Skip to content
Sitemap, ce este și cum se poate configura pentru un plus de eficiență

Sitemap, ce este și cum se poate configura pentru un plus de eficiență

Sitemap, ce este și cum se poate configura pentru un plus de eficiență. Vă întrebați cum să îmbunătățiți vizibilitatea și indexarea paginii?

Cu această provocare se confruntă frecvent magazinele online cu numeroase subpagini.

O altă provocare este dată de găsirea unor advertoriale SEO care să faciliteze legătura dintre comercianți și potențialii clienți.

Crearea unui sitemap nu este o sarcină complexă și vă poate ajuta în acest proces.

Un sitemap, cel mai adesea sub forma fișierului sitemap.xml, este pur și simplu o hartă creată pentru a facilita navigarea roboților motorului de căutare.

Conține toate adresele URL ale subpaginilor unui anumit website.

Un sitemap ajută la indexarea tuturor adreselor URL și facilitează deplasarea potențialilor utilizatori între pagini.

În plus, poate fi o sursă de informații suplimentare, cum ar fi ultima actualizare a subpaginilor și hărți de videoclipuri și imagini disponibile pe pagină.

De fapt, merită să rețineți că crearea unui astfel de fișier nu este o garanție că toate subpaginile de pe website vor fi indexate.

Cu toate acestea, soluția ajută, fără îndoială, la facilitarea procesului. Un alt avantaj care face ca implementarea să fie benefică e faptul că puteți informa motorul de căutare că sunteți primul creator de conținut dat.

Google dorește să prevină conținutul duplicat și, datorită hărții, acesta va fi furnizat cu ora și data exactă când ați publicat textele.

Tipuri de sitemap-uri

Există o serie de sitemap-uri, dar cele mai populare includ fișiere HTML și XML. Să verificăm caracteristicile și diferențele lor:

  • HTML: o versiune creată special pentru utilizatorii unei pagini date. Este un fel de cuprins ce facilitează navigarea pe website și găsirea subpaginii necesare. O hartă dezvoltată corespunzător poate afecta pozitiv zona de UX design, deoarece Google apreciază paginile ușor de utilizat;
  • XML: o hartă cu o structură diferită dedicată roboților Google. O colecție de subpagini și informații despre adrese URL. În afară de alte date, oferă detalii la actualizări recente ale subpaginii, despre validitatea/prioritatea adreselor URL și frecvența modificărilor acestora.

Generarea și configurarea .xml

Dacă ați decis deja că aveți nevoie de sitemap, să discutăm despre creare și configurare. În primul rând, majoritatea CMS-urilor permit implementarea lor.

De exemplu, WordPress, Shoper, Drupal sau PrestaShop sunt echipate cu propriile sisteme care permit generarea automată.

Cu toate acestea, dacă doriți să o faceți pe cont propriu, Google a creat o listă recomandată de generatoare de sitemap-uri:

  • https://code.google.com/archive/p/sitemap-generators/wikis/SitemapGenerators.wiki

Generarea unui astfel de fișier nu este complexă, dar e necesar să ne amintim câteva aspecte.

Acestea vor fi utile dacă trebuie să creați hărți de la zero sau să le verificați mai târziu.

Informații importante

  1. adăugați adrese URL ale subpaginilor care sunt actualizate. Nu luați în considerare redirecționările și erorile 404. În acest caz, roboții Google pot avea un impact negativ asupra website-ului;
  2. asigurați-vă că adresele URL corespund anumitor subpagini;
  3. evitați să folosiți caractere speciale și litere mari. Sitemap-ul este creat cu codificare UTF-8 și există editori de text cu acest tip de extensie. Dacă utilizați caractere interzise, ​​roboții Google pot interpreta greșit o astfel de subpagină care nu va fi indexată sau va genera erori;
  4. o hartă poate include până la 50.000 de adrese URL și dimensiunea sa maximă se ridică la 50 MB. Această regulă a fost creată pentru a preveni spam-ul. Dacă website-ul nu respectă aceste restricții, merită să împărțiți sitemap-ul în altele mai mici. Creează un index ce indică locația tuturor fișierelor de hartă de pe website-ul dvs. Ele pot fi clasificate în mod similar cu sitemap-ul;
  5. este important să luați în considerare toate versiunile lingvistice ale paginii dvs. Prin urmare, adresa URL a fiecărei limbi ar trebui plasată în sitemap și marcată cu atributul hreflang;
  6. merită să actualizați sitemap-ul de fiecare dată când schimbați adresele subpaginilor sau dacă adăugați/eliminați anumite adrese URL;
  7. trimiteți sitemap-ul la Google Search Console. În acest fel, roboții îl vor observa și indexa rapid. În panou, puteți verifica dacă sitemap-ul este corect și câte adrese URL au fost indexate.

