Skip to content
GDN, care sunt metodele de direcționare în rețeaua de afișare

GDN, care sunt metodele de direcționare în rețeaua de afișare

GDN, care sunt metodele de direcționare în rețeaua de afișare. Aflați cum să le aplicați mai eficient pentru afacerea dvs.

Google Display Network (GDN) atinge peste 96% dintre utilizatorii de internet (date GEMIUS din octombrie 2017). Acest procent include propriile servicii, precum Gmail, YouTube sau Bloger și platformele partenerilor săi.

Anunțurile din GDN sunt ideale pentru:

  • construirea recunoașterii mărcii;
  • achiziționarea de clienți într-un stadiu incipient al canalului de vânzări;
  • îmbunătățirea loialității clienților;
  • creșterea traficului pe website;
  • creșterea vânzărilor și a numărului de descărcări ale aplicațiilor.

Cu o campanie configurată corect aveți șanse uriașe să ajungeți la grupul țintă.

GDN: ce este?

În afară de rețeaua de căutare, Google Display Network este canalul principal pentru a ajunge la potențialii clienți sau utilizatori în locul potrivit, la momentul potrivit.

Practic orice proprietar de website care îndeplinește recomandările privind calitatea conținutului se poate alătura rețelei de afișare.

Merită menționat faptul că GDN e cea mai renumită platformă de acest tip. Campaniile din Rețea sunt stabilite în mod similar cu cele din rețeaua de căutare.

Cu Google Display Network puteți crea campanii bazate pe:

  1. cost per click (CPC);
  2. cost per mia de afișări (CPM);
  3. CPC îmbunătățit (eCPC);
  4. cost pe acțiune țintă (TCPA);
  5. rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare.

Strategiile automate de stabilire a ratei includ, de asemenea, maximizarea automată a click-urilor. Optimizează ratele și relevanța anunțurilor pentru a crește numărul de vizite pe un site, precum și automatizarea ratei de conversie bazate pe TROAS sau TCPA.

Acestea vizează optimizarea ratelor și relevanței anunțurilor pentru a obține o rentabilitate țintă a cheltuielilor publicitare sau un cost specific de acțiune/conversie.

Desigur, pentru a beneficia de strategii automate de stabilire a ratei care îmbunătățesc conversia trebuie să configurați urmărirea conversiilor.

De asemenea, trebuie să ai minim 15 conversii pe lună pentru a asigura o eficiență suficientă a strategiei.

Pentru a vă asigura că puteți ajunge la clienți, Google oferă setări detaliate de direcționare a anunțurilor din GDN. Fiecare dintre metodele de direcționare va fi descrisă în articolul de blog de azi.

Le putem împărți în două tipuri principale: comportamentale și contextuale.

Puteți ajunge la utilizatori pe baza informațiilor colectate sau a website-urilor navigate (precum și a aplicațiilor și videoclipurilor).

Direcționare GDN comportamentală

Direcționarea comportamentală se referă la direcționarea anunțurilor către anumite grupuri de utilizatori. Puteți ajunge la persoane cu interese speciale, în locații specifice și de sex sau vârstă.

Vă întrebați cum știe Google atât de multe despre noi?

Cu excepția cazului în care furnizați anumite date în mod voluntar, majoritatea vi se atribuie pe baza comportamentului dvs. online.

Acesta este monitorizat și analizat constant. Doriți să aflați cum vă vede Google? Verificați-l conectându-vă la contul dvs.: https://adssettings.google.com/authenticated.

Pentru a accesa mai multe informații despre metodele de colectare a datelor utilizate de Google, accesați: https://policies.google.com/privacy.

Principalele metode de direcționare comportamentală din Google Ads includ direcționarea bazată pe public, cuvinte cheie și date demografice.

Acest tip se poate lăuda de obicei cu o eficiență mai bună în comparație cu direcționarea în funcție de context.

  • destinatari:
  1. destinatari cu interese similare;
  2. publicul de pe piață;
  3. remarketing.
  • cuvinte cheie;
  • date demografice:
  1. vârstă;
  2. gen;
  3. locație;
  4. statutul parental;
  5. venitul gospodăriei.

1. Publicul din gdn

Direcționarea către public (direcționare în funcție de interese) face posibilă direcționarea anunțurilor direct către utilizatorii cu interese specifice.

