Tendințe, cele mai bune (și cele mai rele) din web design de până acum. Ne uităm la tendințele din acest an, atât pozitive cât și negative.
Suntem trecuți de jumătatea anului 2021. Este momentul perfect pentru a ne opri și a face bilanțul a ceea ce ne-a adus anul până acum în ceea ce privește web design-ul.
Anul 2021 a venit cu tendințe din cele mai diverse în web design
Dacă există o linie care trece prin toate design-urile noastre preferate, nu este faptul că sunt super-futuriste sau fac ceva inedit, ci că sunt practice, atrăgătoare și ușor de văzut.
Și cel mai important, sunt ușor de utilizat.
Când vine vorba despre tendințe pe care nu suntem atât de dornici să le mai vedem, este pentru că există designeri care nu mai iau în considerare cu adevărat utilizatorul confuz.
De la formele abstracte și fonturile retro, până la modelarea 3D și sunetul inteligent, sunt multe de care să vă bucurați.
Iată cele mai bune (și cele mai rele) tendințe de proiectare din 2021 de până acum.
Vedeți în acest articol de blog dacă și dvs. v-ați “lovit” de respectivele situații, așa cum sunt ele descrise.
1. Culori îndrăznețe
Mai întâi a fost albul dur, apoi negrul cenușiu al modului întunecat. Acum, web designerii îmbrățișează culorile vibrante.
De la cele calde, până la palete de culori care sunt imposibil de ignorat.
Cu doar 15 minute alocate consumului de conținut, două treimi din oameni ar prefera să citească ceva frumos conceput decât ceva simplu.
Încorporarea culorilor îndrăznețe în web design-ul website-ului dvs. este o modalitate de a atinge acest punct.
Pe lângă culorile îndrăznețe, observăm, de asemenea, o creștere a formelor abstracte (viu colorate) ca alternativă la fotografie sau ilustrații.
Formațiuni inspirate de natură, lampă de lavă, pete de tip Pollock. Toate aceste modele emană libertate și energie atunci când sunt puse pe o pagină web.
2. Utilizarea sunetului
Redarea automată a sunetului a fost, fără îndoială, una dintre cele mai enervante tendințe web din ultimul deceniu (cu o mențiune specială pentru acele anunțuri care pornesc neanunțate).
Dar nu suntem pregătiți să îl anulăm în totalitate.
Folosit cu ușurință, în context și sub controlul utilizatorului (adică aceștia pot alege când se activează), sunetul poate fi binevenit, îmbunătățind experiența utilizatorului.
Un factor ce este important în proiectare se referă la sunetul care trebuie să fie inițial dezactivat. Înseamnă că depinde de utilizator dacă îl redă sau nu.
Un alt avantaj al faptului că aveți sunet pe website-ul dvs. este că, atunci când funcționează bine, crește timpul de ședere.
Conform statisticilor recente privind rata de conversie, durata medie a sesiunii este de aproximativ trei minute.
Cu sunetul, puteți rezolva cu ușurință acest lucru în timp ce publicul dvs. încântat se oprește să asculte.
3. Tendințe privind tranzițiile paralaxice
Tendințele de animație bazate pe web au fost în creștere, iar derularea și tranziția se află în locul în care ne aflăm în 2021.
Se fac prin separarea elementelor paginii în elementele din prim-plan și din fundal, oferind privitorului o senzație captivantă de profunzime.
4. Fonturi retro
Am văzut o mare revenire la fonturile odinioară minunate. Dar, mai degrabă decât să refolosească doar tipografia trecutului, designerii reimaginează aceste tipuri tradiționale pentru 2021.
Fonturile de epocă din anii ’70 și ’80 au fost dezvoltate cu noi culori îndrăznețe pentru a le oferi un aspect fresh.
5. Noi tendințe în animații 3D
Imaginile tridimensionale aduc un element tactil design-ului web, cu umbre și culori semi-plate, care la rândul lor creează o experiență captivantă pentru privitor.
Vedeți cele mai bune software-uri de modelare 3D sau instrumente de animație pentru a vă crea propriile dvs. imagini.
6. Modul întunecat de pe website-uri
Din punct de vedere tehnic, aceasta a fost o tendință care a început acum câțiva ani pe rețelele de socializare.
Însă, acum o vedem cu adevărat într-adevăr, pe măsură ce designerii îmbrățișează întunericul ca pe un fundal izbitor pentru imagini.
De exemplu, website-ul Casei Albe a adăugat modul întunecat ca opțiune în 2021.
