Skip to content
arketing online, de la necesitate la performanță - cercetările recente ale Smart Insights, arată că aproape jumătate (45%) dintre companii nu au încă o strategie de marketing online. Dacă sunteți în grupul respectiv și desfășurați o campanie de marketing online, este puțin probabil să vedeți nivelul ridicat de succes din activitățile dvs. de publicitate pe care le meritați.

Marketing Online – între necesitate și performanță

Marketing online, de la necesitate la performanță – cercetările recente ale Smart Insights, arată că aproape jumătate (45%) dintre companii nu au încă o strategie de marketing online.

Dacă sunteți în grupul respectiv și desfășurați o campanie de marketing online, este puțin probabil să vedeți nivelul ridicat de succes din activitățile dvs. de publicitate pe care le meritați.

Metodele tradiționale de promovare Web
Metodele tradiționale de promovare Web

Metodele tradiționale de promovare ajung să fie depășite, iar   promovarea Web ocupă tot mai mult teren. Plus la aceasta consumatorii nu prea mai au încredere în ele. De cele mai multe ori acestea fiind și obositoare.

În acest context, marketingul online aduce plus valoare. Valoarea adăugată apare prin faptul că marketingul online vine cu o serie de instrumente și modalități noi de a comunica consumatorilor despre produsele sau serviciile proprii.

Marketingul online, în general se referă la acțiunea îndreptată spre promovarea produselor și serviciilor online. Prin online se înțelege internetul cu toate platformele, rețelele și instrumentele sale.

Mai larg fie spus – internetul cu toate componentele acestuia și în mod special, servicii SEO.

Scopul principal al marketingului online este conversia vizitatorilor unui site în cumpărători. Astfel se ținește unul din obiectivele cele mai importate ale unei strategii de marketing – creșterea vânzărilor.

Avantajele marketingului online

Marketingul online are unele avantaje față de accepțiunea clasică a marketingului. Dintre cele trei avantaje mai importante pot fi enumerate:

  1. interactivitatea – se poate interacționa direct cu grupul țintă, menținându-se legătura cu proprii clienți. Asta permite un control mai prompt asupra situației;
  2. targetare – mediul online prezintă o serie de instrumente care permit o targetare foarte exactă a grupului țintă. Astfel se pot diminua unele costuri de comunicare a mesajelor dorite;
  3. analiza SEO – monitorizarea traficului pe site reprezintă reprezintă instrument important. Cu ajutorul acestuia poți aduce ”corecturi” în timp util strategie de marketing online în particular, dar și a strategiei de marketing în general.

Strategia unei campanii de marketing online

Prin “startegie”, se înțelege stabilirea obiectivelor și planificarea cursurilor acțiunilor de urmat atât la nivel microeconomic, cât și la nivel macroeconomic.

Strategie de Marketing
Creșterea unei afaceri în mediul online, nu este ușoară! În primul rând, aveți nevoie de o idee viabilă. De acolo, trebuie să descoperiți o nișă profitabilă, să definiți o țintă demografică și să aveți ceva de valoare pentru a vă putea vinde produsele sau serviciile.

Să conduci o afacere fără o strategie de Marketing, este posibil. Însă în asemenea condiții dezvoltarea acesteia nu rămâne a fi decât un vis utopic.

Fără o strategie bine pusă la punct nu poți ”trage învățăminte” de pe urma eforturilor depuse.

Acest lucru este este valabil și pentru o strategie de campanie de marketing online. Lipsa unei asemenea strategii duce la cheltuieli haotice și nesistematice.

Acestea pot duce la acumularea de lichidități ce nu pot fi onorate și pentru care partenerii vor cere penalități.

Din nou apar cheltuilei. Iar de aici până la un cerc vicios ce poate falimenta afacerea nu este decât un pas.

Pașii unei strategii de marketing online

Pașii unei strategii de marketing online
Marketingul strategic oferă perspective și clienți, în timp ce vânzările strategice finalizează ofertele și cresc bugetul companiei.

În primul rând trebuie să se înțeleagă că strategia de marketing online nu este o baghetă magică de făcut minuni. La fel cum nu este nici un model universal valabil pentru fiecare.

Din contră, acesta are un caracter individual pentru ficare tip de activitate și companie. Ce a funcționat pentru compania X, pentru tine poate fi un colaps total. Valabil este scenariul invers.