Ne referim la cei care navighează pe anumite site-uri web, filme sau aplicații. Direcționarea către public poate fi clasificată în funcție de:

  • interesele și obiceiurile utilizatorilor;
  • lucruri pe care le caută sau le planifică;
  • modul în care au început să interacționeze cu compania dvs.;
  • destinatari cu interese similare.

Acest tip de publicitate a fost creat pentru companiile care se promovează la TV și doresc să își mărească acoperirea online.

Astfel de campanii sunt recomandate companiilor care desfășoară activități offline sau se concentrează pe branding.

În cazul campaniilor de vânzare, ajungeți la clienți într-un stadiu incipient al canalului. Luând în considerare preferințele utilizatorului, vă direcționați cu precizie anunțurile. Categoriile de bază includ:

  • cumpărături;
  • bancă și finanțe;
  • casă și grădină;
  • gătit;
  • media și divertisment;
  • tehnologie;
  • călătorii;
  • vehicule și transport;
  • sport și fitness;
  • stil de viață și hobby-uri;
  • frumusețe și wellness;
  • știri și politică.

Toate categoriile și subcategoriile sunt disponibile în panoul Ads.

Destinatari personalizați cu interese similare

Lista categoriilor pregătite de Google este utilă. Totuși, pentru a asigura o mai mare acuratețe a activităților desfășurate, vă sugerăm să creați baze de date individuale ale destinatarilor cu interese similare.

Puteți defini preferințele utilizatorilor pe baza personalității, informațiilor din Google Analytics sau cunoștințelor legate de hobby-uri, adrese URL ale paginilor sau aplicațiilor răsfoite.

Exemplu: lansați un nou brand de îmbrăcăminte sportivă. Vă recomandăm să vizați pasionații de fitness. Apoi, atunci când completați “interese”, selectați săli de sport sau planuri de antrenament.

Când vine vorba de adrese URL, introduceți adrese de săli de sport, nume specifice rețelelor de săli de sport, aplicații precum Endomondo, My Fitness Pal sau Garmin.

Datorită acestor informații, algoritmul va putea direcționa anunțul către grupul potrivit de destinatari care corespund setărilor dvs.

Publicul in-market

Această metodă de direcționare a anunțurilor din GDN este recomandată în special celor care doresc să mărească numărul de comenzi, înscrieri sau alte activități de pe website.

Destinatarii in-market sunt potențial interesați, caută produse în magazine online sau caută un loc de muncă. Principalele categorii includ:

  • bilete pentru petreceri și evenimente
  • casă și grădină
  • educaţie;
  • electronică;
  • calculatoare și periferice;
  • proprietăți imobiliare;
  • produse și servicii de înfrumusețare;
  • mașini și alte vehicule;
  • sport și fitness;
  • telecomunicaţii;
  • cadouri și ocazii;
  • servicii de afaceri;
  • servicii financiare;
  • servicii de întâlniri;
  • ocuparea forței de muncă.

Destinatari personalizați cu intenții similare

Creați-vă grupul perfect de destinatari! Dacă numărul de categorii oferite de Google nu este suficient (utilizați funcția de căutare), vă puteți crea propriul grup de destinatari cu intenții similare.

În acest caz, trebuie să furnizați cuvinte cheie și adrese URL legate de anumite produse sau servicii.

Exemplu: vă începeți aventura de afaceri electronice prin configurarea primului magazin online. Vă propuneți să ajungeți la clienții rivalilor de pe piață.

Este o nimica toată! Furnizați doar o listă de adrese URL ale concurenților dvs. Pe baza acestor informații, Google Ads va afișa anunțurile utilizatorilor care au vizitat website-urile specificate.

Remarketing

Este posibil să direcționați campaniile către persoanele care v-au vizitat website-ul sau au efectuat o anumită activitate.

Remarketing-ul este unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing de performanță.

Destinatarii pot fi definiți temeinic atât datorită Google Analytics, cât și Google Ads.

Direcționarea către remarketing poate fi împărțită în:

  1. utilizatorii website-ului;
  2. utilizatorii aplicației;
  3. utilizatorii de YouTube;
  4. liste de clienți (Customer Match);
  5. combinații personalizate.

Remarketing-ul este, de obicei, cea mai eficientă metodă de direcționare GDN pentru a ajunge la clienți.

Destinatari similari

Pe baza listei de remarketing, acest tip de direcționare determină grupuri de destinatari similari. Această funcționalitate este, de asemenea, cunoscută datorită Facebook și aspectului său similar.

