Online, ce trebuie luat în considerare când construiți un magazin. Vă gândiți să înființați un magazin dar nu știți de unde să începeți? Vă întrebați cum să adaptați un proiect atrăgător la cerințele SEO?
Sau cum să dezvoltați un magazin online care generează cu adevărat trafic organic și, în același timp, să arate natural și atractiv?
Nu contează de ce ești aici. Am conceput un ghid cuprinzător care vă va permite să începeți comerțul electronic cu dreptul. Rămâneți câteva minute pentru a afla cum să vă pregătiți magazinul pentru a apărea în motorul de căutare.
Magazin online: de ce ar trebui să le faci pe toate?
Din cauza situației din 2020, piața comerțului electronic s-a dezvoltat foarte rapid.
Proprietarii de magazine online întâmpină diverse oportunități pe care nu vor să le rateze atunci când planifică vânzările. Un număr semnificativ de utilizatori de Internet cumpără online.
Pe scurt: comerțul electronic se bucură de anii săi de glorie!
Competitivitatea pieței rezultată din apariția de noi magazine online crește odată cu interesul pentru cumpărături online. Acest lucru, la rândul său, împiedică procesul de optimizare SEO.
Cu toate acestea, dezvoltarea unui magazin SEO-friendly este primul pas pentru a-ți cerceta rivalii de pe piață și a-i ajunge din urmă.
Potențialii clienți caută informații nu numai pe website-ul dvs. Ci și pe social media, forumuri, website-uri de comparație și, în cele din urmă, în motoarele de căutare.
De aceea, SEO este atât de important. Ar trebui să vă garanteze prezența și vizibilitatea maximă în toate punctele posibile de contact cu consumatorii.
De ce utilizatorii se bucură de cumpărături online și ce înseamnă asta pentru dvs.?
Când analizăm bazele de date din lunile anterioare, putem determina cu ușurință demografia cumpărătorilor online.
O analiză adecvată a pieței e extrem de importantă, deja în stadiul dezvoltării unui website. Pentru a accesa mai multe date, consultați rapoartele menționate în acest articol de blog.
Astăzi nu vom vorbi despre date demografice (deși vom menționa grupul țintă). În schimb ne concentrăm asupra motivelor pentru care utilizatorii se bucură de cumpărături online și ce legătură au cu magazinul dvs. online.
Utilizatorii apreciază faptul că pot face cumpărături toată ziua. În cazul unui magazin online trebuie să aveți grijă de disponibilitatea paginilor.
Găzduirea fiabilă va preveni erorile tehnice rezultate din inaccesibilitatea paginii.
Mai mult, faptul că nu trebuie să mergi la magazinul fizic e un alt avantaj.
Trebuie să asiguri opțiuni de expediere care garantează că oamenii nu vor trebui să meargă mai departe decât de dulapul preferat de colete, dacă vor această formă de livrare.
Timpul de selecție nelimitat este benefic pentru utilizatori. Cu toate acestea, atunci când vă dezvoltați magazinul online, trebuie să proiectați o cale de cumpărare clară și transparentă.
În acest mod puteți împiedica utilizatorii să abandoneze coșul de cumpărături și să aleagă rivalii de pe piață.
De ce ar trebui să aveți grijă de SEO atunci când vă dezvoltați magazinul?
- pentru a economisi timp și bani. Dezvoltarea unui magazin online cu SEO în minte este mai benefică decât comisionarea acestui aspect unei agenții SEO mai târziu;
- pentru a satisface utilizatorii. Câteva aspecte la care trebuie să acordați atenție în ceea ce privește SEO sunt utile atunci când vorbiți despre marketing sau UX. Un meniu bine structurat, nume de categorii transparente, descrieri utile și clare ale produselor sau posibilitatea de a revizui articole sunt doar câteva dintre aceste soluții;
- pentru a preveni problemele în viitor. Un audit SEO al website-ului poate sugera că trebuie să fie reproiectat (ceea ce e problematic). Algoritmii sunt actualizați atât de frecvent încât serviciile SEO regulate sunt obligatorii. Este întotdeauna mai bine să investiți în rafinarea website-ului, nu în salvarea elementelor de bază;
- pentru a asigura conținut de calitate de la bun început. Deși este posibil să nu vedeți rezultatele după o lună, un website conceput corect vă va aduce profit în viitor;
- pentru a îmbunătăți vizibilitatea online. Vizibilitate mai bună = trafic organic îmbunătățit = profituri sporite și rentabilitate mai rapidă a investiției;
- pentru a-ți depăși rivalii de pe piață. Aveți nevoie de ceva care să vă distingă de mulțime. Ce? Un magazin SEO-friendly este un răspuns perfect la provocările pieței de comerț electronic.
Cum să construiești un magazin online prietenos cu SEO?
Când știi de ce să o faci, acum trebuie să înveți cum să construiești un magazin online prietenos cu SEO.
