Buget, cum trebuie să calculați costurile pentru SEO și de ce depind. Prețul e unul din factori când începeți cooperarea cu o agenție SEO. Vă întrebați care este costul unor servicii SEO?
În articolul de azi vă vom spune de ce prețurile oferite de diferite companii diferă. De asemenea, vedem și ce aspecte afectează această stare de fapt. Continuă să citești articolul de blog!
Când vine vorba despre bani, vrem să știm cât mai multe posibil. De ce sunt prețurile serviciilor diferite? Ce determină costurile activităților SEO?
De ce este cunoscută piața SEO pentru astfel de discrepanțe semnificative? Majoritatea serviciilor SEO sunt furnizate pe baza modelului B2B. Prin urmare, transparența și înțelegerea reciprocă sunt cheile succesului.
Mai ales când vorbim despre prețuri.
Să rezumăm cele mai importante informații. Acest articol este pregătit, în principal, pentru antreprenorii care se întreabă dacă merită să investească în SEO, nu pentru specialiștii SEO. Atunci când luați în considerare optimizarea SEO, prețul este frecvent factorul decisiv.
Buget pentru servicii SEO: ce model de decontare să alegeți?
Există două modele principale de decontare: abonament și SEO bazat pe performanță. Când vine vorba despre SEO bazat pe performanță, sunteți taxat numai dacă website-ul dvs. atinge poziția determinată (între primele 10 pentru o anumită frază).
Pe de altă parte, în cazul unui abonament, aveți o sumă fixă plătită lunar agenției, independent de efectele SEO.
Unele agenții oferă un model de decontare hibrid care combină ambele soluții menționate mai sus. Apoi, o agenție primește, de obicei, o taxă lunară pentru activitățile sale SEO.
În plus, primește și bonusuri în funcție de rezultatele specifice obținute de website.
Optimizarea SEO bazată pe performanță pare benefică din punctul de vedere al clientului și acum câțiva ani era un standard incontestabil. Cu toate acestea, situația de astăzi diferă puțin și nu este cea mai optimă și mai recomandabilă soluție. De ce?
Există două motive principale:
1. Pe de o parte, efectele SEO sunt extrem de afectate de Google (cel mai popular motor de căutare) și de modificările implementate de algoritmii săi.
Pentru a înțelege despre ce este vorba, merită să ne amintim că Google nu este deosebit de interesat de SEO.
Prin urmare, din când în când, actualizează algoritmii, astfel încât pozițiile website-urilor clasate la nivel înalt, datorită activităților “nenaturale”, sunt scăzute. În multe cazuri Google clasifică efectele activităților SEO ca astfel de activități nenaturale.
Modificările introduse de Google pot afecta puternic rezultatele căutării.
2.Faptul că SEO bazat pe performanță face ca obținerea unor poziții înalte pe o perioadă scurtă de timp să fie principala motivație a specialiștilor e altă problemă.
Deși o astfel de abordare poate satisface clientul, acest stimulent crește riscul de a alege tehnici care nu sunt apreciate de Google.
In acest caz, clientul este cel care își asumă riscul. Dacă se impune un filtru pe website-ul dvs., acesta este eliminat din rezultatele căutării.
Poate însemna o lipsă de profituri pentru afacerea dvs. Cu toate acestea, înainte să se întâmple, website-ul poate fi clasat pe poziții înalte ceva timp.
Agenția va primi remunerație pentru acest efect în temeiul contractului.
Pe scurt, deși abonamentul și modelele hibride par a fi mai scumpe, situația este complet diferită pe termen lung. Alegerea acestora vă va proteja împotriva specialiștilor care aplică tehnici SEO agresive și care pot fi considerate black hat SEO.
Cât costă optimizarea SEO: factori care afectează un buget
Înainte de a trece la discutarea unor factori specifici, consultați elementele unui proces SEO. Cunoașterea în acest domeniu poate fi cu adevărat valoroasă.
Mai ales în etapa de stabilire a faptului că doriți să colaborați cu o anumită agenție SEO. Factorii care afectează prețurile sunt un lucru, dar să știi pentru ce vei plăti de fapt este altceva.
SEO este un proces continuu și complex care durează destul de mult, dar aduce rezultate pe termen lung. Aspectul esențial este că măsura în care factorii enumerați mai jos afectează prețurile dvs.
SEO depinde în cele din urmă de contractul pe care îl semnați cu agenția. Vom face tot posibilul pentru a arăta elemente cruciale și pentru a explica de ce sunt atât de vitale. Hai să începem!
1. Poziția actuală a cuvintelor cheie
Adică poziții ale cuvintelor cheie selectate. Sunt situate în afara indexului, în poziții îndepărtate sau aproape de top?
Acest lucru contează dacă selectați SEO bazat pe performanță. Cu cât este mai mare poziția website-ului, cu atât este mai mare taxa pentru agenția SEO.
Prețul SEO crește pe măsură ce urcați în clasament. Dacă fraza e aleasă bine, vizibilitatea mai mare a paginii ar trebui să se traducă în mai mult trafic organic.
În plus, rata de conversie îmbunătățită înseamnă, de obicei, o creștere a cifrei de afaceri. Nu trebuie uitat nici de ceea ce înseamnă zona de advertoriale SEO dacă vă doriți o vizibilitate cât mai crescută printre utilizatorii de internet.