O strategie de marketing online trebuie pusă în aplicare în conformitate cu strategia de piață a companiei. Poate fi combinată cu alte activități de marketing. Și nu doar poate, dar este absolut necesar să fie combinată cu alte activități de marketing.

Marketing Online, creșterea vânzărilor

Acest lucru se întâmplă doar dacă se urmăresc obiective clar stabilite – implicit obiectivul principal de a crește vânzările.

Pașii unei strategii de marketing reprezintă mai mult niște direcții orientative, decât poteci bătătorite de urmat. Astfel atenție sporită trebuie de acordat următoarelor elemente?

  • stabilirea exactă a grupului țintă – acesta presupune date despre preferințele și consumatorilor cărora le este adresat produsul sau serviciul tău. În momentul proiectării strategiei de marketing este de preferat să ai date exacte în această privință și nu doar simple presupuneri. Pe baza acestor date poate fi construit profilul cumpărătorului și de ce este cumpărat propriul produs;
  • concurența – reprezintă un aspect foarte important. Trebuie să știi exact cine sunt concurenții tăi direcți și care este poziția ta raportată la ei. Evident trebuie să știi și propria poziționare pe piața respectivă;
  • stabilirea obiectivelor – în cadrul acestui pas odată cu stabilirea obiectivelor campaniei trebuie bine alese metodele și instrumentele prin care acestea vor fi aduse la îndeplinire.

Planificarea strategiei de Marketing

De cele mai multe ori, o strategie de marketing online este planificată pe o perioată de un an.

Un atribut important al acesteia este flexibilitatea. Această strategie trebuie construită în așa fel încât să permită mici intervenții în derularea ei, dacă apare necesitatea lor.

Marketingul online nu se rezumă doar la un sigur aspect al promovării. Acesta poate fi (deseori chiar necesar), combinat cu alte aspecte ale activității de marketing.

Prin managementul de marcă cu ajutorul marketingului online se poate crește gradul de recunoaștere a mărcii în rândul consumatorilor.

Pot crește vânzările prin organizarea unui magazin online a produselor și serviciilor oferite de companie.

Cercetările de piață pot fi efectuate într-un timp relativ mai scurt, cu o marjă de eroare cât mai mică.

Cu ajutorul marketingului online se pot concepe și implementa campanii de publicitate.

Nu în ultimul rând, prin intermediul online se poate oferi asistență online clienților.

Canale de marketing online

Problema și provocarea ce mai mare pentru o companie care construiește și implementează o strategie de marketing online este urmărirea și analiza rezultatelor obținute.

În acest fel se poate renunța la unele elemente care nu au avut rezultate. Cele cu rezultate bune pot fi îmbunătățite și “cizelate” în anumite intervale de timp.

Practic, în cadrul unei strategii de marketing online pot fi adoptate o serie de combinații și elemente pentru promovarea în mediu online. Ca elemente distincte, marketingul online presupune următoarele canale:

  • Promovarea prin intermediul Google Adwords (PPC);
  • Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO);
  • Social media marketing (facebook, instagram, linkedin);
  • Marketing prin conținut;
  • Video marketing (preponderent youtube);
  • Marketingul prin email (email marketing, îndeosebi pentru strategiile de fidelizare);
  • Marketing afiliat.

În funcție de bugetul disponibil, efortul de marketing online poate fi întreptat și susținut prin combinarea acestor canale.

Evident, pe termen lung mai bine să direcționezi investițiile pentru marketingul online către trei canale care și-au demostrat eficiența, decât să ”forțezi” întreținerea tuturor canalelor.

Definiți o strategie de marketing online

Chiar dacă sunteți un start up, o întreprindere mică sau mijlocie este încă important să definiți o strategie de marketing online.

Fără aceasta, riscați să derulați campanii lipsite de interes, care nu ies în evidență și care să transforme potențialii clienți în clienți fideli.

Acesta este principalul indicator reflectat în vânzările și profitul companiei prin care se demonstrează eficiența unei campanii de marketing online.

NU UITAȚI – ”Serviciile de Marketing Online, sunt ca o pânză de păianjen cu toate elementele sale: promovare, optimizare, PR, imaginea companiei, clientul, vânzări, startegie”.

 

Articole recomandate:

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top