Am promis că vă voi oferi un ghid cuprinzător, așa că, fără alte texte, să discutăm punctele specifice:
1. Respectați cerințele utilizatorilor
Chiar dacă pare evident, înainte de a dezvolta un magazin online, trebuie să cercetați piața și să vă definiți destinatarii țintă. Este inutil să luați măsuri fără un plan adecvat.
De asemenea, trebuie să aflați de ce user personas sunt atât de importante.
De ce este atât de important atunci când dezvolți un magazin?
Un tânăr student la artă care caută cărți despre design va avea cerințe complet diferite față de o femeie în vârstă care dorește să cumpere produse cosmetice naturale. Același lucru este valabil și pentru cuvinte cheie.
Cunoașterea grupului țintă vă va ajuta să selectați corect cuvintele cheie. În acest mod, puteți decide ce produse sau servicii ar trebui prioritizate (și cum să o faceți) pentru a îmbunătăți eficiența în optimizare SEO.
2. Analizați cuvintele cheie
O analiză a cuvintelor cheie este primul pas pentru îmbunătățirea vizibilității online.
Instrumente precum Semstorm sau Senuto vă vor ajuta (recomand și alte instrumente).
Însă, merită să aveți în vedere faptul că cuvintele cheie sunt un subiect extrem de complicat și poate fi mai indicat să lăsați sarcina pe seama specialiștilor.
Acestea necesită luarea în considerare a unui număr de factori precum competitivitatea, numărul lunar de căutări, dificultatea frazelor, sezonalitatea și tendințele.
Și nu acesta este sfârșitul! În plus, este crucial să ne amintim că nu este suficient să specificați câteva fraze de bază.
Fiecare subpagină trebuie să aibă cuvinte cheie unice care nu trebuie să se repete sau suprapună.
3. Alegeți găzduirea potrivită pentru magazinul online
Selecția serverului are impact asupra SEO? Da. Găzduirea este importantă pentru SEO (timpul de încărcare, siguranța sau potențialele erori).
Cu toate acestea, când luați în considerare o achiziție, trebuie să fiți atenți la ofertele care se pot dovedi păguboase.
Evaluați performanța sau viteza unei găzduiri date înainte de a o alege.
4. Implementați instrumente de analiză și monitorizare
Nu există optimizare SEO fără instrumente. Încă din primele zile de funcționare ale magazinului, instrumente ca Google Analytics sau Google Search Console vor fi utile.
Vă vor ajuta să urmăriți traficul intern și extern, căile utilizatorilor sau frazele care îi conduc pe oameni către anumite subpagini.
Dacă desfășurați campanii online, puteți beneficia și de Pixel pentru Facebook și Hotjar.
Cel din urmă este instrumentul pentru așa-numita urmărire scroll sau urmărirea click-urilor care vă permite să înțelegeți mai bine utilizatorii.
5. Umpleți pagina magazinului online cu un conținut de calitate
Pe lângă atragerea utilizatorilor, conținutul de calitate vă permite să aplicați în mod eficient cuvinte cheie relevante.
Nu lăsați pagini goale care sunt percepute ca nevaloroase. Umpleți pagina de destinație cu un text unic care va atrage atât utilizatorii, cât și roboții.
Descrieți cu atenție fiecare produs, astfel încât oamenii să poată afla mai multe despre el.
Nu uitați de blog și conținut cât mai divers: videoclipuri, grafică sau infografice care atrag efectiv atenția.
Evitați conținutul duplicat și nu copiați descrieri de pe website-urile producătorilor sau ale rivalilor de pe piață.
6. Aveți grijă de arhitectura corectă a website-ului
De ce este arhitectura website-urilor atât de vitală pentru optimizarea SEO? Un robot, ca un om, navighează prin subpagini individuale pas cu pas sau, mai degrabă, link cu link.
Și, indiferent cât de mult dorește, nu poate ajunge la o pagină care nu este evidențiată în sitemap și nu are conexiune la alte subpagini.
Cu cât pagina este mai extinsă, cu atât este mai greu pentru roboți să o navigheze.
Concentrați-vă pe meniul website-ului. Trebuie să fie intuitiv, de preferință drop-down, proiectat într-un mod care să împiedice dispariția acestuia după o ușoară mișcare a cursorului într-o direcție sau alta.
Categoriile ar trebui să fie împărțite într-un mod logic și transparent, păstrând numele produselor specifice.
De ce? Numele bine structurate sunt deja ancore (așa-numitele ancore de potrivire exactă) și, prin urmare, acceptă un link intern. De aceea, este mai bine să folosiți nume specifice, poate chiar cât mai evidente.
Conectarea internă menționată mai sus este o parte importantă a arhitecturii website-ului.
Cum se poate îmbunătăți? Folosiți breadcrumbs, plasați linkuri către categorii în subsol, furnizați apeluri la acțiune atractive în articole de pe blog, conectați la categorii de produse și alte elemente care pot fi de interes pentru utilizatori.