Verificarea activităților

Puteți verifica sitemap-ul dvs. introducând în bara de căutare: https://mywebsite/sitemap.xml.

Dacă toate datele sunt introduse corect veți vedea conținutul întregului fișier. Cu toate acestea, în cazul unor erori, fie nu veți vedea conținutul, fie veți vedea o eroare cum că pagina specificată nu a fost găsită.

Uneori, în funcție de website, harta poate arăta diferit: https://mywebsite.com/sitemap, https: //mywebsite/page-sitemap.xml etc.

Merită să aruncați o privire asupra liniilor directoare pregătite de Google Search Console: https://developers.google.com/search/docs/advanced/sitemaps/overview?visit_id=637554571929511457-4218586658&rd=1.

În acest fel, crearea unei hărți ar trebui să fie floare la ureche.

În plus, puteți profita de asistența disponibilă la https://www.sitemaps.org/ și să obțineți răspunsuri la întrebări relevante.

Sitemap Google și impactul asupra optimizării SEO

O hartă are un impact semnificativ asupra procesului de optimizare SEO. Astfel, merită să o aveți (și să o adăugați în Google Search Console) înainte de a începe să efectuați servicii SEO.

Harta este extrem de utilă în conectarea internă, una dintre componentele importante ale procesului de optimizare SEO.

După cum am menționat mai sus, fișierul sitemap afectează vizibilitatea website-ului. Roboții motoarelor de căutare pot vedea întreaga structură a paginii și pot naviga prin ea cu ușurință.

În acest fel, crește probabilitatea ca website-ul să fie indexat și afișat în poziții superioare în rezultatele căutării.

Desigur, vizibilitatea îmbunătățită a paginii este egală cu traficul îmbunătățit. Utilizatorii vor putea accesa website-ul dvs. rapid și, dacă creați și sitemap-ul html, le va fi mai ușor să se deplaseze în jurul paginilor.

Amintiți-vă că harta trebuie actualizată pentru a funcționa corect și pentru a vă oferi toate avantajele potențiale.

Întrebări frecvente

1. Sitemap – ce este?

O compilație a tuturor adreselor URL ale subpaginilor de pe un anumit website. Harta facilitează indexarea adreselor URL individuale pentru roboții motorului de căutare.

De asemenea, îi ajută pe utilizatori să navigheze prin pagini.

2. Care sunt tipurile de sitemap-uri?

Există numeroase tipuri de sitemap-uri, cu toate acestea, cele mai populare sunt:

  1. HTML: versiunea pentru utilizatorii website-ului, îmbunătățește navigarea pe pagină;
  2. XML: versiunea pentru roboții motoarelor de căutare. Conține o listă de subpagini și informații despre adresele URL ale paginii. Se presupune că va facilita procesul de indexare.

3. Cum se generează și se configurează?

Există o mare probabilitate ca CMS-urile să facă posibilă implementarea hărții. O serie de CMS-uri, inclusiv WordPress, Shoper și Drupal, sunt echipate cu propriile sisteme ce permit crearea hărții.

Dacă nu, puteți utiliza și unul dintre generatoarele gratuite recomandate de Google.

Cu toate acestea, dacă decideți să creați singur sitemap-ul, rețineți câteva principii importante:

  • adăugați numai adrese URL valide;
  • nu utilizați caractere speciale și majuscule;
  • nu uitați de sitemap-uri separate pentru versiunile în limbi individuale.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top