2. GDN și cuvintele cheie

Direcționarea în funcție de cuvinte cheie se referă la afișarea de reclame către utilizatorii care au căutat produse și servicii date pe website-uri cu cuvinte cheie specificate de dvs.

Este esențial să furnizați numai cuvinte cheie brute. Acestea nu trebuie să fie la fel de detaliate ca în cazul rețelei de căutare.

Interesele clienților dvs. sunt determinate pe baza frazelor. În prezent, segmentele de public personalizate cu interese similare reprezintă o formă de direcționare mai detaliată.

Exemplu: campaniile din rețeaua de căutare au un CPC ridicat, dacă suma CPA este prea mare, nu puteți concura eficient. Puteți configura o campanie cu direcționare în funcție de cuvinte cheie.

Utilizatorii care caută expresii date vor vedea reclame în GDN, nu în rețeaua de căutare.

Cu toate acestea, este important să menționăm că acest efect poate fi atins și prin crearea unei liste de destinatari personalizați cu interese similare.

3. Date demografice necesare în gdn

Ultima metodă de direcționare a anunțurilor GDN se bazează pe datele demografice. Este posibil să amestecați toate tipurile disponibile adăugând direcționare sau observare.

Datele demografice sunt, de obicei, utilizate pentru a restrânge gama de reclame. De asemenea, puteți seta tarife pentru anumite grupe de vârstă sau sexe.

Acest tip de date este estimat și creat pe baza informațiilor pe care Google le obține de la partenerii sau rețelele de servicii.

Direcționarea GDN comportamentală este o metodă recomandată editorilor care doresc să personalizeze și să adapteze mesajele la informațiile despre destinatari.

Poate îmbunătăți recunoașterea mărcii sau pentru a genera vânzări. Google își dezvoltă în mod constant metodele de direcționare comportamentală, datorită cărora puteți defini cu precizie grupuri de destinatari.

Direcționare contextuală prin GDN

Când vine vorba despre direcționarea în funcție de context, aveți o mare oportunitate de a selecta cu precizie website-uri, subpagini, aplicații sau videoclipuri YouTube unde doriți să fie afișate anunțurile dvs. Direcționarea contextuală poate fi configurată prin:

  1. direcționarea subiectului;
  2. direcționarea către destinații de plasare;
  3. direcționarea în funcție de cuvintele cheie;
  4. extinderea afișării în campaniile din Rețeaua de căutare.

Fiecare dintre metodele de direcționare menționate mai sus este aplicată în situații diferite, însă pot include aceleași funcționalități.

Diferite tipuri de direcționări pot fi combinate pentru a include cele mai potrivite website-uri de plasare.

Desigur, veți fi cel mai detaliat dacă decideți să încărcați manual o listă de pagini în care ar trebui să fie afișate anunțurile dvs. Cu toate acestea, e posibil ca anunțurile să nu fie afișate dacă publicul este mic.

Subiecte

Metoda de bază de direcționare contextuală este despre afișarea anunțurilor în funcție de subiectul unui website. Google analizează paginile în ceea ce privește conținutul și legătura sau structura limbii.

Pe baza acestor date poate determina subiectul principal al paginii. Categoriile includ:

  • casă și grădină;
  • enciclopedii și dicționare;
  • finanţe;
  • jocuri;
  • hobby & timp liber;
  • internet și telecomunicații;
  • calculatoare și electronice;
  • cărți și literatură;
  • oameni și societate;
  • locuri;
  • știinţă;
  • proprietate imobiliară;
  • frumusețe și fitness;
  • voiaj;
  • muncă și educație;
  • drept și administrație;
  • mașini și vehicule;
  • sport;
  • comunități online;
  • arte și divertisment;
  • servicii de afaceri și industriale;
  • știri;
  • cumpărături;
  • sănătate;
  • animale sălbatice și domestice;
  • mâncare/băuturi.

Fiecare dintre aceste categorii are o serie de subcategorii mai detaliate.

Anunțurile pot fi setate ca direcționare și observare. E posibil să limitați afișarea anunțurilor dvs. într-o categorie sau să modificați tarifele pentru grupurile relevante.

Exemplu: aveți un apartament de închiriat. Puteți afișa anunțurile dvs. pe website-uri legate de “apartamente de închiriat” sau “închirieri de vacanță și sejururi pe termen scurt”.

Campania dvs. se adresează persoanelor care planifică escapade de sărbători? Puteți afișa reclame pe website-uri cu ghiduri de călătorie sau jurnale, excursii turistice sau oferte de călătorie.

