel încât să permită o navigare ușoară.

Urmând acești pași, vă asigurați că textele de pe website-ul dvs. nu vor fi percepute ca un conținut duplicat, în ciuda utilizării descrierilor de la furnizor.

Activități suplimentare pentru îmbunătățirea pozițiilor website-ului

Configurarea profilurilor de social media e primul pas pe care ar trebui să îl faceți pentru a îmbunătăți în plus poziția magazinului dvs. de dropshipping.

În acest fel, puteți inspira încredere și genera noi canale de vânzare.

Postările de pe rețelele de socializare pot include fotografii și link-uri de calitate care redirecționează utilizatorii către magazinul dvs. online.

Multichannel, adică vânzarea prin diferite canale, este a doua activitate suplimentară.

Beneficiați de website-uri de licitații precum Google Merchant Center, Facebook Market și website-uri de comparare a prețurilor.

Profitați de platformele cu recenzii despre produse.

Portalurile sunt frecvent alese de clienți pentru a-și împărtăși experiențele după cumpărarea unui produs. Recenziile sunt o rețetă ideală pentru a îmbunătăți recunoașterea mărcii.

Afectează adesea procesul decizional al potențialilor cumpărători.

Concluzie

Dacă decideți să înființați un magazin online dropshipping trebuie să vă amintiți că, în afară de numeroasele avantaje acesta are și anumite părți negative.

În primul rând, gândiți-vă la descrieri de produse duplicate copiate automat de pe website-ul producătorilor. Sau la bunurile retrase ce nu mai sunt oferite de furnizor.

Crearea de conținut unic vă va ajuta să scăpați de conținutul duplicat extern. Vă va permite să generați și o nouă bază de date pentru cuvinte cheie diferite de cele selectate de un angrosist sau de alte magazine.

Prin urmare, investiți în servicii SEO și de web design cu ajutorul acestei agenții de optimizare SEO. Intrați în contact cu noi chiar azi! Un membru al echipei va lua legătura cu dvs. în cel mai scurt timp.

De asemenea, vă vom explica și de ce este important să acordați atenție unor advertoriale SEO. Astfel de articole ce sunt plasate strategic pe anumite website-uri pot face diferența pentru afacerea dvs.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top