Unele dintre cele mai enervante tendințe din 2021 de până acum
La fel ca în toate lucrurile legate de stil, ceea ce credem că arată bine este subiectiv. Dar, atunci când vine vorba de web design, există un principiu în spatele tuturor: UX design.
Dacă design-ul face lucrurile mai dificile pentru utilizator, atunci avem o problemă.
Iată câteva dintre tendințele în creștere din 2021 (și care sperăm că vor dispărea în curând).
1. Deturnarea derulării
Deturnarea derulării este un coșmar de utilizare al unui website. Nu numai că se află în afara principiilor de proiectare UX, dar este și foarte enervant.
Deturnarea derulării e atunci când un designer o face astfel încât bara de derulare să se comporte diferit pe website-ul lui.
Poate fi vorba despre o bară reproiectată, puncte de derulare fixe sau derulare care accelerează sau încetinește la un anumit punct de pe website.
Sunt controversate, deoarece barele de derulare sunt concepute pentru a se comporta universal în același mod, oriunde le folosiți.
Și atunci când nu o fac, este deranjant. Ați întâlnit și dvs. astfel de situații asemănătoare? Nu ezitați de a ne relata cele întâmplate în secțiunea de comentarii a articolului!
2. Ilustrații irelevante
Mi se pare doar mie, sau ilustrațiile cu oameni de dimensiuni mari sunt peste tot? Ilustrații de genul acesta adaugă personalitate și farmec unei postări de blog sau unui website.
Dar, și e unul mare am ajuns la saturație cu această tendință specială de ilustrare.
Dacă doriți o alternativă a imaginii stoc, vă recomandăm să lucrați cu un ilustrator sau un designer 3D pentru a obține ceva personalizat pentru website-ul dvs.
Dacă bugetele sunt restrânse, atunci alegeți, fără îndoială, ilustrații gratuite (UnDraw este o opțiune bună), dar folosiți-le cu cumpătare.
3. Minimalismul extrem este din nou în tendințe
Proiectarea minimalistă a website-urilor este extrem de grozavă atunci când este realizată corect. Dar, de prea multe ori se exagerează până la punctul în care utilizatorul nu are nicio idee despre ce să facă.
Sau unde să meargă sau despre ce este vorba pe website. 🤦♂️
De asemenea, vedem că este folosit în exces în locuri greșite. Caz elocvent? Zara.com.
În timp ce pagina de pornire arată frumos, este aproape imposibil să afli ce vinde de fapt.
Apropo….pentru a ajunge la pagina de produse, trebuie să faceți click pe acel mic meniu hamburger înghesuit într-un colț al website-ului.
Este ușor de gestionat, dar a afla ce trebuie să faceți durează cu o milisecundă mai mult decât ar trebui.
Asta înseamnă că, din perspectiva UX, este un eșec. Paginile produselor nu sunt mult mai bune.
În timp ce fotografiile de stil de viață sunt bine-venite pentru a obține o anumită stare de spirit, pot exista prea multe.
4. Derulare aproape interminabilă
Există multe lucruri de iubit la pagina produsului iPad Pro: este curată, există transformări derulante, există un design de paralaxă acolo…dar continuă și tot continuă.
Website-urile ce derulează salvează utilizatorul de click-uri pentru a ajunge la informații. Dar, trebuie să existe o limită cu privire la cât de multă derulare trebuie să facă utilizatorul.
Dacă depășești această limită, atunci conținutul website-ului va fi lipsit de vizualizări.
Cheia aici este să fii concis. Aveți la dispoziție aproximativ 7 secunde pentru a atrage atenția vizitatorului website-ului. Păstrați lucrurile cât mai scurte și la îndemână.
Rețineți că derularea aproape fără sfârșit nu este același lucru cu derularea infinită.
Aceasta este o altă caracteristică ce permite vizitatorilor să acceseze conținut nou pur și simplu derulând în loc să facă click.
5. Noi tendințe în derularea orizontală
Nu spunem că derularea pe orizontală este o tendință care nu are nicio valoare. Însă, trebuie să știți și de ce modificați comportamentul de derulare implicit și cum se îmbunătățește experiența utilizatorului.
Când faceți un website derulat pe orizontală, mergeți în mod intenționat împotriva așteptărilor vizitatorului.
În aceste condiții, trebuie să vă asigurați că există un scop legitim dincolo de aspectul cool al paginilor.
Există un punct al derulării laterale pe un website. Obiectivul este de a face să simțiți că răsfoiți o carte și misiunea este îndeplinită.
Pe scurt, aceasta este o defilare orizontală făcută corect. Pentru a vedea cum se desfășoară o campanie de advertoriale SEO vă invităm să intrați în contact cu noi!
This Post Has 0 Comments