Plasamente

Destinațiile de plasare sunt adrese URL specifice website-urilor, canalelor de YouTube, videoclipurilor de pe YouTube, aplicațiilor sau categoriilor de aplicații.

Un întreg website sau partea sa poate fi o destinație de plasare. Destinațiile de plasare pot fi configurate ca direcționare sau observare.

E posibil să modificați tarifele pentru platforme individuale.

Exemplu: vă specializați în vânzarea de bunuri imobiliare. Puteți afișa anunțurile pe website-urile de publicitate. De asemenea, e benefic să oferiți canale și videoclipuri YouTube care discută sfaturi privind vânzările imobiliare.

Cuvinte cheie

Direcționarea în funcție de cuvinte cheie este o metodă mai detaliată decât direcționarea în funcție de subiect. Pentru a beneficia de această opțiune, trebuie să selectați direcționarea bazată pe conținut.

Anunțurile vor fi afișate exclusiv pe website-urile Google, website-urile partenere, filmele și aplicațiile legate de anumite fraze.

Cuvintele cheie din rețeaua de afișare funcționează mai general și nu includ atâtea tipuri ca în rețeaua de căutare.

Exemplu: lucrați ca recrutor universitar. Puteți implementa direcționarea în funcție de cuvinte cheie pentru expresii ca: universități, studii, universități private, universități publice etc.

În acest fel, site-urile care conțin aceste cuvinte sau sinonimele lor apropiate vor fi luate în considerare ca destinații de plasare.

Afișați extinderea în campaniile din rețeaua de căutare

Deși această metodă de direcționare este încă recomandată de Google, nu e aleasă frecvent. Foarte des, o astfel de direcționare amplă se traduce prin rezultate cu eficiență scăzută, cu o cantitate prea mare de resurse alocate rețelei de afișare.

Acest tip funcționează similar cu direcționarea în funcție de cuvinte cheie, însă folosește aceleași setări ca și campania vizată în rețeaua de căutare.

Exemplu: un mic antreprenor conduce o afacere locală. Dorește să ajungă la mulți destinatari la costuri mici. Aceste activități vizează dobândirea traficului.

Editorii de conținut dispuși să genereze trafic sunt un alt exemplu. Această metodă de direcționare vă poate permite să obțineți un CPC mult mai mic decât alte soluții.

Notă: atunci când beneficiați de extinderea afișajului în campaniile de căutare trebuie să aplicați cuvinte cheie negative precise.

Cuvinte cheie negative

Metodele de direcționare pot fi folosite pentru a crea cuvinte cheie negative. Puteți selecta cuvinte care nu doriți să fie afișate în rețeaua de afișare.

De asemenea, puteți furniza anumite platforme și canale YouTube pe care doriți să le excludeți. În afară de a profita de setările de conținut pentru campanie, este o modalitate suplimentară de a restrânge direcționarea anunțurilor GDN.

Direcționarea contextuală este o modalitate ideală de a ajunge la destinatarii ce navighează pe website-uri dedicate anumitor subiecte sau cu un anumit conținut.

Pe baza analizei datelor privind eficiența anumitor destinații de plasare puteți crea campanii individuale pentru anumite grupuri.

Acest tip de direcționare ar trebui să ajute companiile care doresc să-și îmbunătățească recunoașterea mărcii. Sau celor care doresc să atragă clienții către anumite produse într-o etapă de decizie foarte timpurie.

De exemplu, producătorii de mobilă își pot afișa reclamele pe website-urile de design interior cu autorul unor advertoriale SEO.

Concluzie

O campanie configurată corect poate genera multe vânzări. Există sectoare ca produsele SAAS pentru companii, resurse umane, evenimente sau vânzări B2B unde este posibil să obțineți conversii mult mai mari în comparație cu rețeaua de căutare.

Merită să rețineți că, de obicei, GDN nu generează mai multe vânzări decât rețeaua de căutare.

Când analizați conversia e posibil să observați că are un CPA mai mare și o rentabilitate a investiției mai slabă. Cu toate acestea, o campanie executată corect acceptă vânzările prin toate canalele.

Mai mult, astfel de activități sunt recomandate pentru majoritatea afacerilor electronice, mărcilor și producătorilor.

Toate tipurile de direcționare a anunțurilor menționate mai sus pot fi combinate ca direcționare sau observare. Puteți restrânge grupurile de destinatari și locurile în care sunt afișate anunțurile sau puteți modifica tarifele pentru grupurile date.

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top