7. Nu uitați de SEO tehnic
În zilele noastre, combinația dintre un website de calitate și un conținut valoros e o rețetă rapidă pentru succes. Cum să dezvolți un magazin online care să fie în conformitate cu principiile tehnice SEO?
- certificat SSL, important pentru utilizatori și motoarele de căutare. Protejează website-ul și asigură funcționarea sa sigură, încurajând în același timp utilizatorii să cumpere;
- creați o sitemap și încărcați-o în Google Search Console. În acest fel, roboții o vor putea indexa. Un fișier sitemap.xml bine implementat este indispensabil unui magazin online de calitate;
- txt este un alt element de care ar trebui să avem grijă atunci când vine vorba de SEO tehnic. Dacă îl aplicați incorect, pagina nu poate fi indexată;
- asigurați-vă dimensiunea și timpul de încărcare corespunzătoare ale website-ului. Amintiți-vă că uneori mai puțin este mai bine. Aveți grijă de dimensiunea și viteza website-ului;
- datele structurate ajută Google să înțeleagă conținutul paginii. Vorbim despre elemente precum stele, recenzii, numărul de voturi și prețul produselor;
- asigurați-vă calitatea corectă a versiunilor website-ului în diferite limbi. Implementați hreflang, asigurați traduceri corecte, cuvinte cheie sau un domeniu local, nu numai un director local;
- plasați atributul no-follow pe link extern. Vă conectați la website-urile partenerilor, producătorilor sau propriilor rețele de socializare? Utilizați nofollow atunci când faceți legături externe;
- textele alternative sunt invizibile și aparent lipsite de importanță. Însă, lipsa lor este una dintre cele mai frecvente greșeli de comerț electronic. Textele alternative permit Google să analizeze grafica și să ajute persoanele cu deficiențe de vedere;
- titlu și meta descriere. În mod similar cu cercetarea cuvintelor cheie, e un nivel avansat de SEO, deci este mai bine să comisionați sarcina unei agenții. Cu toate acestea, dacă nu aveți o astfel de oportunitate, consultați plugin Yoast SEO pentru WordPress.
8. Amintiți-vă despre versiunea mobilă pentru magazinul online
În cele din urmă, trebuie să menționez importanța unei versiuni mobile pentru un magazin online.
Acest lucru este relevant nu numai din cauza indexării. Să vedem împreună ce apare în raportul Omni-Commerce:
“Cumpărăturile pe mai multe dispozitive sunt chiar mai puternice decât acum un an.
Consumatorii încep procesul de cumpărare pe un dispozitiv și finalizează tranzacția pe altul.
Problema unei experiențe de cumpărare uniformă devine extrem de importantă, indiferent de canalul de vânzare”.
După cum puteți observa, nu trebuie să percepeți smartphone-urile ca fiind mai puțin importante.
Din contră! “Aventura” utilizatorilor cu magazinul dvs. online începe frecvent pe smartphone-uri, deci asigurați-vă că pagina este suficient de rapidă.
De asemenea, nu forțați vizitatorii să se lupte cu butoanele plasate prea aproape unele de altele.
9. Planificați metodele de expediere și de plată care acceptă conversia
Ce metode de plată se bucură de cea mai mare popularitate? Transferurile rapide și ramburs sunt încă alese de un număr semnificativ de cumpărători.
Transferurile bancare tradiționale sunt mult mai puțin importante, deși sunt încă populare în rândul consumatorilor cu vârsta de peste 55 de ani.
În cazul în care constituie grupul dvs. țintă asigurați-vă că le furnizați această metodă de plată.
Magazin online prietenos cu optimizarea SEO: concluzie
Un magazin online prietenos cu optimizarea SEO este una dintre cele mai bune investiții pe care le puteți face atunci când începeți aventura dvs. de comerț electronic.
Vă întrebați dacă merită să începeți cooperarea cu o agenție SEO?
Un magazin online bine pregătit este piatra de temelie pentru activitățile ulterioare. Cu toate acestea, dacă nu vă simțiți confortabili desfășurând astfel de activități, nu trebuie să faceți totul de unul singur.
Activitățile eronate vă pot face mai mult rău decât bine.
Acum știți ce să faceți, prin urmare, cu aceste cunoștințe de bază despre comerțul electronic, puteți începe să “cuceriți” lumea online!
Împărtășiți expertiza dezvoltatorilor și echipei de marketing pentru a combina toate activitățile care se vor sprijini reciproc.
Toate acestea vă vor ajuta să ajungeți pe poziții mai bune în rezultatele căutării. Intrați în contact cu această agenție de optimizare SEO pentru a descoperi întreaga noastră gamă de servicii SEO.
În plus, vă putem ajuta și în ceea ce înseamnă activitățile de advertoriale SEO, extrem de importante pentru o afacere aflată la început de drum. Și nu numai!
This Post Has 0 Comments