2. Popularitatea frazelor din rezultatele căutării
Arată complexitatea unei fraze date. Dacă dvs., în calitate de client, doriți să atingeți poziții de top pentru fraze populare, vă puteți aștepta ca agenția să taxeze mai mult.
Acest lucru se datorează unei cantități mari de timp pe care compania trebuie să-l petreacă lucrând la îmbunătățirea poziției.
2.1 Cap: o modalitate de a proteja un buget SEO bazat pe performanță
Cap – o limită predeterminată a bonusurilor maxime pentru rezultatele obținute.
Această soluție protejează clientul într-o situație în care agenția obține efecte neașteptat de bune, dar din anumite motive, profiturile din afacere nu cresc în același ritm.
În acest caz, clientul nu e obligat să plătească o primă pentru fiecare expresie, conform unui algoritm simplu, ci va plăti maxim o anumită sumă prestabilită.
Datorită acestuia, cooperarea dintre agenția SEO și client este mai confortabilă, facilitează planificarea bugetului și dezvoltarea relațiilor de afaceri pe termen lung.
3. Țara și piața în care se desfășoară activități de optimizare SEO
Din ce în ce mai frecvent, este posibil să vedeți oferte de servicii SEO adaptate anumitor țări.
Vă puteți aștepta ca prețurile de servicii SEO pentru anumite piețe de peste mări să fie mai mari. Bugetul SEO poate fi determinat de competitivitatea regiunilor date.
Să luăm ca exemplu piața din Marea Britanie. Aici, cooperarea dintre un webmaster și un specialist SEO este un standard și începe deja în etapa de dezvoltare a unui website al companiei.
Consecințe? Paginile sunt bine optimizate, iar concurența cu ele implică un efort mai mare care poate fi urmat de un preț mai mare.
4. Tipul SEO: long-tail vs. short-tail și diferențele de buget
SEO long tail își ia numele figurativ din faptul că acele cuvinte cheie pentru care efectuați activități sunt mai lungi, iar combinația lor seamănă cu o coadă.
Acestea constau din mai multe cuvinte, sunt mai detaliate și precise. Uneori, acestea includ un cuvânt care descrie regiunea geografică în care doriți să ajungeți la pozițiile de top.
Acestea definesc cu exactitate nevoile utilizatorului: datorită frazelor lungi, vizitatorii pot găsi rapid ceea ce caută.
SEO long tail face posibilă alegerea multor expresii cheie de conversie. Traficul website-ului dobândit datorită frazelor long tail e deosebit de valoros.
Înseamnă că pagina e introdusă de utilizatori care știu exact ce caută și sunt probabil interesați de un anumit tip de serviciu.
Decontarea bazată pe cuvinte cheie long tail poate fi puțin diferită de un model standard. De obicei, expresiile complexe nu sunt extrem de competitive.
Aceasta înseamnă că a fi clasat în pozițiile de top pentru relativ multe fraze după doar câteva luni de activități SEO nu este ceva neobișnuit.
Prin urmare, vă puteți aștepta ca bonusurile pentru atingerea primelor 10 poziții pentru frazele long tail să fie mai mici decât în cazul SEO standard.
Cu toate acestea, există un dezavantaj principal al SEO-ului long tail. Website-ul clientului este accesat în principal de persoane care sunt familiare cu tipul de produse sau servicii pe care le caută.
Problema este că mulți clienți potențiali își pot începe căutarea tastând fraze mai generale care să le permită să învețe subiectul.
Există riscul ca prima pagină pe care o vizitează să le ofere informații satisfăcătoare și, prin urmare, nu vor decide să introducă un cuvânt cheie long tail mai precis.
5. Buget SEO legat de industrie
Există anumite industrii care sunt deosebit de solicitante în ceea ce privește SEO. De exemplu, putem lua unele produse financiare (așa-numitele împrumuturi pe zi de plată).
A face SEO pentru un website care dorește să fie un cal negru al acestei industrii este o provocare pentru specialiști. În acest caz, vă puteți aștepta la prețuri mai mari.
6. Rivalii de pe piață pot aduce modificări în buget
În cuvinte simple, prețurile pentru servicii SEO pot fi, de asemenea, determinate de rivalii de pe piață și de activitatea lor online.
Acest lucru se traduce în principal în timpul estimat necesar pentru a ajunge la poziții înalte.
În acest caz, este important să vă monitorizați în mod constant concurența și să trageți concluzii relevante care să vă permită să vă detectați greșelile și să vă rafinați strategia SEO.
7. Calitatea website-ului
Deși specialiștii introduc anumite modificări în codul website-ului dvs. ca parte a activităților SEO on-site, nu pot schimba totul.
Atunci când clasează o pagină în rezultatele căutării, Google ia în considerare factori precum timpul de încărcare sau design-ul de reacție.
Acesta din urmă devine din ce în ce mai important. Desigur, lui Google îi pasă de numeroase alte aspecte…
8. Istoricul domeniului
Afectează durata procesului de optimizare SEO. De exemplu, dacă website-ul dvs. a fost penalizat de Google, roboții nu îl vor percepe ca fiind de încredere.
Prin urmare, îl vor clasa mai jos. Într-o astfel de situație, atingerea pozițiilor de top va necesita mai mult timp și mai multă muncă.
Prin urmare, vă puteți aștepta la un buget SEO care să fie mai mare (deși nu este întotdeauna așa).
This Post Has 0 Comments